Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Varmaan on niin kuin sanoit, osa on pitkävihaisia. Älä ota siitä ongelmaa itsellesi. Minustakin osa naisista ja osa miehistä saisi siistiä suunsa. Minä en laittanut tähän kommenttiisi minkäänlaista peukkua. Olin samaa mieltä siinä, mitä sanoit reaktiosta toiveeseen suun siistimisestä. Eri mieltä siitä, että jokainen täällä kirjoittava nainen vihaisi miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolle nillittäjämiehelle: mistään ei tiedä etukäteen millainen isä miehestä lapselle tulee. Ei mistään. Ei yhtään mistään.
Oletko ihan varma asiasta?
Olen. Sen verran monenlaista miestä on tuttavapiirissä tullut isäksi. Joidenkin kohdalla hämmästelen vieläkin millaiseksi mies on muuttunut.
Mies on muuttunut... mielenkiintoinen väite jota toistatte aika runsaasti. Miksi otatte riskin miesten kanssa kun ne kerran muuttuvat lähes kaikki kelvottomiksi?
Minä en ole noin väittänyt. Katsos kun se muutos voi tapahtua myös toiseen suuntaan, siitä hulttiosta tuleekin oikein hyvä puoliso ja isä. Sitä sanotaan aikuistumiseksi.
Yleinen konsensus on että miehet ovat (lähes) kaikki huonoja isiä. Kukaan missään ei koskaan kerro mitään positiivista miehistä vaan kaikissa esimerkeissä naiset tekevät kaiken yksin, mukaanlukien lasten wilmat ja vanhenpainkokoukset. Nyt kun hyväksymme sen keskustelun pohjaksi te alatte kiistelemään siitäkin?
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"naiset itse selittävät täälläkin, kuinka eivät lähde parisuhteeseen, jos eivät saa siitä jotkain" :D No voi luoja. Ei kukaan lähde parisuhteeseen, jos ei siitä itse saa mitään. Miksi olla parisuhteessa, jos siitä ei saa yhtään mitään? Miksi kukaan mieskään lähtisi suhteeseen, josta ei saa mitään? Miehille ehkä riittää parisuhde, jossa saa seksiä, naiset yleensä vaatii henkistäkin yhteyttä.
Pastamies ihan oikesti, mieti mitä kirjoitat. Jokaiselle on ihan selvää, että KAIKKI on parisuhteessa juuri sen takia, että se antaa heille jotakin, jota ei sinkkuelämässä saa. Parisuhteessa saadaan ehkä rakkautta, turvaa, seuraa jne.
Tästä ketjusta huomaan miesten ja naiset keskustelun eron/tasoeron. Mies haukkuu naisia: mät*isäkiski, spermaÅmpäroksi, lut*kiksi ym, naiset ei hauku miehiä haukkumasanoilla vaan kertovat mitä mies/miehet tekee, jättä
Äläpä provosoidu taas. Yritä ohittaa viestit, joista et pidä ja keskustele muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin eli äitiäkään ei kiinnosta kouluttautuminen mutta se on miesten syy ettei poikaa kiinnosta?"
Pojat, etenkin pienet pojat, ihailevat isäänsä. Äidin tuki ja kannustaminen on tärkeää, mutta ihan yhtä tärkeää on se myös isän osalta.
Miksi äidit valitsevat sitten niitä huonoja miehiä lastensa isäksi?
Tuo on selitetty sinulle jo kymmeniä kertoja, joten lue saamasi vastaukset. Minä en jaksa toistaa samaa asiaa monta kertaa.
Ei ole selitetty kertaakaan. Muutama tekosyy on tullut ja nillitystä siitä että vasrtuu on miehilläkin. Se ei kuitenkaan kerro miksi naiset
Jos mies ei osaa käyttäytyä asiallisesti, miestä syytetään asiattomasta käytöksestä. Ei naista, ei äitiä, eikä edes isoäitiä. Miestä. Ja sit jos miehellä on ollut huono esikuva omasta isästä, niin sitten tätä.
