Kyllä se naisten asevelvollisuus vaan on tulossa pian, nykytilanne sukupuolisyrjii miehiä
Ei tuosta oikein päästä mihinkään siitä että joko tehdään palvelus kaikille vapaaehtoiseksi tai kaikille pakolliseksi. Todennäköisesti jälkimmäinen, kun ei pienellä armeijalla pärjäisi sodassa.
Kommentit (375)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kiintiö vauhdista ja vaarallisista tilanteista täyttyi kun sain kaksi lasta. Juuri kukaan mies ei rlämässään tule Suomessa kokemaan samanlaista kipua, tuskaa ja kuolemanvaaraa. Olen osani tehnyt. Leikkikää te niitä metsäleikkejä edes sen edestä.
Mä oon kans mies ja mulla on lapsi ja oon käyny intin. Ei käy mun oikeustajuun miks mun pitäs mennä sotaan et joku lapseton nainen saa olla kotirintamalla. Vähemmän sitä lapsetonta naista jää ihmisiä kaipaamaan.
Sä saat antaa kehosi muiden palvelukseen intissä. Naiset antaa kehonsa monesti useamman kerran elämässään muiden käyttöön ollessaan raskaana. Meidän ei tartte olla mitään valtion uusintajia yhtään enempää kuin teidänkään.
näytätkö lain naisten pakkoraskaudest
Naiset on raskaana yhtä usein kuin miehet suorittaa asevelvollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kiintiö vauhdista ja vaarallisista tilanteista täyttyi kun sain kaksi lasta. Juuri kukaan mies ei rlämässään tule Suomessa kokemaan samanlaista kipua, tuskaa ja kuolemanvaaraa. Olen osani tehnyt. Leikkikää te niitä metsäleikkejä edes sen edestä.
Mä oon kans mies ja mulla on lapsi ja oon käyny intin. Ei käy mun oikeustajuun miks mun pitäs mennä sotaan et joku lapseton nainen saa olla kotirintamalla. Vähemmän sitä lapsetonta naista jää ihmisiä kaipaamaan.
Sä saat antaa kehosi muiden palvelukseen intissä. Naiset antaa kehonsa monesti useamman kerran elämässään muiden käyttöön ollessaan raskaana. Meidän ei tartte olla mitään valtion uusintajia yhtään enempää kuin teidänkään.
Ne miehet ja naiset jotka hankkii lapsia tekee tuplatyön. Lapsettomat c-miehet ja lapsettomat naiset jotka ei värväydy vapaaehtoisesti luistaa molemmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut semmoset naiset jotka ei oo ollu ras
Naiset ei tee lapsia alle parikymppisinä, kuten hyvin tiedät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekee jotkut. Mut ratkasu on et koulutetaan naiset ja miehet molemmat sotilaiks ja ne naiset ja miehet lähtee sotaan, joilla ei oo lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä provo aloitus Ap. Kyllä naisetkin voisi käydä, no ei kaikki armeijaa mutta siihen liittyviä toimintoja sisältävän jakson. Maailma vaan ei tule koskaan olemaan täysin tasapuolinen. Siitä on tässä ketjussa kirjoitettu riittävästi.
Noh lainsäädännön kannalta se maailma voi hyvinkin olla tasapuolinen kuten Tanskassa.
Edelleen: siellä ei ole voimassa sellaista lainsäädäntöä. Siellä on voimassa lainsäädäntö, jossa miehistäkin vain pieni osa suorittaa armeijan vapaaehtoisesti.
Ja siihen lakiin on juuri nyt tulossa muutos. Pyrkivät tasa-arvoon. https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-216079
Vierailija kirjoitti:
Te ette tosiaan ymmärrä mitä on tasa-arvo. Se EI ole sitä että kaikki laitetaan tekemään tasan samoja asioita kyvyistä ja ominaisuuksista riippumatta.
Miehet ovat fyysisesti vahvempia ja siten soveliaampia armeijaan ja myös sotimiseen. Miehet sen sijaan eivät kykene olemaan raskaana, synnyttämään tai imettämään, siihen tarvitaan naisia.
Naisilta tuhraantuu vuosia raskaana oloon ja lapsen hoitoon. Näiltä ajoilta ei saa palkkaa. Lisäksi naisia syrjitään työnhaussa sillä verukkeella että hän voi hankkiutua raskaaksi.
Jos laitetaan naiset vielä armeijaankin, heiltä menee vielä enemmän työvuosia hukkaan ja eläkekertymä vähenee vielä lisää.Se jos mikä ei ole tasa-arvoa.
Eli naisille pakollinen raskaus vai mitä tarkoitat?
Kyllǎ mä olen haaveillut, että tällaiset neli-viiskymppiset lapsettomat naiset, jotka ei varmasti saa enää lapsia, voisi käydä intin. Lepovuosi vaativasta työstä, kuntoilua, ulkoilua, retkeilyä, nuoria miehiä, ruoka ja munkit eteen, vähän leikkimielistä seuraa johtajaa -kisailua. Olis ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä provo aloitus Ap. Kyllä naisetkin voisi käydä, no ei kaikki armeijaa mutta siihen liittyviä toimintoja sisältävän jakson. Maailma vaan ei tule koskaan olemaan täysin tasapuolinen. Siitä on tässä ketjussa kirjoitettu riittävästi.
Noh lainsäädännön kannalta se maailma voi hyvinkin olla tasapuolinen kuten Tanskassa.
Edelleen: siellä ei ole voimassa sellaista lainsäädäntöä. Siellä on voimassa lainsäädäntö, jossa miehistäkin vain pieni osa suorittaa armeijan vapaaehtoisesti.
Ja siihen lakiin on juuri nyt tulossa muutos. Pyrkivät tasa-arvoon. https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-216079
Niin, vapaaehtoisperusteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.tehylehti.fi/fi/uutiset/lauantaina-naisten-palkkapaiva-onko…
Hei, ap. Ajatko sitten myös naisille saman palkan,kuin miehille? Naisten euro on edelleen 83 senttiä.
Ja selitys ei ole se , että mitäs läksitte vaikkapa hoitajiksi. Jos kerta tasa-arvon mukaan pitää suorittaa asepalvelus, Iin ei se palkka voi silloin olla eri.
Kerrotko vielä missä maksetaan samasta työstä naiselle vähemmän kuin miehelle? Jos näin nimittäin on, niin asia pitää tietenkin korjata välittömästi.
Arvasin. Etkä edes lukenut, etkä ymmärtänyt kommenttiani.
Teitä miehiä ei kiinnosta oikeasti tasa-arvo, kunhan vaan akat joutuu tekemään saman kuin miehetkin
Miehet on nykyään niin velliperseit, ettei ne tekis mitään! Naiset hommiin ni homozut saa nautiskella
75% ikäluokasta käy armeijan.
20-34 vuotiaista naisista 73% ei ole synnyttänyt.
Semmosta
Vierailija kirjoitti:
75% ikäluokasta käy armeijan.
20-34 vuotiaista naisista 73% ei ole synnyttänyt.
Semmosta
Ei käy, vaan niin suuri osa mäârätään palvelukseen.
Vierailija kirjoitti:
"Fredriksen sanoo hallituksen tavoittelevan täyttä tasa-arvoa sukupuolten välille."
Ai että kun joku sanoisi Suomessa ääneen saman. No saahan sitä unelmoida..🥲
Marinin feministihallitus ei tehnyt mitään asevelvollisuuteen liittyville tasa-arvo-ongelmille, vaan keskittyi wokettamiseen. Orpon hallitusta taas ei kiinnosta muu kuin alistaminen ja kyykyttäminen. Tarvitsisimme oikeasti fiksun hallituksen.
66 prosentilla naisista (15-87-v) on lapsia.
En usko että koko ikäluokkaa koskevaa asevelvollisuutta koskaan tulee vaan ehkä norjan tai ruotsin malli tulee eli että koko ikäluokasta armeijaan otetaan halukkaat ja osa määrätään sinne jos ei ole tarpeeksi halukkaita.
Tuskin monellakaan maalla on halua,kykyä ja varaa pistää koko ikäluokkaa armeijaan.
Minä olen mieshenkilö ja kannatan ajatusta että joku nainen menisi puolestani armeijaan kuluttamaan aikaa koska minua ei kyseinen avovankila kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Unohdit semmosen pikkujutun, että ollaan Natossa. Puolustusvoimat ei tarvii naisia, vaikka toki haluaa ylläpitää tasa-arvoa mediassa.
Unohdit sellaisen asian, että useissa Nato-maissa on naisia armeijassa. Ihan yhtä lailla naisia tarvitaan siellä, varsinkin Suomessa. Me olemme pieni maa, ja vaikka meillä on nyt Nato turvana, ei kannata tuudittautua siihen, että se pelkästään tiukan paikan tullen riittäisi. Itse kävin armeijan 90-luvun lopussa, ei pahaa sanaa siitä sanottavana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllǎ mä olen haaveillut, että tällaiset neli-viiskymppiset lapsettomat naiset, jotka ei varmasti saa enää lapsia, voisi käydä intin. Lepovuosi vaativasta työstä, kuntoilua, ulkoilua, retkeilyä, nuoria miehiä, ruoka ja munkit eteen, vähän leikkimielistä seuraa johtajaa -kisailua. Olis ihanaa!
Uu.. nuoria miehiä.. grr..
Mut ehkä sun käsitys sodasta, jonka takia armeija käydään, on vähän ruusuinen. Se on helvettiä ja neki jotka tulee sieltä fyysisesti ehjänä takas on rikki henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
66 prosentilla naisista (15-87-v) on lapsia.
Aika alhanen luku. Entä miehistä?
Eikö helpointa olisi se että jos nainen ei ole lapsia tehnyt 30 vuotiaaksi mennessä niin silloin naiset määrättäisiin palvelukseen tasa-arvoisesti miesten kanssa? Nainen joka lapsia tekee ennen 30v ikää niin se olisi vapautettu palveluksesta.
Näin syntyvyys nousisi ja samalla tasa-arvo kohenisi huimasti.
Rintamalla sotii myös 50v ihmisiä joten 30v ei ole liian vanha istumaan poterossa aseen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uu.. nuoria miehiä.. grr..
Mut ehkä sun käsitys sodasta, jonka takia armeija käydään, on vähän ruusuinen. Se on helvettiä ja neki jotka tulee sieltä fyysisesti ehjänä takas on rikki henkisesti.
Juu. Mutta intti ei ole sitä. Ja vain intistä teillä on kokemusta, jos siitäkään.
Lohduttaudu vaikka sillä, että kyllä me naiset ja lapset ja muutkin siviilit kärsitään ja kuollaan sodissa. Se on helvettiä ihan kaikille, ymmärrykseni mukaan.