Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on normaali mies. Mies on hauska, käy töissä, ei ole mustasukkainen, ei valita, tykkää osin samoista asioista mitä minä, on sosiaalinen ja hänen seurassa viihtyy. Siistimpi saisi olla ja on vähän turhan hajamielinen.
Jäyhä mies, joka ei ole niin sosiaalinen, ei ole normaali mies?
Jos sinusta on, niin sitten on. Minulle on tärkeää, että miehen seurassa on mukava olla. Nykyään ei pärjää missään, jos ei osaa puhua ihmisten kanssa.
Ei tässä kysytty, mikä sinulle on tärkeää, vaan minkälainen normaali mies on. Ja kyllä monessakin paikassa tai työssä voi pärjätä, vaikka ei osaakaan small talkia ollenkaan.
Sen voi sanoa, että esim. autisti tai psykopaatti ei ole normaaleja, koska ne poikkeaa neurologisestikin
Kaikki me olemme kirjolla. Sitä se just tarkoittaa, et on jossakin kohtaa kirjolla, ei ole vain normaaleja ja ei-normaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro, mitä ne muut ketjut ovat? Haluun kans päästä niille kommentoimaan!!
--
löydät ne varmasti. Minähän kuulemma riehun joka puolella puolustamassa miehiä. Enkä edes ehdi kaikkialle.
Sinun ns. miesten "puolustus" itse asiassa nolaa ja häpäisee normaalit miehet.
Minkälainen on normaali mies?
Normaali mies arvostaa, kunnioittaa, keskustelee, argumentoi menemättä törkeyksiin, ymmärtää, neuvottele, käyttäytyy ihmisiksi, ei uhkaile tai solvaa, ei arvostele erilaisia tapoja olla ja elää, kykenee työhön, kykenee rakkauteen, kykenee perhe elämään, ystävyyteen, kumppanuuteen jne.
T. Nainen KTM ja PS
Kaunista. Harmi kun kirjoitit taas vain miehistä. Naisilta ei tuollaisia siis vaadita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis naisten oikea paikka on keittiö. Näin on aina ollut tuhansia vuosia... Myös lasten hoito ja kotityöt (esim. siivous) kuuluvat naisen normaaliin toimenkuvaan. Miehen tehtävä on käydä töissä ja hankkia rahaa. Tällöin miehellä on oikeus käydä myös joskus vähän "kaljoittelemassa", elättäähän mies perheen raskaalla työllä! Naiset taas aina valittamassa kun mies viettää vähän iltaa... Feminismi taas on vain naisten turhaa kapinointia ja valitusta. Miksi naiset eivät ymmärrä jo tosiasioita? Tämä oli oma mielipiteeni, toki kommenttia saa antaa!
Eero PS! Suomi takaisin!
Tuossa tapauksessa miehen pitää yksin elättää koko perhe. Kovin moni mies Suomessa ei siihen kykene eikä halua. Kummasti naisen tienaamat rahat kelpaa miehille.
Haha, oma mies haki vaimon tänään töistä ja vei suoraan hienosti syömään ulos, jotta saisimme spontaanisti aikaa toisillemme ja arjen rakkautta. Ja kyllä, mies jopa maksoi minun, työssä käyvän naisen menun. Auttoi takin päälle ja pois sekä muut huomaavaisuudet.
Ihan vaan vaihtoehtoiseksi ajatukseksi :)
T. Nainen KTM ja PS
Mukavaa. Ymmärräthän että helvetti on jäässä ennen kuin kukaan mies voi kirjoittaa saaneensa samaa kohtelua omalta puolisoltaan. Lisäksi palstanormi olisi että teet nyt ketjun jossa valitat miehen vieneen sinut syömään ja epäilet sen haluavan píllua. Samalla julistat ettet ole maksullinen vaikka kaikki miehet ajattelevatkin naisista näin ja varmasti pidät jalkasi ristissä seuraavat kuukaudet koska mies edes mietti moista.
Pitääkö tarkastaa löytyykö sellainen ketju tältä päivältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kopsaappa se kommentti nyt tähän, kun itse en ole sellaista huomannut. Kaiken lisäksi, jos sellaisen kommentin näkisin, olettaisin ilman muuta, että tullut typo. Kun kaikki tietää, ettei suurin osa miehistä ole mitenkään syrjäytyneitä. Olis niin maailman typerin kommentti sellainen. Samaa tasoa, kuin nää tässäkin ketjussa: kaikki naiset vievät vaan miesten rahat, naiset tuhoavat hyvinvointisuomen larppaamalla töitä, lähes kaikki naiset valehtelee lastensa isistä, naiset vaativat sp-tautitestit yhteiskunnalta (miehetkin siis saavat), naiset laiskottelee kotona, eikä ikinä tee mitään kotitöitä...mitä näitä nyt on. Sellainen kommentointi olis todella typerää ja kaikki näkee heti, ettei edes pidä paikkansa.
Ainahan koulutettujen ja kouluttamattomien junttien välillä on ollut kuilu. niin taloudellinen kuin ideologinenkin.
Jokainen vastaa itse miten kouluttautuu tai on kouluttautumatta. Sitten eletään niiden valintojen mukaan.
Minussa aiheuttaa yhtä suurta huolta kaikki jotka valitsevat olla tai jäävät koulutuksen ulkopuolelle koska en vain näe että tänäpäivänä yhteiskunnassamme pärjäisi peruskoulun papereilla. Toki voi olla että joku pärjää, hyvä niin. Mutta itse en tiedä missä olisin jos olisi lukio ja yliopisto jäänyt käymättä. En ainakaan niissä töissä missä nyt olen. Enkä sillä palkalla mitä nyt saan. Enkä välttämättä mieheni vaimo... Koko elämäni olisi todennäköisesti eri.
T. Nainen KTM ja PS
Kun joku kysyy millainen on normaali mies, niin siihen voi vastata kertomalla millainen on normaali mies hänen mielestään. Jos haluaa vastauksen kysymykseen millainen on normaali nainen, niin kannattaa kirjoittaa se kysymykseen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
löydät ne varmasti. Minähän kuulemma riehun joka puolella puolustamassa miehiä. Enkä edes ehdi kaikkialle.
Normaali mies arvostaa, kunnioittaa, keskustelee, argumentoi menemättä törkeyksiin, ymmärtää, neuvottele, käyttäytyy ihmisiksi, ei uhkaile tai solvaa, ei arvostele erilaisia tapoja olla ja elää, kykenee työhön, kykenee rakkauteen, kykenee perhe elämään, ystävyyteen, kumppanuuteen jne.
T. Nainen KTM ja PS
Voin ihan hyvin minä olla se joka vie seuraavalla kerralla miehen syömään :) ei meillä lasketa kuka maksaa kun molemmat ovat maksukykyisiä aikuisia. Tällä kertaa se oli mies, ensikerralla ehkä minä. Ajattelin vaan että tämän kaltainen vilpitön huomaavaisuus on mainitsemisen arvoinen tällä palstalla jossa sitä ei ehkä muuten niin arvosteta tai tarpeellisena pidetä.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ajatteles tilanne, että naisia vihaava porukka kerääntyy päivästä toiseen keskustelemaan aiheista: miksi naiset ta****p**paa vauvoja, miksi naiset on niin lihavia, miksi naiset on niin lihavavia jne......"
No herraisä, sitähän me naiset saadaan lukea joka päivä. Voi olla että miehiä ei ole "kerääntynyt" haukkumaan naisia, mutta yksikin riittää, kuten tämkin ketju todistaa.
On jankutettu satoja sivuja miten naiset ta**p**p**aa vauvoja ja potilaita ja pahoinpitelevät miehiä jaktuvalla syötöllä hengiltä.
Miten naiset on lihavia ja vastenmielisiä ja miestn on pakko läjHeä Japaniin ja Koreaan naisiin :D
Miten naiset on laiskoja paskoja, eivätkä tee mitään, makaavat kotona miesten rahoilla.
Väsynyt mies kun tulee kotiin ja kokeile
Kyse ei ole mistään keksityistä valheista. Nämä ovat ihan yleisiä käsityksiä siitä, miten asiat on. Jos se käsitys on väärä, sitä voi oikaista kaivamalla oikea tieto. Tilastot on myös saattanut muuttua, eli käsitykset perustuvat vanhentuneeseen tietoon. Osa käsityksistä perustuu tietty myös kasvatukseen, ja sieltä voi tulla voimakkaitakin asenteita.
Miesten väkivaltaisuus on yleisesti hyväksytty totuus. Tietenkään kaikki miehet eivät ole väkivaltaisia. Ja sit osa naisista taas on väkivaltaisia. Kaikki sen tietävät. Nämä lievennykset on sisäänkirjoitettuina näihin yksoikoisiin totuuksiin.
Sitten on myös naisia, joiden kokemus miehistä on niin huono, ettei siihen auta mitkään faktat tai tilastot. Silloin kokemukset ovat olleet todella traumaattiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus kirjoittaa mitä haluat miehestäsi. Se ei poista faktaa että sen tehdessäsi syyllistyt miesvihaan ja se leviää kun ensimmäinen alkaa puhumaan "miehistä"
Voidaan me jutella siitäkin miten Aino Nykopp-Koski on jokaisen naishoitajan esikuva. Se pitää paikkansa koska sanon niin ja meillä on oikeus keskustella miksi näin on.Niin on. Minulla ja muillakin naisilla on oikeus kirjoittaa mitä haluamme miehistämme. Se ei todellakaan ole miesvihaa kuin sinun harhaisessa mielessäsi.
Loppu kommentistasi onkin sitten pelkkää olkiukkoilua. Jälleen kerran. Mutta toki voit tehdä vaikka sata ketjua Aino Nykoppista, jos tunnet siihen tarvetta. Minä en siitä loukkaannu, tuskin ku
No hyvä, alat oppimaan!
Naiset itse kertovat kuinka 37min on VALTAVA ero. Hyväksyn sen totuutena mutta sehän tarkoittaa että 44min on vielä suurempi!
Valitkaa te millä tyylillä asioista puhutaan. En lähde siihen että 37min kotitöitä on aivan helvetisti mutta 44min palkkatöitä ei ole mitään.
Kotityöt ja palkkatyö kun eivät liity toisiinsa mitenkään, siksi niiden määriä ei pidä keskenään vertailla vaan kumpaakin erikseen ihan eriävänä asiana.
"Haha, oma mies haki vaimon tänään töistä ja vei suoraan hienosti syömään ulos, jotta saisimme spontaanisti aikaa toisillemme ja arjen rakkautta. Ja kyllä, mies jopa maksoi minun, työssä käyvän naisen menun. Auttoi takin päälle ja pois sekä muut huomaavaisuudet.
T. Nainen KTM ja PS"
Sinä se typerä sienireikä jaksat täällä unelmoida sekä luulla itsestäsi liikoja. Kyllä minäkin vaimoa hemmottelen, mutta ainoastaan, jotta saisin seksiä tältä. Ei nyt kukaan heteromies jaksa pitkään leikkiä kiva koti ja perhe-elämää, jos ei ala seksiä saada. Jossain vaiheessa se sienireikä lentää pihalle kamojensa kanssa, kun pihtailee jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla on oikeus kirjoittaa mitä haluat miehestäsi. Se ei poista faktaa että sen tehdessäsi syyllistyt miesvihaan ja se leviää kun ensimmäinen alkaa puhumaan "miehistä"
Voidaan me jutella siitäkin miten Aino Nykopp-Koski on jokaisen naishoitajan esikuva. Se pitää paikkansa koska sanon niin ja meillä on oikeus keskustella miksi näin on.Niin on. Minulla ja muillakin naisilla on oikeus kirjoittaa mitä haluamme miehistämme. Se ei todellakaan ole miesvihaa kuin sinun harhaisessa mielessäsi.
Loppu kommentistasi onkin sitten pelkkää olkiukkoilua. Jälleen kerran. Mutta toki voit tehdä vaikka sata ketjua Aino Nykoppista, jos tunnet siihen tarvet
Kotityöt ja palkkatyö kun eivät liity toisiinsa mitenkään, siksi niiden määriä ei pidä keskenään vertailla vaan kumpaakin erikseen ihan eriävänä asiana.
Kokonaistyöaika. Veikkaan että se liittyisi toisiinsa sinunkin mielestäsi jos naiset tekisi enemmän töitä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis naisten oikea paikka on keittiö. Näin on aina ollut tuhansia vuosia... Myös lasten hoito ja kotityöt (esim. siivous) kuuluvat naisen normaaliin toimenkuvaan. Miehen tehtävä on käydä töissä ja hankkia rahaa. Tällöin miehellä on oikeus käydä myös joskus vähän "kaljoittelemassa", elättäähän mies perheen raskaalla työllä! Naiset taas aina valittamassa kun mies viettää vähän iltaa... Feminismi taas on vain naisten turhaa kapinointia ja valitusta. Miksi naiset eivät ymmärrä jo tosiasioita? Tämä oli oma mielipiteeni, toki kommenttia saa antaa!
Eero PS! Suomi takaisin!
Tuossa tapauksessa miehen pitää yksin elättää koko perhe. Kovin moni mies Suomessa ei siihen kykene eikä halua. Kummasti naisen tienaamat raha
Mies teki vilpittömästi kauniin eleen tänään jota minä vilpittömästi arvostan. Olin ja olen tyytyväinen vaimo. Ei ole tarvetta moittia, päinvastoin. Ja kehuisin ilman yllätystäkin. Meillä suhde perustuu toisen kunnioittamiseen, luottamukseen ja molemminpuoliseen huomaavaisuuteen toinen toistamme kohtaan. Siihen olemme sitoutuneet kun tahdoimme.
Myös minä naisena ja vaimona vuorostani huomioin puolisoani eri tavoin. Se on nähdäkseni molempien asia vaikka toki jokainen pari itse määrittelee sopivan tavan omalle olemiselleen.
Halusin vaan mainita että nainen ja mies todella voivat molemmin puolin arvostaa ja kunnioittaa toinen toistaan. Sopii mielestäni alkuperäisen aiheen teemaan myös.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
--
Voin ihan hyvin minä olla se joka vie seuraavalla kerralla miehen syömään :) ei meillä lasketa kuka maksaa kun molemmat ovat maksukykyisiä aikuisia. Tällä kertaa se oli mies, ensikerralla ehkä minä. Ajattelin vaan että tämän kaltainen vilpitön huomaavaisuus on mainitsemisen arvoinen tällä palstalla jossa sitä ei ehkä muuten niin arvosteta tai tarpeellisena pidetä.
T. Nainen KTM ja PS
Hyvät ravintolat on yleensä maanantaisin kiinni. Missä kävitte? Hesessä, ABC:llä vai Amarillossa?
Vierailija kirjoitti:
"Haha, oma mies haki vaimon tänään töistä ja vei suoraan hienosti syömään ulos, jotta saisimme spontaanisti aikaa toisillemme ja arjen rakkautta. Ja kyllä, mies jopa maksoi minun, työssä käyvän naisen menun. Auttoi takin päälle ja pois sekä muut huomaavaisuudet.
T. Nainen KTM ja PS"
Sinä se typerä sienireikä jaksat täällä unelmoida sekä luulla itsestäsi liikoja. Kyllä minäkin vaimoa hemmottelen, mutta ainoastaan, jotta saisin seksiä tältä. Ei nyt kukaan heteromies jaksa pitkään leikkiä kiva koti ja perhe-elämää, jos ei ala seksiä saada. Jossain vaiheessa se sienireikä lentää pihalle kamojensa kanssa, kun pihtailee jatkuvasti.
Huutonaurua! Siinäpä on esimerkki parisuhteesta, jossa yksikään nainen ei halua olla. Käy sääliksi vaimoasi, toivottavasti hän hakee eron pian.
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS"
Kiitos karseimmasta nimitelystä jota olen eläissäni kuullut... 🙄🙄 Ehkä tuossa voi olla yksi syy jos kotona ei peitto heilu.. ja on sen sortin ongelma mihin en tässä palstalla voi tai oikeastaan haluakaan enempää kantaa ottaa. Jokainen itse vastaa myös omasta parisuhteestaan ja avioliitostaan.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saudi-Arabian kaltaiset naisten oikeudet suomeen kiitos! Ei mulla muuta!
Joo, itse en antaisi naisten ajaa edes autolla, sillä naiset ei tunnetusti osaa käsitellä rattia oikein. On vaarallista päästää nainen ratin taakse. Nainen + auto = kolari ;D
Tässä oiva esimerkki naisen ajotaidoista :)
Naiset kuuluvat keittiöön eivätkä ratin taakse. Tämän olen huomannut liikenteessä, kun naiset ajavat alinopeutta, risteyksissä liikkeellelähtö on hidasta ja motarilla ne kusipäät kiilaavat suoraan eteen !
Sitten jos aletaan puhumaan nuorten miesten ajotavoista niin jos naiset alkaisivat ajamaan yhtä aggressiivisesti niin onnettomuuksia tulisi monin kerroin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Se on jo rakenteissa. Ollut pitkään. Sä elät ja hengität sitä etkä edes halua tajuta asiaa."
Se on pääsi sisällä. Mielikuvituksesi tuotetta. Vainoharhaa. Psykopatiaa.
Jos et minua usko niin mitenkäs tutkijoita? Tässä sulle pari esimerkkiä:
Kirjassaan My Enemy, My Love Judith Levine tuo esiin, miten miesviha johtaa miesten kohtuuttoman yleistävään leimaamiseen lapsiksi, mammanpojiksi, pettäjiksi, hylkääjiksi, hyväksikäyttäjiksi, pedoiksi, perversseiksi ja tappajiksi.Charlotte Haysin mukaan "radikaalifeminismin miesvastaisuus on suodattunut laajalti kulttuurimme...tämä asenne on niin läpitunkeva, että tuskin enää huomaamme sitä."
Charlotte unohtaa 1800-luvulta asti kirjatut oireilevat naiset. Kautta aikojen naisille on jostain syystä määrätty kovia kipulääkkeitä tai rauhoittavia. Jenkeissä osa kotirouvista käy vieläkin päihteillä. Miksi? Koska mies on todellakin huomattavasti erilaisempi mitä nainen. Vasta nyt ollaan alettu puhumaan vapaaehtoisesta sinkkuudesta/lapsettomuudesta.
Hyvät ravintolat on yleensä maanantaisin kiinni. Missä kävitte? Hesessä, ABC:llä vai Amarillossa?
Yksityisyyttä suojatakseni en vastaa missä kävimme, mutta sanotaan että hyvin söimme ja löytyi meille sopiva ja mieluisa paikka. :)
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppu kommentistasi onkin sitten pelkkää olkiukkoilua. Jälleen kerran. Mutta toki voit tehdä vaikka s
Kokonaistyöaika. Veikkaan että se liittyisi toisiinsa sinunkin mielestäsi jos naiset tekisi enemmän töitä :)
Kokonaistyöaika kuuluu johonkin toiseen keskusteluun. Mutta miehet täällä haluavat änkeä sen joka ikinen kerta keskusteluun kotitöistä. Se palkkatyö kun ei vaikuta millään tavalla kotitöiden määrään ja tarvitseeko niitä tehdä. Jos on 8h töissä tai 10h, ihan samat kotityöt siellä kotona on, ei ne työtunnit magialla niitä mihinkään poista vaikka olisi 14h töissä.
Siis. Haluatteko naiset todella, että analyyttisesti lähdettäisiin pilkkomaan elämää, erilaisia yhteiskunnan rakenteita ja tasa-arvoa?
Haluaisitteko todella, että perattaisiin nykyisen peruskoulun tasa-arvo ja koulutuksen jakautuman vinouma? Haluaisitteko todella, että tehtäisiin laaja ero selvitys, jossa selvitettäisiin sos.toimen osuus ja eron jälkeinen lähivanhemmuus? Intti. Siihen liittyvä yhteiskunnan velvoitus tarttua toksisesti kivääriin. Usein viivästyy pari vuotta opinnot ja syrjintää töissä. Tutkitaanko?
Tällä hetkellä selatessani oikeustoimen päätöksiä, en voi olla välttymättä huomiolta, että naistuomarit olivat n. 99% naisten puolella ns. raiskaustapauksissa. Siis äänestetään aina naisten takia. Edesmennyt äitini oli sosiaalityöntekijä ja siellä juntattiin vaikka väkisin kaikki päätökset pro-nainen kuvioksi, vaikka olisi juoppo/mt-potilas. Äitini yritti puolustaa miehiä/isiä, mutta sai halveksintaa ja vihaa. Tuttu naispoliisikin kertoo hurjia tarinoita.
Ja todellakin kaikkein tärkein olisi kysymys lapsilta eron hetkellä, eron jälkeen. Tässä naiset pilaavat usein lapsen ja isän suhteen kriittisessä vaiheessa valehtelemalla ja puhumalla pahaa isästä. Käykö teille, että nämä asiat tutkitaan laajasti?
Niin, ja mies tuppaa yleensä omistamaan enemmän kuin nainen. Mies joutuu myöskin maksamaan elatusmaksuja naiselle, koska lapset menevät automaattisesti vaimolle (ellei ole täysi narkomaani). Olisi parempi vaihtoehto, että katsottaisiin kumman vanhemman luona lapsella olisi oikeasti hyvä olla ja kenen luokse lapsi itse haluaa. Ja feministit eivät enää valvo naisten etuja, vaan alistavat miehiä ja yrittävät saada naisille aina vain lisää valtaa typerine ehdotuksineen. Voisitko esittää minulle puolueettoman tutkimuksen siitä, että naiset hoitavat edelleen suurimman osan kotitöistä? Puolueettomaksi tutkimukseksi kyseisestä aiheesta määrittelen ainoastaan sellaiset tutkimukset, joiden tekijät eivät edusta kumpaakaan mies- tai naissukupuolta. Tällöin on vaarana, että tutkijat vääristelevät tuloksia itsensä eduksi.
--
Naisten tuskin enää tarvitsee pariutua miesten kanssa, kun meno on tällaista. Sinkkuna naisen on parasta pysyä, jos haluaa olla onnellinen, eikä leikkiä piikaa tai palvelijaa miehelle.