Jos Iittala on nyt pois kuvioista, mitä suomalaista astiamerkkiä suosittelet?
Hinnalla ei ole väliä, mutta pitäisi kestää käyttöä arjessa. Iittalaa en enää halua. Poika muuttaa omaan kotiin ja haluaisi meiltä astioita mukaansa, joten voisin samaan syssyyn uusia meidän.
Kommentit (208)
Tätä minäkin mietin. Haluaisin myös suht. ajattoman sarjan, jonka valmistus ei ihan heti loppuisi, vaan jota todellakin voisi keräillä. Toki hankin isoja satseja kerralla, mutta silti.
Ei taida olla hirmuisesti muita tarjolla? Pentik joo, mutta ne astiat on aika epäkäytännöllisä ja hankalia mm. astianpesukoneessa.
No mihin unohtui vanha tuttu Arabia?
Itse olen jo vuosia luottanut Järvikylän tuotteisiin. Ostin myös omille lapsille heidän perusastiat, kun muuttivat omilleen.
Pentikiä tehdään Posiolla. Taitaakin olla viimeinen kotimainen joka suunnittelee ja tuottaa astiansa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
No sehän on Iittalaa. Valmistusmaa Thaimaa ja Romania.
Kuznetsovin posliiniastiat ovat suosittuja.
Onhan niitä vaihtoehtoja. Rörstrand, Rosenthal, Villeroy, Furstenberg...
Oletteko kiinnittäneet huomiota Pentikin uuden Tuntu-asiasarjan lanseeraukseen? Niin upea ja laadukas, ihanat värit ja lasitteet - ja mikä hienointa, ne on valmistettu Suomessa Pentikin omalla keramiikkatehtaalla! Pentikin keramiikka ja uusi visuaalinen ilme pesee mennen tullen Iittalan - rakastan! https://www.pentik.com/pages/tuntu
Eiköhän se ole jokaisen oma asia.
Miksette tee itse? Ei se ole vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko kiinnittäneet huomiota Pentikin uuden Tuntu-asiasarjan lanseeraukseen? Niin upea ja laadukas, ihanat värit ja lasitteet - ja mikä hienointa, ne on valmistettu Suomessa Pentikin omalla keramiikkatehtaalla! Pentikin keramiikka ja uusi visuaalinen ilme pesee mennen tullen Iittalan - rakastan! https://www.pentik.com/pages/tuntu
Onpas tuo kiva, yllätyin positiivisesti! Pitääkin käydä Pentikin myymälässä katsomassa miltä näyttää luonnossa.
Vierailija kirjoitti:
Arabia = Iittala
Mun tyttären suosiossa on Marimekon astiat. Toki lienee enemmän "tyttöjen juttu", mutta näkyy kyllä tyttären poikaystäväkin ihan helposti noita astioita käyttävän.
Vierailija kirjoitti:
Se on sama asia nykyään eli iittala
Pentik