Mihin maahan muuttaisit?
Mihin Euroopan (EU) maahan muuttaisit jos sinulla olisi mahdollisuus valita ja taloudellisesti pärjäisit?
Valitsisin Portugalin, vaikka portugalin kieli onkin vaikeaa. Mukavia ihmisiä, joita olen kohdannut. Sopivat kelitkin siellä, upeita maisemia.
Toisena Italia, suuri maa, joten lämpötilaerojakin löytyy. Tempperamenttiset ihmiset, kauniita piirteitä ihmisissä. Vahva maan historia.
Kommentit (25)
Ruotsiin. Ja tiedä vaikka vielä muutankin. Ei toki kuona-alueille.
Norjaan!
Asun Suomessa ja Kanarialla
Kyllä on mahdollisuus valita. Pysyn vaan Jyväskylän pohjoispuolella. Mukavat ihmiset, helppo tutustua uusiin ihmisiin.
Ruotsin tai Norjan Lappiin jos Suomen Lappia ei saa valita 😀
Vierailija kirjoitti:
Islanti, kielen oppimis tietenkii haastavaa.
Tosi helppo kieli.
Norja se vasta kallis maa onkin, mutta jos rahaa löytyy niin mikä ettei.
Kreikkaan, mutta silleen kakkoskotina. En kokonaan.
Miksei olisi mahdollisuutta muuttaa? Siitä vaan. Kyllä minä olen ihan täällä omasta tahdostani.
Nizzaan, Ranskaan.
Perusteluna lyhyet lennot Suomeen, paljon tekemistä, kieli, lämmin keli puoli vuotta vuodesta.
Tällä hetkellä se ei ole vain taloudellisesti mahdollista.
Asun Tanskassa ja olen onnellinen siitä.
Asun Saksassa ja tänne jään. Jos olisi muutettava, muuttaisin Suomeen. Puhun suomea, kouluruotsia, hyvää englantia, kiitettävää saksaa ja harrastusespanjaa, mutta Ruotsiin, Englantiin tai Irlantiin en haluaisi, eikä Espanjakaan ongelmineen kiinnosta. Uusia kieliä ein haluaisi enää opetella. Joten juu, Saksa tai Suomi.
Maltalle, koska siellä puhutaan englantia.
Pohjois-Italiaan Ranskan rajalle. Tämä projekti on itseasiassa alkamassa, kieltä olen jo opiskellut ja etätyö etsinnässä. :)
Islanti, kielen oppimis tietenkii haastavaa.