Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten miesten ja naisten välille repesi ideologinen kuilu, eikä kukaan tiedä miksi

Vierailija
31.01.2024 |

Nuoret naiset ovat miehiä liberaalimpia, vasemmistoon samaistuvia, vähemmän isänmaallisia ja ympäristöarvoja korostavia.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/nuorten-miesten-ja-naisten-valille-r…?

Kommentit (22931)

Vierailija
22221/22931 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mielipide tässä yhdessäkin tapauksessa oli, että avioliitto kuuluu vain miehelle ja naiselle. Tämä asia ei liittynyt firman asioihin mitenkään, oltiin vain tosi herkillä ja varmuuden vuoksi sopimus irtisanottiin.

Sinusta ehkä vain oikein ja reilua, minusta ei. Asia minun osaltani loppuunkäsitelty."

Eikö tuo nyt sitten tarkoita sitä, että ollaan menty siihen, että minkäänlaista mielipiteen vapautta ei enää ole? On vain yksi totuus kuin jossain Neuvostoliitossa.

Jep. Tähän on menty. Tuo mielipide kun ei millään tavalla liity siihen työpaikkaan.

Vierailija
22222/22931 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mielipide tässä yhdessäkin tapauksessa oli, että avioliitto kuuluu vain miehelle ja naiselle. Tämä asia ei liittynyt firman asioihin mitenkään, oltiin vain tosi herkillä ja varmuuden vuoksi sopimus irtisanottiin.

Sinusta ehkä vain oikein ja reilua, minusta ei. Asia minun osaltani loppuunkäsitelty."

Eikö tuo nyt sitten tarkoita sitä, että ollaan menty siihen, että minkäänlaista mielipiteen vapautta ei enää ole? On vain yksi totuus kuin jossain Neuvostoliitossa.

Jep. Tähän on menty. Tuo mielipide kun ei millään tavalla liity siihen työpaikkaan.

No on mahdotonta sanoa että liittyykö vai ei kun mitään yksityiskohtia ei kerrottu. Emme edes tiedä onko koko juttu tosi tai että oliko tuo edes se virallinen syy potkuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22223/22931 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvassa on ne oikeasti hyvät, aikuiset miehet. Moni mies jaksaa olla tasa-arvoinen ja järkevä kumppani vain alkuhuuman aikana. Sen jälkeen alkaa taantuminen paapottavaksi, usein kiukuttelevaksi mieslapseksi. Miehen koulutuksesta tai ulkonäöstä viis. Seurustelu vie ihan hitosti turhaa energiaa, vaikka periaatteessa kaikki olisikin "ihan hyvin".

Minä kyllä tunnen lähinnä vain varsin hyviä miehiä joilla ei ole ongelmia olla tasa-arvoisessa suhteessa. Mutta ehkä olen vain onnekas tai sitten tuossa on eroja sen mukaan missä päin asustaa.

Vierailija
22224/22931 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on mahdotonta sanoa että liittyykö vai ei kun mitään yksityiskohtia ei kerrottu. Emme edes tiedä onko koko juttu tosi tai että oliko tuo edes se virallinen syy potkuihin.

Nykyään Suomessa näkee jatkuvasti mielivaltaa kaikissa yhteyksissä. Ei ole vaikea uskoa, että tuo olisi totta.

Vierailija
22225/22931 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nykyään Suomessa näkee jatkuvasti mielivaltaa kaikissa yhteyksissä. Ei ole vaikea uskoa, että tuo olisi totta."

Se ei kuitenkaan ole mikään uskon asia vaan tarvittaisiin edes jotain faktoja jotta se ei olisi vain yksi väite muiden joukossa.

Vierailija
22226/22931 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me Sanoma Oy:ssa lietsomme vihaa ihmisiä kohtaan ja laitamme heidät tappelemaan netissä keskenään ilman mitään oikeaa syytä, koska olemme mielisairaita.

Vierailija
22227/22931 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei ole vaikea uskoa, että tuo olisi totta."

Ihmiset ovat myös hyviä kertomaan asioita itsensä suhteen parhain päin. Olen itsekin kuullut monen monta uskomatonta tarinaa siitä miten täydellisen epäreilusti ihmiset ovatkaan saaneet ilman mitään omaa syytään potkut. 

Aika monesti vain on sitten myöhemmin paljastunut että nämä ihmiset ovat olleet alkoholisoituneita, huumeiden käyttäjiä tai täysiä narsisteja. Ei toki aina mutta useita tällaisia on kyllä tullut nähtyä.

Kannattaa siis olla hieman varovainen puolin ja toisin ennen kuin alkaa pitää jotain yhden osapuolen näkemystä totuutena. Toki siis asiattomiakin potkuja on annettu ja näitä on käsitelty myös oikeudessa.

Vierailija
22228/22931 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei tiedä? Persuistahan se johtuu. Miehet paljastivat todelliset karvansa. Ei kukaan nainen halua noiden empatiakyvyttömien naisvihaajien kanssa olla missään tekemisissä.

Vierailija
22229/22931 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset on täysin sekaisin, kunnollinen järkevä mies ei tuollaisia riesakseen halua.

Kaikki nuoret naiset? En tunne yhtään. Vain fiksuja naisia ja miehiä. Nuoria.

Vierailija
22230/22931 |
13.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeakoulutettu nainen ja itsekin ihmettelen tätä miesvihaa. Muutenkin ihmisten lokerointi on yhä yleisempää. Miksi kuvitellaan, että kaikki konservatiivit kannattavat Trumpia, aseita ja luonnon tuhoamista? 

Koska konservatiivit näin itse kertovat. Tällä palstalla olen nähnyt ehkä kaksi kirjoitusta, jossa joku sanoo kannattavansa psää, mutta ei kannata mainitsemiasi asioita.

Vierailija
22231/22931 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset on täysin sekaisin, kunnollinen järkevä mies ei tuollaisia riesakseen halua.

Ei niitä ennenkään monesti valittu halun perusteella, vaan yleensä sosiaalisen aseman. Sosiaalinen asemakaan ei monesti pelastanut esimerkiksi renkiä kasvattamasta isännän lasta.

Vierailija
22232/22931 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen korkeakoulutettu nainen ja itsekin ihmettelen tätä miesvihaa. Muutenkin ihmisten lokerointi on yhä yleisempää. Miksi kuvitellaan, että kaikki konservatiivit kannattavat Trumpia, aseita ja luonnon tuhoamista? 

Koska ne itse sanovat haluavansa johonkin menneeseen jota isolle osalle ihmisistä ei ollut koskaan olemassakaan. Suomessa olisi esimerkiksi vuosina 1899-1950 ollut pari nälänhätää ilman ulkomailta tulevaa viljaa. Isännilläkin korean eukon vei monesti tuberkuloosi. Venäläiset toki fantasioivat myös Stalinin loistonajasta. Putinilla tuli 1930-luvun Moskovassa äkkiä ikävä nykyistä Kremliä. Nykyinen konservatiivi Venäjällä on oikeistodemari ja lännempänä maltillinen edistysmielinen. Trumpin viralliset ajatukset naisista olisivat vuoden 1899 Yhdysvalloissa edistysmielisiä.

Vierailija
22233/22931 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene uliopiston sivuille. Siellä on ollut ketjuja joihin kerätään huumattujen naisten kuvia ja väkisinotto videoita. Tätä tekevät niin työttömät kuin työläisetkin. Sä et voi naisena olla mitenkään varma ettetkö joutuisi kyseiselle foorumille ruodittavaksi. Myöskin kunnollisena pidetty kirkkokuorolainen saattaa ottaa osaa kaverinsa humaltuneen naisen hyväksikäyttöön.

Vierailija
22234/22931 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin tämän sitten, jos nämä maailmanparantajat todella olisivat onnellisia. Enemmistö heistä ei ole onnellisia, koska he eivät pysty koskaan saavuttamaan asemaa mikä miehellä oli. 

Vierailija
22235/22931 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtäisin tämän sitten, jos nämä maailmanparantajat todella olisivat onnellisia. Enemmistö heistä ei ole onnellisia, koska he eivät pysty koskaan saavuttamaan asemaa mikä miehellä oli. 

Mulla on oma koti ja omat rahat. Mitä muuta elämässä muka vielä tarvii? 

Vierailija
22236/22931 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa ketjussa kysyttiin millainen ihminen katkoo välinsä yhtä lukuunottamatta kaikkiin läheisiinsä. Jouduin tuollaisen vitsin kohteeksi jossa nainen otetaan väkisellä tämän ollessa nukkumassa. Mun isän mielestä kerjäsin väkisinottoa ja äiti taasen käski antamaan anteeksi. Vastasin tähän ketjuun, koska kyseessä on vaarallinen trendi.Huomaat kyllä aamulla, jos sua ollaan yöllä otettu. Sun kroppa huutaa.

Vierailija
22237/22931 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen myös korkeakouulutettu nainen ja olen kysynyt tätä "miesviha-asiaa" korkeakoutetulta pojalta ja mieheltäni. Eivät ole siihen törmänneet missään elämänsä osa-alueella. Päinvastoin. Pojan vilpitön näkemys lukion päättyessä oli, että hän sai ansaitsematonta huomiota, tai että moni tyttö olisi ansainnut vähintään sen saman, kuin hän. Mutta miespuoleisena hänen edesottamukset huomioitiiin.

Vierailija
22238/22931 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ne itse sanovat haluavansa johonkin menneeseen jota isolle osalle ihmisistä ei ollut koskaan olemassakaan. Suomessa olisi esimerkiksi vuosina 1899-1950 ollut pari nälänhätää ilman ulkomailta tulevaa viljaa. Isännilläkin korean eukon vei monesti tuberkuloosi. Venäläiset toki fantasioivat myös Stalinin loistonajasta. Putinilla tuli 1930-luvun Moskovassa äkkiä ikävä nykyistä Kremliä. Nykyinen konservatiivi Venäjällä on oikeistodemari ja lännempänä maltillinen edistysmielinen. Trumpin viralliset ajatukset naisista olisivat vuoden 1899 Yhdysvalloissa edistysmielisiä.

Näinhän se on. Eri ilmiöt näyttäytyvät erilaisina eri aikoina. Mut tarkoitushakuiset poimivat vain joitain yksityiskohtia ja käyttävät niitä väärissä yhteyksissä. Luovat siis uuden todellisuuden, jolla asiaansa ajavat.

Vierailija
22239/22931 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hä? Mitä onneklisuus tähän liittyy? Mikä asema miehellä oli? Ei kaikki naiset halua korkeimmalle pallille. Suurin osa haluaa saada valita osansa. Sitä, ettei sukupuoli rajoita valinnanvapautta.

Vierailija
22240/22931 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en uskalla avioitua taloudellisten riskien takia. Pari pitkäaikaista parisuhdetta takana, molemmat hiipuivat pois, mutta molempien kanssa olen yhä hyvissä väleissä, jälkimmäisen kanssa hengataan melkein viikottain kavereina, salilla jne. Parisuhteessa olen aina pitänyt tasapuolisuudesta kiinni molempiin suuntiin. Ei ole mitään naisten tai miesten hommia eikä ketään paapota pl. romantiikka ja jos joku ärsyttää, siitä puhutaan eikä mökötetä. Nolla isoa riitaa suhteiden aikana.

Miesten näkökulmasta pariutuminen on myös paljon haastavampaa, jos heillä ei ole ulkonäöllisiä valttikortteja nuorena ja vanhempana taloudellista asemaa. Meillä tilanne ei ole vielä ehkä niin kärjistynyt kuin Jenkeissä tai Kiinassa, missä homma on monesti ihan peittelemätöntä bisnestä. Jos oikeaa parisuhdetta ja rakkautta haluaa löytää, täytyy ihan ensimmäiseksi heittää se "täydellisen" kumppanin konsepti roskikseen sellaisenaan. Sellaista ei ole olemassakaan tai sen todennäköisyys on eurojackpotin luokkaa. Itsekin keksin vaikka kuinka monta pientä miinusta entisistä kumppaneistani jos niitä kaivelemalla kaivelee, mutta yksikään niistä ei estänyt tutustumista ja vuosia kestänyttä parisuhdetta. Ja sama toiseen suuntaan - minustakin lueteltiin monta ongelmakohtaa. Kaikkia niitä pyrin parhaani mukaan korjaamaan suhteen aikana, ainakin osan onnistuneesti.

Kunnolliset tyypit putoavat parisuhdemarkkinoilta melko nopsaan, koska he löytävät toisen täyspäisen kumppanin ja jäljelle jäävät jämäpalat, jotka ovat monesti syystä sinkkuja. Joskus syy voi olla surullisempi eli ihan käytännön työttömyys johon ei täysin pysty itse vaikuttamaan, sekä ulkonäkö, johon ei voi oikein ollenkaan vaikuttaa, ainakaan ilman helkutin kallista kirurgiaa. Itsellänikin on pahaksi päässyt kaljuuntuminen tulilla, nimim peruukin uusinta käynnissä.

Tämä ns. altavastaajien epäoikeudenmukaiseksi kokema asetelma on otollista kasvuperää kaikenlaisille näkemyksille, joista osa saavuttaa ekstremistisiä piirteitä. Rumasti kaikkia parisudemarkkinoilta pois jättäytyviä miehiä kutsutaan inceleiksi, samoin kuin herkästi kaikkia liian oikeistolaisia mielipiteitä omaavia äärioikeistolaisiksi.

Jakaisin nämä kuitenkin ainakin kahteen ryhmään: ihmiset, jotka ovat luopuneet parisuhteen hakemisesta, mutta eivät koe mitään vihaa tai suoranaista epäoikeudenmukaisuutta ketään kohtaan, ja sitten se porukka, joka on ihan rehellisesti naisvihamielistä. Itse kuulun vahvasti ekaan ryhmään - parisuhde olisi ihan kiva, mutta työmaa sen saavuttamiseksi vaikuttaa turhan isolta ja se ei välttämättä lopulta tuo autuutta elämään, vaan voi pahimmillaan realisoitua riskeinä ja draamana.

Nykyään on niin jumalattomasti skeidaa, että omaa paikkaansa voi olla vaikea hakea ja jos saadaan kipinä johonkin epäoikeudenmukaiseksi koettuun asiaan, esimerkiksi epäonnistumiseen parisuhdemarkkinoilla, siihen löydetään äkkiä vastakaikua jostain peliteoria-tubettajien streameista, mikä sen kaljun hyypiön nimi nyt olikaan, ja sen jälkeen asioita aletaan yleistää. Parisuhdemarkkinadynamiikassa on paljon kaikenlaisia ongelmakohtia, ja nämä tyypit ratsastavat näiden oikeiden haasteiden verukkeella ja vetävät homman överiksi tuomalla kaikenlaiset naisviha- ja salaliittoskeidat mukaan. En ole ikinä katsonut, niin kirjoitan vain kuulopuheiden perusteella.

Ja niin, jos joku kannattaa jotakin tiettyä asiaa, ei se tee hänestä automaattisesti kaiken mahdollisen ja mahdottoman muun saman poliittisen suuntauksen kannattajaa. Itse esimerkiksi suosin asioita valikoiden ihan kaikista puolueista. Joku voi olla yleisellä tasolla hyvinkin konservatiivi, mutta olla silti täysin fine esimerkiksi sukupuolivähemmistöjen suhteen, kannattaa aborttia, jne.

Kunhan tylsyyttäni kirjoitin. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi