Haavisto on ollut tenteissä paljon parempi kuin Stubb
Jostain syystä aiheeseen liittyvät ketjut katoavat, vaikka olisivat asiallisia.
Haavisto on ollut paljon asiantuntevampi ja esiintyi maltillisemmin ja rauhallisemmin, vaikutti kaikin puolin valmiimmalta pestiin. Huomasi, että hänellä on laaja-alaisempaa kokemusta eri puolilta maailmaa. Vaikutti olevan myös paremmin perillä turvallisuusuhkiin liittyvästä protokollasta.
Stubbista välittyi malttamaton kuva, hän puhui päälle, eikä vaikuttanut kuuntelevan keskustelukumppania - mikä on suuri ongelma politiikassa.
Kun Haavisto puhui asiasta, Stubb puhui itsestään. Stubbin puhe poukkoili asiasta toiseen, kuin puhuisi suunnittelematta mitä aikoo sanoa. Välillä (esim IS:n susikysymyksessä) Stubb tuntui suorastaan matkivan Haaviston vastauksia.
Tuli myös kuva, että Stubb oli opetellut ulkoa ympäripyöreitä vastauksia, joista uskoi katsojien pitävän. Esim se populistinen heitto ettei naapurimaan diktaattorille vastattaisi, vaikka juuri sellaisten vaikeiden puheluiden hoitaminen suoraselkäisesti ja kunnialla on sitä presidentin tärkeintä työtä.
Haavistolla on paljon huonoja puolia kuten Stubbillakin, mutta kokemuksessa, vakaudessa ja asiaosaamisessa menee kirkkaasti ohi.
Kommentit (4025)
😂 Persut haukkuu mediaa vasemmistolaiseksi ja vassarit oikeistolaiseksi.
VoiVittuTeidänKanssa.
Ja gallupitkin varmaan on väärennetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aluksi ajattelin, että äänestän Haavistoa. Mutta tämä Haaviston kannattajien fanaattinen kiihkoilu Stubbia vastaan on alkanut suoraan sanottuna vtuttamaan niin paljon, että en äänestä. Ihan selvästi kierrokset vain lisääntyy päivä päivältä ja tuo jo mieleen uskonnolliset lähi-idän kiihkoilijat. Myötätuntoni on kääntynyt nyt toisen ehdokkaan puolelle.
Jaha, taas tämä spämmääjä on osunut paikalle. Kuulut Stubin trolleihin etkä ole koskaan aiḱonutkaan äänestää Haavistoa, kuvittelet vain että propagandasi tehoaa paremmin näin. Voisit nyt kuitenkin lopettaa spämmäämisen, jooko!
Vaikka totuus sinulle ehkä tekee kipeää, mutta myös minua on alkanut ärsyttämään nuo Haaviston kannattajat. Heille tuntuu olevan tärkeämpää mustamaalata Stubbia kuin julkaista rakentavaa kehumista Haavistosta. Toiseen suuntaan en ole huomannut samaa läheskään samassa mittakaavassa. Kyllä tämä voi kääntyä näin edelleen jatkuessa myös Haavistoa vastaan.
Itse en halua presidentiksi noista kumpaakaan, mutta tällä hetkellä "stubbilaiset" vie käyttäytymisellään voiton.
Vierailija kirjoitti:
Sanomaa, Yleä, Almaa, Otavaa ja käytännössä kaikkia isoja mediataloja Suomessa johtaa oikeisto.
Väärin, vasemmistolehti Hs ja täysin vasemmisto Yle. On teillä jutut.
Jos katsot Sanoman hallitusta ja johtopaikkoja, niin siellä kokoomus hallitsee. Ylessä taas kokoomus, PS ja SDP, eli oikeisto johtoista sielläkin.
https://www.iltalehti.fi/villeranta/a/17829e6f-702e-4c6e-821b-241784bb0…
Tässä on kaikki oleellinen vaaleista ja ennakkoluuloista. Vaaleissa samassa sängyssä nukkuvaa Persumiesparia myöten. Toiselta vielä muutama Z pääsee ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole homoja vastaan mutta tällä kertaa äänestän heteroa :)
Ketä? Ei toisella kierroksella ole yhtään heteroa.
Haluatko varmasti lukita väitteesi?
Haavisto on puhunut jokaisessa tentissä asiaa Suomen ja suomalaisten puolesta sekä on taitava pitkän linjan rauhanneuvottelija ja diplomaatti, jolla on tuoretta kokemusta ulkoministerin työstä. Hän on henkilönä harkitseva, tasainen ja järkevä, eikä nosta itseään jalustalle. Lisäksi hän ymmärtää, että vaikka presidentin työn kova ydin on ulkopolitiikassa, kansalaiset odottavat maamme johtajalta myös näkemystä siitä, miten Suomella menee. Siksi äänestän Haavistoa.
Haavisto Ehdottomasti paras. Puhuu asiaa ja häneen voi luottaa, ei käännä mielipidettään tuulen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanonpahan vaan, että kun Pekka vie näitä väittelyitä jatkossakin tähän malliin, niin alkaa boomereiltakin homouden kauhut unohtumaan. Koko kansan presidentti.
Boomerit ei huoli Pekkaa. Voi olla homo ja ministeri tms mutta homoa ei presidentiksi huolita. Raja kulkee siinä. Se on varmaa.
Älä ole niin varma. Olen ikäni puolesta boomeri, mutta homous ei merkitse minulle mitään presidenttiydessä, ei myöskään miehelleni. Kukaan ikäluokastani ei kuulteni ole sanonut, että ei äänestäsi homoa. Äänestävät vain viisasta ihmistä, joka olisi sopiva maamme presidentiksi. Minulta siis ääni Haavistolle.
Kolmas osa äänestäjistä ei voisi äänestää Haavistoa tämän puolison takia. Se tarkoittaa että myös sinun tuttavissasi on todennäköisesti sellaisia.
Tuo määrä on myös niin suuri ettei vaalien voittajasta ole epäselvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain kertoo se, että toinen puhuu 6 kieltä ja on tohtori. En halua takapajuista, entistä Venäjän trollia ylipäälliköksi. Stubbin puolisokin on nuhteeton.
Ilmeisesti kuitenkin ihan vaan rallienglannilla ja vähemmällä tohtoroinnilla on saatu nykyiset DCA- ja NATO-sopparit aikaan. Niinistö-Haavisto -kaksikko on saanut paljon aikaan ja laittoi heti tuulemaan, sitten kun Venäjä paljasti oikeat korttinsa. Stubb ei ollut päivän politiikassa millään tavoin mukana tällä samalla ajanjaksolla, mutta hyvin kelpaisi tulla valmiiksi katettuun pöytään.
Tekoja, ei sanoja. Sillä pitäisi nämä vaalit ja äänet ymmärtää äänestää. Toinen jäljellä olevista ehdokkaista on tehnyt Suomen hyväksi selkeästi enemmän viime vuosina.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisilla on niin heikko itsetunto, että näkevät hyvän itsetunnon ylimielisyytenä. Onneksi täällä on kuitenkin vielä viisaita ihmisiä, jotka eivät lankea näihin.
Pikemminkin toisin päin. Suomalaiset näkevät Stubbin ylimielisyyden hyvänä itsetuntona, Eivät toki kaikki, niin kuin tämäkin ketju todistaa.
En ole koskaan nähnyt ylimielisyyttä Stubbin käytöksessä. Hänen joustava ja letkeä puheentuottonsa ei ole ylimielisyyttä vaan osa hänen normaalia persoonaa. Ihan samanlainen on ollut ikänsä ja kaikissa yhteyksissä. Toki se voi ärsyttää monia, jotka eivät pysty samaan. Itse olen ollut ikäni puolueeton tarkkailija ja näissä vaaleissa äänestin ensin Rehniä vaikka hänen puheensa ei ole "letkeää"- kaukana siitä. Pääsyy oli se, että on asepalvelus ja kunnon korkeakoulutus. Kun vaalitulos selvisi tiesin ketä äänestän nyt.
Ykköskriteerit ovat edelleen armeijatausta ja koulutus. Myös puolisolla on merkitys, se on suurempi kuin moni luulee. Jenni Haavisto näytti mitä on olla presidentin rinnalla ja myös yksin edustamassa. Siihen soveltuu parhaiten Stubbin puoliso Suzanne.
Äänestin Rehniä ensimmäisellä kierroksella ja olisin halunnut hänet presidentiksemme. Kun nyt noista kahdesta pitää valita, niin kyllä se Haavisto homman paremmin hoitaa. Stubb sanoi itsekin, ettei presidentti voi olla tuuliviiri, ja puhui kerrankin asiaa.
Lisäksi vaakakupissa painaa se, ettei Stubb ole asunut Suomessa aikoihin ja profiloituu enemmän eurooppalaiseksi kuin suomalaiseksi. Hänen kotonaan puhutaan ruotsia ja englantia. Suomalainen kieli ja kulttuuri eivät ole hänelle kovin tuttuja. Haavisto on ollut useamman sanomalehden päätoimittaja nuoruudessaan ja arvostaa myös suomen kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanonpahan vaan, että kun Pekka vie näitä väittelyitä jatkossakin tähän malliin, niin alkaa boomereiltakin homouden kauhut unohtumaan. Koko kansan presidentti.
Boomerit ei huoli Pekkaa. Voi olla homo ja ministeri tms mutta homoa ei presidentiksi huolita. Raja kulkee siinä. Se on varmaa.
Älä ole niin varma. Olen ikäni puolesta boomeri, mutta homous ei merkitse minulle mitään presidenttiydessä, ei myöskään miehelleni. Kukaan ikäluokastani ei kuulteni ole sanonut, että ei äänestäsi homoa. Äänestävät vain viisasta ihmistä, joka olisi sopiva maamme presidentiksi. Minulta siis ääni Haavistolle.
Kolmas osa äänestäjistä ei voisi äänestää Haavistoa tämän puolison takia. Se tarkoittaa että myös sinun tuttavissasi on todennäköisesti sellaisia.
Tuo määrä on myös niin suuri ettei vaalien voittajasta ole epäselvyyttä.
Kysyttiinköhän tässä myös sen kolmasosan oman parisuhteen tilaa? Eipä olisi ensimmäinen kerta, kun oma rikkinäinen liitto, yh tai sinkkuus käännettäisiin kateudeksi jonkun toisen paremmin toimivasta parisuhteesta. Näin se on ihan heterosuhteitakin seuratessa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole homoja vastaan mutta tällä kertaa äänestän heteroa :)
Stubb on bi kylläkin
😂 Ei ole mutta sinä varmaan olet. Eikä siinä mitään, saat olla.
Armeijataustaa (korpraali) enemmän minua kiinnostaa se, että Haavisto on ollut mukana luotsaamassa Suomea Natoon. Hänen osuuttaan asiassa ei voi vähätellä. Haavistolla saattaa helposti olla myös Stubbia parempi käsitys siitä, mitä se sota oikeasti on, koska hän on osallistunut rauhanneuvotteluihin sotatoimialueilla ja pyrkinyt ratkomaan vaikeita konflikteja. Stubb tuli valmiiseen Nato-pöytään ja yrittää nyt ratsastaa ydinaseilla. Ei vakuuta, itse asiassa lähinnä huolestuttaa. Toivottavasti suomalaiset ymmärtävät äänestää ehdokasta, joka oikeasti välittää Suomesta eikä toivo tästä maasta pikkujenkkilää.
Onko vielä mikään media kaivanut esiin, kummalla on suurempi osakesalkku ja enemmän pääomaa? Tämäkin on oleellinen tieto. Jos Haavistolla on, niin siinä romahtaa hänen koko kampanja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tietenkään ole täysvarmaa. Olen eri joka vastaa, mutta minulla on aikalailla lähipiiristä koottua tietoa. Asun nimittäin senioritalossa ja tiedän, tunnen kaikki asukkaat ja monen kanssa on ollut puhetta presidentistä. Meillä on erilaisia ajanviettokokoontumisia ja niissäkin puhutaan kaikkea. Aivan selvästi on tullut esille, mitä meidän talon ihmiset arvostavat presidentissä. Kuten on vissiin sanottu lukuisat kerrat niin EI sellaiselle joka ei ole armeijaa käynyt. Meidän isämme olivat sodassa ja tiedämme mitä joutuivat kokemaan ja tekemään itsenäisyytemme eteen. Ilman heitä emme olisi nytkään suomalaisia ! Olisimme venäläisiä. Isänmaan puolustus on ikäihmisille niin pyhä asia, että se menee miltei kaiken edelle. On tietysti tullut esiin se, että halutaanko nähdä miespari vaikka linnan juhlissa vastaanottamassa juhlavieraita. Ei haluta, se olisi kauhistus . Tapasin eilen kaksi muuta tuttuani, ikäihmistä kaupungilla ja tasan samaa viestiä heiltäkin. Ei ikinä Haavistoa. Siinä se.
Stubbin ratsastaminen sillä, että hänellä on vaimo, alkaa saamaan myös jo vähän naurettavia piirteitä. Hän ei jätä yhtään tilaisuutta käyttämättä muistuttaakseen vaimonsa olemassaolosta. Kenenkään puoliso ei nyt kuitenkaan tätä maata johda, ja presidentillä on muitakin tehtäviä kuin kätellä Linnan juhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tietenkään ole täysvarmaa. Olen eri joka vastaa, mutta minulla on aikalailla lähipiiristä koottua tietoa. Asun n
Haavisto oli kuitenkin se, joka auttoi maamme Natoon. Hänellä on lisäksi enemmän kokemusta sodan todellisuudesta kuin Stubbilla, sillä hän on toiminut rauhanvälittäjänä sotatoimialueilla. Stubb vaikuttaa epätasapainoiselta sodanlietsojalta, joka Naton selän taakse piiloutuneena haluaisi lällätellä Putinille. Onko se Suomen kannalta viisasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on hyvin kiteytetty tuo ero joka itseänikin on häirinnyt.
On eri asia luetella sanoja kuten empaattinen, kuunteleminen ja välittäminen kuten Stubb tekee,
kuin kertoa oikeasti tilanteista joissa niin on tapahtunut ja se on ilman noiden sanojen korostamista kuulijalle selvää. Haavisto on aidompi, koska hän kertoo tapahtuneista.
Tämähän opetetaan nykyisin jo työn haussakin, että älä luettele vaan kerro miten se on ilmennyt työssäsi.
Tämä!
Stubb ei ole edes itse keksinyt noita luetteloitaan ja listojaan vaan sillä on iso tiimi sparraamassa ja opastamassa mitä kuuluu sanoa. Sen jutut kuulostavat niin ulkoaopetelluilta koska ne ovat sitä. Pelkkää luetun mekaanista toistoa.
Hänellä on aidosti suuri määrä ideoita. Tämä on ollut jo kauan tiedossa, ja hänelle leimallinen piirre.
Vai sillä tavalla, että oikein aidosti suuri määrä ideoita. 😂