Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oolen kyllä niin pettynyt nykyfeminismiin ja nykyvihreisiin.
Mikä teitä fiftari miehiä estää lähtemästä Turkkiin? Katsokaas kun perinteiset arvot vaatii arvovalintoja (uhrauksia) ja jonkinlaisia tuloja.
Rahan puute varmaan ainakin...
T. Nainen KTM ja PS
"Jaa minun mielestäni miehet käyttävät enemmän ihan sitä maalaisjärkeä ja tekevät päätökset järkisyihin pohjautuen"
Miehet vain kuvittelevat niin.
Nimimerkille Nainen KTM ja PS
Ei millään pahalla, mutta kuulostat narsistilta
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkille Nainen KTM ja PS
Ei millään pahalla, mutta kuulostat narsistilta
Mitään perusteluita antaa, vai heititkö muuten vaan? Eihän tuo kohteliaisuus ollut ainakaan. :D
T. Nainen KTM ja PS, kahvitaukoa aloittelemassa.
Tutkimusten mukaan palstan naisista 95% on narsisteja. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan palstan naisista 95% on narsisteja. Valitettavasti.
Aivan, no tämähän se... 😂😅🙈 Eli ei siis mitään todellisia ja konkreettisia perusteita, kunhan heitellään vaan mitä sattuu as usual.
T. Nainen KTM ja PS
Toisen tutkimuksen mukaan palstan naisista 95% on myös huumorintajuttomia. Valitettavasti.
Onko tämä ketju KTM persunaisen aloittama?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Olen tähänkin vastannut aiemmin, niin jos voit seurailla keskustelua... Tätä oli mennyt kymmeniä sivuja ennenkö osui minun silmiin ja aihe kiinnosti niin sitä kautta löysin tieni tänne.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
Olen tähänkin vastannut aiemmin, niin jos voit seurailla keskustelua... Tätä oli mennyt kymmeniä sivuja ennenkö osui minun silmiin ja aihe kiinnosti niin sitä kautta löysin tieni tänne.
T. Nainen KTM ja PS
Sinua kiinnostaa oma napasi, jonka ympärillä olet pyörinyt tässä ketjussa ns. työsi lomassa ihan hemmetin kauan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole.
T. Nainen KTM ja PS
Sinua kiinnostaa oma napasi, jonka ympärillä olet pyörinyt tässä ketjussa ns. työsi lomassa ihan hemmetin kauan.
Olen vastannut kommenteihin jotka minua a) kiinnostaa b) jotka joku muu minuun liittyen tänne kommentoi.
Minua kiinnostaa itseni lisäksi erittäin moni muu asia. Toki oma hyvinvointi yleisellä tasolla siinä missä kai ketä tahansa. Luulen että sinä ja minä mahdumme kyllä molemmat tänne keskustelemaan. Vaikka toki jatkossa jos jotain kommenttia minulle osoitat niin tee se perustellusti ja argumentoidusti.
Ja niin, aikuisella ihmisellä arkisin tosiaan tuo 8-16 työaika määrittää pitkälti milloin voi ja ehtii kirjoitella. Joustava työaika toki on, mutta en viitsi tehdä pitkälle iltapäivää noin muuten vaan..
T. Nainen KTM ja PS
Persuissa jo nk. midwitit lienevät kermaa, mikäli koulutusaste on todella niin alhainen kuin huhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Persuissa jo nk. midwitit lienevät kermaa, mikäli koulutusaste on todella niin alhainen kuin huhutaan.
En ole perehtynyt miten PS äänestäjät jakautuvat. Ei se vaikuta omaan äänestykseen kuitenkaan. Oma veikkaus on että edelleen enemmistö äänestäjistä on matalammin koulutettuja ja matalampaa sosioekonomista asemaa, mutta suosiota on kasvatettu myös koulutettujen piireissä, jotka sitten taas moni ovat ylempää sosioekonomista luokkaa.
PS kannattajat lienevät siis yksi monimuotoisimista äänestäjäryhmistä. Stereotypiat toki pitävät vielä muuten vahvaa asemaansa puolueesta, puolueen mielikuvista ja siitä millaisia äänestäjien odotetaan olevan.
En tiedä muita akateemisia PS naisia, mutta tiedän yliopiston suorittaneita miehiä jotka äänestävät kuten minä. Ja sitten tiedän jonkun verran "duunareita" jotka äänestää PS. Itse en pienituloisena näin todennäköisesti äänestäisi.
Minunkin lähipiirissä enemmistö äänestää ihan muita puolueita. Ja minusta se on ihan ok. Jokainen valitsee itse itselleen sopivan tavan äänestää.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on varsinkin nuorena enemmän alttiita ei faktaperäiselle propagandalle, menevät mukaan salaliittoteorioihin saadakseen yhteenkuuluvuuden tunnetta jne
Jaa minun mielestäni miehet käyttävät enemmän ihan sitä maalaisjärkeä ja tekevät päätökset järkisyihin pohjautuen siksi miehet parempia esim. esimiehiksi ja johtajiksi jos myös muutoin sopiva ominaisuuksiltaan. Sen sijaan naiset menevät aallon mukana herkemmin eli tunteet ja ns. joukkohysteria vaikuttaa. Tunteet on vaikea asia koska tunteisiin vetoamalla on helppo vaikuttaa. Ja en ole mies vaan jo keski-ikäinen elämää nähnyt loogisesti älykäs nainen joka osaa tehdä havaintoja järjellä.
Tällaiset jaottelut ovat turhia ja harhaanjohtavia. Näillä argumenteilla vain oikeutetaan syrjintää. Lähes puolet maailman väestöstä on naisia, se on iso joukko. Yksilöiden väliset erot ovat suurempia kuin sukupuolten väliset erot, ihan aivojenkin tasolla.
Oletteko huomanneet kuinka tällaisia kommentteja ei tule koskaan kun palstamammat haukkuu miehiä? Tuo mihin vastatiin saa hyväksyä kommentteja mutta ai että kun joku kirjoittaa naisista... sitten alkaa puolustelu ja naisvihasta syyttely. Víttulímat roiskuu kun nää mammat runkkaa miehiä haukkuen.
Oletteko huomanneet kuinka tällaisia kommentteja ei tule koskaan kun palstamammat haukkuu miehiä? Tuo mihin vastatiin saa hyväksyä kommentteja mutta ai että kun joku kirjoittaa naisista... sitten alkaa puolustelu ja naisvihasta syyttely.
**
Jep, oon huomannut. Kirjoita joskus jotain asiallista ja asiallisesti argumentoitua niin for sure saat mun tuen. Mutta jos ja kun vähättely/arvostelet/puhut epäkunniottavasti niin, eipä vakuuta.
Yleensä joudut itse näihin ongelmatilanteisiin ja käytännössä aina olet itse sanonut jotain mistä joku sinulle sitten sanoo ja tulkitset sen miesvihaksi. Parhaassa tapauksessa kerrot siitä minulle ja odotat minulta toimenpiteitä koska joku muu nainen jota olet itse ensin ärsyttänyt sanoo sinulle takaisin. Kyllä tää on jo tullut tutuksi. Sen verran kauan seuraillut :)
Itse keittämäsi sopat saat jatkossakin itse selvittää. Ja jatkossakin naiset todennäköisesti tukevat toinen toisiaan jos puhut rumasti.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huomanneet kuinka tällaisia kommentteja ei tule koskaan kun palstamammat haukkuu miehiä? Tuo mihin vastatiin saa hyväksyä kommentteja mutta ai että kun joku kirjoittaa naisista... sitten alkaa puolustelu ja naisvihasta syyttely. Víttulímat roiskuu kun nää mammat runkkaa miehiä haukkuen.
**
Jep, oon huomannut. Kirjoita joskus jotain asiallista ja asiallisesti argumentoitua niin for sure saat mun tuen. Mutta jos ja kun vähättely/arvostelet/puhut epäkunniottavasti niin, eipä vakuuta.
Yleensä joudut itse näihin ongelmatilanteisiin ja käytännössä aina olet itse sanonut jotain mistä joku sinulle sitten sanoo ja tulkitset sen miesvihaksi. Parhaassa tapauksessa kerrot siitä minulle ja odotat minulta toimenpiteitä koska joku muu nainen jota olet itse ensin ärsyttänyt sanoo sinulle takaisin. Kyllä tää on jo tullut tutuksi. Sen verran kauan seuraillut :)
Itse keittämäsi sopat saat jatkossakin itse selvittää. Ja jatkossakin naiset todennäköisesti tukevat toinen toisiaan jos puhut rumasti.
T. Nainen KTM ja PS
Tekstit eivät olleet minun. Miksi ketään ei kiinnostanut kun miehistä kirjoitettiin halveksuen ja yleistävästi? Miksi puolustelu alkoi vasta kun joku vastasi?
Niinpä. Sun miesvihasi paistaa läpi "kiinnostuksen kohteiden" kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on varsinkin nuorena enemmän alttiita ei faktaperäiselle propagandalle, menevät mukaan salaliittoteorioihin saadakseen yhteenkuuluvuuden tunnetta jne
Jaa minun mielestäni miehet käyttävät enemmän ihan sitä maalaisjärkeä ja tekevät päätökset järkisyihin pohjautuen siksi miehet parempia esim. esimiehiksi ja johtajiksi jos myös muutoin sopiva ominaisuuksiltaan. Sen sijaan naiset menevät aallon mukana herkemmin eli tunteet ja ns. joukkohysteria vaikuttaa. Tunteet on vaikea asia koska tunteisiin vetoamalla on helppo vaikuttaa. Ja en ole mies vaan jo keski-ikäinen elämää nähnyt loogisesti älykäs nainen joka osaa tehdä havaintoja järjellä.
Tällaiset jaottelut ovat turhia ja harhaanjohtavia. Näillä argumenteilla vain oikeutetaan syrji
"Oletteko huomanneet miten tälläisiä kommentteja ei tule koskaan, kun palsamammat haukkuu miehiä"....
No voi voi palstamies, kun et sinä kirjoita tuollaisia kommentteja vaan kerrot kommenteissasa miten vittulimat lentää:D Sinun pitäisi itse kirjoittaa noin järkeviä kommentteja , eikä odottaa, että naiset miesten edestä/puolesta kirjoittaa. Kukaan ei estä sinua kirjoittamasta fiksusti, mutta ethän sinä kirjoita. Sinun kommentit on luokkaa: "mammat runkkaa vittulimatlentääspermaÄmpärilutka"
Ja sitten vaadit, että naisten pitäisi noihin törkyihin vastata jotenkin asiallisesti ja puolustella miehiä? Siis ihan uskomatonta.
Opettele itse kirjoittamaan järkeviä, vai pitääko naisten tehdä sekin puolestasi. Varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaiset jaottelut ovat turhia ja harhaanjoh
"Oletteko huomanneet miten tälläisiä kommentteja ei tule koskaan, kun palsamammat haukkuu miehiä"....
No voi voi palstamies, kun et sinä kirjoita tuollaisia kommentteja vaan kerrot kommenteissasa miten vittulimat lentää:D Sinun pitäisi itse kirjoittaa noin järkeviä kommentteja , eikä odottaa, että naiset miesten edestä/puolesta kirjoittaa. Kukaan ei estä sinua kirjoittamasta fiksusti, mutta ethän sinä kirjoita. Sinun kommentit on luokkaa: "mammat runkkaa vittulimatlentääspermaÄmpärilutka"
Ja sitten vaadit, että naisten pitäisi noihin törkyihin vastata jotenkin asiallisesti ja puolustella miehiä? Siis ihan uskomatonta.
Opettele itse kirjoittamaan järkeviä, vai pitääko naisten tehdä sekin puolestasi. Varmaan.
Sano vain että teillä on tuplastandardit. Miehiä saa haukkua, naisia ei. Se on teidän näkemys "tasa-arvosta"
Tekstit eivät olleet minun. Miksi ketään ei kiinnostanut kun miehistä kirjoitettiin halveksuen ja yleistävästi? Miksi puolustelu alkoi vasta kun joku vastasi?
Niinpä. Sun miesvihasi paistaa läpi "kiinnostuksen kohteiden" kautta.
Jos joku oikeasti kirjoittaa älyttömyyksiä, kyllä niihin on puututtu.
Usein vaan nämä tämäntyyppiset tilanteet ovat eipäs-juupas-väittelyjä mitkä eivät ole minua kiinnostavia/minua koskevia tai en ole kokenut mielekkääksi ottaa kantaa. Eipä johdu sekään miesvihasta. En varmaan olisi miehen kanssa naimisissa tai kykenevä tekemään työtä miesten kanssa tai miespuolisille asiakkaille tai ylipäätään elämään yhteiskunnassa jos tällaisia ongelmia olisi.
Filosofia kiinnostuksen kohteena tuskin teitä miehiä loukkaa/väheksyy. Ja jos näät sen ongelmana niin en voi tehdä mitään...
Osaat kai itsekin puolustaa itseäsi ja omia ajatuksiasi jos koet että joku niitä loukkaa. Tai vielä parempi, pystyt ehkä ohittamaan sellaiset....
T. Nainen KTM ja PS
Voi olla vastuullinen tai voi olla olematta. Olennaista että sitten elää omien valintojen seurausten mukaan. Tuossa vaiheessa tehdyt valinnat vaikuttaa sitten siihen omaan sosioekonomiseen asemaan ja koko tulevaisuuteen. Häntä on kannustettu käymään koulussa ja perusteltu miksi niin kannattaa tehdä, hän tekee nyt omat valinnat ja elää niiden mukaan.
T. Nainen KTM ja PS