Tein pannukakkua, joka ei kelvannut perheelle. Mitä siitä voisi tehdä?
Tai käyttää jotenkin hyväksi? Mietin ehkä krutonkeja??
Kommentit (116)
https://www.valio.fi/reseptiryhmat/pannukakut/
Täällä onkin monta erilaisen pannukakun ohjetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyin ja vastaus oli kyllä.
ApEihän ollut. Kerroit itse, että mies ei halunnut pannukakkua ja lapsetkin vain närppivät vähän. Eli eivät halunneet.
P.S. Keksipä ensi kerralla vähän parempi provo. Tämä ei oikein lähde.
Provo? Herää pahvi. Mä kysyin ohjeita mitä siitä voisi tehdä ettei mene hukkaan. Lapset ei edes tiedä että olen laihiksella. Sanoivat, että joo halutaan mutta mieli muuttui. Ei ole eka kerta.
Ap
Herää itse ja keksi jotain hauskempaa. Tämä provo on TYLSÄ, kun jankkaat vain sitä haluaako miehesi tai lapsesi vai ei ja puhut itsesi pussiin sata kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tosi hyvää, kun laittaa makean pannarin päälle suolaiset täytteet......
Saattaa olla niinkin. Riippuu tietty siitä, kuinka makeaa siitä on tehty. Esim. Valion sivuilla olevassa pannariohjeessaa on mm. 1 litra maitoa, 4 munaa, reilu 5dl jauhoja. 1 teelusikallinen suolaa ja 1 ruokalusikallinen sokeria. Ei kyllä kovin makeaa saa jos noihin määriin tulee 1 rkl sokeria.
Oma pannarini ei ole mitenkään erityisen makeaa ja makeus tulee sitten lähinnä hillosta ja kermavaahdosta.
Toki onhan niitä makeammankin pannukakun reseptejä olemassa, mutta arvelin että jos lapsetkaan ei tykänneet, niin ehkä aloittajankaan pannari ei ollut kovin makeaa.
Ja suolaisen & makean yhdistelmä voi olla hyväkin, kunhan vain saa osumaan kohdalleen. Sille on ihan oma termikin sweet&sour ja itse käytän makeaa monissa ruoissa. Esim. ananas ja persikka on monissa suolaisissa ruoissa tosi hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin onnellinen kun saisin syödä sen yksin :D Meillä pannari hupenee aina parissa minuutissa pois ja itse saa aina liian vähän.
Tällaisia pannukakun syöjiä minä arvostan. Pannukakkuautistit sitten erikseen...
Tee siitä vaikka kuukautissuojia.
Miten pannukakusta voisi tehdä krutonkeja, niistähän tulee liian kovia ja tiiviitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEihän ollut. Kerroit itse, että mies ei halunnut pannukakkua ja lapsetkin vain närppivät vähän. Eli eivät halunneet.
Provo? Herää pahvi. Mä kysyin ohjeita mitä siitä voisi tehdä ettei mene hukkaan. Lapset ei edes tiedä että olen laihiksella. Sanoivat, että joo halutaan mutta mieli muuttui. Ei ole eka kerta.
Ap
Herää itse ja keksi jotain hauskempaa. Tämä provo on TYLSÄ, kun jankkaat vain sitä haluaako miehesi tai lapsesi vai ei ja puhut itsesi pussiin sata kertaa.
Luetun ymmärtäminen. Voisin syödä, mutta en voi sillä ylipainoa on jo. Halusin tehdä perheelle jotain spessua vaalipäiväksi ja ostin mansikat/kermavaahdon etukäteen. Reaepti oli otettu kotikokista, siinä oli vaniljasokeria plus normi sokeria desi plus voita, joten on kyllä makeaa.
Ap
Tuo alkaa olla ennätyksiä, että pannukakun tekemisessä onnistuu epäonnistumaan.
Pannukakun ongelma on nahkea olemus. Hyvä puoli on helppotöisyys ja iso määrä. Tyypillinen laitosruoka, sellaisena ihan ok. Tai talkooruokana.
Mut aika nirso perhe. Etenkin lapset jotka haluaa ja ei halua taitaa saada mässäämistä liiankin kanssa.
Kaameaa haukkumista taas ketju täynnä. Miten paha olo teillä kaikilla oikein on?? Ap kysyi kauniisti ja saa vaikka mitä niskaansa. Höh.
Englantilainen vread and butter pudding ehkä? Riippuen kuinka kova pintainen pannukakku on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Luetun ymmärtäminen. Voisin syödä, mutta en voi sillä ylipainoa on jo. Halusin tehdä perheelle jotai
Luetun ymmärtäminen. Tuossa ei puhuttu mitään sinun syömisistäsi tai syömättä jättämisistäsi. Ja aika vammainen pitää olla, jos luulee, että ylipaino heilahtaa suuntaan tai toiseen siitä jos kerran syö pannukakkua. Onko sinulla syömishäiriö vai miksi demonisoit normaleja syömisiä tuolla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Kaameaa haukkumista taas ketju täynnä. Miten paha olo teillä kaikilla oikein on?? Ap kysyi kauniisti ja saa vaikka mitä niskaansa. Höh.
Englantilainen vread and butter pudding ehkä? Riippuen kuinka kova pintainen pannukakku on.
Ap:lla tässä on paha olo. Provoilee kun ei ole omaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se pahaa??
Mä voisin kyllä syödä pannukakkua koko pellillisen mansikoiden ja kermavaahdon kanssa. Ihan super hyvää. Etkö pidä pannarista?
Ap
No, etkö juuri vastannut omaan viestiisi?! Mitä ihmettä kyselet täällä, mitä voisit tehdä pannarille, kun samaan aikaan kirjoitat, että voit itse syödä koko pellillisen!?
Mulla on ylipainoa, joten en syö juurikaan mitään missä sokeria, voita yms. Yritän laihduttaa. Lapset maistoi pienen palasen ja sanoi etteivät syö enempää. Mies vain vilkaisi mua kun sanoin, että pannaria/mansikkaa/kermavaahtoa olis tarjolla. Ei halunnut.
Ap
Eli sua ei miellytä se että lapset söivät haluamansa palasen. Kuitenkin ottivat. Pakasta se loppu. Itse olen tyytyväinen että teini on rajoittunut herkkujen suhteen enkä moiti jos ei halua pannaria tms ja vielä kermavaahdolla.
Vierailija kirjoitti:
On, mutta ei sillekään viitsi isoa määrää syöttää.
Ap
Laitat sitten pakastimeen niin, että on yksi pala sinulle ja toinen koiralle. Sille voi varata jääkaappiin muutaman palan seuraaville päiville.
Pannari ei saa olla kumimatto, vaan hieman jopa rapsakka reunoilta ja ihan pinnasta. Hyvin paistunut ja voisula tulee siinä hieman suolaisena maistua. Uunissa olon aikana siihen nousee valtavia patteja jotka osuvat melkein uunin kattoon.
Häiriintynyt äiti, kun yrittää pakottaa muuta perhettä mässäämään kermalla ja pannarilla, vaikka itse ei suostu syömään mitään, koska "laihis". Mene ap hoitoon ennen kuin sairastustat lapsesikin syömishäiriöön, joka sinulla on pahana päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se pahaa??
Mä voisin kyllä syödä pannukakkua koko pellillisen mansikoiden ja kermavaahdon kanssa. Ihan super hyvää. Etkö pidä pannarista?
Ap
No, etkö juuri vastannut omaan viestiisi?! Mitä ihmettä kyselet täällä, mitä voisit tehdä pannarille, kun samaan aikaan kirjoitat, että voit itse syödä koko pellillisen!?
Mulla on ylipainoa, joten en syö juurikaan mitään missä sokeria, voita yms. Yritän laihduttaa. Lapset maistoi pienen palasen ja sanoi etteivät syö enempää. Mies vain vilkaisi mua kun sanoin, että pannaria/mansikkaa/kermavaahtoa olis tarjolla. Ei halunnut.
Ap
Eli sua ei miellytä se että lapset söivät haluamansa
Nyt te ette keskity olennaiseen. Kysymys ei ole siitä ettei kukaan halua syödä vaan siitä mitä siitä voisi vielä tehdä eli jatkojalostaa.
Ap
Sokeria, vaniljasokeria ja lisää makeutta mansikoista. Voita ja kermavaahtoa. Jäisi mullakin syömättä vaikka pannarista tykkään.
Itse kyselet, mitä voit tehdä pannarille, kun muille ei kelpaa ja sitten itse kirjoitat seuraavaan viestiin, että voit syödä itse koko pellillisen, kun on niin hyvää! Nyt ei tuo sinun provosi logiikka toimi. Suunnittele paremmin ensi kerralla!