Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (23026)

Vierailija
5841/23026 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunpa vaan löytäisin lempeän naisellisen naisen, jolle materia ei merkitse ja nainen on samalla kaunis, nuori ja lapseton. On niin kurjaa kun joutuu tuollaista edes ajattelemaan. Ennen pystyi ihan vaan pyytämään kylään ja keittämään kahvit, mutta nykyään se ei enää toimi. Me too -kampanjan myötä naiset ovat sulkeutuneet omiin kupliin, joiden sisälle on hyvin vaikea päästä, jotta voisi edes jotenkin tutustua naiseen! Ainoastaan jos olet pitkä sekä komea miesmalli, niin silloin naiset itse tulevat luoksesi. Taviksena pääset pitkän tutustumisen jälkeen ainoastaan naisen kaveriksi, mitään romanttista nainen ei sinussa näe...!

M 23 Helsingistä

Turhaan täällä palstalla uliset! Eiköhän se sun juna mennyt jo? Keskitypä johonkin muuhun tästä edespäin! Se voi olla ihan palkitsevaa!

Etkö ole perillä siitä, että ensin lehdissä ja sitten täällä on kielletty lähestymään naisia julkisella paikalla? Ylipäätä naisia ei saa suomessa enää lähestyä ollenkaan tai katsoa heitä päin, niin naiset täällä sanovat ja ovat tällaisen kieltäneet.

Vierailija
5842/23026 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ollaan ihan paskana, kiitos siitä kuulu naisille, kun Suomen talous on syvässä lamassa!

Naisten työllisyys on korkeampi kuin miesten!

kokonaiset 0,1% ja siinä mukana naisten osa-aikaiset työt. Mitäs jos tekisitte töitä josta maksetaan palkkaakin? Olisi vaihtelua jos naisetkin olisivat tuottavia eivätkä vain loisi verorahoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5843/23026 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on varsinkin nuorena enemmän alttiita ei faktaperäiselle propagandalle, menevät mukaan salaliittoteorioihin saadakseen yhteenkuuluvuuden tunnetta jne

sanoisin juurikin painvastoin, naiset menevat uushenkisyyteen ym horhoilyyn. Ja uskovat ei faktapohjaista ilmasto ym valehtelua helpommin. Miehet uskovat myos omia silmiaan

Vierailija
5844/23026 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunpa vaan löytäisin lempeän naisellisen naisen, jolle materia ei merkitse ja nainen on samalla kaunis, nuori ja lapseton. On niin kurjaa kun joutuu tuollaista edes ajattelemaan. Ennen pystyi ihan vaan pyytämään kylään ja keittämään kahvit, mutta nykyään se ei enää toimi. Me too -kampanjan myötä naiset ovat sulkeutuneet omiin kupliin, joiden sisälle on hyvin vaikea päästä, jotta voisi edes jotenkin tutustua naiseen! Ainoastaan jos olet pitkä sekä komea miesmalli, niin silloin naiset itse tulevat luoksesi. Taviksena pääset pitkän tutustumisen jälkeen ainoastaan naisen kaveriksi, mitään romanttista nainen ei sinussa näe...!

M 23 Helsingistä

Älä ole creepy ja kutsu naisia kotiisi, jos ette tunne jo hyvin entuudestaan. 

Kumpikin sukupuoli voisi lopettaa tuon parisuhteen löytämisen vaikeudesta uhriutumisen.

Mulla on kaksi miespuolista ystävää, jotka toistuvasti sanovat ettei kukaan huoli. Kuulemma pitäisi tienata enemmän. Molemmat ovat AMK - pohjalta ja vakituisissa töissä. Kumpikin mielestäni hyvännäköinen, toinen musikaalinen ja toinen urheilun kautta hyvinkin tikissä. Ovat sosiaalisia ja osaavat keskustella. Musikaalinen on nuorempi ja puhuu naisista "sutturoina" ja kaipaa hoivaajaa, minuakin yrittänyt siihen. Jos kohtelee ystäväänsä noin, voin arvata miksei suhteet hänellä onnistu. Sääli, hän ei kuitenkaan ole läpeensä paha mitenkään. Tikkityypistä en vielä tiedä mikä hänen esteensä on, mielestäni olisi hyvinkin hyvä miesystävä, ehkä vaan jotain mitä ystävänä ei nää ja se valitus kuinka ei kelpaa. 

Yksi naistuttava valittaa ettei hyviä miehiä ole. No hän on niin rasittavaa seuraa, etten edes ystävänä pidä. Hän vaatii prinsessakohtelua, vaikka on itse äijämäinen ja törkeä puheissaan. En minäkään häntä jaksa pitkään kuunnella, miten joku mies muka jaksaisi. Hänkin on AMK- pohjalta, mutta kiinnostuksen kohteet ovat, no, aika juntteja ja on hyvin mustavalkoinen, hölmö esimerkki, mutta ei suostu kuuntelemaan muuta kuin suomiräppiä, siis oikeasti ei suostu edes kyläillessä ja muiden seurassa. En ihmettele hänen sinkkuuttaan. 

Vierailija
5845/23026 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset solukämpät, missä yksi joutuu muiden sotkut siivoamaan ja muut vaan vapaamatkustavat, eivät toimi. Loiskämppiksistä halutaan eroon, se yksin huolehtiva, jonka ruuat varastetaan, haluaa sieltä solusta pois. Tuo on yksi iso syy, miksi opiskelijat eivät enää niihin solukämppiin halua. Eli ihan ymmärrettävää miksi parisuhteessakaan ei tuollaista haluta. Yhdessäasumista sekin on avo ja avioliitossa. Outoa, että solukämppien työnjaon ongelmia pidetään todellisina ja isoinakin, mutta parisuhteessa samaa tilannetta ei. 

Sellaiset solukämpät, missä yksi joutuu muiden kulut maksamaan ja muut vaan vapaamatkustavat, eivät toimi. Loiskämppiksistä halutaan eroon, se yksin huolehtiva, jonka ruuat varastetaan, haluaa sieltä solusta pois. Tuo on yksi iso syy, miksi opiskelijat eivät enää niihin solukämppiin halua. Eli

Kukaan ei tosiaan nykyisin siivoa solukämpoiä kuin asukkaat itse. Mutta vaikka jääkaappi ja ruokakaapit ovat yhteiset, jokaisella on omat hyllyt, josta toiset eivät ota mitään. Samoin jokainen käyttää vain omia asioitaan. Näin elettiin sopuisasti 15 hengen solussa. Siihen aikaan yhteiset tilat eli keittiön, olohuoneen ,käytävän ja suihkun kävi kerran viikossa siivoamassa siivooja.

Vierailija
5846/23026 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Onko luomua? Aloita uusi keskustelu mihin vastaan minulle, en jaksa enää kopioida kaikkea tekstiä!"

Täällä olis luomu reikä jos joku haluaa tulla nuolemaan n43p

Missä päin nuoltavaa olisi :)

T. Pekka Haavisto

Minä haluaisin myös osallistua kimppa kivaan :p Missä päin?;)

T. Antonio Flores

Ylilaudan persut on löytäneet tänne :)

Mulla on menny ihan punaseks koko perperi kun Pekka tykkää aina vain vetää päin persettä... Pikkuantonio

Parempi se punainen on kuin paskanruskee.

No riippuu ihonväristä... ei oo kiva ihan rakoilla olla...

Mistä sun peräaukko rakoille menee? 

Tälle on sanakin, se on ANAL BLEACHHHH!

Tässä näkyy miten käy, kun antaa lapsillensa vapaa kasvatuksen! Kiitos tästäkin liberaalit! 

Vierailija
5847/23026 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50vM. humaani, femistin kasvattama, antirasisti. Työskennellyt vammaisten kanssa ja kasvissyöjä ja väittäisin, että nuoret miehet ovat hivenen kypsyneet yhteiskuntaan ja mediaan, jossa ei ole heille mitään - heidän syytään. Tulee takapotku kohnservatismiin väistämättä.

Mun nuoruudessa Cobain, Stipe, Dando puhuivat lempeästi feminismistä ja tasa-arvosta - me miehet kuuntelimme. Silloin sai mies olla muutakin, kuin ally ja osallistua.

Väittäisin, että nykyiset somevaikuttajat ja näkyvät aktivistit ovat vieneet tasa-arvon kasarille. Ei miesviha ja jatkuva jankuttava etnisyydestä ole tasa-arvoa.

Itse tein ihan rauhassa ysärillä artikkelin Kalevalan naisista ja afroamerikkalaisen elokuvan kursseilla kävin.  Se oli luonnollista. Mieskin sai puhua silloin, 

Vierailija
5848/23026 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ollaan ihan paskana, kiitos siitä kuulu naisille, kun Suomen talous on syvässä lamassa!

Palstan työttömistä merkittävästi suurempi osa on naisia ja siksi kaikki keskustelut myöskin sen sävytteisiä.

Vierailija
5849/23026 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Ihanaa! Tyhjänpäiväistä hyllypyllyhommaa akateemisille naisille, jotka älyää ei-mitään-mistään.

Kutsutaan yleistyksellä julkinen sektori.

Vierailija
5850/23026 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut sinkkumies noin 3 vuotta sen jälkeen kun täytin 13 !  Nyt olen 69 v, ja ennen avioitumista 2 tyttöystävää

samanaikaisesti eri kaupungeissa: joita niinsanotusti  "petin".

Vierailija
5851/23026 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä alistaminen tapahtuu? Konkreettisesti? Murhaajia tuskin kaikki naiset ovat, joita olet tavannut.

onko valkoinen heteromies oikea ihminen

Mies on epätäydellinen nainen, kävelevä surkastuma, geenitasolla tehty abortti. Olla mies tarkoittaa olla vajavainen, tunteellisesti rajoittunut; miehuus on rajoittava sairaus ja miehet ovat emotionaalisesti rampoja. Mies on täysin itsekeskeinen, loukussa itsensä sisällä, kykenemätön empatiaan tai samastumaan toisiin, kykenemätön rakkauteen, ystävyyteen, hellyydenosoituksiin. Hän on vankina hämärällä alueella, ihmisen ja apinan puolivälissä. Hänen asemansa on vielä paljon huonompi kuin apinoiden, sillä, toisin kuin apinat,

En ole tosielämässä enkä edes tällä palstalla törmännyt ajatukseen tai naiseen joka ei hyväksyisi miestä ihmisenä ja muutenkin.

Sen sijaan olen nähnyt että moni mies jostain syystä tässä keskustelussa kyseenalaistaa itseään tai toisia miehiä. En tiedä mistä se johtuu, mutta arvostakaa itseänne ja arvostakaa naisia. 

On aika raskasta lukea näitä mieseioleihminen juttuja puhumattakaan näitä alatyylisiä juttuja mitä moni muu, et sinä, täällä kirjoittaa.

En myöskään kestäisi jos oma mies ei tuntisi omaa arvoaan miehenä tai minun arvoa naisena. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
5852/23026 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset on wokeltavia lapsia jotka eivät selviä ilman mielipahaa edes aamutoimistaan ja jotka tarvitsevat sisältövaroituksen koko elämälleen.

Vai tarvitko sinä sittenkin käyttöoppaan kuinka käyttäytyä asiallisesti naisten kanssa tai ylipäätään ihmisten kanssa 🤔

T. Nainen KTM ja PS 

Minä osaan miehenä vastata sinulle, KTM-naiselle. Kysymys on siitä jälkimmäisestä vaihtoehdosta. Samalla tavalla näet jokapäiväisessä elämässä kuinka asiattomia ja julmia monet naiset ovat riippumatta siitä kenen vuoro on tulla loukatuksi. Ihmiset loukkaavat toisiaan ja sen kohteeksi joudutaan ihan sukupuolesta, iästä tai mistä muustakaan tekijästä riippumatta ja kiusaamista on ollut aina. Näin maailma on aina toiminut. Välillä käytöstavoilla oli enemmän väliä. Huonompaan ollaan menossa. Jossain

Kiitos viestistäsi. Olen kanssasi siinä samaa mieltä, että vastuu omasta käyttäytymisestä kuuluu jokaiselle. Hyvä ja kunnioittava vuorovaikutus on kaikkien asia. 

Olen silti toiveekas että kun tarpeeksi mennään tässä asiassa väärään suuntaan niin lopulta vielä aika järjestää takaisin arvoonsa kunnioittavan vuorovaikutuksen ja mikäli siihen ei sopeudu niin jää yksin.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
5853/23026 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen naisena äänestänyt niin että velkaantuminen pysäytetään ja sitä aletaan nyt kunnolla ja tuntuvasti maksamaan pois. 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
5854/23026 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen naisena äänestänyt niin että velkaantuminen pysäytetään ja sitä aletaan nyt kunnolla ja tuntuvasti maksamaan pois. 

T. Nainen KTM ja PS 

Oletko huomannut minkä verran nykyhallitus ottaa velkaa hallituskauden aikana? Näyttääkö pysäytykseltä?

Vierailija
5855/23026 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset solukämpät, missä yksi joutuu muiden sotkut siivoamaan ja muut vaan vapaamatkustavat, eivät toimi. Loiskämppiksistä halutaan eroon, se yksin huolehtiva, jonka ruuat varastetaan, haluaa sieltä solusta pois. Tuo on yksi iso syy, miksi opiskelijat eivät enää niihin solukämppiin halua. Eli ihan ymmärrettävää miksi parisuhteessakaan ei tuollaista haluta. Yhdessäasumista sekin on avo ja avioliitossa. Outoa, että solukämppien työnjaon ongelmia pidetään todellisina ja isoinakin, mutta parisuhteessa samaa tilannetta ei. 

Sellaiset solukämpät, missä yksi joutuu muiden kulut maksamaan ja muut vaan vapaamatkustavat, eivät toimi. Loiskämppiksistä halutaan eroon, se yksin huolehtiva, jonka ruuat varastetaan, haluaa sieltä solusta pois. Tuo on yksi iso syy, miksi opiskelijat eivät enää niihin solukämppiin halua. Eli ihan ymmärrettävää miksi parisuhteessakaan ei tuollaista haluta. Yhdessäasumista sekin on avo ja av

Onneksi en koskaan ole asunut soluasunnossa opintojeni aikana. En kestäisi. Ihmisillä on niin dramaattisesti erilaisia käsityksiä siisteydestä että ei siitä tulisi mitään. Osa myös hamstraa tavaraa joka tasoille jne.

Mutta se täytyy sanoa että oman kumppanin ja minun asunnon siisteyden puolesta olen valmis ja halukas tekemään työtä. On ihan eri asia puunata rakkaan ihmisen puolesta kuin vieraan kämppiksen. 

Ydinperhe on ainoa kommuuni mihin voisin sopeutua, muu on tuhoontuomittua 😅

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
5856/23026 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M 23 Helsingistä

Kuvaamiasi toiveita edustavia naisia on paljon. Rohkeasti vaan lähestymään. Valmiiksi päätetyt rukkaset ei oikein viehätä ainakaan minua naisena, vaan se että tulee omana itsenään juttelemaan ja tutustumaan. Tsemppiä ja rohkeutta!

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
5857/23026 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset saa sitä mitä tilaa ja ansaitsee.

Aivan. Ihanan miehen ja ansaitsevan, siis rahaa ansaitsevan, koska myös nainen ansaitsee rahaa töillään. Palkka ei ole vain miehen oikeus :D. Ei mitään vauvapalstalla rääkyvää luuseria, vaan tasa-arvoisen elämänkumppanin. Näitä miehiä on onneksi enemmän, kuin näitä onnettonia uliulli miehiä. Tämäkin jästipää täällä rääkynyt jo satoja sivuja miten miestä sorretaan ja pidetään huonosti. No peiliin katsominen voisi auttaa ja miettiä, miksi metsä vastaa niin, kuin sinne huudetaan. Jospa nyt menet ja peset sen mileikuvitus vaimosi jalat niin voipi olla, että se pesee sitten sinun kintut. Näin se vuorovaikutus parisuhtees(kin) toim

Haha, kiitos tästä 😄 

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
5858/23026 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt ja raha eivät liity toisiinsa, muutoin kuin sillon kun ostetaan niitä palveluita perheen ulkopuolelta. Vähemmän tienaava ei pysty maksamaan enemmän asumisesta ja kuluista, kuin mitä hän saa palkkaa. Ei vaan pysty, jos rahaa ei ole, tyhjästä ei voi nyhjäistä. Siksi elinkulut vähemmän tienaavan mukaan. Siivoamaan pystyy jokainen tuloista huolimatta, sitä ei estä mikään, kyky siivota ei ole kuin raha. Kämppä menee myös huonoon kuntoon, jos sitä ei siivota säännöllisesti. Tuholaiset, pinnat pinttyvät, hajuhaitat, keittiövälineet pilalla, vaatteista ei lähde tahrat jne. Kuka myöskään haluaa asua kaatopaikkaolosuhteissa. Kahden ihmisen taloudessa sotkut voivat olla pienempiä, jos kumpikin on "siivoa aina vähän mennessäsi" ja koti pysyy suht järjestyksessä, mutta lapsiperheessä niitä kotitöitä on huomattavasti enemmän. 

Huomaatteko miehet? Naiset päättävät säännöt sellaiseksi että se menee heidän

Kai sinäkin naisen valitset mieltymysten ja tarpeiden mukaan? Niin älä suotta tuomitse jos nainen valitsee miestä samoista lähtökohdista. Jokaiseen kattilaan on sopiva kansi, näin uskon olevan.

Ja kyllä on minusta ok myös katsoa niin naisen kuin miehenkin että miten kumppani tienaa vaikkei nyt ääneen ehkä saisi tätä sanoa. On se yksi tekijä, vaikka ei tietenkään ratkaiseva. Arvomaailma ja elämäntapa ainakin menee vielä rahasta ohi tärkeydessään mutta ei tässä maailmantilanteessa voi olla miettimättä onko toisella tuoda leipä pöytään jos itse jäisi vaikka työttömäksi. Haluan myös pitää pitkät äitiyslomat ja vapaat kotona lasten kanssa niin jonkun se on rahoitettava.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
5859/23026 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 23 Helsingistä

Turhaan täällä palstalla uliset! Eiköhän se sun juna mennyt jo? Keskitypä johonkin muuhun tästä edespäin! Se voi olla ihan palkitsevaa!

Etkö ole

Kyse on siitä miten, missä ja millä asialla lähestyy.

T. Nainen KTM ja PS 

Vierailija
5860/23026 |
11.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Ihanaa! Tyhjänpäiväistä hyllypyllyhommaa akateemisille naisille, jotka älyää ei-mitään-mistään.

Kutsutaan yleistyksellä julkinen sektori.

Sivistysvaltiossa ja hyvinvointivaltiossa on myös julkinen sektori. Mutta minä olen esimerkki akateemisesta naisesta joka vaikuttaa yksityisellä sektorilla, kuitenkaan väheksymättä tai moittimatta niitä jotka toimivat julkisella sektorilla.

Se on meidän yksityisellä toimivien asia varmistaa että julkiset palvelut on jatkossakin laadukkaita ja saatavilla.

T. Nainen KTM ja PS