Mistä jatkuvat lihasnykäykset voi johtua?
Vapinaa ja lihasnykäyksiä, erilaisia elohiiriä ja yksittäisiä on ihan ympäri kroppaa ja lähes koko ajan. Enmg oli normaali, tehtiin koska vapinaa esiintyi etenkin käsissä. Nyt tehty myös pään ja kaularangan magneetti. Hiljaisuudesta päätellen ei ole mitään hälyttävää sieltäkään löytynyt..
Mutta häiritsevää on kun nukkumaan mennessäkin nykii siellä täällä. Ohimo, oikean käden sormi, vasemmassa reisilihaksessa, oikeassa olkapäässä, joka puolella.
Magnesiumia ja kalsiumia otan, juon tarpeeksi, en käytä alkoholia, eikä nykiminen riipu siitä olenko rasittanut enemmän vai vähemmän. Onko kellään ollut samanlaista?
Kommentit (92)
Suolot, elektrolyytit saatko tarpeeksi niitä?
Oioi, aika vakavaa.Oisko alkava lihassairaus...........
Tutki lääkkeittesi pakkausselosteet?
Siis kaikki verikoearvot on ok. Kaikki vakavat lihassairaudet poissuljettu. MS-tauti näkyisi kuulemma magneettikuvassa ja ei ainakaan kukaan ole soittanut, luulisi soittavan tuloksista jos jotain noin "isoa" löytyisi. Kirjevastausta odottelen.. ap
Mulla tätä ilmeni kun oli huono ja stressaava parisuhde. Nyt kun elämä tasaista, kroppa voi paljon paremmin.
Eikä mitään stressiäkään ole. Nykäyksiä ollut viime kesästä saakka. Päivääkään ei mene ilman. Ap
Itsellä tulee tuota stressistä. Syö terveellisesti ja lepää niin sillä se helpottaa omalla kohdalla. Eikä litratolkulla kahvia
Onko kilpirauhasen toimintaa tarkistettu tai verensokerit? Minulla kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa lihasten nykimistä, elohiiriä ja sisäistä vapinaa. Poistuu heti kun lääkemäärää lisätään.
Raivourheiletko? Siis kovatempoista aerobista liikuntaa liikaa?
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki verikoearvot on ok. Kaikki vakavat lihassairaudet poissuljettu. MS-tauti näkyisi kuulemma magneettikuvassa ja ei ainakaan kukaan ole soittanut, luulisi soittavan tuloksista jos jotain noin "isoa" löytyisi. Kirjevastausta odottelen.. ap
Samantyylinen tilanne minullakin, paitsi että mulla alkoi tuon lihasnykinävaiheen jälkeen lihaskrampit, tasapainovaikeudet, kaatuilu ja lihasvoimien heikkeneminen. En pysty enää kävelemään kuin muutaman sata metriä, huonona päivänä en sitäkään. Enmg:ssa, koepalassa j magneetissa hyvin pientä, epäspesifiä muutosta, joka ei tuo mitään diagnoosia. Olen käytännössä sisällä koko ajan, koska kåveleminen on niin vaikeaa.
Oireet alkoivat elohiirillä jo ennen koronaa, eikä minua ole rokotettu. Eli siitä tämä ei voi johtua. Helvetillinen tilanme.
Minulla jatkuvat elohiiret johtui ahdistuksesta. En tiedostanut itse olevani, niin ahdistunut. Monta läheisen menetystä ja muutenkin haastava elämäntilanne. Vasta jälkeenpäin ymmärsin, miten kuormittunut olin. Kun aloin voida paremmin, elohiiret loppuivat. Edelleen kuitenkin, jos olen liian kuormittanut alkaa elohiiriä taas ilmaantua. Suhtaudun nykyään niihin merkkinä vähentää kuormitusta.
Vierailija kirjoitti:
ALS
Olisi näkynyt ENMG:ssä.
-eri
Stressireaktio, joka voi johtua joko kuormittavista ympäristötekijöistä tai jostain sisäisestä käsittelemättömästä asiasta joka kuormittaa. Kannattaa panostaa näiden asioiden selvittämiseen.
Toki on mahdollista että sinulla olisi joku harvinaisempi puutostauti tai muu vaiva, mutta todennäköisesti syy on tavanomaisempi.
Minulla oli pari vuotta sitten vastaavia oireita ja syynä oli kuormittava asuinympäristö.
Kolesterolilääkkeestä - käytätkö sellaista?
Stressi