Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä jatkuvat lihasnykäykset voi johtua?

Vierailija
01.02.2024 |

Vapinaa ja lihasnykäyksiä, erilaisia elohiiriä ja yksittäisiä on ihan ympäri kroppaa ja lähes koko ajan. Enmg oli normaali, tehtiin koska vapinaa esiintyi etenkin käsissä. Nyt tehty myös pään ja kaularangan magneetti. Hiljaisuudesta päätellen ei ole mitään hälyttävää sieltäkään löytynyt..

Mutta häiritsevää on kun nukkumaan mennessäkin nykii siellä täällä. Ohimo, oikean käden sormi, vasemmassa reisilihaksessa, oikeassa olkapäässä, joka puolella.

Magnesiumia ja kalsiumia otan, juon tarpeeksi, en käytä alkoholia, eikä nykiminen riipu siitä olenko rasittanut enemmän vai vähemmän. Onko kellään ollut samanlaista?

Kommentit (92)

Vierailija
61/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse voi hyvinkin olla happo-ongelmasta, jos B-vitamiini eikä magnesium auta. Hapoille meno on hyvinkin yksilöllistä, suosittelen kokeilemaan soodaa (E500), teelusikallinen soodaa juomalasiin kuumaa/lämmintä vettä, jotta sooda liukenee hyvin ja juot naamariin. Soodaa voi nauttia surutta 3-4 kertaa päivässä.

Tätä suositteli jo edesmennyt lääketieteen tohtori Pauki Soisalo, diabeetikoille happo-ongelmiin. Happo-ongelmat ovat samat johtunee ne sitten urheilusta tai diabeteksesta.

Vierailija
62/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä alkoi myös koko kropan elohiiret, lihasnykimiset ja ihon kihelmöinti yli puolitoista vuotta sitten. Silloin tehtiin vain ENMG toiseen jalkaan (jossa oli pahimmat tunto-oireet), tulos oli normaali. Neurologi ei osannut selittää syytä oireille. Sitten loppuivat puoleksi vuodeksi, kunnes alkoivat taas. Eivät suostu tutkimaan enää, elleivät oireet pahene merkittävästi.

Itseäni ainakin edelleen häiritsee tosi paljon jatkuvat elohiiret/lihasnykäykset, koska ylläpitävät samalla sitä pelkoa, että jos se onkin ALS tms lihasrappeuma..

Kyllä epätietoisuus on tosi p*skaa. Samoin mulla seuraavaksi vain seurantalinja, jos ei nyt mitään löydy. Turhauttaa, vaikka kyllähän senkin toisaalta ymmärtää. Tsemppiä! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parkinson. Se ei näy verikokeissa, eikä kuvantamisissa.

Neurologin mielestä ei sovi siihen. Ap

Vierailija
64/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap! Tässä minä, jolla 12 vuotta ollut oireita. 

Itse en osaa enää stressata asiaa, koska lihasvoimat ovat säilyneet hyvinä. Ajattelen, että joku, mikä mahdollisesti kehittyy, onneksi kehittyy hyvin hitaasti. Ja minun oireeni vaihtelevat, lihasten jäykkyyttä on vain ajoittain. Viime aikoina käsien aktiovapina on kyllä häirinnyt. 

Sen jälkeen, kun ALS pois suljettiin, en ole enää osannut pelätä. 

Tämä kyllä. Asia nousee ajatuksiin aina kun jotain tutkitaan, eikä löydy mitään. Todellakin helpotti kun vakavimmat suljettiin pois. Joskus iltaisin ärsyttää kun yrittää nukkua ja jatkuva "väpättäminen" häiritsee. Ap

Vierailija
65/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magnesiumin puute?

Vierailija
66/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lihasnykäyksiä pitkään. Olin todella stressaantunut. Kun pääsin pois stressaavasta elämäntilanteesta, nykäykset loppuivat. 

Vierailija
67/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No daaa! Siitä että prosentuaalisesti tod näk otit pedonmerkin alias koronarokotteen.

Vierailija
68/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms-taudissa tehdään myös selkäydinpunktio testi. Voi lukea virallisilta hoito sivuilta. Pelkkä magneetti ei riitä. 

Vierailija
69/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

B12-vitamiinin puutos? B6-vitamiinin liikasaanti?

Vierailija
70/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ms-taudissa tehdään myös selkäydinpunktio testi. Voi lukea virallisilta hoito sivuilta. Pelkkä magneetti ei riitä. 

Sekin on aiemmin otettu. Normaali. Ap

Vierailija
71/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dystonia

Vierailija
72/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalsiumin puutos?

Vierailija
73/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matala ferritiini. Jos hemoglobiini on ok, se ei kerro vielä mitään ferritiinistä. Onko koe otettu?

Ferritiini on näköjään muoidssa, kun sitä tuupataan joka vaivaan täällä. Lakatkaa lukemasta niitä naistenlehtiä ja vastaavia.

minulla oli ferritiini 39 ja aina kuukautisten aikaan vapinaa. kun sitten lopulta hakeuduin tutkimuksiin, niin gyne tokaisi, että ei se ihmekään ole noilla ferritiiniarvoilla.

olen eri, jolle vastasit, mutta jos joku kysyy, että mistä voisi johtua, niin ei siitä tarvi hernettä nenään vetää, jos joku tarjoaa vaikka ferritiiniä.

en ole lukenut koko ketjua, mutta ap: kerroitko lääkärille, että otat myös itsehoitoon kalsiumilisää ja magnesiumia?

Vierailija
74/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä syömisesi www.fineli.fin on ilmaiseen ruokapäiväkirjaan.Se laskee mahdolliset muutokset

Vierailija
75/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sjögrenin syndrooma?

Vierailija
76/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Benign fasciculation syndrome happens when you experience continual muscle twitches without having an underlying medical condition. While the twitches can be annoying, they're harmless. If you develop other muscle-related symptoms, such as muscle weakness and atrophy, it's important to see a healthcare provider.

Vierailija
77/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi. Googlauksen jälkeen suurin osa maallikoista löytää sieltä Alsin mahdollisuuden ja oireet voimistuu sen takia potenssiin 100. Yks yleisimpiä oireiluja terv huollossa. Alsin pelko ja Googlen antamat diagnoosit, jotka ovat yleensä vääriä. 

Vierailija
78/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matala ferritiini. Jos hemoglobiini on ok, se ei kerro vielä mitään ferritiinistä. Onko koe otettu?

Ferritiini on näköjään muoidssa, kun sitä tuupataan joka vaivaan täällä. Lakatkaa lukemasta niitä naistenlehtiä ja vastaavia.

minulla oli ferritiini 39 ja aina kuukautisten aikaan vapinaa. kun sitten lopulta hakeuduin tutkimuksiin, niin gyne tokaisi, että ei se ihmekään ole noilla ferritiiniarvoilla.

olen eri, jolle vastasit, mutta jos joku kysyy, että mistä voisi johtua, niin ei siitä tarvi hernettä nenään vetää, jos joku tarjoaa vaikka ferritiiniä.

en ole lukenut koko ketjua, mutta ap: kerroitko lääkärille, että otat myös itsehoitoon kalsiumilisää ja magnesiumia?

Kalsium on reseptillä ollut jo useamman vuoden ja siitä seurannat ym tosi hyvät Magnesiumista toki olen kertonut. Ap

Vierailija
79/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sjögrenin syndrooma?

Tuokin on testattu 😄 mutta ei.

Kieltämättä tässä huomaa miten paljon on tutkittu. Ap

Vierailija
80/92 |
01.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt minkä ikäinen olet. Minkälainen on käsialasi, onko se muuttunut? Oletko jäykkä muuten? Miten muisti pelaa? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän