Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö jonkun tahon puuttua tähän ideologisen kuiluun ja eikö valtiolla ole mitään vastuuta? Kyseessä on selkeästi psykiatrista apua tarvitsevat nuoret liberaali naiset.
Niin, kun ihan ajattelevat omilla aivoillaan. Se se on kamalinta tässä.
Ei tämä ole mikään mysteeri, helpot ajat tekee kaikista nössöjä, niin miehistä kuin naisista!
Ja helpolla tarkoitan tässä taloudellista puolta. Koskaan aiemmin ei ole taloudellisesti ihmisillä asiat olleet niin hyvin kuin nyt. Se luo mahdollisuuden yltäkylläisyyteen, jopa työttömille ja toimeentulon varassa eläville ja tätä vertaan suoraan 90-luvun laman aikaan. Nykyisillä työttömillä kun löytyy älypuhelimet, nopeat netit, taulu-tv:t, tabletit, älykellot, ruokaaki on kaapissa jos ei ole ihan onneton rahankäytössä, naiset eivät kulje meikittä ja vanhoissa itsekorjatuissa vaatteissa ja miehilläkin on mahdollisuus pukeutua samoin kuin muut niin halutessaan. Ysärin lamassa erot työssäkäyvien ja työttömien/vähävaraisten välillä oli huomattavasti suurempia ja vähävaraisia oli huomattavasti enemmän, jolloin varakkaampia pidettiin juppeina. Farkkutakit ja perusfarkut ei olleet vain muoti-ilmiö vaan myös taloudellinen välttämättömyys. Ne olivat halpoja ja kestäviä ja ainut äly mikä kulki mukana oli korvien välissä. Paljon, paljon vähemmällä piti tulla toimeen, niin ruokapöydässä kuin perustarpeissa. Ja kun elämä oli vaatimattomampaa, niin silloin keskityttiin perusasioihin.
No miksi tämä pitkä alustus? Siksi, että kun meillä on asiat pääpiirteittäin näin hyvin, on aikaa ja mahdollisuuksia keskittyä epäolennaiseen eli juuri keskenäiseen kinasteluun ja omien arvojen ylikorostamiseen. Tätä sitten buustaataan somen ja kansanvälisten ilmiöiden avulla joka tuutista ja kaivaudutaan omiin poteroihin ilman että toista ihmistä tarvitsee edes kohdata. Tämä näkyy selvästi myös siinä, että nuoret eivät osaa edes pariutua enää. Kaikki kun pitää olla täydellistä heti alusta alkaen (arvot, elämäntilanne, tulevaisuuden tavoitteet, rahatilanne, jne) eli ei anneta mitään tilaa yhteiselle kasvulle kuten aiemmin. Todella monet suhteet ovat muodostuneet aikojen alusta asti tutustumalla kasvotusten satunnaisesti myös sellaisten ihmisten kesken, jotka eivät välttämättä edusta sitä omaa ideaalia, mutta silti on rakastuttu, kasvettu yhdessä ja löydetty yhteinen suunta elämälle ja yhteiset arvot. Väitän, että tässä piilee se juurisyy nykytilanteelle.
Väitän, että jos nykynuorilta napataan pois älylaitteet, rajoitetaan netti pelkästään pöytäkoneisiin ja avataan paikkoja oikeille kohtaamisille (diskot, nuorisotalot, kerhotilat) ja aikuiset takaisin baareihin, yökerhoihin ja harrastuksiin, niin tämä pakottaisi aitoihin kohtaamisiin. Ja ennenkuin joku keksii nostaa esiin, niin ei, ei tarvitse palata ysärin juopottelukulttuuriin takaisin. Nykynuoret ovat tässä edeltäjiään fiksumpia. Tiedän, että tämä on mahdotonta, mutta ainahan sitä voi toivoa parempaa.
t. Setämies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuo on aika normaalia nuorilla, että tyttö/nainen ei uskalla sanoa mitään vastaan poika/mies ystävälle. Pelkää että poika/mies loukkaantuu tai käyttää väkivaltaa tyttöön/naiseen."
Pitäisikö sitten tyttöjen sekä naisten seurustella olleenkaan poikien tai miesten kanssa enää? Nykyään naiset ovat onnellisia sinkkuina, miksi turhaan hakea ikävyyksiä ja sydänsuruja itselleen, joita seuraa miesten kanssa seurustelusta.
Asia on juuri näin, että lapsettomat sinkkunaiset ovat sinkkumiehiä onnellisempia ja hyvä niin. Sillä parisuhde on naiselle työmaa, mies yleensä jättää kaiken naisen harteille, eikä suostu joustamaan omista menoista.
https://www.iltalehti.fi/pinnalla/a/201711132200528903
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2019/may/25/women-happier-with…-
Aikoinaan sekä idässä, että keski-eurooppalaisessa maassa harjotettiin tällaisia "valmennuksia". Ideologia oli näissä kylläkin eri, mutta idea ja tavoite sama. Tällaista valmennustako sit meinasit? Mikä olis ideologia? Persuus?
No ei siitä persuudesta haittaakaan olisi vastavoimana intersektionaaliselle uusmarxismille mitä jokapaikasta tuputetaan. Woke tuhoaa yhteiskunnat ja niin sen on tarkoituskin, vallankumous päämääränä.
Vierailija kirjoitti:
No ei siitä persuudesta haittaakaan olisi vastavoimana intersektionaaliselle uusmarxismille mitä jokapaikasta tuputetaan. Woke tuhoaa yhteiskunnat ja niin sen on tarkoituskin, vallankumous päämääränä.
Et voi muuttaa toisen ajattelua tyrmäämällä sen vääräksi ja tarjoamalla sitten omaasi. Se ei vaan mene niin. Ihmisen pitää itse perehtyä asioihin ja ajatella. Siis vaikka ajattelisi eri tavalla kuin ajattelee itse.
Jokaisella lienee syynsä ajatella kuten ajattelee. Sinullakin onneksi vapaus valita itse miten ajattelet.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö jonkun tahon puuttua tähän ideologisen kuiluun ja eikö valtiolla ole mitään vastuuta? Kyseessä on selkeästi psykiatrista apua tarvitsevat nuoret liberaali naiset.
Niin, kun ihan ajattelevat omilla aivoillaan. Se se on kamalinta tässä.
Jokaisen vapaa oikeus, mitä kukaan muu ei voi viedä. Vaikka osa jättää sen kyllä käyttämättä... siitä voi sitten pohtia mikä on oikea ongelma :D
T. Nainen KTM ja PS
Naiset kannattaa vasemmistoa ja feminismiä miehet kannattaa oikeistoa ja aitoa tasa-arvoa ja aidossa tasa-arvossa nainen ei ole arvokkaampi kuin mies niin siksi hyvin harva nainen haluaa/vaatii aitoa tasa-arvoa mutta jokainen vaatii feminististä "tasa-arvoa" jossa nainen on huomattavasti arvokkaampi kuin mies
Joku tuolla edellä vaatii, että joka miehellä pitää olla oma nyrkkeilysäkki kotona ja miehen pitää saada tap
*paa perheensä, jos haluaa ja sitten vielä, että pitäisi säätää laki, että joka 30v naisella pitää olla vähintään kaksi lasta.
Tuohan tarkoittaa sitä, että sitten kaikilla miehilläkin olisi se kaksi lasta, onko miehillä siis intoa elättää omat lapsensa??? Ja aika moni varmaan yksinhuoltajana, kun nyrkkeilysäkiltä on lähtenyt henki jossain vaiheessa. Ja kun sen naisen paikka on kotona, niin miten se nyt voisi ne lapset elättää? Ja miten monennessa sukupolvessa ne pienet tytöt tajuaa, että heidän kohtalonsa, kun kasvavat aikuiseski on kuolla nyrkkeilysäkkinä oman miehen käden kautta? kuulostaa Afganistanin touhulta, palstamiehen ihannemaalta. Vaikka sitten tekopyhästi tuontyyppisiä ihmisiä tuomitaan ja väitetään, että naiset niitä hiilaa Suomeen, mutta oikeastihan nuo ovat palstamiehen hengenheimolaisia ja palstamies itse on asioista täsmälleen samaa mieltä.. Samat arvot, samat ajatukset naisista ja niiden paikasta. Eli kyllä näitä näin ajattelevia miehiä on siis ihan kantasuomalaisssa, sen todistaa tämä ketju. Palstamies kumppaneineen ei ole yhtään sen parempi, kuin nuo heidän haukkumansa miehet.
Naiselle se on sama minkä värisen miehen käsissä kuolemansa kohtaa, ei se suomalaisen palstamiehen hakattavana ole yhtään sen mukavanpi kuolema. Vai luuletko, että uhrin omaiset sanoo, että "oli sentään hyvä, että kantasuomalsinen hakkasi sen hengiltä, ettei ollu joku muualta tullut."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tuo on aika normaalia nuorilla, että tyttö/nainen ei uskalla sanoa mitään vastaan poika/mies ystävälle. Pelkää että poika/mies loukkaantuu tai käyttää väkivaltaa tyttöön/naiseen."
Pitäisikö sitten tyttöjen sekä naisten seurustella olleenkaan poikien tai miesten kanssa enää? Nykyään naiset ovat onnellisia sinkkuina, miksi turhaan hakea ikävyyksiä ja sydänsuruja itselleen, joita seuraa miesten kanssa seurustelusta.
Asia on juuri näin, että lapsettomat sinkkunaiset ovat sinkkumiehiä onnellisempia ja hyvä niin. Sillä parisuhde on naiselle työmaa, mies yleensä jättää kaiken naisen harteille, eikä suostu joustamaan omista menoista.
Ei ole mitään muuta tapaa tai vaihtoehtoa kuin antaa ihmisen ajatella itse. Toki on hyvä että on tietoa ja saa tietoa ajattelunsa tueksi, mutta ihminen saa itse valita miten ajattelee.
Jos et itse vaihtaisi näkemystä toisen käskystä niin eihän silloin voi toistakaan käske ja olettaa että muuttaa omaansa. Ja se on ihan okei, että me ihmiset ajatellaan ja koetaan asioita eri tavalla.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Naiset kannattaa vasemmistoa ja feminismiä miehet kannattaa oikeistoa ja aitoa tasa-arvoa ja aidossa tasa-arvossa nainen ei ole arvokkaampi kuin mies niin siksi hyvin harva nainen haluaa/vaatii aitoa tasa-arvoa mutta jokainen vaatii feminististä "tasa-arvoa" jossa nainen on huomattavasti arvokkaampi kuin mies
No minä esimerkiksi kannatan oikeistoa ja "aitoa" tasa-arvoa.
Mutta joku muu voi ajatella eri tavalla ja sitäkin olisi hyvä yrittää ymmärtää.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi muuttaa toisen ajattelua tyrmäämällä sen vääräksi ja tarjoamalla sitten omaasi. Se ei vaan mene niin. Ihmisen pitää itse perehtyä asioihin ja ajatella. Siis vaikka ajattelisi eri tavalla kuin ajattelee itse.
Jokaisella lienee syynsä ajatella kuten ajattelee. Sinullakin onneksi vapaus valita itse miten ajattelet.
T. Nainen KTM ja PS
En niin enkä edes yritä niin tehdä. Toisin kuin intersektionalistit minä olen valmis hyväksymään muunkinlaiset maailmankatsomukset kuin omani. Totalitaarinen uusvasemmisto tuhoaa toisinajattelijat, niinkuin ennenkin vasemmistolla on ollut tapana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS
En niin enkä edes yritä niin tehdä. Toisin kuin intersektionalistit minä olen valmis hyväksymään muunkinlaiset maailmankatsomukset kuin omani. Totalitaarinen uusvasemmisto tuhoaa toisin
Taidat nyt olla suotta huolissaan... Vasemmisto on kuitenkin vielä verrattain pieni puolue, vaikka suosiotaan kasvattanut ja kenties jonkun verran vielä kasvattaa koska eletään taloudellisesti tiukkoja aikoja.
Minä en ole tästä asiasta huolissani, enkä usko tuon pienehkön vähemmistön olevan syynä edes tähän kuiluun.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle nuo ovat vain sanoja, ilman mitään sisältöä. Noiden jankutus on yhtä kehittävää, kuin varoittaa kommunismista ja nazzizmista. Eivät tämän päivän 20-30-vuotiaat tiedä, mitä noi käytännössä edes tarkoittaa. Kaiken lisäksi tälle teidän pelkäämälle suuntaukselle ei ole edes mitään guruja, se on vaan jotain hähmästä, mistä voi syyttää kaikkia, jotka eivät ole äärioikeistoa.
Väkisin tehtyä vastakkainasettelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalle osalle nuo ovat vain sanoja, ilman mitään sisältöä. Noiden jankutus on yhtä kehittävää, kuin varoittaa kommunismista ja nazzizmista. Eivät tämän päivän 20-30-vuotiaat tiedä, mitä noi käytännössä edes tarkoittaa. Kaiken lisäksi tälle teidän pelkäämälle suuntaukselle ei ole edes mitään guruja, se on vaan jotain hähmästä, mistä voi syyttää kaikkia, jotka eivät ole äärioikeistoa.
Mutta kaikki mikä ei ole intersektionalistien mieleen onkin äärioikeistoa, eikä se sitten olekaan epämääräistä syyttelyä? :)
Huomaatko edes miten vääristynyt ajattelusi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin väkisin tehtyä vastakkainasettelua, mutta en kyllä pidä tuosta väitteestä etteikö "20-30"-vuotiaat tietäisi ja historiasta tuntisi näitä termejä.
Minä olen alle 30, lukennut pitkän historian, yhteiskuntaopin ja filosofian. Jokaisessa näissä kontekstissa nämä käsitteet ovat tuttuja. Lisäksi olen opiskellut filosofiaa oman KTM tutkinnon ohella yliopistotasolla ylimääräisinä kursseina. Joten tiedän ihan käytännössäkin mitä nämä käsitteet/ideologiat/aatteet tarkoittavat ja mitä vaikutuksia niillä on ja on ollut.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tätä taas. Perinteisessä patriarkaalisessa yhteiskunnassa naisille on aina selitetty, et ovat arvokkaampia koska ovat äitejä ja siksi heitä "suojellaan", eli holhotaan. Jo ysärillä miehet kyselivät, haluaako naiset oikeasti, ettei miehet enää avaa ovia ja auta takin kanssa. No eivät silloinkaan niin tehneet, joten kysymys oli tosi outo.
Missä kohtaa naiset haluavat olla miestä ylempänä? Toi on pelkkää sanahelinää: "aitoa tasa-arvoa." Jep.
Nuoret naiset ovat ottaneet enemmän roolia myös mässäilykulttuurissa. Katsokaapa vaikka Pepsin, Foodoran ja Kotipizzan mainokset. Myös alkoholi maistuu (viinipörssi.fi:n mainokset FB:ssa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja tätä taas. Perinteisessä patriarkaalisessa yhteiskunnassa naisille on aina selitetty, et ovat arvokkaampia koska ovat äitejä ja siksi heitä "suojellaan", eli holhotaan. Jo ysärillä miehet kyselivät, haluaako naiset oikeasti, ettei miehet enää avaa ovia ja auta takin kanssa. No eivät silloinkaan niin tehneet, joten kysymys oli tosi outo.
Missä kohtaa naiset haluavat olla miestä ylempänä? Toi on pelkkää sanahelinää: "aitoa tasa-arvoa." Jep.
Naiset eivät kestä jos mies kohtelee heitä kuin toista miestä.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset ovat ottaneet enemmän roolia myös mässäilykulttuurissa. Katsokaapa vaikka Pepsin, Foodoran ja Kotipizzan mainokset. Myös alkoholi maistuu (viinipörssi.fi:n mainokset FB:ssa).
Limsoja en juo lainkaan, alkoholia 1-2 annosta juhlissa. Viinistä en erityisesti pidä muutenkaan. Joskus tilaan foodorasta/woltista lounaan ja yleensä en pizzaa tms. Eniten teen kotona tai käyn ravintoloissa.
T. Nainen KTM ja PS
Mikä tahansa äärimille viety aate voi kehittyä ongelmaksi. Eriasia on sitten onko nämä todella niin laajamittaisesti ongelmia kuin sanotaan. Kai jokainen nyt ymmärtää että täydellinen ehdottomuus vailla mitään joustoa ja ymmärrystä muuhun ei johda yleensä mihinkään hyvään...
Nyt täytyy keskittyä vielä hetki töihin!
T. Nainen KTM ja PS, unohdin tuohon äskeiseen kommenttiin puumerkkini laittaa tuosta toiveesta että miehet itse ehdottaisivat ratkaisua ongelmansa helpottamiseksi.