Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et tervehdi tervehtivää naapuriasi?

Vierailija
29.01.2024 |

Miksi et vastavuoroisesti tervehdi naapuria joka tervehtii sinua ja teillä katsekontakti?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä olisi tosiaan kiva tietää, tullut kanssa vastaavaa rapussa vastaan

Vierailija
2/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rehellisesti sanottuna välttämättä huomaa asiaa, vaikka näennäisesti katse olisikin naapuriin päin. Kuljen yleensä napit korvissa, ne blokkaa varsin tehokkaasti ulkopuolelta tulevat äänet ja kun tiedän, että siinä mun/naapurin välisellä alueella ei ole muuta liikennettä postiauton ja mun+naapurien lisäksi, niin haahuilen sen pihatien varsin ajatuksissani menemään. 

Eli en jätä huomioimatta mitenkään ilkeyttäni, vaan ihan yksinkertaisesti en aina välttämättä huomaa naapurin moikkaavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdin aina jos minua tervehditään, joskus myös oma-aloitteisesti. Joskus jotkut vaan moljottaa päin mutta kumpikaan ei sano mitään. Ne kohtaamiset on kummia.

Vierailija
4/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku vika päässä estää en kyllä keksi muuta selitystä.senhän ei edes tarvitse olla mikään iso vika.

Vierailija
5/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tervehtisin?? Inhottaa kun tullaan iholle. Olen pyytänyt saada olla rauhassa enkä avaa suutani naapurien typerille tervehdyksille,, 

Vierailija
6/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tervehdin ,pian sen jälkeen itaselläni soi ovikello: Kuule vippaa 50e. Maksan eläkepäivänä,  joka on 1 päivä.Koettu on kun tervehtii,joten lopetin tervehtimisen ja vippi kassana olon!

Vierailija
7/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En rehellisesti sanottuna välttämättä huomaa asiaa, vaikka näennäisesti katse olisikin naapuriin päin. Kuljen yleensä napit korvissa, ne blokkaa varsin tehokkaasti ulkopuolelta tulevat äänet ja kun tiedän, että siinä mun/naapurin välisellä alueella ei ole muuta liikennettä postiauton ja mun+naapurien lisäksi, niin haahuilen sen pihatien varsin ajatuksissani menemään. 

Eli en jätä huomioimatta mitenkään ilkeyttäni, vaan ihan yksinkertaisesti en aina välttämättä huomaa naapurin moikkaavan.

Minun aikuinen tyttäreni teki samaa. Naapuri tervehti mutta hän ei ja sanoi ettei hän huomannut. Sanoin kyllä asiasta sitten.

Vierailija
8/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tervehdin aina jos minua tervehditään, joskus myös oma-aloitteisesti. Joskus jotkut vaan moljottaa päin mutta kumpikaan ei sano mitään. Ne kohtaamiset on kummia.

Tämä. moljotusta tullut toiselta kun tervehtinyt toista. Todella epäystävällisen kuvan antaa mulkoilijasta. Voisi edes neutraalisti hymyillä takaisin

Vierailija
9/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hiton velvollisuus kenelläkään on reagoida mitenkään johonkin random-tyyppiin, joka nyt vain sattuu asumaan samassa rakennuksessa? Ei mikään.

Vierailija
10/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan pitää oman turvallisen tilani. Tervehtiminen antaa signaalin, että minua saa puhutella. 

Vierailija
11/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikin naapuri nojaili asuntoani vasten muttei tervehtinyt takaisin kun hämmentyneenä tervehdi. Oli pikemminkin sen näköinen että haukkuu selän takana

Vierailija
12/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tervehdin ,pian sen jälkeen itaselläni soi ovikello: Kuule vippaa 50e. Maksan eläkepäivänä,  joka on 1 päivä.Koettu on kun tervehtii,joten lopetin tervehtimisen ja vippi kassana olon!

Onneksi en asu slummissa🤮

Vierailija
13/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskäytöstapoihin kuuluu samassa rapussa olevien tervehtiminen. "Hei"-lausahduksen lisäksi ei tarvitse muuta keskustelua vaan voi luontevasti jatkaa matkaa omaan suuntaan

Vierailija
14/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun aikuinen tyttäreni teki samaa. Naapuri tervehti mutta hän ei ja sanoi ettei hän huomannut. Sanoin kyllä asiasta sitten.

Osa varmaan ihan luonteenomaisesti "katoaa" syvemmin omiin ajatuksiinsa. Olen aina ollut tällainen poissaolija ja olen yhä nelikymppisenäkin, eli jos en aktiivisesti keskity tilanteeseen ja ympäristöön, niin kehittelen välittömösti mielessäni itselleni tekemistä. 

Omalle naapurille olen asiasta sanonut ja pahoittelut jos välillä jää moikkaamatta, ollaan varsin hyvissä väleissä, niin eivät nuo onneksi tästä nykyään ole moksiskaan jos haahuilen moikkaamatta ohi :)

Vierailija
15/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyökkään mutta joskus tarttuu ihan oikeasti pala kurkkuun eikä ääntä tule juuri sillä hetkellä suusta. Ei ole mikään tekosyy vaan en saa vain ääntä tulemaan juuri sillä hetkellä. 

Vierailija
16/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi naapuri lopetti tervehtimisen kun en suostunut sytyttämään hänen sätkää. Ällöttää muutenkin että joku pössypää polttelee rapussa niin että sauhut leviää rapussa

Vierailija
17/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma vikas, moljota takas mullo!

Vierailija
18/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä hiton velvollisuus kenelläkään on reagoida mitenkään johonkin random-tyyppiin, joka nyt vain sattuu asumaan samassa rakennuksessa? Ei mikään.

Jos logiikka on aina sama, että aina tervehditään ventovieraita tilanteessa kuin tilanteessa, niin sitten ei kun moro, tere, tervee, tjenare, hello, ja morjesta pöytään myös sille kulman takana väijyvlle äijällä, kuitenkin mulkasit tännepäin. Päivää, hyvää päivää ja parempaa loppu elämää

Vierailija
19/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapussani puolet ei tervehdi vaikka heille sanoin hei

Ei minulla tarve tutustua myöskään heihun enempää mutta kyllä sitä miettii mikä heillä on 

Vierailija
20/80 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai tervehdin, paitsi en yhtä, johon on syy. 

Sen kummempi lätiseminen on turhaa kuin terve!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme