Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä se naisten asevelvollisuus vaan on tulossa pian, nykytilanne sukupuolisyrjii miehiä

Vierailija
31.01.2024 |

Ei tuosta oikein päästä mihinkään siitä että joko tehdään palvelus kaikille vapaaehtoiseksi tai kaikille pakolliseksi. Todennäköisesti jälkimmäinen, kun ei pienellä armeijalla pärjäisi sodassa.

Kommentit (375)

Vierailija
321/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt miehet järjestellään tämä siten, että naisille pakollinen asevelvollisuus ja miehille vapautus. Entis ajan ritaritkin pisti naisen menemään taloon ensimmäisenä jos siellä oli joku odottamassa. Ritarin henki oli arvokkaampi kuin naisen 😁

Vierailija
322/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.tehylehti.fi/fi/uutiset/lauantaina-naisten-palkkapaiva-onko…

Hei, ap. Ajatko sitten myös naisille saman palkan,kuin miehille? Naisten euro on edelleen 83 senttiä.

Ja selitys ei ole se , että mitäs läksitte vaikkapa hoitajiksi. Jos kerta tasa-arvon mukaan pitää suorittaa asepalvelus, Iin ei se palkka voi silloin olla eri.

No jos se on siitä kiinni, niin eikö voitaisi ajaa miehille sama työtunti kuin naisille? Naisen työtynti on nimittäin kolmevarttia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

66 prosentilla naisista (15-87-v) on lapsia.

Aika alhanen luku. Entä miehistä?

56 prosentilla.

Vierailija
324/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllǎ mä olen haaveillut, että tällaiset neli-viiskymppiset lapsettomat naiset, jotka ei varmasti saa enää lapsia, voisi käydä intin. Lepovuosi vaativasta työstä, kuntoilua, ulkoilua, retkeilyä, nuoria miehiä, ruoka ja munkit eteen, vähän leikkimielistä seuraa johtajaa -kisailua. Olis ihanaa!

Uu.. nuoria miehiä.. grr..

Mut ehkä sun käsitys sodasta, jonka takia armeija käydään, on vähän ruusuinen. Se on helvettiä ja neki jotka tulee sieltä fyysisesti ehjänä takas on rikki henkisesti.

Juu. Mutta intti ei ole sitä. Ja vain intistä teillä on kokemusta, jos siitäkään. 

Lohduttaudu vaikka sillä, että kyllä me naiset ja lapset ja muutkin siviilit kärsitään ja kuollaan sodissa. Se on helvettiä ihan kaikille, ymmärrykseni mukaan.

Ette ihan samassa määrin ku me miehet. Suomen sodissa 1939-1945 kuoli 94000 miestä ja 400 naista siviilit mukaanlukien.

Vierailija
325/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla huolissaan.

Naiset auttavat.

Kohta miehet vinkuu, että naiset vallanneet armeijan(kin) ja pärjäävät siellä(kin) miestä paremmin, koska on motivaatiota. Uusi area.

Pelkkä motivaatio ei riitä, vaan tarvis sitä lihasvoimaaki.

et ole huomannut, että armeijassa ON JO naisia, ja lihasvoima näyttää riittävän?

Tämä! Siellä ei edes ns. olla , mutta heti on reppana kertomassa et ei pystytä, eikä osata  eikä varmasti tiedetäkään mitään!!!!

Vierailija
326/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaikinen nuppi tarvitaan itärajalle juoksuhautoja ja linnakkeita kaivamaan oli mies,nainen,vanhus tai lapsi.

Erikoisjoukko koulutus vaan kaikille ja pulinat pois.

Vierailija
327/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt miehet järjestellään tämä siten, että naisille pakollinen asevelvollisuus ja miehille vapautus. Entis ajan ritaritkin pisti naisen menemään taloon ensimmäisenä jos siellä oli joku odottamassa. Ritarin henki oli arvokkaampi kuin naisen 😁

Kaikissa armeijoissa kautta historian heikoimmat ja kokemattomimmat on laitettu ulkorinkiin (mm. roomalaiset, kreikkalaiset). Eli naiset vaan etulinjaan ja miehet selustaan elleivät pärjää.

Vierailija
328/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on naisena niin paljon velvollisuuksia, etten tarvitse yhtään lisää. Miehet näyttää luistavan omista velvollisuuksistaan, jos niitä ei ole sanktioitu. Hyvä jos saatte edes tuon hoidettua joten kuten.

Vierailija
329/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on naisena niin paljon velvollisuuksia, etten tarvitse yhtään lisää. Miehet näyttää luistavan omista velvollisuuksistaan, jos niitä ei ole sanktioitu. Hyvä jos saatte edes tuon hoidettua joten kuten.

Mitä velvollisuuksia sulla on mitä miehellä ei oo, jos sulla ei oo lapsia ja miehellä on?

Vierailija
330/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan Suomen lain mukaan sulla ei oo mitään velvollisuuksia. Ainoastaan miehillä on.

Vierailija
331/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä velvollisuuksia naisilla muka on? Ei mitään. Miehet on ainoita jolla on asevelvollisuus tässä maassa. Naisilla ei ole mitään velvollisuutta sen vastapainoksi.

Vierailija
332/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.  Suomen Armeija tarvitsee naisia.

2.  Naiset haluavat armeijaan.

Vierailija
333/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kiintiö vauhdista ja vaarallisista tilanteista täyttyi kun sain kaksi lasta. Juuri kukaan mies ei rlämässään tule Suomessa kokemaan samanlaista kipua, tuskaa ja kuolemanvaaraa. Olen osani tehnyt. Leikkikää te niitä metsäleikkejä edes sen edestä.

Mä oon kans mies ja mulla on lapsi ja oon käyny intin. Ei käy mun oikeustajuun miks mun pitäs mennä sotaan et joku lapseton nainen saa olla kotirintamalla. Vähemmän sitä lapsetonta naista jää ihmisiä kaipaamaan.

Se nainen on sua parempi kotirintamalla ihan kaikessa. Sulle on opetettu vaan se tykinruokana olo. Hoida sinä se.

Kyllä, sä et osaa hoitaa kotia, et lapsia , et osaa siivota etkä huolehtia asioita.  Mene metsään 

Vierailija
334/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset auttavat.

Kohta miehet vinkuu, että naiset vallanneet armeijan(kin) ja pärjäävät siellä(kin) miestä paremmin, koska on motivaatiota. Uusi area.

et ole huomannut, että armeijassa ON JO naisia, ja lihasvoima näyttää riittävän?

Tämä! Siellä ei edes ns. olla , mutta heti on reppana kertomassa et ei pystytä, eikä osata  eikä varmasti tiedetäkään mitään!!!!

Reppana roikkuu lahkeessa eikä oo tanassa 😆

Vierailija
335/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö se ole oikein , jos kerran tasa- arvoa halutaan, vai pitäisikö vain saada nyppiä rusinat pullasta?

Vierailija
336/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä velvollisuuksia sulla on mitä miehellä ei oo, jos sulla ei oo lapsia ja miehellä on?

Siis oletteko te nyt ajamassa pakollista asevelvollisuutta vain naisille, joilla ei ole lapsia? Eli 45-vuotiaat naiset inttiin parikymppisten räkänokkien kanssa? Ei tule tapahtumaan, vaikka hauskaahan se olisikin.

Sitten kun te miehet hoidatte tasa-arvoisesti lapset, vanhempanne, appivanhempanne ja olette samoissa määrin omaishoitajavastuissa kuin naiset, niin voitte alkaa pohdiskella naisille asevelvollisuutta.

Vierailija
337/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä velvollisuuksia naisilla muka on? Ei mitään. Miehet on ainoita jolla on asevelvollisuus tässä maassa. Naisilla ei ole mitään velvollisuutta sen vastapainoksi.

Naisen velvollisuus 0-3 minuutin muna. Tyhjennysastia.

Tilanne tulee muuttumaan, kun naiset tulevat armeijaan.

Yliopistotkin enemmän jo naispainotteisia.

Tätä miehet halusivat.. Tätä saavat.

Ei seiso senkään vertaa enää. 🤭🤣

Vierailija
338/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaikinen nuppi tarvitaan itärajalle juoksuhautoja ja linnakkeita kaivamaan oli mies,nainen,vanhus tai lapsi.

Erikoisjoukko koulutus vaan kaikille ja pulinat pois.

Ei niitä lapiolla kaiveta, kun sitä varten on koneet.

Vierailija
339/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset auttavat.

Reppana roikkuu lahkeessa eikä oo tanassa 😆

Joku puoli-impotentti tai reisilletulija suuttui tästä faktasta. 😁

Ota se nakki käteen ja vatkaa. Helpottaa hetkeksi. 😁

Vierailija
340/375 |
14.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletteko te nyt ajamassa pakollista asevelvollisuutta vain naisille, joilla ei ole lapsia? Eli 45-vuotiaat naiset inttiin parikymppisten räkänokkien kanssa? Ei tule tapahtumaan, vaikka hauskaahan se olisikin.

Sitten kun te miehet hoidatte tasa-arvoisesti lapset, vanhempanne, appivanhempanne ja olette samoissa määrin omaishoitajavastuissa kuin naiset, niin voitte alkaa pohdiskella naisille asevelvollisuutta.

Kyllä, myös lapsettomat 20-45-vuotiaat naiset.

Mä oon mies ja hoidan lapseni, kenen lapsia lapsettomat naiset hoitaa? Ei kenenkään. Ja mun pitäs mennä vielä sotimaan että joku lapseton nainen saa maata sohvalla sodan aikana ja kattoa netiflixiä. Not gonna happen.