Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alivuokrausta vai jälleenvuokrausta...

Vierailija
31.01.2024 |

Asun huoneistossa, jossa asuu lisäkseni toinen henkilö. Meillä molemmilla on omat vuokrasopimukset, joiden mukaan puolet asunnosta on vuokrattu minulle, ja puolet kämppikselle. Olen muuttamassa pois, mutta vuokrasopimukseni on määräaikainen, joten en voi purkaa sitä ilman ylimääräisiä kustannuksia. Olen alivuokraamassa huoneistoni osuutta, mutta tarvitsen apua lainteknilliseen kysymykseen.

Alivuokrauksessa luovutetaan enintään puolet vuokratusta huoneistosta alivuokralaiselle. Luovutanko nyt siis puolet osuudestani alivuokralaiselle vai puolet huoneistosta? Jos asunto on 40 neliötä ja siitä on vuokrasopimukseni mukaan puolet eli 20 neliötä kuuluu minulle; alivuokraanko puolet huoneistosta (20 neliötä) vai puolet vuokratusta alueesta (10 neliötä)?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
31.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alivuokraaminen tarkoittaa sitä, että vuokraat asuttamastasi asunnosta enintään puolet toisen ihmisen käyttöön. Jälleenvuokraaminen taas tarkoittaa tilannetta, jossa enemmän kuin puolet asunnosta tai koko asunto vuokrataan toiselle. Esimerkiksi yksiön vuokraaminen vaihto-opiskelun ajaksi on jälleenvuokraamista. Jos taas yksi kimppakämpän päävuokralaisista vuokraa huoneensa esimerkiksi työharjoittelun ajaksi, on se alivuokraamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla