Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
"Mitä 20v voi tarjota sellaista mitä 16v ei voi? :Dd tämä ehkä pistää enemmän itsellä silmään. Mutta ei siinä, jokaisella on omat kriteerit.
En minäkään näe että ottaisin saman ikäisen/nuoremman miehen kuin itse olen. Pitää olla elämänkokemusta, perspektiiviä, ymmärrystä, työelämässä vakaasti kiinni, tuloja, koulutus ja samanlaiset arvot. Elämänkokemus ja elämänhallinta ehkä tärkein kriteeri miksi vanhempi mies.
Ja jep, voin ostaa itse mun designer laukut sun muut luksukset. Siihen en miestä tarvitse. Mutta vakaa yhteinen elämä on arvokas asia.
T. Nainen KTM ja PS"
Tärkein on varmaan 20v miehen oma asunto, jossa voivat olla kahdestaan tytön kanssa. Ilman riskiä että joku omainen tupsahtaisi paikalle tai kuulisi heidän keskusteluita. Miehellä voi olla oma auto vaikka, silloin voi kuskata tyttöä eri paikkoihin ja hakea hänet sieltä myös. Työpaikka mahdollistaa vaikka lahjojen ostelun tytölle alkuvaiheessa, mikä sitten voi johtaa vakavampaan suhteeseen. Aikuisella on myös elämän kokemusta enemmän, kuin tytön kanssa samanikäisillä pojilla, aikuinen tietää miten tuon ikäisiä tyttöjä tulee lähestyä suunnilleen. Tuossa nyt oli vain muutama esimerkki, toivottavasti ymmärsitte pointtini.
En tarkoita tässä nyt kaikkia tyttöjä, mutta heitän arvauksen että 70-80% tytöistä valitsee mieluummin puolison, joka on pikkuisen tasokkaampi kuin muut ehdokkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän vihervassarius ja feminismi ammentavat samasta uhrimytologiasta. Ilman mustavalkoista me vastaan muut -ajattelua ei ole koko ideologialla pohjaa. Jos kaikki olisivat kaikinpuolin tasa-arvoisia ja tienaisivat yhtä paljon, niin ei olisi näitä kadehtimisesta voimaansa saavia ideologioitakaan. Mitä suurempi kuilu, niin sitä tyytyväisempi feministi. Saa ikäänkuin elämälleen tarkoituksen.
Miten mielestäai tulisi toimia, jos huomaa jonkun ongelman? Miten se tulisi hoitaa? Yhteiskunnan tasolla siis. Jos vaikka miehiä sorrettais oikein todella, annetaanko olla vaan?
Tällöin alkaisin asiallisesti keskustella ongelmasta. 1) määrittele mistä on kyse. 2) kerro mitä toivoisit tehtävän. Jos asia on asiallinen ja todellinen, saat kyllä helposti puollettua ja oikeutettua keskustelun merkityksen ja tärkeyden.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
"Mitä 20v voi tarjota sellaista mitä 16v ei voi? :Dd tämä ehkä pistää enemmän itsellä silmään. Mutta ei siinä, jokaisella on omat kriteerit.
En minäkään näe että ottaisin saman ikäisen/nuoremman miehen kuin itse olen. Pitää olla elämänkokemusta, perspektiiviä, ymmärrystä, työelämässä vakaasti kiinni, tuloja, koulutus ja samanlaiset arvot. Elämänkokemus ja elämänhallinta ehkä tärkein kriteeri miksi vanhempi mies.
Ja jep, voin ostaa itse mun designer laukut sun muut luksukset. Siihen en miestä tarvitse. Mutta vakaa yhteinen elämä on arvokas asia.
T. Nainen KTM ja PS"
Tärkein on varmaan 20v miehen oma asunto, jossa voivat olla kahdestaan tytön kanssa. Ilman riskiä että joku omainen tupsahtaisi paikalle tai kuulisi heidän keskusteluita. Miehellä voi olla oma auto vaikka, silloin voi kuskata tyttöä eri paikkoihin ja hakea hänet s
**
Niin 🤔 tosiaan oli minunkin ekalla poikaystävällä oma asunto kun vielä asuin lukion lopussa kotona. Kai sitä unohtuu tällaisetkin... :D alle kymmenessä vuodessa niin täydellisesti elämä ja elämäntilanne muuttuunut erilaiseksi ettei edes tajua paitsi nyt kun aloin ajatella.
Onni on kyllä oma ja yhteinen koti nykyisen puolison kanssa :) ja se ettei enää tarvitse opiskella ja on jo vakaa elämäntilanne ja yhteinen elämä.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mä saan huomioot mun miesystävältä, sen takia oon sen kaa. Mun ikäiset pojat on ihan kakaroita viel, enkä nää niis mitään, mitä ne vois tarjota mulle.
Tämä tekstin pätkä kertoo kaiken oleellisen!
Olen 100% varma siitä, että sinun ikäisillä pojilla ei ole vielä, omaa omaisuutta tai vakituisia tuloja. Sun ikäiset pojat ovat alaikäisiä, eikä heillä ole varaa tarjota sinulle luksusta. Monet nuoret naiset eivät huomaa samanikäisiä poikia, jotka ovat kiinnostuneita heistä. Sen sijaan aikuisia miehiä, jotka ostelevat alaikäiselle tytölle kaikkea kivaa, ovat seurustelu kumppanina halutumpia kuin samanikäiset pojat. Sitten ihmetelleen miksi nuorissa miehissä on niin paljon neitsyitä, kun muutenkin nuoria miehiä on samanikäisiä naisia paljon enemmän suomessa sekä muualla länsimaissa. Kilpailu on kovaa nuorista naisista miesten keskuudessa, sillä kaikille entisestään, kun maahan muuttajat ovat 90% nuoria miehiä, jotka tänne tulee kilpailemaan parisuhdemarkkinoille suomalaisten miesten kanssa.
**
Mitä 20v voi tarjota sellaista mitä 16v ei voi? :Dd tämä ehkä pistää enemmän itsellä silmään. Mutta ei siinä, jokaisella on omat kriteerit.
T. Nainen KTM ja PS
Tuolla joku jo kertoi, mutta lisään tähän vielä! Tytöt ovat poikia kehittyneimpiä tuossa iässä, joten hieman vanhemmat miehet vetää heitä puoleensa. Tässä ei ole mitään vikaa, sillä näin evoluutio on meidät ohjannut.
Tuolla joku jo kertoi, mutta lisään tähän vielä! Tytöt ovat poikia kehittyneimpiä tuossa iässä, joten hieman vanhemmat miehet vetää heitä puoleensa. Tässä ei ole mitään vikaa, sillä näin evoluutio on meidät ohjannut.
**
Tarkoitin sosiologista näkökulmaa kun kysyin asiaa. Biologisista syistä minullakin lienee vanhempi mies.
T. Nainen KTM ja PS
Nainen KTM ja PS kolme kysymystä sinulle;
1. Paljonko on aikaa lopputukintosi suorittamisesta?
2. Onko sukusi akateemisista vai suorittavan työn perinteistä ponistava?
3. Olivatko vanhempasi ylioppilaita?
Mies, 51 v., ekonomi, kok.
Vierailija kirjoitti:
1. Paljonko on aikaa lopputukintosi suorittamisesta?2. Onko sukusi akateemisista vai suorittavan työn perinteistä ponistava?
1) alle 5v
2) molempia, mutta yrittämisellä on perheen omaisuus kuitenkin tehty.
3) ei kumpikaan, mutta toinen on myöhemmin korkeakouluttautunut ja toinen tehnyt omaisuuden työllä. Lapset ollaan kaikki yo.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
"Siis onko tyttö taas luonasi? Eikö 16-vuotiaan tytön olisi hyvä olla kotona eikä jatkuvasti sinun luonasi? Kyllä tytöllä näyttää olevan kova uhmaikä päällä, hänen tekstiestä päätellen. Tuon ikäisen tytön ei pitäisi liikaa kiintyä aikuiseen mieheen, sillä tuossa iässä tytön mielialan vaihtelu on jatkuvaa. Tytön pitäisi ottaa seurustelu rennosti, eikä takertua vakavasti yhteen ihmiseen."
Toiset ovat lapsellisia vielä 30-vuotiaina, toiset taas voivat olla hyvinkin vastuullisia ja päättäväisiä, jopa aikuisen tasolla jo 16-vuotiaana.
Palstanaisista suurin osa ovat lapsellisia jopa nelikymppisiksi saakka. Sitten he aikuistuvat sen verran, että seksuaalisuus herää henkiin.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on varsinkin nuorena enemmän alttiita ei faktaperäiselle propagandalle, menevät mukaan salaliittoteorioihin saadakseen yhteenkuuluvuuden tunnetta jne
Jaa minun mielestäni miehet käyttävät enemmän ihan sitä maalaisjärkeä ja tekevät päätökset järkisyihin pohjautuen siksi miehet parempia esim. esimiehiksi ja johtajiksi jos myös muutoin sopiva ominaisuuksiltaan. Sen sijaan naiset menevät aallon mukana herkemmin eli tunteet ja ns. joukkohysteria vaikuttaa. Tunteet on vaikea asia koska tunteisiin vetoamalla on helppo vaikuttaa. Ja en ole mies vaan jo keski-ikäinen elämää nähnyt loogisesti älykäs nainen joka osaa tehdä havaintoja järjellä.
"Tärkein on varmaan 20v miehen oma asunto, jossa voivat olla kahdestaan tytön kanssa. Ilman riskiä että joku omainen tupsahtaisi paikalle tai kuulisi heidän keskusteluita. Miehellä voi olla oma auto vaikka, silloin voi kuskata tyttöä eri paikkoihin ja hakea hänet sieltä myös. Työpaikka mahdollistaa vaikka lahjojen ostelun tytölle alkuvaiheessa, mikä sitten voi johtaa vakavampaan suhteeseen. Aikuisella on myös elämän kokemusta enemmän, kuin tytön kanssa samanikäisillä pojilla, aikuinen tietää miten tuon ikäisiä tyttöjä tulee lähestyä suunnilleen. Tuossa nyt oli vain muutama esimerkki, toivottavasti ymmärsitte pointtini.
En tarkoita tässä nyt kaikkia tyttöjä, mutta heitän arvauksen että 70-80% tytöistä valitsee mieluummin puolison, joka on pikkuisen tasokkaampi kuin muut ehdokkaat."
Niin, samanikäiset pojat jäävät jälkeen. Oma asunto on tärkeä, jos vaikka nuoripari haluaa vaikka olla kahdestaan rauhassa tai harrastaa seksiä. Miettikää itse, kun vanhemmat sekä mahdolliset sisaret ovat samassa talossa tai kämpässä, jossa vielä kuulee sienien läpi kaikki äänet. Oma autokin on aika kova juttu, säästää paljon aikaa, kun voi hakea tai viedä kumppanin eri paikkoihin. Ei tarvitse miettiä, mitä julkista liikennettä käyttää tai mihin aikaa se kulkee/tulee. Vanhempi mies voi olla hyvä manipuloija, eli käyttää nuoremman tytön tietämättömyyttä hyväkseen, saaden näin ylipuhuttua aina tytön puolelleen. Tuosta ylipuhumisesta on omia kokemuksia. Erästä entistä tyttöystävääni, osasi hyvin ylipuhua puolellensa tytön ensimmäinen 25v miesystävä, tyttö itse oli 17v silloin. Pitkä tarina en enää jaksa kertoa sitä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Paljonko on aikaa lopputukintosi suorittamisesta?2. Onko sukusi akateemisista vai suorittavan työn perinteistä ponistava?
1) alle 5v
3) ei kumpikaan, mutta toinen on myöhemmin korkeakouluttautunut ja toinen tehnyt omaisuuden työllä. Lapset ollaan kaikki yo.
T. Nainen KTM ja PS
MOT.
Jotakin tälläistä haistoinkin. Kuulostat naivilta wanna be- kapitalistilta, jolta on ikäsi vuoksi elämän monimuotoisuus vielä näkemättä ja ymmärtämättä sekä mahdollisesti taustastasi johtuen suuria aukkoja kurottavana sydämen sivistyksessä. Kolmannen polven akateemisena ja viidennen polven kapitalistina annan vain yhden neuvon sinulle: anna kaikkien kukkien kukkia.
Hyvää yötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on varsinkin nuorena enemmän alttiita ei faktaperäiselle propagandalle, menevät mukaan salaliittoteorioihin saadakseen yhteenkuuluvuuden tunnetta jne
Jaa minun mielestäni miehet käyttävät enemmän ihan sitä maalaisjärkeä ja tekevät päätökset järkisyihin pohjautuen siksi miehet parempia esim. esimiehiksi ja johtajiksi jos myös muutoin sopiva ominaisuuksiltaan. Sen sijaan naiset menevät aallon mukana herkemmin eli tunteet ja ns. joukkohysteria vaikuttaa. Tunteet on vaikea asia koska tunteisiin vetoamalla on helppo vaikuttaa. Ja en ole mies vaan jo keski-ikäinen elämää nähnyt loogisesti älykäs nainen joka osaa tehdä havaintoja järjellä.
Tällaiset jaottelut ovat turhia ja harhaanjohtavia. Näillä argumenteilla vain oikeutetaan syrjintää. Lähes puolet maailman väestöstä on naisia, se on iso joukko. Yksilöiden väliset erot ovat suurempia kuin sukupuolten väliset erot, ihan aivojenkin tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Oolen kyllä niin pettynyt nykyfeminismiin ja nykyvihreisiin.
Mikä teitä fiftari miehiä estää lähtemästä Turkkiin? Katsokaas kun perinteiset arvot vaatii arvovalintoja (uhrauksia) ja jonkinlaisia tuloja.
Mitä 20v voi tarjota sellaista mitä 16v ei voi? :Dd tämä ehkä pistää enemmän itsellä silmään. Mutta ei siinä, jokaisella on omat kriteerit.
Joopa joo...
Hivenen haisee eräänlainen isähahmon kaipuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) alle 5v
T. Nainen KTM ja PS
MOT.
Jotakin tälläistä haistoinkin. Kuulostat naivilta wanna be- kapitalistilta, jolta on ikäsi vuoksi elämän monimuotoisuus vielä näkemättä ja ymmärtämättä sekä mahdollisesti taustastasi joht
Jaa...
No itse olen arvoni ja näkemykseni pohtinut. Niitä ei ole kukaan valmiiksi antanut tai puolestani ajatellut.
On tiettyjä asioita mitä ikäni puolesta en tietenkään ole vielä kokenut. Olen alle 30. Mutta näen ihmisenä kasvun ja oppimisen koko elämänmittaisena prosessina ja jatkumona. Sinä ilmeisesti et.
Enemmän herää kysymys, että missä on sinun ymmärrys monimuotoisuutta kohtaan tai sydämmensivistys kun tällä tavalla tölvit sinulle tuntematonta ihmistä? Kehotat että minun pitäisi antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta samalla et salli minun kukkivan sellaisena kuin olen. Minä taas ihan oikeasti koen antavani kaikkien kukkien kukkia, eikä toisen kukoistaminen ole minulta pois.
En ole koskaan ollut äärikapitalisti. Olen oikeistolainen talouspolitiikassa ja konservatiivinen joissakin asioissa. Olen kuitenkin aina ja ehdoitta kannattanut hyvinvointivaltiota, vaikka olen huolissani miten se tulevaisuudessa rahoitetaan.
Minun kanssa saa ja voi olla erimieltä. Totta kai. Mutta jos käyt henkilökohtaisesti minua mollaamaan sen sijaan että tuot mitään omaa konkreettista ehdotusta samoihin asioihin, kertoo kyllä enemmän sinusta kuin minusta.
Ehdotankin: mitä jos sinä antaisit kaikkien kukkien kukkia? Koska minä en meistä se jolle asia on ongelma...
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset jaottelut ovat turhia ja harhaanjohtavia. Näillä argumenteilla vain oikeutetaan syrjintää. Lähes puolet maailman väestöstä on naisi
Jep, yksilölliset erot on suurempia kuin sukupuolten väliset erot.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Et muuten osannut tehdä sosioekonomista tulkintaa oikein :D eli päivitä sun paperit tähän päivään...KTM ei opiskele sosiologiaa mutta osaa kyllä tehdä sosioekonomiset analyysin oikein.
Sinä moitit minua "etuoikeutetuksi" taustani perusteella joka on kuitenkin aika tavanomainen. Sitten olet itse viidennen polven or what so ever akateemikko joka ei hahmota edes tätä asiaa.
Ei nimittäin ole mitään sellaista asiaa mikä erityisesti taustassani olisi johdattanut siihen missä tänään olen. Suomessahan ei rahalla kouluihin pääse eikä tutkintoja osteta, kuten setä tietää... Pitänyt ihan itse tehdä.
T. Nainen KTM ja PS, lähden takaisin palavereihin...
Suosittelen kaikille opiskelu- tai työjaksoa ulkomailla, pahin nationalismi ja tiukkapipoisuus karisee yleensä siihen.
- Liberaaliteknokraatti M50, TkT
Vierailija kirjoitti:
"Siis onko tyttö taas luonasi? Eikö 16-vuotiaan tytön olisi hyvä olla kotona eikä jatkuvasti sinun luonasi? Kyllä tytöllä näyttää olevan kova uhmaikä päällä, hänen tekstiestä päätellen. Tuon ikäisen tytön ei pitäisi liikaa kiintyä aikuiseen mieheen, sillä tuossa iässä tytön mielialan vaihtelu on jatkuvaa. Tytön pitäisi ottaa seurustelu rennosti, eikä takertua vakavasti yhteen ihmiseen."
Toiset ovat lapsellisia vielä 30-vuotiaina, toiset taas voivat olla hyvinkin vastuullisia ja päättäväisiä, jopa aikuisen tasolla jo 16-vuotiaana.
Se nyt on selvä, että 16-vuotias joka sanoo "sä et oo mun mutsi ja mä en mee huomenna kouluun jos mä en haluuuu" ei ole vastuullinen eikä päättäväinen. Sitten, jos se hengaa sellainen parikymppisen miehen kanssa, joka on samaa mieltä, niin siinä se tulevaisuus tulee sössittyä.
Sellanen kipakka murkku siellä😁. No jos ei boyfriend, "the bad boy", kohtele huonosti, ei kai siin sit mitään. Aikuistutte sit ehkä yhdessä.