Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23034)

Vierailija
10321/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että me naiset ollaan kyllä nähty, miten omat äitimme ja isoäitimme ovat passanneet miehilleen ruokaostokset ja ruuat nenän eteen joka päivä, vaikka ovat käyneet palkkatyössä siinä missä miehetkin. Ei kiinnosta sellainen piian rooli kyllä pätkääkään. 

--

Se on ihan ok ettei kiinnosta. Monia muita kiinnostaa.

Lisäksi tuo "palkkatöissä siinä missä miehetkin" ei pidä edes paikkaansa. Naiset ovat aina tehneet lyhyempää päivää.

Palataan asiaan kun teette tilastojen mukaan 45 minuuttia enemmän töitä joka päivä. Ehkä se mies sitten käy kaupassa.

Tiedätkö miksi ne naiset tekee lyhempää palkkatyöpäivää????? Juuri siksi, että ne kotityöt (joista täälläkin miehet sanoo, että ne kuuluu naiselle samoin lastenhoito) on naisten harteilla. Kun se

Minulle sopisi kyllä kotimies. Olettaen tietysti, että mies oikeasti saisi kodin ja lapset hoidettua. Minä voisin käydä töissä ja laiskotella loppupäivän sohvalla odottamassa palvelua. 

Vierailija
10322/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yleensä miehet ovat perempia kokkeja" :D Suurin osa ei osaa kahvia keittää ja perunatkin poltetaan pohjaan.  Jos muutama mieskokki näkyy  tv:ssä se ei todellakaan tarkoita, että KAIKKI miehet osaisi kokata. Suurin osa ainakin vanhemmista miehistä ei osaa käydä edes ruokakaupassa saatika , että olisisvat ikinä kokanneet yhtään mitään :D  Ja nuoremmille maistuu saarioisten äitien tekemät roiskeläpät. Siinpä sitä on loistokokit!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
10323/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jossain yhteiskunnissa arvostetaan perheestään huolehtivaa naista. Se että suomalaiset naiset ovat ihan itse polkeneet sen roolin maan rakoon ei vaikuta mitenkään toisiin kulttuureihin."

Niissä yhteiskunnissa naiset vastaavat perheen taloudesta eli mies antaa tilinsä naisen hallittavaksi. Ei niin kuten palstamiehet sanovat, että kaikilla perheenjäsenillä ei tarvitse olla sama elintaso vaan mies voi syödä pihviä ja naiselle riittää kaurapuuro.

Tietysti naiselle riittää kaurapuuro jos nainen käy itse töissä ja vaatii miestä tekemään puolet kotitöistä.

Jos kaurapuuro on ainoa ruoka, mitä mies osaa tehdä, niin sitten varmaan miehen kannattaa opetella kokkamaan.

Yleensä m

Yleensä? Puhutko nyt ammattilaiskokeista? Ovatko miehet luontaisesti parempia kokkeja kotona? Miksi sitten naiset ykeensä sen ruuan tekee? Tosella omituista, jos miehet yleisesri parempia kokkeja. 

Meillä mies kans kokkaa. Osaa laittaa uuniin pakastepizzan ja hkn sinisen. Lyön vetoa, että kokkina olen häntä parempi. 

Onneksi olkoon, nyt kun alat pohtimaan miten yleensä ei ole sama asia kuin aina, ja huomaat sen kautta miten sinua voi kutsua "poikkeukseksi"... hyvä päivä selvästi jos opit noin monta uutta asiaa.

Naiset tekevät yleensä ruoan koska miehet ovat töissä tienaamassa sitä rahaa jolla ensi kuussa ostetaan ruokaa.

Vaikea konsepti, tiedän.

Vierailija
10324/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisen on pitänyt koko ihmiskunnan historian pelätä miestä niin johan se on geenimuistissa. Ei siinä pimeällä kadulla kulkiessa voi nähdä kuka siellä perässä tulee, mutta kyllä naiset ymmärtää pelätä. Jos se kulkija on 13v poika niin se on ihan sama. Ei sillä pojalla lue otsassa, että 13 v ja vaaraton. Kyllä meidän pihastakin puku ryntää pakoon joka kerta, kun mennään ulos, vaikka kukaan meistä ei pupulle pahaa tekisi, mutta pupu tietää, että ihminen on vaarallinen.  Luuletko, että pupu siinä alkaa katsomaan, että "ai jaa, seltä tuli vaaraton ja aseeton ihminen"? No ei se säntää karkuun, koska ikiaikainen vaisto sanoo niin.  

Ei todellakaan ole miesvihaa (:D) jos nainen osaa varoa miehiä. 

Täälläkin aina syyllistetään se nainen, kun joutuu väkivallan uhriksi ja sanotaan, että mistäs meni. Eli paras on pelätä kaikkia mieheltä näyttäviä. Se on itsesuojeluvaistoa ja tervettä sellaista.&nbsp

Se on miesvihaa. Ette ota miehiä yksilöinä vaan se on lähtökohtaisesti paha ihminen.

Vierailija
10325/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jossain yhteiskunnissa arvostetaan perheestään huolehtivaa naista. Se että suomalaiset naiset ovat ihan itse polkeneet sen roolin maan rakoon ei vaikuta mitenkään toisiin kulttuureihin."

Niissä yhteiskunnissa naiset vastaavat perheen taloudesta eli mies antaa tilinsä naisen hallittavaksi. Ei niin kuten palstamiehet sanovat, että kaikilla perheenjäsenillä ei tarvitse olla sama elintaso vaan mies voi syödä pihviä ja naiselle riittää kaurapuuro.

Tietysti naiselle riittää kaurapuuro jos nainen käy itse töissä ja vaatii miestä tekemään puolet kotitöistä.

Jos kaurapuuro on ainoa ruoka, mitä mies osaa tehdä, niin sitten varmaan miehen kannattaa ope

Taitaa välillä olla ongelma, että se kotona oleva mies ei oikein hoida niitä hmmia vaan tosiaan makaa rannalla koko päivän tai istuttaa lapsen telkjarin eteen koko päiväksi, että saa itse pelailla pleikkaa. Eivät toki kaikki. 

Vierailija
10326/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaurapuuro on ainoa ruoka, mitä mies osaa tehdä, niin sitten varmaan miehen kannattaa ope

Jos kotona lasten kanssa olo on miehistä niin helppoa ja houkuttelevaa, niin miksi he eivät käytä edes lyhyitä isyyslomiaan?

Vierailija
10327/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on myös hyvä huomioida että vaikka minun tapa olla ja elää ei välttämättä ole jollekin toiselle naiselle hyvä tai luonteva tapa olla ja elää...

Lähipiirissäni on paljon naisia joilla on aika eri lähestymistapa näihinkin asioihin. Esimerkiksi ei ole välttämätöntä mennä naimisiin, viihdytään sinkkuna, toivotaan että mies tarjoaa treffeillä, halutaan jakaa tarkkaan kotityöt jne. Mikä minä olen sanomaan sitä vääräksi vaikka itse elän eri tavalla. Tämä on täysin yksilöllistä että mitä asioita ihmiset toivovat ja pitävät tärkeänä.

Haluan varmuuden vuoksi siksi sanoa etten oleta kenenkään toisen naisen toimivan kuten itse teen. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
10328/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persumies keskustelee. Olisi kyllä painajaista, jos tuollainen  ihminen olisi kotona sohvannurkassa huutelemassa ja jankuttamassa.

Sulla on kaikki oikeudet olla yksin, kukaan ei kiellä.

Kyllä vaan, tiedän sen oikein hyvin 🙂. Tai ottaa mies, josta tykkään. Olen valinnut jälkimmäisen.

Ei sinulla mitään miestä ole, eikä tule 🙂

Vai oletko sinä se femme ja sulla on oma Butch ?

Vierailija
10329/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miehet on yleensä parempia kokkeja" ???? Ja nämä huippukokit köyttää vaimojaan kauhanvarteen  vauvalla? ja karjuvat suut vaahdossa miten keittiö on naisten valtakunta? Missä ne olis oppineet edes teetä keittämään, kun kotona on äiti passannut ja sitten vaimo?? Tuskin tietävät miten keraaminen liesi toimii, kiertoilmauunista puhumattakaan.  Siinä meillä hyvät kokit.

Vierailija
10330/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sen syyn tietää mutta yksikään nainen ei sitä hyväksy.

Naiset ovat muuttuneet äärimmäisen itsekkääksi sekä omahyväiseksi miesten hyväksikäyttäjiksi ja jokainen nainen vihaa kaikkia miehiä jollain tasolla samaan aikaan kun naiset vaatii miehiä arvostamaan ja kunnioittamaan lähtökohtaisesti jokaista naista

Somessa tuli vastaan video missä nuori nainen avautui ghoustaajista ja muista parisuhteen lopettajista, ja kehoitti seuraajiaan aina vaatimaan jotain konkreettista lahjaa (tavaraa) miehiltä koska treffailuun käytetty aika menee muuten hukkaan. 

Tu

Riippuu kuka kysyy. Lähtökohtaisesti en tykkää. Mutta on se eri asia jos sitä olisi kysynyt nykyinen aviomieheni tai joku muu deitti. Vastaus olisi eri.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
10331/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, että me naiset ollaan kyllä nähty, miten omat äitimme ja isoäitimme ovat passanneet miehilleen ruokaostokset ja ruuat nenän eteen joka päivä, vaikka ovat käyneet palkkatyössä siinä missä miehetkin. Ei kiinnosta sellainen piian rooli kyllä pätkääkään. 

--

Lisäksi tuo "palkkatöissä siinä missä miehetkin" ei pidä edes paikkaansa. Naiset ovat aina tehneet lyhyempää päivää.

Palataan asiaan kun teette tilastojen mukaan 45 minuuttia enemmän töitä joka päivä. Ehkä se mies sitten käy kaupassa.

Tiedätkö miksi ne naiset tekee lyhempää palkkatyöpäivää????? Juuri siksi, että ne kotityöt (joista täälläkin miehet sanoo, että ne kuuluu naisel

Minulle sopisi kyllä kotimies. Olettaen tietysti, että mies oikeasti saisi kodin ja lapset hoidettua. Minä voisin käydä töissä ja laiskotella loppupäivän sohvalla odottamassa palvelua. 

Siitä vain hommaamaan sellainen.

Vierailija
10332/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmissa yhteiskunnissa naiset ovat perhekeskeisiä. Siksi ulkomaalaiset naiset kasvattavat koko ajan suosiotaan vaimoina ja äiteinä suomalaisten naisten harmiksi.

Samaa näkee kaikkialla pohjoismaissa. MItä enemmän tänne tulee ihmisiä vieraista kulttuureista, sen enemmän erot pistävät silmiin.

Suomalaiset naiset ulvovat kuinka naisia sorretaan muslimimaissa, mutta itse he tuovat kulttuurinsa ja pukeutumisensa tänne ja kertovat kuinka se on täysin vapaaehtoista. Kumpaa uskoisi?

Vähemmän äärimmäinen esimerkki on välimeren kulttuurit (italia, espanja, pohjois-afrikka) joissa on myös voimakkaita naisia. Pohjoismaalainen nainen eroaa lattarista siinä, ett

Niin, sitähän tässä keskustelussa ei kukaan ole ihmetellyt. Naiset siis. Miehet tätä yrittää selittää, että meitä naisia jotenkin vaivais tuo miesten haluttomuus. Se vaan, et jos suomalainen nainen ei halua siihen perinteiseen rooliin, niin suomalainen nainen on sit mieluummin ilman miestä. Ihan tyytyväisenä. Jostain syystä miehet niin kauheasti haluisivat näpäyttää meitä tässä asiassa. Mut kun se ei oikein onnistu. 

Surullista toki on, et on miehiä ja naisia, jotka tosissaan sen parisuhteen ja perheen haluaisi. Ja jos se ei onnistu, se on ikävää, oli kumpi tahansa.

Vierailija
10333/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"yleensä miehet ovat perempia kokkeja" :D Suurin osa ei osaa kahvia keittää ja perunatkin poltetaan pohjaan.  Jos muutama mieskokki näkyy  tv:ssä se ei todellakaan tarkoita, että KAIKKI miehet osaisi kokata. Suurin osa ainakin vanhemmista miehistä ei osaa käydä edes ruokakaupassa saatika , että olisisvat ikinä kokanneet yhtään mitään :D  Ja nuoremmille maistuu saarioisten äitien tekemät roiskeläpät. Siinpä sitä on loistokokit!

Ei pidä edes paikkaansa, viestisi on valetta ja miesvihaa.

Vierailija
10334/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

--

Tiedätkö miksi ne naiset tekee lyhempää palkkatyöpäivää????? Juuri siksi, että ne kotityöt (joista täälläkin miehet sanoo, että ne kuuluu naisel

Sama. Tykkään puhtaasta kodista ja hyvästä ruuasta, mutta siivoaminen ja ruuanlaitto on ihan saatanasta. Kyllä sellainen mies, joka niistä nauttisi, olisi siunaus. Mutta en kyllä millään voisi odottaa niiden jäämistä täysin sellaisen ihmisen niskoille, joille ne eivät ole elämän intohimo. 

Vierailija
10335/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten henkinen pahoinvointi ja mt-ongelmat on kyllä räjähtäneet käsiin :( Sitten vielä ylpeilevät sillä, että eivät hakeudu hoitoon. 

Tämä ketju on selkeä osoitus näistä miesten mt-ongelmista.  Kaikki lähtee jo kotikasvatuksen puutteesta ja vähäisistä älynlahjoista.  Ei ihme ettei flaksi käy. Ei älyä, ei sivistystä eikä käytöstapoja.

Katse siis sinne omaan peiliin. Te naiset halusitte vapaan kasvatuksen ja itsellisesti lapsia. Mitäs olette kasvattaneet pojista mt-potilaita ja jatkaneet heikkolahjaisia geenejänne.

Mikä ihmeen vapaa kasvatus? Miksi jankutat siitä? Tiedätkö edes, mitä se tarkoittaa?

Miesten ongelmat johtuvat usein puutteellisista suhteista vanhempiin. Missä on miesten rooli kasvattajina? Onko sitä rdes? Onko itsellänne hyvä ja lämpimät suhteet isiinne?

Vierailija
10336/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaurapuuro on ainoa ruoka, mitä mies o

Jos kotona lasten kanssa olo on miehistä niin helppoa ja houkuttelevaa, niin miksi he eivät käytä edes lyhyitä isyyslomiaan?

Koska de facto naiset estävät asian. Huudatte ja valitette kuinka mies ei osallistu ja tee, sitten kun tekee tai tekisi, teette kaikkenne jotta se ei onnistu.

Ei tee hyvää naisen psyykkelle huomata kuinka mies tekee naisenkin hanskaamat tehtävät paremmin.

Vierailija
10337/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miehet on yleensä parempia kokkeja". Salli mun nauraa :D Eihän miehet eden käy keittiössä, siellä on nainen kostea tiskirätti kourassa puuhaamassa ja lähes kettinkiin sidottuna kokaamassa miehelle. Missä se mies olisi oppinut kokaamaan ja jos kerran on niin huippukokki,kun ei edes käy keittiössä?  Ja miksi syö vaimon valmistamaaa huono ruokaa, kun kerran on niin hyvä ruuanlaittaja itse. Kuules palstamies , ihminen joka on hyvä kokki, on sellainen ihminen joka viihtyy keittiössä muutenkin, kun jääkaapilta kaljapurkkia hakemassa.  Sitä ruokaa pitää tehdä ja usein, ennen kuin tulee hyväksi kokiksi.

Vierailija
10338/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"miehet on yleensä parempia kokkeja" ???? Ja nämä huippukokit köyttää vaimojaan kauhanvarteen  vauvalla? ja karjuvat suut vaahdossa miten keittiö on naisten valtakunta? Missä ne olis oppineet edes teetä keittämään, kun kotona on äiti passannut ja sitten vaimo?? Tuskin tietävät miten keraaminen liesi toimii, kiertoilmauunista puhumattakaan.  Siinä meillä hyvät kokit.

Näin, tässä sitä miesvihaa taas tarjoillaan. Mitäs KTM pidät?

Vieläkö ihmettelette miksi hyvät miehet katsovat näitä naisia ja toteavat ettei ole riskin arvoista.

Vierailija
10339/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Juu ei lorvi vaan miesten aloilla on 8h työpäivä, naisten valtaamalla julkisella sektorilla ei ole."

Unohdit tuosta työajan lyhennykset eli pekkaset. Ne voi olla kokonaisia päiviä, joka päivä tai viikottain, jolloin työaika on 38,25 tuntia viikossa. Tuo työaika on myös monella naisella.

Julkisen sektorin virasto- ja toimistotyöaikaa noudattavilla palkansaajilla keskimääräinen säännöllinen viikkotyöaika on 36,25 tuntia ja yleistä työaikaa noudattavilla 38,25 tuntia viikossa.

Julkisella sektorilla työskentelee paljon myös miehiä ja yksityisellä naisia. Tur

Kun palstamies puhuu perhekeskeisyydestä, tarkoittaa hän itseensä kohdistuvaa hoivaa ja passausta. Ei häntä niinkään kiinnosta se lastenhoito. Kun nainen edellyttää miehenkin osallistuvan, sanoo mies, ettei nainen ole perhekeskeinen!!

Vierailija
10340/23034 |
25.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki sen syyn tietää mutta yksikään nainen ei sitä hyväksy.

Naiset ovat muuttuneet äärimmäisen itsekkääksi sekä omahyväiseksi miesten hyväksikäyttäjiksi ja jokainen nainen vihaa kaikkia miehiä jollain tasolla samaan aikaan kun naiset vaatii miehiä arvostamaan ja kunnioittamaan lähtökohtaisesti jokaista naista

Somessa tuli vastaan video missä nuori nainen avautui ghoustaajista ja muista parisuhteen lopettajista, ja kehoitti seuraajiaan aina vaatimaan jotain konkreettista lahjaa (tavaraa) miehiltä koska treffailuun kä

Riippuu kuka kysyy. Lähtökohtaisesti en tykkää. Mutta on se eri asia jos sitä olisi kysynyt nykyinen aviomieheni tai joku muu deitti. Vastaus olisi eri.

T. Nainen KTM ja PS

No nyt (luultavasti) sain vastauksen. En ihan tiedä koska et vaivaudu lainaamaan kunnossa. Tekee keskustelusta vaikean.

Mutta joo, et tykkäisi. Eikä tykkäisi muutkaan naiset, sehän on selvä eikä siinä ole mitään ihmeellistä.

Miksi miesten pitäisi tykätä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi