Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tavallisessa suvussa on yksittäinen erittäin varakas henkilö, niin miten pitkälle asti muut olettavat hänen auttavan rahallisesti muita?

Vierailija
21.07.2024 |

Kyse on siis nimenomaan tavallisesta suvusta, ei mistään miljonääriperijäsuvusta, esimerkiksi lottovoittaja tai esimerkiksi urheilun kautta rikastunut esimerkiksi NHL-pelaaja. Itse olen aina miettinyt, että mihin asti heidän "kuuluu" auttaa muita? Kuuluuko tähän lähipiiriin vanhemmat ja sisarukset, joille ostetaan asunnot jne. vai auttavatko myös kaukaisempia sukulaisia, serkut, tädit, sedät jne.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieheni suvussa tällainen on, ja käsittääkseni oletus on, että auttaa omia lapsiaan ja omoa vanhempiaan. Tiedän kyllä että on auttanut myös omia sisaruksiaan vaikkei sitä odotettu. Tai mistä minä kaikkien odotukset tiedän.

Vierailija
2/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani on pari varakasta henkilöä mutta ei kukaan ole tietääkseni koskaan odottanut heiltä mitään avustusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvussani on yksi varakas ja hän auttaa omia lapsiaan ja ehkä lapsenlapsiaan. Ei muita.

Vierailija
4/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa perhettään olettaisin auttavan eli lapsiaan ja vanhempiaan.

Vierailija
5/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse auttaisin omia perheenjäseniä, kummilapsia sekä niitä kenen kanssa on hyvät välit.

Vierailija
6/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaa voi, mutta auttaa ei tarvitse.

Vierailija
7/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvussani on pari varakasta henkilöä mutta ei kukaan ole tietääkseni koskaan odottanut heiltä mitään avustusta.

Mutta onko ne tosi rikkaita? Tyyliin lottovoittaja/nhl-miljonääri?

Vierailija
8/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvussani on yksi varakas ja hän auttaa omia lapsiaan ja ehkä lapsenlapsiaan. Ei muita.

Mitä tarkoittaa varakas? Tämä olisi hyvä määritellä, koska nyt saattaa olla että ei puhuta samasta asiasta.

Vierailija
9/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kai se suvussa yleensä hyvin on tiedossaa, ketä auttavat ja ketä ei.

Omassa suvussani eivät auta ketään. Edes omille lapsille tai vanhoille vanhemmille, sisaruksista puhumattakaan ei ole osteltu mitään. Lapset ovat saaneet lainaa markkinakorolla ja tiukasti sanellulla takaisinmaksuohjelmalla.

Vierailija
10/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelitko tulevaisuudessa olla loinen ja toivoa et joku siskon kummin kaiman tädin pikkuserkku maksaisi sun olemiset koska se menestyy?

Vierailija
11/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaalla säännölliset kuukausitulot ylittää 5000€.

Vierailija
12/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 euroa.  Aikuiset ihmiset vastaavat itse omasta toimeentulostaan

Vierailija
13/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perhe on selvästi varakkaampi kuin muu suku. Meillä on omaisuutta noin 5 miljoonan edestä. Kukaan ei ole olettanut meidän mitenkään kustantavan heidän menojaan. Omia nuoria aikuisia lapsiamme tietysti autetaan. En kyllä usko sukulaisten edes tietävän, paljonko meillä on rahaa. 

Vierailija
14/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun perhe on selvästi varakkaampi kuin muu suku. Meillä on omaisuutta noin 5 miljoonan edestä. Kukaan ei ole olettanut meidän mitenkään kustantavan heidän menojaan. Omia nuoria aikuisia lapsiamme tietysti autetaan. En kyllä usko sukulaisten edes tietävän, paljonko meillä on rahaa. 

Porvoossa?

Vierailija
15/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista. Ei tullut mieleen että varsinaisesti auttaisivat. Omia vanhempia ehkä tai jotain sukulaista jolla on vaikeaa.

Varmaan jos vaikka sukulaiset haluavat vierailla julkkiksen työpaikalla tai tehdä harjoittelun rikas sukulainen voisi helpottaa paikan saamista. Ei välttämättä.

Jos vaikka sukulaislapsi alkaisi harrastaa jääkiekkoa, kai rikas edes luistinmerkkiä voisi suositella.

Jos pääsisivät käymään kylässä, varmaan rikkaan pitäisi tarjota jotain vieraille. Ei niin että vieraat nöyrinä vievät itse tuomisia ja saavat nähdä talon eivätkä saa edes syödä isäntäperheen piikkiin.

Vierailija
16/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttavat ja muistavat vain suosikkipoikiaan. Tästä syystä jätin vierailut väliin. 

Vierailija
17/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni sai usemman miljoonan yrityskaupoilla. Ei tulisi pieneen mieleenkään olettaa, että hän minulle antaisi jotain. Omaa iäkästä äitiään auttaa avokätisesti ja se on mielestäni ainut kohtuudella oletettava asia, jos välit ovat kunnossa. 

Vierailija
18/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tilanteissa auttaminen ? Ei kai vaan rahan jakamista siksi että muut norkoilevat.

Vierailija
19/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelitko tulevaisuudessa olla loinen ja toivoa et joku siskon kummin kaiman tädin pikkuserkku maksaisi sun olemiset koska se menestyy?

En, kunhan kysyin asiasta.

T. ap

Vierailija
20/73 |
21.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porvoossa?

Onko varallisuus rahana pankissa vai kiinteistöissä, metsissä jne ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan