Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmisen kannattaisi syödä vasta silloin, kun tuntee oikeasti nälän tunteen?

Vierailija
31.01.2024 |

Toi ois niinku järkeenkäypää.

Mä oon jo pitkään ihmetelly tuota "syö 2-3 h välein, huolimatta siitä, onko sulla nälkä vai ei".

Eihän tossa ohjeessa oo mitään järkeä!

Mä oon nyt alkanut syömään silloin, kun tunnen oikeasti mahassa nälän tunteen. Se tarkoittaa mulla noin 4-5 tunnin väliä ruokailuissa.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä 3-4 tunnin välein. Verensokeri pysyy tasapainossa jne

Vierailija
42/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä näkee noita amerikkalaisissa reality-ohjelmissa, joissa on noita 300-kiloisia. Ovat syöneet aina kun on nälkä ja heillä on nälkä aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää kuunnella omaa kehoaan. Mun pitää syödä juurikin 2-3 h välein, lapsesta tähän päivään ja olen 55v. Syön aivan todella vähän kerralla kyllä ja lopetan heti kun olen kylläinen. Lounas on yleensä salaatti.

Lisään vielä, etten syö ikinä mitään sipsejä tai karkkeja, en käytä sokeria lainkaan. Välipala on hedelmiä ja luonnonjogurttia. Enkä syö kirjastossa niin kuin jotkut ilmeisesti?

Et käytä sokeria lainkaan, mutta syöt sokerisia hedelmiä?

Vierailija
44/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle on keksitty ona nimikin, intuitiivinen syöminen. Luin jokin aika sitten ihan haastattelun naisesta joka oli aloittanut syömään intuitiivisesti.

Vierailija
45/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin se 8 tunnin syömisaika toimii hyvin. Stressi poistui syömisestä.

Vierailija
46/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ei tunne nälkää välttämättä sitten lainkaan. Jos söisi aina vasta kun on nälkä. Ehkä se menisi vaaralliseksi. Mulle voisi käydä niin etten enää tuntisi nälkää jossain vaiheessa. Eli on pakko kaivaa ruoka esiin jossain vaiheessa. Toki joskus on nälkä.

Mä olen yksi näistä. Jotain meni rikki parin vuoden sairastelun aikana. En tunne nälkää juuri koskaan. En edes nyt, kun pahoinvointi on jäänyt taakse. Syön aamupalan ja iltapalan, koska lääkkeet pitää ottaa ravinnon kanssa. Siinä välissä syön tosi vähän. Ruokavalioni koostuu lähinnä hedelmistä, marjoista ja maustamattomasta jogurtista. Puoliso tuo proteiinivanukkaita, jos vaikka saisin edes vähän syötyä niitä.

Olen tietoisesti opetellut syömään päivällä lämpimän aterian, vaikka ei olisikaan nälkä. Annokset ovat kuin pienellä lapsella, eivätkä täytä mitään suosituksia. Kunhan opin ensin syömään, voin seuraavaksi opetella syömään oikein.