Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi
Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?
Kommentit (23034)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ollaan ihan paskana, kiitos siitä kuulu naisille, kun Suomen talous on syvässä lamassa!
No minä olen naisena äänestänyt niin että velkaantuminen pysäytetään ja sitä aletaan nyt kunnolla ja tuntuvasti maksamaan pois.
T. Nainen KTM ja PS
Oletko huomannut minkä verran nykyhallitus ottaa velkaa hallituskauden aikana? Näyttääkö pysäytykseltä?
Tietenkin näillä lainan koroilla ja menoilla on pakko ottaa vielä velkaa... Mutta olennaista on se että jatkossa ja tulevassa näin ei tehdä ja velan maksuun sitoudutaan yli hallituksen toimikausien myös tulevassa.
T. Nainen KTM ja PS
Oikeiston ottama velka tuntuu aina olevan kovin erilaista kuin vasemmiston ottama. Vastuu siitä on helppo sysätä menneille ja tuleville hallituksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ollaan ihan paskana, kiitos siitä kuulu naisille, kun Suomen talous on syvässä lamassa!
No minä olen naisena äänestänyt niin että velkaantuminen pysäytetään ja sitä aletaan nyt kunnolla ja tuntuvasti maksamaan pois.
T. Nainen KTM ja PS
Oletko huomannut minkä verran nykyhallitus ottaa velkaa hallituskauden aikana? Näyttääkö pysäytykseltä?
Tietenkin näillä lainan koroilla ja menoilla on pakko ottaa vielä velkaa... Mutta olennaista on se että jatkossa ja tulevassa näin ei tehdä ja velan maksuun sitoudutaan yli hallituksen toimikausien myös tulevassa.
T. Nainen KTM ja PS
Ai niin se seuraava hallitus tekeekin sen? Got it.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS
T. Nainen KTM ja PS
Oikeisto
Menneiltä hallituksilta on jäänyt lainoja joilla on korko ja pelkästään näiden lainojen korko on niin suuri että on oikeasti tehtävä töitä asian eteen jos ikinä mielimme velattomaksi.
Ja minulle talous alan ihmisenä on kestämätön ajatus elää velaksi henkilökohtaisesti tai valtiotasolla.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS
T. Nainen KTM ja PS
Ei. Ymmärsit väärin. kyse on siitä, että ne toimet mitä nyt aloitetaan ovat asioita joihin sitoudutaan jatkossa myös tulevissa hallituksissa. Tämän tason velkoja ei hyvällä tahdollakaan makseta yhden hallituksen aikakaudella. Kyse on systemaattisesta ja pitkäjänteisestä työstä joka on nyt aloitettu ja johon toivon jokaisen suomalaisen sitoutuvan myös jatkossa.
T. Nainen KTM ja PS
Kai sinäkin naisen valitset mieltymysten ja tarpeiden mukaan? Niin älä suotta tuomitse jos nainen valitsee miestä samoista lähtökohdista. Jokaiseen kattilaan on sopiva kansi, näin uskon olevan.
Ja kyllä on minusta ok myös katsoa niin naisen kuin miehenkin että miten kumppani tienaa vaikkei nyt ääneen ehkä saisi tätä sanoa. On se yksi tekijä, vaikka ei tietenkään ratkaiseva. Arvomaailma ja elämäntapa ainakin menee vielä rahasta ohi tärkeydessään mutta ei tässä maailmantilanteessa voi olla miettimättä onko toisella tuoda leipä pöytään jos itse jäisi vaikka työttömäksi. Haluan myös pitää pitkät äitiyslomat ja vapaat kotona lasten kanssa niin jonkun se on rahoitettava.
T. Nainen KTM ja PS
--
Tietysti naiset saavat valita.
Kuten olen kertonut, miehet kokevat ettei naisilla ole enää pelimerkkejä vaatimuksineen. Vaatimaan pystyvät, mitään ei tarjota vastikkeeksi. Miehen tulee hoitaa rahat, asunto ja lapset. Mitäs naiset? Riittää että istuu sohvalla vieressä?
Se on kissan paikka minun asunnossani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS
T. Nainen KTM ja PS
Oikeiston ottama velka tuntuu aina olevan kovin erilaista kuin vasemmiston ottama. Vastuu siitä on helppo sysätä menneille ja tuleville hallituksille.
Niin se onkin. Vasemmiston ollessa vallassa he ottaisivat nyt velkaa n. 40 miljardia. Oikeisto ottaa vain 15 jolla on pakko kattaa edellisen hallituksen aiheuttaman välittömät ongelmat, kuten velkojen korot jotka Sannuli joukkioineen muutti epäedulliseksi.
Vasemmiston Sote-uudistuksen alijäämä on välittömästi 1.35 miljardia. Miten se meni vasemistolla läpi? Ka sitten valitetaan kun oikeisto ei anna rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai sinäkin naisen valitset mieltymysten ja tarpeiden mukaan? Niin älä suotta tuomitse jos nainen valitsee miestä samoista lähtökohdista. Jokaiseen kattilaan on sopiva kansi, näin uskon olevan.
Ja kyllä on minusta ok myös katsoa niin naisen kuin miehenkin että miten kumppani tienaa vaikkei nyt ääneen ehkä saisi tätä sanoa. On se yksi tekijä, vaikka ei tietenkään ratkaiseva. Arvomaailma ja elämäntapa ainakin menee vielä rahasta ohi tärkeydessään mutta ei tässä maailmantilanteessa voi olla miettimättä onko toisella tuoda leipä pöytään jos itse jäisi vaikka työttömäksi. Haluan myös pitää pitkät äitiyslomat ja vapaat kotona lasten kanssa niin jonkun se on rahoitettava.
T. Nainen KTM ja PS
--
Kuten olen kertonut, miehet kokevat ettei naisilla ole enää pelimerkkejä vaatimuksineen. Vaatimaan pystyvät, mitään ei tarjota vastikkeeksi. Miehen t
Sivu 272, Katso sieltä :) kyllä on selitetty niin naisten kuin miestenkin hyveitä ja etuja tässä keskustelussa.
Onko naisen vika jos miehellä ei ole mitään tarjottavaa?
En kai minä esimerkiksi vuosikausia (20vuotta) käynyt kouluja ja pyrkinyt systemaattisesti pidemmälle ja korkeammalle, jotta voin sitten sitten ottaa passiivisen miehen jolla ei ole tarjota mitään vastinetta minulle tai perheelle... En pidä todennäköisenä että ottaisin tässä vaiheessa miestä muuta kuin akateemisella tutkinnoilla. Ei sillä että muutkaan olisi huonompia.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS
--
Kuten olen kertonut, miehet kokevat ettei naisilla ole enää pelimerkkejä vaatimuksineen. Vaatimaan p
Sivu 272, Katso sieltä :) kyllä on selitetty niin naisten kuin miestenkin hyveitä ja etuja tässä keskustelussa.
Onko naisen vika jos miehellä ei ole mitään tarjottavaa?
En kai minä esimerkiksi vuosikausia (20vuotta) käynyt kouluja ja pyrkinyt systemaattisesti pidemmälle ja korkeammalle, jotta voin sitten sitten ottaa passiivisen miehen jolla ei ole tarjota mitään vastinetta minulle tai perheelle... En pidä todennäköisenä että ottaisin tässä vaiheessa miestä muuta kuin akateemisella tutkinnoilla. Ei sillä että muutkaan olisi huonompia.
T. Nainen KTM ja PS
Nainen on selittänyt "naisen hyveitä ja etuja" . Kaikki asioita joita tasokas mies saa työelämästä tai ystävyyssuhteista, ilman riskiä naisen oikkuilusta (lapsi toiselle miehelle, elarit, puolet omaisuudesta, isyysriidat, vieraannuttaminen).
Hauska muuten että painotat tuota akateemisuutta. Otat mielummin siis sen lääkärin joka murhasi vaimonsa kuin tavallisen insinöörin? Ei siinä, sulla on oikeus valita.
Mutta arvaatko... sulla ei ole miehille mitään tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS
--
Kuten olen kertonut, miehet kokevat ettei naisilla
En voi mitään jos et ole riittävän tasokas mies että näin olisi työelämän ulkopuolella. Oma työminä on asiakeskeinen ja viileä businessnainen, kotiminä ja todellinen minä taas empaattinen, lempeä ja hoivaava vaimo. Työ on vaan työtä, elämä on työn ulkopuolella kuitenkin, näin ajattelen vaikka työni fiksusti hoidan.
Enkä missään tilanteessa erota lasta isästään. Tietenkään. Haloo. Ei kukaan nainen synnytä rakastamalleen miehelle lapsia ihan vaan erotakseen.
Juu otan mieluummin kouluttamattoman miehen kuin insinöörin 🤣 ja tässäkin tapauksessa lääkäri sopii hyvin 😌
Tiedän ihan täsmälleen miten hyvään pääsen ja pystyn mieheni puolesta. Niin tietää hänkin niin sinua ei tässä yhtälössä tarvita :)
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten pitäisi ottaa sekä vastuu lastenhoidosta ja kodinhoidota ja sen lisäksi vielä suurin vastuu taloudellisesti? Naisten töissäkäynti prosentti on suurempi, kuin miesten ja varmaan kaikki perheelliset naiset on työelämässä jos ei oteta huomioon niitä muutamaan vuotta, jotka ovat lasten kanssa kotoan. Ja nykyään tuokin asia tullaan korjaamaan niin, että miehenkin pitää jäädä lasta kotiin hoitamaan, kun se on vielä liian pieni päivähoitoon. Kyllä miehen pitää olla yhtä valmis kodin-ja lastenhoitoon. Ei se mies mikään vapaamatkustaja saa siellä kotona olla. Harva asuu hotellissa, jossa ei itse tarvitse petiään pedata. Ja jos mies tekee vähemmän kotitöitä/hoitaa vähemmän omaa lastaan, on ihan luonnollista ja oikein, että mies kompensoi tuon perheelleen maksamalla enemmän. Mutta nämä asiathan ei koske sinua, koska sinulla ei koskaan tule olemaan naista eikä lasta, joten turhaan muiden miesten puolesta huolehdit. Yr
Täällä koko ajan jankataan siitä, miten naiset vaatii mieheltä mitä milloinkin. En ole vaatinut mieheltäni ikinä yhtään mitään. Hän ei toimi minkään vaatimuksen perusteella. Eikä hän vaati ikinä minulta mitään. Toisinaan sovitaan jostain järjestelyistä, esim. siitä, kumpi käy kaupassa. Ettei molemmat käy tahoillaan, jolloin tulis tuplaostokset.
Koko ajatus on jotenkin omituinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS
--
En voi mitään jos et ole riittävän tasokas mies että näin olisi työelämän ulkopuolella. Oma työminä on asiakeskeinen ja viileä businessnainen, kotiminä ja todellinen minä taas empaattinen, lempeä ja hoivaava vaimo. Työ on vaan työtä, elämä on työn ulkopuolella kuitenkin, näin ajattelen vaikka työni fiksusti hoidan.
Enkä missään tilanteessa erota lasta isästään. Tietenkään. Haloo. Ei kukaan nainen synnytä rakastamalleen miehelle lapsia ihan vaan erotakseen.
Juu otan mieluummin kouluttamattoman miehen kuin insinöörin 🤣 ja tässäkin tapauksessa lääkäri sopii hyvin 😌
Tiedän ihan täsmälleen miten hyvään pääsen ja pystyn mieheni puolesta. Niin tietää hänkin niin sinua ei tässä yhtälössä tarvita :)
T. Nainen KTM ja PS
Mistä päätteli että olen työelämän ulkopuolella? Taidat projisoida omia ongelmiasi. Veikkaan jopa että ainostaan PS pitää paikkansa sun allekirjoituksesa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä tämä nyt on. Ensin piti kaikki liikennemerkit muuttaa siten, ettei niissä erotella miestä naisesta ja nyt sitten kaikki käyvät samoissa vessoissa, koska öyhötetään sateenkaariaatteista ja muun sukupuolista. Tyttöjä ei saa sanoa tytöiksi eikä poikia pojiksi.
Sukupuolet on edelleen olemassa. Ei ne ole hävinnyt mihinkään. Mikä noissa liikennemerkeissä on niin kamalaa? Mutä väliä sillä on, näyttääkö sukupuolelta vai ei, kun se merkki on osoitettu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisten pitäisi ottaa sekä vastuu lastenhoidosta ja kodinhoidota ja sen lisäksi vielä suurin vastuu taloudellisesti? Naisten töissäkäynti prosentti on suurempi, kuin miesten ja varmaan kaikki perheelliset naiset on työelämässä jos ei oteta huomioon niitä muutamaan vuotta, jotka ovat lasten kanssa kotoan. Ja nykyään tuokin asia tullaan korjaamaan niin, että miehenkin pitää jäädä lasta kotiin hoitamaan, kun se on vielä liian pieni päivähoitoon. Kyllä miehen pitää olla yhtä valmis kodin-ja lastenhoitoon. Ei se mies mikään vapaamatkustaja saa siellä kotona olla. Harva asuu hotellissa, jossa ei itse tarvitse petiään pedata. Ja jos mies tekee vähemmän kotitöitä/hoitaa vähemmän omaa lastaan, on ihan luonnollista ja oikein, että mies kompensoi tuon perheelleen maksamalla enemmän. Mutta nämä asiathan ei koske sinua, koska sinulla ei koskaan tule olemaan naista eikä lasta,
Täällä koko ajan jankataan siitä, miten naiset vaatii mieheltä mitä milloinkin. En ole vaatinut mieheltäni ikinä yhtään mitään. Hän ei toimi minkään vaatimuksen perusteella. Eikä hän vaati ikinä minulta mitään. Toisinaan sovitaan jostain järjestelyistä, esim. siitä, kumpi käy kaupassa. Ettei molemmat käy tahoillaan, jolloin tulis tuplaostokset.
Koko ajatus on jotenkin omituinen.
Useimmat naiset vaativat mieheltä edes alkeelliset käytöstavat jotta he päästävät miehen keskustelemaan tinderissä/baarissa/kirkossa (tai muussa valitsemassanne paikassa).
Mutta sniä et, tämä oli varmasti helpotus miehellesi,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä tämä nyt on. Ensin piti kaikki liikennemerkit muuttaa siten, ettei niissä erotella miestä naisesta ja nyt sitten kaikki käyvät samoissa vessoissa, koska öyhötetään sateenkaariaatteista ja muun sukupuolista. Tyttöjä ei saa sanoa tytöiksi eikä poikia pojiksi.
Sukupuolet on edelleen olemassa. Ei ne ole hävinnyt mihinkään. Mikä noissa liikennemerkeissä on niin kamalaa? Mutä väliä sillä on, näyttääkö sukupuolelta vai ei, kun se merkki on osoitettu kaikille.
Mitkä ne sukupuolet siis ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Nainen KTM ja PS
-
Lue uudestaan... En kommentoinut mitään siitä oletko työssä taikka et ole. Kommentoin että en voi mitään, mikäli henkilökohtaisessa elämässäsi et kohtaa samaa lempeyttä ja ystävällisyyttä kuin työelämässä.
Täällä on epäilty minua 8x mieheksi ja varmaan yhtä monta kertaa tutkintoani. No olen nainen sekä biologisesti että sosiaalisesti ja minulta löytyy maisterin paperit riippumatta siitä sopiiko se sinulle vai ei.
Taustani olen tuonut esiin siksi että keskustelun otsikko antaa ymmärtää että minun taustalla olevia akateemisia naisia ei olisi.
T. Nainen KTM ja PS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on jo käsitelty. Biologisesti mies ja nainen. Sosiaalisesti mitä tahansa mahdollisia ja mahdottomia variaatioita joihin joku ihminen itsensä identifioi.
T. Nainen KTM ja PS
Niin. Pisa-tuloksissa suomalaiset tytöt huippulukijoita. Pojat vievät Suomen tuloksia alas. Ero tyttöjen ja poikien lukutaidossa poikkeuksellisen suuri, kun verrataan muihin maihin. Pitäisiköhän katse siirtää peruskouluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin on jo käsitelty. Biologisesti mies ja nainen. Sosiaalisesti mitä tahansa mahdollisia ja mahdottomia variaatioita joihin joku ihminen itsensä identifioi.
T. Nainen K
Liberaalit ovat toista mieltä. On enemmän biologisia sukupuolia.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Pisa-tuloksissa suomalaiset tytöt huippulukijoita. Pojat vievät Suomen tuloksia alas. Ero tyttöjen ja poikien lukutaidossa poikkeuksellisen suuri, kun verrataan muihin maihin. Pitäisiköhän katse siirtää peruskouluun?
Kannattaa tarkastaa faktat... Suomalaisten tyttöjen lukutaito on romahtanut lähes samalle tasolle poikien kanssa.
T. Nainen KTM ja PS