Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (22934)

Vierailija
22181/22934 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

". Kaikki ei jaksa kuunnella jatkuvaa monimuotoisuudesta "vouhkaamista" , se koetaan häiritsevän omaa elämää. "

No ei se oikesti kenenkään arkea häiritse mitenkään. Osaa vain ärsyttää kun puhutaan julkisuudessa asioista joista he ovat hieman eri mieltä. 

Mutta se jokaisen meistä arki kyllä soljuu ihan kuten ennenkin.

Tunnen ihmisen, joka menetti työpaikkansa väärän mielipiteen takia, ja tämä siis ihan Suomessa :(

No Suomessa on saatu potkuja vaikka mistä syistä ja se on yleensä aina laitonta jos kyse on ihan vain väärästä mielipiteestä tai vastaavasta. Joten ei kannata ajatella että tuo olisi joku syy painaa vähemistöt taas alas.

Kuka on kannattanut vähemmistöjen painamista?

Oli kyse siitä, et vaikuttaako vouhkaus muiden elämään, ja jos saat potkut, niin se vaikuttaa. 

Vierailija
22182/22934 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyse on semantiikasta. Suuri massa käyttää termiä, josta on hyvin monta eri käsitystä."

Mutta miksi et voi hyväksyä sitä suuren massan käsitystä silloin kun puhumme siitä isosta massasta? Sen sijaan koko ajan väitetään että vain se pienen joukon käsitys feminismistä on se oikea ja kaikkien muiden väärä.

Mieluusti hyväksyn siihen saakka, kunnes huomaan et minut tuomitaan, kun sanon olevani tasa-arvon kannattaja mutta en feministi. 

Jengi ajattelee eri tavoin tämän, ja se suuri massa tuomitsee tän tavan mitä eivät ymmärrä. Ehkä olen vain hiljaa tästä lähtien.

Inhoan polarisaatiota, niin eihän tämä mukavaa ole.

Minä inhoan näissä keskusteluissa sitä, että minuakin syytetään kovin sanoin miesten sortajaksi, vihervassariksi ja kommunistisen vallankaappauksen kannattajaksi, koska olen nainen ja kannatan tasa-arvoa. 

Olen nuorena kasvanut tasa-arvon aatteeseen ja silloin sitä kutsuttiin feministiksi. Ilman aaltoja ja muita härpäkkeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22183/22934 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Feminismi' tulee latinan sanasta 'femina' eli suomeksi 'nainen'. Siitä on tasa-arvo kaukana, sillä kyse on naisten aseman parantamiseen keskittyvästä liikkeestä. Oikea tasa-arvo on ihan eri juttu.

Olet siis täysin tietämätön, miksi naisten asemaa alunperin piti parantaa. Sinun tietämättömyys ei muuta sitä tosiasiaa, mikä on feminismin perustavoite. Eli tasa-arvo. 

Jep, se ensimmäinen aalto ajoi juurikin naisen tasa-arvoa. Nykyisin on enemmän kyse muusta. Virallisesti, toki jokainen voi määritellä termit niin kuin haluaa.

Mutta jos halutaan käydä asiapohjaista keskustelua, niin kannattaa ottaa selvää.

Ottaa selvää mistä? Ei kenelläkään ole mitä

Aika harva avaa sitä, mitä feminismissä vastustaa. Itse kerron aina, että olen feministi ja kannatan tasa-arvoa. Eipä sekään mitään hyväksyntää saa. Tässäkin keskustelussa kerrottu, että termi on väärä. Vaikka se on just sitä, mitä sanoin.

Vierailija
22184/22934 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

'Feminismi' tulee latinan sanasta 'femina' eli suomeksi 'nainen'. Siitä on tasa-arvo kaukana, sillä kyse on naisten aseman parantamiseen keskittyvästä liikkeestä. Oikea tasa-arvo on ihan eri juttu.

Olet siis täysin tietämätön, miksi naisten asemaa alunperin piti parantaa. Sinun tietämättömyys ei muuta sitä tosiasiaa, mikä on feminismin perustavoite. Eli tasa-arvo. 

Jep, se ensimmäinen aalto ajoi juurikin naisen tasa-arvoa. Nykyisin on enemmän kyse muusta. Virallisesti, toki jokainen voi määritellä termit niin kuin haluaa.

Mutta jos halutaan käydä asiapohjaista keskustelua, niin kannattaa ottaa selvää.

Miksi naisilla ei saisi olla etuoikeuksia? Kenes kautta ne sukunimet menee vaikka nai

Eivät kaikki naiset, eivätkä kaikki miehet. Rakenteelisissa asioissa ja asenteissa on paljon parantamisen varaa kyllä. Mutta yksittäiset ihmiset ovat vapaita tekemään omat valinnat parisuhteissaan. Suomessa.

Vierailija
22185/22934 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä suruulista luettavaa tämä.

Feminismillä ajetaan "tasa-arvoa" vaikka kyse on, kuten joku jo mainitsi, samasta asiasta kuin sovinismi.

Feministit tuntuu elävän siitä että voivat mies-yksilöiden nimissä kaataa vastuun kaikille miehille. Tavoitteena ei ole tasa-arvo vaan "kostona menneistä" saada naisille yliarvo.

Minä kannatan ihan oikeaa tasa-arvoa kaikessa. Naisilla kuuluu olla ihan yhtäläiset oikeudet kuin miehillä. Jos joskus feminismi olisi sitä, niin voisin ylpeydellä sanoa olevani feministi.

Siihen asti olen vain tasa-arvon kannalla.

Olen feministi ja kannatan tasa-arvoa ihmisten vä

"Vaikkapa neljäs aalto pyrkii syventämään intersektionaalisuutta, eli juurikin Pride-aatetta. Kaikki ei jaksa kuunnella jatkuvaa monimuotoisuudesta "vouhkaamista" , se koetaan häiritsevän omaa elämää. 

Korostan, että kaikki ihmiset ovat mielestäni yhtä arvokkaita eikä ketään saa syrjiä tai kiusata. Silti, en pidä Setan aggressiivisesta manifestoinnista, se on välillä vastenmielistä uhoamista. "

Vaikka en olekaan kaikessa äärifeminismin nimissä ajetuissa asioissa samaa mieltä, kiinnostaa edelleen se, miten tämäkin aate tulee ongelmaksi tavallisen kadunlakaisijan elämässä? Jotain konkreettista.

Vierailija
22186/22934 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei epäilystäkään mistä ero johtuu. Koululaitos ohjelmoi ihmisen kohti vihervasenajattelua. Pojilla ja miehillä on vielä hiukka vastutuskykyä moiselle aivopesulle. Tytöt kiltteinä suorittajina ei muusta ole kuulleetkaan. Perheen isän tästä poikkeavat horinat ei vaikuta, ollaan niin ylpeitä saadusta opista. Nuorihan kokee aina olevansa paljon edellä vanhempansa sivistystä ja osaamista.

Tälläinen järkiboomeri ei voi kuin huokaista ja koittaa päivänsä loppuun asti kestää tätä virtausta. Ollaan tämä pelottelunarratiivi nähty jo 70-luvulta lähtien. Aina on pelättävää, mutta ne pelot ei toteudu sitten koskaan. Niihin vääriin skenaarioihin ei koskaan palata, uusia pelkoja vaan pukkaa. Vai oletteko kuulleet miten kävi otsonikadolle, ilmaston kylmenemiselle, öljyn loppumiselle tai vaikka Suuren Gretan ennsutukselle 2020 ihmiskunnan lopusta ilmastonmuutoksen takia. Ihan hiukka nappaa että tätä BS:ää saarnataan koululaitoksessa ja korkea-asteella nuorten aivoihin.

Vierailija
22187/22934 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyse on semantiikasta. Suuri massa käyttää termiä, josta on hyvin monta eri käsitystä."

Mutta miksi et voi hyväksyä sitä suuren massan käsitystä silloin kun puhumme siitä isosta massasta? Sen sijaan koko ajan väitetään että vain se pienen joukon käsitys feminismistä on se oikea ja kaikkien muiden väärä.

Mieluusti hyväksyn siihen saakka, kunnes huomaan et minut tuomitaan, kun sanon olevani tasa-arvon kannattaja mutta en feministi. 

Jengi ajattelee eri tavoin tämän, ja se suuri massa tuomitsee tän tavan mitä eivät ymmärrä. Ehkä olen vain hiljaa tästä lähtien.

Minä inhoan näissä keskusteluissa sitä, että minuakin syytetään kovin sanoin miesten sortajaksi, vihervassariksi ja kommunistisen v

Typeräähän tuo sinunkin nimittely ja haukkuminen on. Ylipäänsä monesti yksinkertaistajat ovat itse vihaisia ihmisiä, ja säälinkin heitä, sen lisäksi että välillä pahoitan mieleni.

Aina kun ihmiset keskustelee on väärinymmärtämisen mahdollisuus läsnä, mutta siitä pitäisi olla halu päästä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen.

nainen joka kannattaa tasa-arvoa muttei ole feministi, mutta haluaa ymmärtää et tulet eri lähtökohdista, ja saatetaan tarkoittaa samaakin asiaa

Vierailija
22188/22934 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei epäilystäkään mistä ero johtuu. Koululaitos ohjelmoi ihmisen kohti vihervasenajattelua. Pojilla ja miehillä on vielä hiukka vastutuskykyä moiselle aivopesulle. Tytöt kiltteinä suorittajina ei muusta ole kuulleetkaan. Perheen isän tästä poikkeavat horinat ei vaikuta, ollaan niin ylpeitä saadusta opista. Nuorihan kokee aina olevansa paljon edellä vanhempansa sivistystä ja osaamista.

Tälläinen järkiboomeri ei voi kuin huokaista ja koittaa päivänsä loppuun asti kestää tätä virtausta. Ollaan tämä pelottelunarratiivi nähty jo 70-luvulta lähtien. Aina on pelättävää, mutta ne pelot ei toteudu sitten koskaan. Niihin vääriin skenaarioihin ei koskaan palata, uusia pelkoja vaan pukkaa. Vai oletteko kuulleet miten kävi otsonikadolle, ilmaston kylmenemiselle, öljyn loppumiselle tai vaikka Suuren Gretan ennsutukselle 2020 ihmiskunnan lopusta ilmastonmuutoksen takia. Ihan hiukka nappaa että tätä BS:ää saarnataan koululaitoksessa ja korkea-aste

Miyen nää aatteet vaikuttaa sun elämään? Eihän tuo luonto nyt niin hyvin voi, se on vaan fakta. Eikä me tiedetä, mikä kaikki muuttuu tulevaisuudessa siihen liittyen. Voimme arvailla ja luoda teorioita.

Otsonikato saatiin joo kurottua, kun sen eteen tehtiin töitä, mutta sitten se unohtui. Nyt se on taas lisääntymässä.

Vierailija
22189/22934 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä inhoan näissä keskusteluissa sitä, että minuakin syytetään kovin sanoin mi

"Typeräähän tuo sinunkin nimittely ja haukkuminen on. Ylipäänsä monesti yksinkertaistajat ovat itse vihaisia ihmisiä, ja säälinkin heitä, sen lisäksi että välillä pahoitan mieleni.

Aina kun ihmiset keskustelee on väärinymmärtämisen mahdollisuus läsnä, mutta siitä pitäisi olla halu päästä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen.

nainen joka kannattaa tasa-arvoa muttei ole feministi, mutta haluaa ymmärtää et tulet eri lähtökohdista, ja saatetaan tarkoittaa samaakin asiaa"

Täällä on ihan oikeita trolleja ja heidän lisäksi hyödyttömiä hölmöjä, joiden tarkoitus ei ole luoda rakentavaa keskustelua, vaan päinvastoin. Siten onnistuvat usein torppaamaan hyvätkin alut. 

Itseäni kiinnostaa ennenkaikkea ne erilaiset näkemykset. Mutta jos ne tulevat ulos oksennuksena, ei niihin kannata panostaa.

Vierailija
22190/22934 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Olen kristitty ja elämänkatsomukseni pohjalta miehet ja naiset ovat samalla viivalla. Sen lisäksi mies ja nainen on luotu täydentämään ja rakastamaan toisiaan.

Kolmannen aallon mukaan nainen ei tarvitse miestä mihinkään, ja tämä ajatus on Raamatunvastainen.  Ei kukaan saa astettua toisen yläpuolelle ja olemaan itseriittoinen.

Vierailija
22191/22934 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos halutaan käydä asiapohjaista keskustelua, ni

"Kolmannen aallon mukaan nainen ei tarvitse miestä mihinkään, ja tämä ajatus on Raamatunvastainen. Ei kukaan saa astettua toisen yläpuolelle ja olemaan itseriittoinen."

No ei raamattu mitenkään vastusta itsellisiä ihmisiä. Ihan sama, mitä mikään aalto sanoo, raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat saman arvoisia. Parisuhteessa tai ilman.

Vierailija
22192/22934 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida asua maalla :D

Vierailija
22193/22934 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso D polki Erikan julkikseksi. 

Vierailija
22194/22934 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuka on kannattanut vähemmistöjen painamista?"

Sitähän se käytännössä on jos kovasti halutaan että he eivät enää saisi näkyä eikä kuulua eikä heistä saisi juuri puhua.

Vierailija
22195/22934 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vai oletteko kuulleet miten kävi otsonikadolle,"

No ilmeisesti sinä et sitten ole? No siinä kävi niin että kun asiasta puhuttiin paljon niin tuli kova paine kieltää ne otsonikatoa aiheuttavat aineet ja näin tapahtuikin sitten yllättävän nopeasti.

Ja ongelma hoitui juuri siksi että siitä tuli niin paljon julkisuutta.

Vierailija
22196/22934 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei epäilystäkään mistä ero johtuu. Koululaitos ohjelmoi ihmisen kohti vihervasenajattelua. Pojilla ja miehillä on vielä hiukka vastutuskykyä moiselle aivopesulle."

Jos koulu on wokea ja kaikki valtamedia on wokea niin tuleeko teille koskaan mieleen että ehkä ne ovatkin vain kantoja jotka seuraavat siitä että asioita katsotaan realistisesti ja kiihkottomasti?

Ja että teidän omat kantanne ovatkin jotain hieman enemmän laita-ajattelua?

Jos koko muu maailma tuntuu koko ajan olevan väärässä niin on aina se ihan verteenotettava vaihtoehto että itse onkin väärässä.

Vierailija
22197/22934 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kolmannen aallon mukaan nainen ei tarvitse miestä mihinkään, ja tämä ajatus on Raamatunvastainen.  Ei kukaan saa astettua toisen yläpuolelle ja olemaan itseriittoinen."

Minusta näin miehenä on kyllä ihan ok ajatus että nainen ei ole kanssani siksi että tarvitsisi minua selvitäkseen elämästä. Minusta on hienoa jos joku on kanssani ihan vai koska olen niin hyvä tyyppi että hän haluaa olla kanssani, ei koska on pakko, vaan koska oikeasti haluaa.

Vierailija
22198/22934 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oli kyse siitä, et vaikuttaako vouhkaus muiden elämään, ja jos saat potkut, niin se vaikuttaa. "

Täistä saattaa saada potkut jos puhuu ihan mitä sylki suuhun tuo. Se ei ole sensuuria että töissä pitää osata käyttäytyä ihmisiksi.

Vierailija
22199/22934 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutt

Ei Raamattu vastustakaan itsellisiä ihmisiä, kirjoitin huonosti. Nyt oli kyse ylenkatseisesta asenteesta: miehet on itseasiassa alempana kuin me ylivertaiset fiksut naiset, emmekä tarvitse heitä mihinkään. En tiedä etkö ole itse törmännyt tähän, mutta minä olen jonkin verran netin lisäksi livenäkin.

Tällainen sukupuolen painaminen on väärin, oli kyseessä sitten miehet tai naiset.

Rakastetaan lähimmäisiä <3

Vierailija
22200/22934 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuka on kannattanut vähemmistöjen painamista?"

Sitähän se käytännössä on jos kovasti halutaan että he eivät enää saisi näkyä eikä kuulua eikä heistä saisi juuri puhua.

Puhua saa muttei mielellään vouhkata. Vai haluatko itse nähdä vaikka konservatiivikristittyjen miekkareita? Elellään vain rauhassa kaikki ihmiset keskenämme, ilman että vaaditaan ja huudetaan just sit omaa lippua salkoon, tai muuten muut saa syytteen syrjimisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä