Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23034)

Vierailija
7701/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karu totuus on se että Suomalainen yhteiskunta ei voi toimia tällä tavalla enää pitkään. Olemme n. 12% punaisella.

Tuon korjaamisen käytännössä ainoa mahdollisuus olisi leikata jukisen sektorin palkkasummasta ensin puolet ja sitten vielä puolet, koska menetämme siinä julkkareiden verot.

Suomen ahdinko johtuu siis julkisesta sektorista, joka on n. 75% liian suuri. Julkinen sektori koostuu valtaosin niistä "koulutetuista naisista".

Nämä "koulutetut naiset" on taloutemme syöksyn juurisyy!

Ei noin saa sanoa. Julkisella sektorilla kun on se 600 000 naista niin pitää muistaa hoitajat (joita on useampi kymmenen tuhatta). Julkinen sektori on synonyymi hoitajille! Kuka haluaa kasia hoitajista??

Ja odotan yhä ajatuksia mitä tehdään sitten kun julkinen sektori on ajettu al

On halvempaa maksaa 800€ työttömyystukea maisterisnaiselle kuin 7200€ palkkaa "tutkijalle"

Se voisi myös kannustaa naisia opiskelemaan vaikka kauppatieteitä.

Vierailija
7702/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin löytää edes yhden uutisen feministikulkueista. Häiriköinnistä puhumattakaan. En löytänyt. Mielenilmauksia on kyllä tapahtunut äärioikeiston taholta.

Et ole tietoinen vuosittaisista vasemmiston naisvaltaisista vastamielenosoituksista?

Olisi mielenkiintoista tietää miksi lisäsit väitteen feministikulkueista, oletan että haluat hämmentää miesvihakiimassasi.

Koska joku väitti feministien kulkueilla häiriköivän miesten itsenäisyydenviettoa sankarihaudoilla. Kiimassa ole itse.

Ei väittänyt

"

Sä voit linkittää mitä haluat, minä kirjoitan feministit jos tarkoitan niitä ja vasemmisto jos tarkoitan niitä. Edelleen: tuolta tuli jo listaustakin mitä vasemmistoryhmittymiä on ollut riehumassa vastamielenosoituksissa. Usein ne saa jopa kumiluodeista ja kaasusta... Nasut sen sijaan osaa ikävä kyllä käyttäytyä... Ja te reppanat selitätte ettei siellä näy feministejä... no ei näy koska niistä ei ollut puhe  :)

Tässäkö on naisten äly? Ettekö tuon parempaan pysty?

Se vasemmistoryhmittymä on Nat sit pois Suomesta tms. Ne 612 ja Suomi herää tms. ovat äärioikeiston porukkaa. Loldiers of Odens = Soldiers of Odin, joka sekin oikeistoporukkaa. Viimeksi taisi olla myös Active Club mukana Rautatientorilla, sekin on äärioikeistoryhmä. Eli ok, keskustelu ei koske feministejä, vaan vasemmistoa ja oikeistoa. Eri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7703/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietysti se voi aiheuttaa suurta voimattomuutta miten merkityksetön oikeasti on verrattuna naiseen. Tyttöjä aivopestään koko lapsuus siihen että kutista itsesi, et pysty siihen tähän etkä tuohon koska olet tyttö ja sitten kun tyttö pystyy niin se on olevinaan jokin luonnonoikku vaikka oikeasti toteuttaa sitä normaalia potentiaaliaan.

Koko miesten harhakuva omasta erinomaisuudestaan nojaa siihen että vuosisatoja/tuhansia naisia on estetty tekemästä samoja asioita kuin miehet.

Ja mitä tulee nykyiseen tutkimukseen lihasvoimastakin niin jos äiti treenaa lihaksiaan ja käyttää niitä, niin lihaskasvu periytyy tyttärelle. Joten onhan tässä naisten estämisessä ollut jopa naisen fysiikkaan ulottuvia tekijöitä joilla on yrite

Virallisesti naiset ovat saaneet osallistua maratoneihin vasta n. 50v. 

Vasta? Eiköhän yleensä treenata alle 50 vuotta. Jokainen halukas on varmasti ehtinyt juosta sen.

Vierailija
7704/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän johdosta lähestulkoon kaikki merkittävät ihmiset planeettamme historiassa ovat miehiä.

Ei ole. Luea historiaa. Ensinnäkin naiset eivät saaneet osallistua aiemmin mutta silti naiset ovat tehneet isoja keksintöjä mm. Tietokone perustuu naisen keksintöön, netti, ydinvoima sekä emme olisi käyneet kuussa ilman naisia. Kannattaisi opiskella ja harjoittaa tota luetun ymmärtämistä.

Lukisit itse ennenkuin papukaijatat femakkojen sloganeita. Tietokone perustuu satojen ihmisten keksintöihin ja tuon yksittäisen naisen keksinnön käski proffasetä keksimään, kun ei itse enää viitsinyt ja tiesi "keksinnön" olemassaolosta jo etukäteen.

Kyllä se nyt vain perustuu naisen keksintöön niinkuin niin moni muukin vaikka se sua kuinka kiukuttaisi.

Vierailija
7705/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On halvempaa maksaa 800€ työttömyystukea maisterisnaiselle kuin 7200€ palkkaa "tutkijalle"

No akateemiset työttömät käsittääkseni muillakin aloilla ovat oikeutettuja ansiosidonnaiseen työttömyyskorvaukseen. Minä esimerkiksi en saisi kelasta ollenkaan rahaa jos jäisin työttömäksi, ainoastaan liitosta ja nykyisestä firmasta lähtemisrahat.

Ja onkin tosi edullista maksaa esim tuo 7200€/kk työttömyyskorvausta maisterinaiselle 🙄

Ja olen kauppatieteiden maisteri kuten lukuisat tuntemani naiset.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
7706/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritin löytää edes yhden uutisen feministikulkueista. Häiriköinnistä puhumattakaan. En löytänyt. Mielenilmauksia on kyllä tapahtunut äärioikeiston taholta.

Et ole tietoinen vuosittaisista vasemmiston naisvaltaisista vastamielenosoituksista?

Olisi mielenkiintoista tietää miksi lisäsit väitteen feministikulkueista, oletan että haluat hämmentää miesvihakiimassasi.

Koska joku väitti feministien kulkueilla häiriköivän miesten itsenäisyydenviettoa sankarihaudoilla. Kiimassa ole itse.

Se vasemmistoryhmittymä on Nat sit pois Suomesta tms. Ne 612 ja Suomi herää tms. ovat äärioikeiston porukkaa. Loldiers of Odens = Soldiers of Odin, joka sekin oikeistoporukkaa. Viimeksi taisi olla myös Active Club mukana Rautatientorilla, sekin on äärioikeistoryhmä. Eli ok, keskustelu ei koske feministejä, vaan vasemmistoa ja oikeistoa. Eri 

Loldiers oli se pellelauma joka kävi häiriköimässä soldiersseja. Sääli ettei ne saanu turpiinsa ja sääli ettei niitä katupartiopellejä tuomittu. Olisi ollut win-win

Ja nyt löytyi vasemmistoryhmittymä! Hyvä tytöt! Eikä mennyt kauan aikaa että opitte lukemaan!

Vierailija
7707/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun vastustuksesta kiinni. Meillä sattuu olemaan vielä hyvinvointivaltio, jonka toiminta perustuu tasa-arvoon. Tässä kohtaa se toteutuu siten, että varallisuudesta riippumatta kaikilla on oikeus synnyttää turvallisesti. Se on naisten, miesten ja lasten etu.

Sinäkö haluaisit, et osa joutuis synnyttää vaikka kadulla?

Siis oikeasti tällaisia perusasioita joutuu selittää jollekkin aikuiselle? Koulu on todellakin epäonnistunut joidenkin kohdalla. Harmi.-

Mitä tasa-arvoista siinä on että toiset joutuu maksamaan s

Mietitkö ihan ajatuksella mitä juuri kirjoitit toiselle ihmiselle! Ihan tulee fyysisesti huono olo lukea tuollaista. 

T. Nainen KTM ja PS 

Jep. itseltä kuollut kaksi isovanhempaa sekä äiti pitkän taistelun jälkeen syöpään. Kahdelta ystävältäni on kuollut isä vuosien hoitojen jälkeen syöpään. Hitto me arvostettiin jokaista hetkeä, minkä sai läheistensä kanssa viettää ja myös sitä hoitojen tuomaa toivoa, että yhteistä aikaa olisi enemmän. Aivan sairasta sanoa toiselle että harmi ettet kuollut, meni rahaa hukkaan. Ihmisviha on pahempi syöpä. 

Vierailija
7708/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hyvin tietoinen missä tilanteessa talous nyt on. Olen vain eri mieltä ratkaistaanko ongelma tuhoamalla hyvinvointivaltio ja sivistysvaltio vai sitoudutaanko systemaattisesti kiristämään vyötä yli hallituksen toimikausien jotta nykyinen kehitys pysäytetään ja saamme pidettyä sekä hyvinvointivaltion että sivistysvaltion.

T. Nainen KTM ja PS 

Suustasi tulee fiksulta kullostavia tyhjänpäiväisyyksiä, mutta taloudesta olet pihalla kuin lumiukko!

Se vuosien vyönkiristys voi alkaa vasta sen jälkeen, kun ollaan mustilla luvuilla. Lähtötilanteessa eli nyt olemme 75% julkisen sektorin palkkasummasta punaisella!

Absurdia palkkaa työn vaativuuteen nähden tienaavat "Koulutetut naiset" esim. hoitaja 3500€/kk, lasukäsittelijä 4500€/kk, etuuskäsittelijä 3000€/kk, opettaja 4500€/kk jne... on Suomen suurin talousongelma ja hyvinvointiyhteiskunnan loppu.

Vierailija
7709/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vasemmistolaiset naiset eivät ole feministejä? Selvä. 

Ainoa, joka tässä ketään vihaa, olet sinä itse. Me lähinnä säälittäis. Mut kun se on sairaus, niin jätetään sekin väliin. 

Voivat olla tai olla olematta. Nyt ei kuitenkaan puhuttu feministikulkueesta.

Mutta ok, mennään teidän linjalle. Vasemmisto = feministit. Tällöin ne vastamielenosoittajat joita varisverkostossa ja muualta kasataan kokoon ovat feministejä. Miten ette näe niitä kulkueita?

Miten ne voisi nähdä, jos ei ole paikalla? Ja miten nämä vasemmistolaiset ei-feministit häiriköivät sankarihaudalla kunnioitusta osoittavia?

Vierailija
7710/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kommentoi yksi esimerkki KTM siitä, kuinka turhaa se naisten kouluttaminen on. Kommentit on puuta heinää, mutta koulutus on helkkarin tärkeää muistaa mainita.

Vierailija
7711/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun vastustuksesta kiinni. Meillä sattuu olemaan vielä hyvinvointivaltio, jonka toiminta perustuu tasa-arvoon. Tässä kohtaa se toteutuu siten, että varallisuudesta riippumatta kaikilla on oikeus synnyttää turvallisesti. Se on naisten, miesten ja lasten etu.

Siis oikeasti tällaisia perusasioita joutuu selittää jollekkin aikuiselle? Koulu on todellakin epäonnistunut joidenkin kohdalla. Harmi.

--

Ilman muuta oletin tämän olleen hänen oma kokemuksensa, kun tiesi hoitajan mairean hymynkin! Onko ollut paikalla jonkun toisen kanssa? 

Jos tällaista tapahtuu ilmiö tasolla, siihen vissiin liittyy joku tutkimus, tai sen tapainen edes. 

Vierailija
7712/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan koulutettujen ja kouluttamattomien junttien välillä on ollut kuilu. niin taloudellinen kuin ideologinenkin. Nykyisin iso osa miesikäluokasta paskoo mahdollisuutensa jo peruskoulussa . Näistä osa syrjäytyy kokonaan tukieläteiksi ja osa sentään elättää itsensä duunarina.

NEET-nuoret joista osasta tulee "tukielättejä": miehiä 10% ja naisia 8%

Korkeakoulussa opiskelijoita: miehiä 47% naisia 53%

Kirjoitat silti tuolla tavalla miehistä. Mitähän juntteja nuo naiset on jotka paskoo mahdollisuutensa? Mitä mieltä niistä? Ettei vain olisi loisimassa miesten rahapussilla kun itse ei tarvitse osata mitään?

Tää on vakava

Eikä se taas liity mitenkään syrjaytymiseen.

Ai ei muka liity? Raittiit toimitusjohtajatko ne yli 80% henkirikoksistakin tekee? Kyllä se tuossa katsauksessa heti alkuun todetaan, että tekijät ovat yleensä matalasti koulutettuja, työelämän ulkopuolella olevia päihdeongelmaisia, eli siis syrjäytyneitä. Tuo on iso ongelma. Oikeasti. Poikia pitäisi kannustaa ja motivoida opiskelemaan ja sitä kautta työllistymään syrjäytymisen ehkäisemiseksi. Toki kaikkia pitäisi kannustaa, mutta miehillä se syrjäytyminen aiheuttaa useammin tuollaista raakaa väkivaltaa ja se on yhteiskunnallinen ongelma, meidän kaikkien ongelma. Katse peruskouluun sekä kasvatukseen, sieltä se kaikki alkaa. 

Vierailija
7713/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti tällaisia perusasioita joutuu selittää jollekkin aikuiselle? Koulu on todellakin epäonnistunut joidenkin kohdalla. Harmi.

--

Missä tämä linjaus on valittu ja kenen toimesta? Ja kyllä, pakko on ollut suorittaa aivopesu, koska kukaan tervejärkinen ei tuollaiseen hoitosuunnitelmaan lähtis mukaan. Siellähän on siis töissä sekä miehiä että naisia. Et ihan naisiakaan ei vois yksin syyttää, jos tuollaista edes olis.

Vierailija
7714/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. itseltä kuollut kaksi isovanhempaa sekä äiti pitkän taistelun jälkeen syöpään. Kahdelta ystävältäni on kuollut isä vuosien hoitojen jälkeen syöpään. Hitto me arvostettiin jokaista hetkeä, minkä sai läheistensä kanssa viettää ja myös sitä hoitojen tuomaa toivoa, että yhteistä aikaa olisi enemmän. Aivan sairasta sanoa toiselle että harmi ettet kuollut, meni rahaa hukkaan. Ihmisviha on pahempi syöpä.

Olen pahoillani kokemastasi. 😔 Olen samaa mieltä että yhdessä vietetyt hetket näissä tilanteissa eivät ole sellaisia joita rahassa voisi tai olis mielekästä verrata. Jokainen ansaitsee kaiken saatavilla olevan avun ja toivon. Ja on minusta suorastaan tuomittavaa tulla sanomaan että olisi pitänyt jättää kuolemaan rahan takia.

Tiedän ja ymmärrän että näiden hoitojen kulut ovat kalliita, mutta on eettisesti kestämätöntä mitata ihmishenkiä rahassa. Minua ei henkilökohtaisesti haittaa yksikään maksettu euro joka auttaa sairastunutta ihmistä ja hänen omaisiaan. Tällaista voi sattua meistä ihan jokaiselle. Niin kylmäksi ei saa rahan kanssa alkaa että inhimillisyys ja empatia häviävät. Olen itsekin oikeistolainen ja silti on kestämätöntä joutua puhumaan ihmishengen hinnasta ja arvosta joka ei ole rahassa määriteltävä asia.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
7715/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kommentoi yksi esimerkki KTM siitä, kuinka turhaa se naisten kouluttaminen on. Kommentit on puuta heinää, mutta koulutus on helkkarin tärkeää muistaa mainita.

No se on sinun mielipide. Minä olen myös työllistynyt koulutusta vastaavaan tehtävään ja ansioitunut työelämässä. Ei sinun tarvitse olla minun kanssa mistään samaa mieltä, mutta ei se vaikuta siihen miten asiat kohdallani ovat. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
7716/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No akateemiset työttömät käsittääkseni muillakin aloilla ovat oikeutettuja ansiosidonnaiseen työttömyyskorvaukseen. Minä esimerkiksi en saisi kelasta ollenkaan rahaa jos jäisin työttömäksi, ainoastaan liitosta ja nykyisestä firmasta lähtemisrahat.

Ja onkin tosi edullista maksaa esim tuo 7200€/kk työttömyyskorvausta maisterinaiselle 🙄

T. Nainen KTM ja PS 

Olet siis julkisella sektorilla kun pelkäät että kaikki romutetaan?

Vierailija
7717/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta haluaa miesten kuolevan, naiset haluavat miesten kuolevan. Mitä te nyt läheisestänne piipitätte, ajatelkaa isoa kuvaa.

Parasta kun miehet kuolisi kaksi päivää ennen eläkkeelle jäämistään.

Vierailija
7718/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen KTM ja PS 

Olet siis julkisella sektorilla kun pelkäät että kaikki romutetaan?

Kuten useasti olen kertonut, minä vaikutan yksityisellä sektorilla.

Kuitenkin pidän tärkeänä ja merkittävänä että meillä Suomessa on hyvinvointivaltio ja sen puolesta maksan mielelläni veroja. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
7719/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vasemmistolaiset naiset eivät ole feministejä? Selvä. 

Ainoa, joka tässä ketään vihaa, olet sinä itse. Me lähinnä säälittäis. Mut kun se on sairaus, niin jätetään sekin väliin. 

Voivat olla tai olla olematta. Nyt ei kuitenkaan puhuttu feministikulkueesta.

Mutta ok, mennään teidän linjalle. Vasemmisto = feministit. Tällöin ne vastamielenosoittajat joita varisverkostossa ja muualta kasataan kokoon ovat feministejä. Miten ette näe niitä kulkueita?

Miten ne voisi nähdä, jos ei ole paikalla? Ja miten nämä vasemmistolaiset ei-feministit häiriköivät sankarihaudalla k

Tiedät oikein miten ne häiriköi niitä Joka vuosi saamme lukea lehdistä asioita.

Vierailija
7720/23034 |
18.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstamies ei enää muuta keksinyt niin toi jo maa*hanmuuttajatkin mukaan keskusteluun :D

Suomessa on sananvapaus perkelen äm mä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi