Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PL: Sokeriveroa kannatettiin kyselyssä mitä mieltä sinä olet?

Vierailija
30.01.2024 |

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/sokeriveroa-kannatettiin-ky…

On tääki jo alku. Ei mikään ihme ku kattoo nykpäivän läskien määrää. Vielä ylipaino vero (tuntuva sellainen) sais tulla näille valaille, joista huomaa jo kaukaa että hitto toi on läski. 

Muuten ne jatkaa uhriutumista ja "napostelua" ja mikään ei ole oma vika jne. Jotain pitää tapahtua valtion puolesta, sillä näistä virtahevoista ei ole ottamaan itseä niskasta kiinni. 

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läskivero voimaan ehdottomasti!

Vierailija
2/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo olen saman huomannut, että kaikki lihavat ovat vuodesta toiseen lihavia. Sen sijaan, että tekisivät asialle mitään positiivista, tuppaavat he lihomaan entisestään. Kaikki on tietysti geenien ja stressin sun muun syy aina. Silti esim meidän työpaikalla, lihavilla on työpisteellä koko aja jotain "naposteltavaa". Tarviiko edes mainita, että treenaus ei tule kysymykseenkään näille ressukoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sen sijaan, että tekisivät asialle mitään positiivista, tuppaavat he lihomaan entisestään."

Ja mitä toisen kilot kuuluvat sinulle, minä olen ainakin aivan tyytyväinen olooni, enkä hirveästi surkuttele laihojakaan. Syöminen kun oikeasti on ainoita iloja maailmassa, muu teennäistä.

Vierailija
4/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannatan sokeriveroa!

Vierailija
5/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko yrityksien suostuvan tähän. 

Vierailija
6/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni 12v. osti eilen kaupasta Pepsimaxin koska Novelle ole kuulemma kalliimpi (ns. kaupanmerkki olisi varmasti ollut edullisempi, mutta hän ei tätä tietysti tajunnut). Eihän tuossa ole mitään järkeä. Ehdottomasti sokerille ja makeutusaineille isompi vero.

Vierailija
7/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sen sijaan, että tekisivät asialle mitään positiivista, tuppaavat he lihomaan entisestään."

Ja mitä toisen kilot kuuluvat sinulle, minä olen ainakin aivan tyytyväinen olooni, enkä hirveästi surkuttele laihojakaan. Syöminen kun oikeasti on ainoita iloja maailmassa, muu teennäistä.

On sulla si elämä :D Mua ei syöminen kiinnosta ollenkaan, se vaan kuuluu elämään ja on pelkkää polttoainetta. Ei mikään luikku laihuus hyvä asia sekään ole, parempi kuitenkin kun joku läskikasana oleminen.

Mikä siinä on, ettei voi olla hyvässä kunnossa?

Vierailija
8/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puolesta voi sellasen veron laittaa, mutta en usko että sillä on ihmisten ylipainoon mitään vaikutusta.

Vierailija
9/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata verotuksen sotkemista ruokiin.Ensinnäkin on kiistanalaista mikä on kuinka haitallista.

Vierailija
10/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoahan se on, että kuluttajat maksavat elintarvikkeista kauppiaille enemmän,  vai onko?

Vierailija
11/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipsit, limut ja karkit voisi maksaa 20€ kappale. Luulen että hillitsisi ostoa.

Vierailija
12/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ehdotukseni on sokeriveron lisäksi se, että elintapasairaudet rajataan pois julkisen sairaanhoidon piiristä. Jos ihminen kokee, että hän voi elää miten häntä sattuu huvittamaan maksakoot myös itse sen seurauksista. (Huom, käytin sanaa elintapasairaudet) 

Vierailija
13/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan, mutta turha sitten ihmetellä kun kansa vaan jatkaa lihomista.

Vierailija
14/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma ehdotukseni on sokeriveron lisäksi se, että elintapasairaudet rajataan pois julkisen sairaanhoidon piiristä. Jos ihminen kokee, että hän voi elää miten häntä sattuu huvittamaan maksakoot myös itse sen seurauksista. (Huom, käytin sanaa elintapasairaudet) 

Meillä on yksi pandemia ylitse muiden, mutta siitä ei puhuta. Ylipainon kustannukset on valtiolle enemmän kuin tupakoinnin ja päihteiden yhteensä. 

Esim tehylle sattui näiden  lakkokeskusteluiden yhteydessä pieni lipsautus. Alalla on oikeasti ongelma yhden päivän sairauslomat, esim ylipaino lisää migreenin riskiä, kuukautishäiriöitä, jne. 

Vierailija
15/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. Säälittävän näköseks repsahtanu porukka. 

Vierailija
16/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin vastustus lienee tuohon nimeen, ei niinkään sisältöön. 

Puhuisivat vaikka haittamaksusta tms veron sijaan, niin uskon että meteliä tulisi paljon vähemmän. 

Vierailija
17/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä itse edes sitä, että jengi ylipäätään päästää ittensä läskiks. Läskinä olo tuskin mitään juhlaa, mitä voin kuvitella. Sen verran vaikeelta näyttää jo iha liikkuminen. Vielä vähemmän ymmärrän läskejä joita näen karkkihyllyjen edessä. 

Surullista. 

Vierailija
18/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä helvetin takia veroja yleensäkään on? Rikkaiden pankkiirien takia jotka omistavat koko maailman ja pitävät ihmisiä orjinaan.

Vierailija
19/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään en vastusta, mutta mikä on veron peruste, jos hedelmät ja kasviksetkin sisältävät sokeria? Pitäisi ennemminkin puhua esimerkiksi makeisiin tuotteisiin kohdistuvasta verosta. 

Vierailija
20/112 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin kannatan sokeriveroja. Kannatan muutenkin ruuan arvonlisäveron nostamista.