Miksi et tervehdi tervehtivää naapuriasi?
Miksi et vastavuoroisesti tervehdi naapuria joka tervehtii sinua ja teillä katsekontakti?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Tottakai tervehdin, paitsi en yhtä, johon on syy.
Sen kummempi lätiseminen on turhaa kuin terve!
Millainen syy?
Suomalaisista löytyy jonkin verran tuota eilen puusta tipahtanutta porukkaa joille alkeellisimmatin käytöstavat ovat huomattavan vaikeita. Eivät vaan ole kotona tai missään muuallakaan oppineet, ei siitä kannata itseensä ottaa.
Peruskäytöstavat. Tervehdi naapuria. Tai muuta sitten omakotitaloon
En halua yhtään antaa kuvaa, että haluaisin olla tekemisissä.
Mulla on naapuri, joka ei tervehdi. Ihmettelin aluksi, mutta sitten aloin huomata, että kotihoito tms. käy hänen luonaan. Vuosien saatossa olen saanut muodostettua kuvan, että hänellä on vakavia psyykkisia ongelmia tai älyllinen kehitysvamma.
Hän on mies, minä nainen. Nollatoleranssi. Keskityn siis muka puhelimeeni. Korkeintaan nyökkäsi nopeasti ja vakavana ennenkaikkea. En halua vahingossakaan ruokkia vääriä mielikuvia ja luuloja.
Ei noi kaikki nuoret moikkaa takas, niin en heitä valitettavasti aina moikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Peruskäytöstapoihin kuuluu samassa rapussa olevien tervehtiminen. "Hei"-lausahduksen lisäksi ei tarvitse muuta keskustelua vaan voi luontevasti jatkaa matkaa omaan suuntaan
Se, että olen samaan aikaan jonkun kanssa samassa rapussa ei tarkoita, että olen naapurisi.
Vierailija kirjoitti:
Jos tervehdin ,pian sen jälkeen itaselläni soi ovikello: Kuule vippaa 50e. Maksan eläkepäivänä, joka on 1 päivä.Koettu on kun tervehtii,joten lopetin tervehtimisen ja vippi kassana olon!
Eipä ole ikinä käynyt noin. Sulle siis tän yhden kerran, ellei sekin ole valetta. Ja sen takia olet töykeä kaikille muille. Taidat äänestää persuja. :DDD
En tervehdi, koska se joka siitä tervehtimisestä inttää, on tyyppi, josta ei ole mitään hyvää sanottavaa, ja jos sitä tervehtis, se pyrkis tekemään kiusallista tuttavuutta enemmänkin.
Ei tässä talossa kenelläkään muuallakaan ole mitään sanottavaa jos ei tervehdi tai vastaa tervehtimiseen, ainoa on tuo yksi pöljä.
Miksi tervehtisin tyyppiä, joka huutaa rottaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Epätasapainossa koko tyyppi. Yks päivä voi olla yhtä ja toisena toista.
On oikeasti ihmisiä mitkä lopettavat tervehtimästä jos naapurille ilmestyy uusi/uudehko velka bemmi tai tesla ja se on kyllä aika huvittavaa.
jotkut moikkaa, jotkut ei, eikä sitä aina tarvi aina moikkailla.
Melkein aina tervehdin. Etenkin jos toinen aloittaa, minä palautan takasin. Jotkut osaa vielä olla tunnevammaisia nykypäivänä ja se on todella ärsyttävää. Olemme naapureita ja usein näemme toisemme, et voi tervehtiä takasin? Henkisesti jälkeenjäänyt todella valitettavaa
Koiranomistajat pahimpia tervehtimättä jättäjiä
Vierailija kirjoitti:
Peruskäytöstapoihin kuuluu samassa rapussa olevien tervehtiminen. "Hei"-lausahduksen lisäksi ei tarvitse muuta keskustelua vaan voi luontevasti jatkaa matkaa omaan suuntaan
Peruskäytöstapoihin kuuluu myös se vaikka olisit eri mieltä jostain aiheesta kunnioitat sitä toisen tapaa toimia eli sillä toisella on oikeus olla tervehtimättä.
Tervehtimättömyys on alaluokkaista. Tervehtimättömyyttä ei esiinny juuri lainkaan taloyhtiöissä joissa asukkaat maksavat itse asumisensa.
Tervehdin kyllä takaisin, mutta harvemmin olen se joka ensin tervehtii, ellei kyseessä ole joku jo tosi tutuksi tullut naapuri. Tuntuu tyhmältä sanoa vain pelkkä tervehdys, en tiedä miksi. Jotenkin vain tuntuu aina siltä, että sen jälkeen pitäisi vielä sanoa jotain, mutta yleensä ei kyllä tule mieleen mitään muuta sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Tervehdin kyllä takaisin, mutta harvemmin olen se joka ensin tervehtii, ellei kyseessä ole joku jo tosi tutuksi tullut naapuri. Tuntuu tyhmältä sanoa vain pelkkä tervehdys, en tiedä miksi. Jotenkin vain tuntuu aina siltä, että sen jälkeen pitäisi vielä sanoa jotain, mutta yleensä ei kyllä tule mieleen mitään muuta sanottavaa.
Tyhmempiä olla vastaamatta edes lyhyesti
Tervehdit kaupan rullaportaissa jokaista vastaantulijaa? Olettehan samassa tilassa.