Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten helposti saa lainan autoa varten?

Vierailija
14.04.2023 |

Olen töissä, matala palkka. Ei vakituista sopimusta mutta määräaikaista toisensa perään. Ei asuntolainaa. Opintolainaa on. Antaakohan pankki autolainaa helposti, kun auto on sitten vakuutena? En tosin ole ollut kovin säästäväinen jos tiliotteita katsoo. Tavallaan kohtuu hyvän auton maksaminen kuukausierissä olisi kuin säästämistä, kun se raha ei valu sitten mihinkään turhempaan. Nyt on halpa, luotettava ja kivan näköinenkin auto, mutta ajan usein pitkiä matkoja ja uudempi kuulostaisi hyvältä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tulee usein se autoliikkeestä saatava rahoitus halvemmaksi kuin autolaina pankista.

Vierailija
2/13 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoliike tarjoaa mielellään rahoitusta. Voi saada pienellä korolla tai jopa korottomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton maksaminen ei todellakaan ole säästämistä missään muodossa. Osta joku juuri katsastettu alle tonnin auto ja ajele sillä.

Vierailija
4/13 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auton maksaminen ei todellakaan ole säästämistä missään muodossa. Osta joku juuri katsastettu alle tonnin auto ja ajele sillä.

Jos luit aloituksen tarkkaan, niin ap:lla on halpa auto ja harkitsee uudemman hankkimista rahoituksella.

Vierailija
5/13 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luit aloituksen tarkkaan, niin ap:lla on halpa auto ja harkitsee uudemman hankkimista rahoituksella.

Rahoituksessa on aika kova korko käytetyillä vaihtoautoilla, ja jos AP: palkka on pieni, niin tuskin maksukyky riittää niin uuteen autoon jossa korko on 0.

Vierailija
6/13 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajele sillä nykyisellä autollasi kunnes opintolaina on maksettu kun työpaikkakaan ei ole vielä vakituinen .

Vierailija
7/13 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkilainaan ei voi käyttää vakuutena autoa. Mutta autoliikkeestä saatavaan lainaan voi, silloin omistajuus säilyy rahoitusyhtiöllä.

Miettisin kyllä hyvin tarkkaan, kannattaako autoa nyt vaihtaa kun tulot pienet. Se on taas 200-300 euroa lisämenoja kuussa, jos pitää rahoituksella ostaa.

Vierailija
8/13 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tulee usein se autoliikkeestä saatava rahoitus halvemmaksi kuin autolaina pankista.

Jos ostaa yksityiseltä.

Vierailija
9/13 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoliike tarjoaa mielellään rahoitusta. Voi saada pienellä korolla tai jopa korottomana.

Autoliikkeeseen viedään piilovikaiset, joita ei itse kehdata myydä suoraan, ei sieltä kannata ostaa.

Lisäksi autoliike ei tiedä niistä autoista mitään, ne ottaa ne vastaan ja laittaa myyntiin, yksityinen, joka on itse autoa käyttänyt, tuntee auton metkut ja kujeet jne.

Vierailija
10/13 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tarvitsetko sitä uudempaa autoa nyt vai toimiiko vanha vielä ihan hyvin? Säästäisin nyt sen opintolainan maksuun ensin 

Vierailija
11/13 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ihmeessä uusi. On se nautinto ajaa uudella autolla. Suomalaiset säästävät rahaa hautaan.

En osta nyt kun........ Isäni haaveili ikänsä mersusta vaan ei koskaan ostanut. Perinnöstä ostin heti mersun ja moottoripyörän. Joskus hävettänyt tuo mutta kerran täällä vaan ollaan, vissiin.

Vierailija
12/13 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autoliikkeeseen viedään piilovikaiset, joita ei itse kehdata myydä suoraan, ei sieltä kannata ostaa.

Lisäksi autoliike ei tiedä niistä autoista mitään, ne ottaa ne vastaan ja laittaa myyntiin, yksityinen, joka on itse autoa käyttänyt, tuntee auton metkut ja kujeet jne.

Minä vein autoliikkeeseen, kun en vaan viitsinyt alkaa itse myymään. Ei autossa mitään vikaa ollut, kun etätöiden myötä en vaan enää autoa tarvinnut.  Nyt vuokraan auton niinä harvoina kertoina, kun sitä tarvitsen. 

Vierailija
13/13 |
14.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkilainaan ei voi käyttää vakuutena autoa. Mutta autoliikkeestä saatavaan lainaan voi, silloin omistajuus säilyy rahoitusyhtiöllä.

Miettisin kyllä hyvin tarkkaan, kannattaako autoa nyt vaihtaa kun tulot pienet. Se on taas 200-300 euroa lisämenoja kuussa, jos pitää rahoituksella ostaa.

Opintolainan takaisinmaksu on kyllä sinänsä helppoa, noin 120 euroa kuussa. Siis jos ei ole oikeasti rahavaikeuksissa.

Mutta sitä mietin että miten tarkkaan pankki tai autoliike käy läpi laina hakijoiden tilanteen, ja minkä verran laitetaan kapuloita rattaisiin?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä