Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ihmisen kannattaisi syödä vasta silloin, kun tuntee oikeasti nälän tunteen?

Vierailija
31.01.2024 |

Toi ois niinku järkeenkäypää.

Mä oon jo pitkään ihmetelly tuota "syö 2-3 h välein, huolimatta siitä, onko sulla nälkä vai ei".

Eihän tossa ohjeessa oo mitään järkeä!

Mä oon nyt alkanut syömään silloin, kun tunnen oikeasti mahassa nälän tunteen. Se tarkoittaa mulla noin 4-5 tunnin väliä ruokailuissa.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin me yleensä pakataan tekemää

Vierailija
2/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisempää olisi syödä harvemin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä tulisi mieleen syödä, jos ei ole nälkä. Ehkä tuo ohje on tarkoitettu sellaisille, jotka muuten jatkuvasti syövät jotain välipaloja tai muuta tuhaa? 

Vierailija
4/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä nähnyt ohjetta että syö 2-3 tunnin välein. Ehkä silmissäni vikaa, tai sitten ap keksii juttuja omasta päästään, mene tiedä.

Vierailija
5/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla on pakko syödä tiettyyn aikaan. Aamupala pitää syödä ennen kuin aloittaa työt, oli nälkä tai ei. Muuten iskee armoton päänsärky jossain vaiheessa aamupäivää. Lounastaukoa on puoli tuntia tiettyyn aikaan ja silloin on syytä syödä, jos meinaa syödä ennen työpäivän loppumista. Illalla sitten on syötävä ennen kuin menee nukkumaan. 

Vierailija
6/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisestä mikä kellekin sopii. Osalle sopii syödä monta pientä ateriaa ja toisille sopii muutama iso ateria päivässä.

Tuossa että syö vasta kun nälkä on sellainen vaara että sitten syö holtittoman paljon ja kovin emergiapitoista ruokaa jos on kova nälkä. lisäksi ainakin meidän perheessä olisi hankalaa että jokainen söisi eri aikaa. Paljon kätevämpää että meillä on säännölliset ruoka-ajat jolloin kaikki syövät ja välillä keittiö on sitten lomalla sen sijaan että koko ajan olisi joku tekemässä ruokaa itselleen /närppimässä jotain sen mukaan milloin nälkä.

Vierailija
7/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäni syönyt 3x päivässä. Pieni aamupala klo 8. Lounas klo 13. Vain kahvi klo 16-17 välillä. Iltaruoka klo 19-20 välillä mikä on harvoin lämmin ruoka. Ei mitään välipaloja eikä naposteluja, paitsi jouluna saatan syödä muutaman suklaakonvehtin tai siirappipiparkakkuja jokusen kappaleen. Ei ole koskaan kaameaa sudennälkää pukannut. Olen enemmän hoikka kuin normaalipainoinen ja perusterve. Lääkäri kehuu, että veriarvot ovat kuin nuorella balettitanssijalla vaikka olen jo melkein eläkeiässä. 

Vierailija
8/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on alhainen verensokeri ja nälän tunne 3-5h välein. Silloin syön mutta annokset pieniä. En syö kellon vaan nälän mukaan

Vierailija
9/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä voi päivällinen olla kokattuna valmiina keittiössä ja jokainen syö silloin, kun on nälkä. Näin meillä. Tosin ei toimi pikkulapsiperheessä, mutta teini-iästä eteenpäin toimii.

Meillä aamupala syödään omatoimisesti jokainen oman aamuaikataulunsa mukaisesti.

Samoin iltapalan jokainen tekee, sitten kun on nälkä.

Vierailija
10/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun itseni on välillä pakko syödä kellon mukaan; koska tiedostan energian tarpeeni mutta en tiedosta tai tunne nälän tunnetta. Energian tarpeesta minua saattaa jossain vaiheessa kyllä muistuttaa päänsärky tai, se, että ärsyynnyn huomattavasti herkemmin. Kumpikaan ei ole hyvä juttu jos ne sattuvat tapahtumaan kesken työnteon, koska työni onnistuu parhaiten vain tarpeeksi levänneenä ja lylläseinä ei liian kylläisenä eikä liian väsyneenä (tai yli pirteänä). Se, ettei se työnsi onnistu taas saattaa muodostua enemmän ja vähemmän kohtalokkaaksi työni kohteelle.

Vierailija
11/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä nähnyt ohjetta että syö 2-3 tunnin välein. Ehkä silmissäni vikaa, tai sitten ap keksii juttuja omasta päästään, mene tiedä.

No ei välttämättä näe 2 h välein, mutta joka paikassa tuutataan kyllä tuota "syö noin 3 h välein", eli syö pieniä aterioita tasaisin väliajoin, vaikka ei olisi nälkä.

Eikö toi vain johda lihomiseen ja oman näläntunteen puuttumiseen, siihen, ettei kuuntele kehoaan yhtään?

Vierailija
12/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri ihmisillä toimii eri asiat. Itse olen tosi huono tuntemaan nälkää, jos en ole syönyt mitään. Saattaa siis mennä koko päivä iltaan asti syömättä, jos ajattelen, että syön nälkääni. Sitten illalla se syöminen herättää ihan pohjattoman nälän, enkä meinaa tulla kylläiseksi millään. Omalla kohdallani toimii siis paremmin se, että syön tasaisesti pitkin päivää. Tällä systeemillä paino on pysynyt samoissa lukemissa koko aikuisikäni.

Vierailija
13/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun itseni on välillä pakko syödä kellon mukaan; koska tiedostan energian tarpeeni mutta en tiedosta tai tunne nälän tunnetta. Energian tarpeesta minua saattaa jossain vaiheessa kyllä muistuttaa päänsärky tai, se, että ärsyynnyn huomattavasti herkemmin. Kumpikaan ei ole hyvä juttu jos ne sattuvat tapahtumaan kesken työnteon, koska työni onnistuu parhaiten vain tarpeeksi levänneenä ja lylläseinä ei liian kylläisenä eikä liian väsyneenä (tai yli pirteänä). Se, ettei se työnsi onnistu taas saattaa muodostua enemmän ja vähemmän kohtalokkaaksi työni kohteelle.

Siis et tunne näläntunnetta mahassa?????

Oletko ylipainoinen?

Vierailija
14/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorenpana tein niin. Saatoin olla yli viikonkin syömättä eikä se tehnyt hyvää terveydelle.

Vierailija
15/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorenpana tein niin. Saatoin olla yli viikonkin syömättä eikä se tehnyt hyvää terveydelle.

No en kuule usko hetkeäkään.

Vierailija
16/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön yleensö klo 12, klo 16 ja klo 20. Ei minulla nytkään varsinaisesti nälkä ollut, mutta en halua yöllä herätä siihen, että pitää lähteä jääkaapille.

Vierailija
17/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kuule usko hetkeäkään.

Voi ei. Nyt olen avain romuna kun joku anonyymi vauvapalstalla ei usko minua hetkeäkään. 

Vierailija
18/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekös kakkostyypin diabetes on yleistynyt, kun annetaan ohjeeksi puputtaa koko ajan jotakin. Elimistö vaatii ruokailun jälkeen 3-4 tuntia aikaa palauttaakseen insuliinin normaalille tasolle. Mikäli insuliini ei koskaan pääse laskemaan normaalille tasolle, lopulta se jää jatkuvasti koholle joka aiheuttaa insuliiniresistenssin. Tämä voi tulla siis myös ihan muuten terveelle ja normaalipainoiselle ihmiselle.

Vierailija
19/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 pienempi ruoka aamulla/päivällä.

1 kunnon ateria illalliseksi.

Näin olen elänyt jo 80-luvun lopulta asti. Ei ongelmia terveyden kanssa. Ei ylipainoa. 

Suosittelen tätä. Opin omalta isoäidiltäni, joka kuoli 102-vuotiaana. 

Vierailija
20/46 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis et tunne näläntunnetta mahassa?????

Oletko ylipainoinen?

En ole ylipainoinen mutta en myöskään alipainoinen. - Työni kannalta on parempi jos pysyn normaalipainoisena; sekin normaalin painoindeksin (Body Mass Index, BMI) antaa itselleni hyvin pelivaraa. - Olen "jo" perustutkinto opiskeluajosiat lähtien pyrkinyt pitään painoni vakaana, niin ettei se heilahtelisi suuntaan tai toiseen kovin paljoa; tämä osaksi oman terveyteni kannalta mutta myö siksi, että näin ylläpidän osaltaan myös työkuntoani. - Toki alallani on myös ylipainoisia toimijoita. Sen sijaan tietty järjestelmällsyys ja systemaattisuus yhdistää meitä ellei kaikkia, niin varmastikin suurinta osaa. - Tiedostan myös sen että jos olen "liian pitkään" kokonaan saamatta energiaa tai saan vain vajavaisesti energiaa, niin on vaarana, että ahmii ja tai syö liikaa sitten kun saa nahdollsiuuden syödä, (Työni ei aina anna mahdollsiuutta keskeyttää työtä, jotta voisin asianmukaisesti syödä).