Hirveän vaikea tietää, miksi joku valutsee huonon miehen. Miksi joku valitsee huonon naisen??
Ehkä se "huonous" ei ole tullut vielä esille lasten ollessa vasta tulossa. Ehkä se vanhemmuus vasta laukaisee jotain ikävää ihmisessä. Ehkä päihteiden käyttö ryöpsähtää käsistä. Ehkä taloudelliset huolet nujertavat. Ehkä aivot eivät ole vielä kehittyneet valmiiksi, eikä kumpikaan ole vielä aikuinen parisuhteen alkaessa.
Onko itselläsi jotain nerokasta sanottavaa? Vai tarkoitus vaan vängätä vaihteeks?
Huonon naisen?? Ei ole olemassa huonoja naisia. Kaikki naiset ovat täydellisiä. JOpa oman lapsensa tappavat ovat väärinymmärrettyjä, korkeintaan miehet ovat tehneet jotain pahaa ja rikkoneet ne.
Mies ei osaa käyttäytyä asiallisesti, kuka päättää mikä on asiallista? Nainen? Tämä selvä. Miksi nainen ottaa miehen joka ei osaa käyttäytyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolle nillittäjämiehelle: mistään ei tiedä etukäteen millainen isä miehestä lapselle tulee. Ei mistään. Ei yhtään mistään.
Olen. Sen verran monenlaista miestä on tuttavapiirissä tullut isäksi. Joidenkin kohdalla hämmästelen vieläkin millaiseksi mies on muuttunut.
Mies on muuttunut... mielenkiintoinen väite jota toistatte aika runsaasti. Miksi otatte riskin miesten kanssa kun ne kerran muuttuvat lähes kaikki kelvottomiksi?
Minä en ole noin väittänyt. Katsos kun se muutos voi tapahtua myös toiseen suuntaan, siitä hulttiosta tuleekin oikein hyvä puoliso ja isä. Sitä sanotaan
Höpsis. Lue mitä kirjoitettiin siinä mihin vastasit.
Vierailija kirjoitti:
"No laajennetaan ajattelua."
Kiitos, että olet kuunnellut mitä kielenkäytöstä sanottiin. Se tekee keskustelun antoisammaksi, vaikka ei vaikuta niihin, jotka ovat pitkävihaisempia ja kantavat kaunaa aikaisemmista kommenteistasi. Luultavasti et voi koskaan sanoa mitään, mistä he olisivat samaa mieltä. Toivon, ettet anna sen vaikuttaa liikaa itseesi.
Kuinka moni mies tai nainen nuorempana ajattelee, että rakkaus olisi riski? Veikkaan, että harva.
Jos se oli omassa tapauksessani riski, oli hyvä että otin sen.
Nykyään miesten luku yhdysvalloissa on n. 80% alle 28 vuotiaista miehistä. Sama trendi näkyy suomessa.
Onko 80% harva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ideologinen mamma kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"On täysin hölynpölyä, että pojat kaipaavat auktoriteettiä. He kaipaavat kannustusta ja tukea, kuten kaikki. "
Kyllä. Voimme miettiä miksi niitä miehiä ja isiä on sankoin joukoin kentän laidalla kannustamassa sitä poikaansa kun poika pelaa muitta kun on sen saman pojan vanhempainilta koululla niin vähintään kaksi kolmasosaa paikallaolijoista on äitejä.
Mitä se kertoo lapselle siitä mitä se isä hänessä arvostaa ja mikä on sitä mihin kannattaa panostaa.
Mitä se kertoo äidistä joka tuon miehen on itselleen valinnut?
Eli mies tekee päätöksen. Ei rhkä kanna vastuuta, mutta päättää alkaa isäksi.
Tietysti, nyt pääsee haukkumaan miehiä siitä, antaa palaa vain.
Miehet eivät kanna vastuuta mutta alkavat isäksi. Isäksi alkaminen tosin vaatii vastuun kantamista... ne siementävät naisen, kelpaako tuo terminä?
Miksi annatte miesten siementää teitä kun tiedätte etteivät miehet yleensä kanna vastuuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen, kokemuksen syvällä rintaäänellä. Se on niin suuri elämänmullistus, oli sitten mies tai nainen, että sitä ei voi käsittää ennen kuin sen kokee. Lisäksi jokainen lapsi on ihan oma persoonansa. Ei voi tietää, onko lapsi rauhallinen, vilkas, tai vaikkapa erityistarpeinen tai vammainen. Sitä ei voi tietää omaa jaksamistaan ennen kuin siinä tilanteessa on jo.
Suurin osa miehistä todistetusti nyt siis muuttuu huonoiksi ihmisiksi. Miksi teette lapsia miesten kanssa? Miksi otatte riskin.
Se todiste?
--
Naiset kertovat näin. Ei nyt epäillä naisia faktoineen. Todisteita ei tarvita koska naisten kokemukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kyllä ajatus, että millä sinä itse ajattelet? Äitisi on siis valinnut huonon ja syrjäytyneen miehen, kun on ajatellut sillä vulvallaan ja tuloksen me kaikki saamme nyt sitten todeta täältä vauvalta. Työtön aikamies poika haukkumassa naisia vauvalla klo 7-23 joka päivä. Kaikkien ei pitäisi todellakaan lisääntyä. Pitäisikö sinun kysyä äidiltasi, miksi hän ajatteli vulvallaan ja valitsi sinulle huonon ja syrjäytyneen isän, joka ei lukenut sinulle iltasatua tai innostanut lukemaan ? Me ei voida sitä tietää.
--
Älähän nyt taas mene henkilökohtaisuuksiin vaan pysy asiassa. Keskustelu ei koske minua.
Huomaatteko mitä nämä naiset taas yrittävät? Tuomitseeko kukaan? Ei taida.
Miten kukaa
Siis itsellinen äitiys on se paras vaihtoehto. Konsensus saavutettu.
Kyllä. Naiset voivat myös halutessaan perustaa kommuuneja joissa tukevat toinen toisiaan. Tekevät sen varmasti paremmin kuin alhaiset miehet.
Koska aloitatte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin olen, kokemuksen syvällä rintaäänellä. Se on niin suuri elämänmullistus, oli sitten mies tai nainen, että sitä ei voi käsittää ennen kuin sen kokee. Lisäksi jokainen lapsi on ihan oma persoonansa. Ei voi tietää, onko lapsi rauhallinen, vilkas, tai vaikkapa erityistarpeinen tai vammainen. Sitä ei voi tietää omaa jaksamistaan ennen kuin siinä tilanteessa on jo.
Suurin osa miehistä todistetusti nyt siis muuttuu huonoiksi ihmisiksi. Miksi teette lapsia miesten kanssa? Miksi otatte riskin.
Jospa lakkaisit puhumasta monikossa, tai kertoisit syyn, miksi puhut?
--
Naiset puhuvat miehistä monikossa. Puututteko siihen? Jos ette, miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä riidankylväjä vain jankutat ja jankutat. Sinulla on niin kiire etsiä olematonta miesvihaa tästäkin ketjusta, että et ehdi edes lukea vastauksia, joita sinulle on jo tarjoiltu useaan otteeseen.
Väität, ettei tässä ketjussa ole kyse sinusta. Kyllä sinä olet tämän ketjun ominut, eikä tässä ole enää kyse mistään yhteiskunnallisista asioista, vaan sinusta. En tiedä, miksi kaipaat niin kovasti naisten huomiota, että jaksat provosoida joka ikistä kommentoijaa negatiivisin kommentein, kääntämällä asiat ihan päälaelleen ja suoltamalla suoranaisia valheita.
Kerro nyt siis itsestäsi ihan omin sanoin. Oletko aikuinen mies? Minkä ikäinen? Missä päin asut? Mikä on koulutustaustasi? Oletko/oletko ollut parisuhteessa? Onko sinulla lapsia? Kävitkö armeijan? Millainen suhde sinulla on vanhempiisi? Mistä olet jäänyt paitsi yhteiskunnassa niin pahasti, että raivosi sitä (ja na
Erikoinen tulkinta. Kyllä tämä sama kaveri on täällä ollut päiväkausia provosoimassa ja jankuttamassa. Aloittaa samasta aiheesta aina uudelleen, jos se hetkeksi on jäänyt rauhaan. Todella moni kyllästyy vastailemaan samoihin kysymyksiin uudestaan ja uudestaan, mutta aina ketjuun tulee joku uusi, joka sit ystävällisesti taas vastailee. Kunnes hermostuu. Mut itse asiassa ei päästä puusta pitkälle, kun taas pitää alkaa korjailee vääriä tietoja ja tulkintoja.
Tämä kaveri on ollut siis monissa muissakin ketjuissa aina samoin teemoin ja virheellisineen väitteineen.
Tämä käy näköjään kovasti palstamiehemme tunteisiin. Olen jo aistivinani kyyneleitä, eikä tämä ole sarkastinen kommentti. Olen pahoillani kaikesta siitä, mitä olet elämäsi naisilta saanut. Et ilmeisesti mitään hyvää. Toivon, että eheydyt ja muistat, että yleistäminen ei ole OK.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään miehet istuu työpaikalla kuin mummot odottamassa bingon alkua siellä hörppäillään kaffetta, vaikka pitäisi olla tekemässä töitä. Tik tok tuijotetaan, naama irvessä nauretaan tyhjää. Ollaan inhottavia, ylimielinen ja ilkeä. Sit lähetään käsilaukku olalla kotiin. Varmaan kertomaan kuin paljon on hommia painettuja ...😅Naismaisuus ällöttää.
Istuvat vientiteollisuudessa 2500€ palkalla kustantamassa neljän tonnin etuuskäsittelijoiden, sosiaalityöntekijöiden, työssään epäonnistuvien alakoulun opettajien jne... elämää.
Miksi miehet alkavat vain harvoin sosiaalityöntekijäksi/opettajaksi? Siellähän saisi olla tekemättä mitään neljän tonnin palkalla ;)
Aivan turhaan vinoilet täällä toisten palkkoja. On ihan tiedossa oleva ongelma että moni tekee vaativaa asisntuntijatyötä työn vaativuuteen nähden liian pienellä palkalla. Kyllä saa olla kiitollinen että silti joku on, tekee ja osaa tehdä ne asiat.
T. Nainen KTM ja PS
Imekääs kuulkaa kaikki v1ttujanne
Vierailija kirjoitti:
Naiset alkoivat haukkumaan miehiä sivulla 1. Olisihan se teille mukavaa ettei miehet täällä olisi vastaamassa naisten törkeyksiin vaan saisitte kaikessa rauhassa levittää vihaanne.
Olisiko mahdollista, että kirjoittaisit vaikka "sinä ja kanssasi samoin ajattelevat naiset"? Kysyn siksi, että minua lievästi kiusaa, että niputat jokaisen naisen törkykommenttien kirjoittajaksi, ja osaa naisista triggeröi tämä.
Minä en tietääkseni ole kirjoittanut ainuttakaan törkykommenttia, hyvä jos sinä eikä kukaan muukaan kirjoita.
Osaa naisista triggeröi kun mies kirjoittaa yleistävästi naisista. Mielenkiintoista.
Ja koet ongelmaksi sen, että osaa miehiä triggeröi kun naiset kirjoittavat yleistävästi miehistä. Se ei sovi?
Huomaatko ongelmasi? Huomaatko ettet ole vaatimassa naisia kirjoittamaan "mieheni ja hänen kanssaan samalla tavalla toimivat" näissä ketjuissa? Osaatko sanoa miksi et reagoi siihen kun miehiä yleistetään?
Se ei taida häiritä. Vasta kun naisista kirjoitetaan samalla tavalla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei, nythän tilanne on se, ettei naiset enää ota niitä riskejä! Pääsit ketjun aiheeseen.
Sit aika moni on valmis ottaa riskin 30v. + ja siihen on sit kehitetty ihme teorioita liittyen hyvätukk
Miksi otatte riskin 30+ ikäisinä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herää kyllä ajatus, että millä sinä itse ajattelet? Äitisi on siis valinnut huonon ja syrjäytyneen miehen, kun on ajatellut sillä vulvallaan ja tuloksen me kaikki saamme nyt sitten todeta täältä vauvalta. Työtön aikamies poika haukkumassa naisia vauvalla klo 7-23 joka päivä. Kaikkien ei pitäisi todellakaan lisääntyä. Pitäisikö sinun kysyä äidiltasi, miksi hän ajatteli vulvallaan ja valitsi sinulle huonon ja syrjäytyneen isän, joka ei lukenut sinulle iltasatua tai innostanut lukemaan ? Me ei voida sitä tietää.
--
Älähän nyt taas mene henkilökohtaisuuksiin vaan pysy asiassa. Keskustelu ei koske minua.
Huomaatteko mitä nämä naiset taas yrittävät? Tuomitseeko kukaan? Ei taida.
Miten kukaa
En tunne yhtään isää, joka olis muuttunut kelvottomaksi isäksi tultuaan. Joku toinen oli huomannut muutoksia joissakin. Omituinen kysymys.
Mutt alähes kaikki miehet ovat kelvottomia isiä. Näin saamme jatkuvasti lukea palstalla. Nytkö kukaan nainen ei tunne kelvottomiksi muuttuneita miehiä?
Miksi siis otatte jo valmiiksi kelvottoman parisuhteeseen kanssanne ja teette sille lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hei, nythän tilanne on se, ettei naiset enää ota niitä riskejä! Pääsit ketjun aiheeseen.
Sit aika moni on valmis ottaa riskin 30v. + ja siihe
Kumppani voi teoriassa mies tai nainen osoittautua missä iässä tahansa virhearvioinniksi.
Ei sitä voi etukäteen varmaksi tietää etteikö mitään ongelmia koskaan tulisi. Toki ei sellaisia kannata etukäteen pelätä tai odottaa tulevan.
Kannattaa valita niin hyvin kuin pystyy ja luotaa että toinen on luottamuksen arvoinen. Ainakaan avioliitosta ei selviä jos jatkuvasti epäilee toisen motiiveja asioissa.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Tämä käy näköjään kovasti palstamiehemme tunteisiin. Olen jo aistivinani kyyneleitä, eikä tämä ole sarkastinen kommentti. Olen pahoillani kaikesta siitä, mitä olet elämäsi naisilta saanut. Et ilmeisesti mitään hyvää. Toivon, että eheydyt ja muistat, että yleistäminen ei ole OK.
Eikö yleistäminen ole ok? Miksi sitten naiset tekevät niin jatkuvasti tällä palstalla? Vai onko sittenkin niin että miehiä saa yleistää, varsinkin negatiivisissa asioissa, mutta naisista ei saa sanoa mitään negatiivista missään tilanteessa. Jopa sitä lapsensa tappanutta pitää ymmärtää, sehän teki sen miehensä takia. Mies ei tukenut naista.
Yritäs olla kiinnittämättä liikaa huomiota niihon kommentteihin josta et pidä. Nimittelyä ja riidankylvämistä voi muuten ihan vahingossa tulla omiinkin kommentteihisi helposti..