Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Metelöivä naapuri vaikuttaa jo mun terveyteen

Vierailija
27.01.2024 |

Teen vuorotyötä enkä saa nukuttua koskaan riittävästi (korvatulpista huolimatta).

Kommentit (231)

Vierailija
121/231 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ongelmaa naapurin teinin kanssa. Heillä omakotitalo ja meillä paritalo. Heidän piharakennukseen tehty teinille joku helvetin ryyppyluola. Matkaa meidän kotiovelle n. 4 metriä. 

Monta kertaa viikossa basso jytää ja känniset alaikäiset huutaa pihalla. Yleensä 4-5 asti aamulla. Vanhempia ei kiinnosta. 

Vaikea lähteä omistusasunnosta vaan sen takia että naapurin teini on kasvanut kieroon. 

Järki lähtee pidemmän päälle, jatkunut kuukausia. 

Vanhemmat taitaa pitää pienempänä pahana, että mekastaa ja juhlii kotitalossa ja -pihalla, eikä ties missä kaduilla ja baareissa. 

Vierailija
122/231 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ongelmaa naapurin teinin kanssa. Heillä omakotitalo ja meillä paritalo. Heidän piharakennukseen tehty teinille joku helvetin ryyppyluola. Matkaa meidän kotiovelle n. 4 metriä. 

Monta kertaa viikossa basso jytää ja känniset alaikäiset huutaa pihalla. Yleensä 4-5 asti aamulla. Vanhempia ei kiinnosta. 

Vaikea lähteä omistusasunnosta vaan sen takia että naapurin teini on kasvanut kieroon. 

Järki lähtee pidemmän päälle, jatkunut kuukausia. 

Vanhemmat taitaa pitää pienempänä pahana, että mekastaa ja juhlii kotitalossa ja -pihalla, eikä ties missä kaduilla ja baareissa. 

Niin. Onhan se pienempi paha muilta osin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/231 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisko ns muunlainen meteli? Toisin sanoen laita kuulokkeet korviin ja kuuntele jotakin rentouttavaa. Esimerkiksi sateen ääniä tms. Tai tarpeeksi "jankkaavaa" musiikkia.

Itselle sateen/myrskyn/yms sellaisen äänet ovat olleet tehokkaita muunlaisen ärsyttävän melun eliminoijia. Mitä tulee musiikkiin, niin esim. tähän kappaleeseen olen nukahtanut useammin kuin kerran. Kerran erehdyin kuuntelemaan bussissa ja meinasin sammua. 

Tähän myös. Kappale tosin "yltyy" pikkuhiljaa, niin siihen saattaapi havahtua, itse tosin siinä vaiheessa olin jo vintti pimeänä.. 

Vierailija
124/231 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää ideoita ärsyttävän melun peittämiseen. Kaikille ei toki samanlaiset äänet toimi. Mutta itseäni näyttää auttavan sellaiset äänet, joissa on tavallaan tarttumispinta ts. keskityt siihen muun älämölön sijaan, mutta mikä ei kuitenkaan ole niin soinnukas, että vaatisi sinulta ns. "aktiivista keskittymistä". Lähinnä vaan sellaista keskittymistä, että uppoudut tiettyyn tunnelmaan/mielikuvaan. 

Suosittelen kokeilemaan. Voi tosin aikansa kestää löytää se itselle sopiva musiikki/taustaääni. (Niin joo, ja käyttäkää Adblockia Youtubessa TAI etsikää nimenomaan "no ads" rentoutumisääniä. Mikään ei pilaa rentoutumista niin tehokkaasti kuin mainokset.)

https://youtu.be/T3mCj2u3XSY?si=rheJ5cHH11e_0RO-

https://youtu.be/UzEfSjTYvDc?si=AAArKEHWUQR4mxOJ

https://youtu.be/Qd-CwJa1SHE?si=sRwSa3AqDY4QKPP9

Vierailija
125/231 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillon kun mä asuin kerrostalossa jossa oli huono äänieristys, soitin käytännössä koko ajan ja etenkin aina öisin valkoista kohinaa kaiuttimista, se auttoi heikentämään ympäristöstä kuuluvia ääniärsykkeitä. Se ei haitannu mua ollenkaan, pidän valkoista kohinaa hyvin rauhoittavana. Nykyään kun asun ylimmässä kerroksessa toisessa talossa, ei ääniä niin paljoa kuulu, mutta edelleen olen kuitenkin herkkä ylimääräisille äänille ja tykkäänkin paljon pitää ilmanvaihtoa tehostetussa asennossa. Joku toinen ei varmasti kestäisi asua mun kanssa 😅

Niin ja vastamelukuulokkeet on hyvä keksintö, niitä käytin meluisassa asunnossa paljon. Ostaessani ne rahatilanne ei ollut paras mahdollinen, mutta ehdottomasti olivan hintansa väärti!

Vierailija
126/231 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillon kun mä asuin kerrostalossa jossa oli huono äänieristys, soitin käytännössä koko ajan ja etenkin aina öisin valkoista kohinaa kaiuttimista, se auttoi heikentämään ympäristöstä kuuluvia ääniärsykkeitä. Se ei haitannu mua ollenkaan, pidän valkoista kohinaa hyvin rauhoittavana. Nykyään kun asun ylimmässä kerroksessa toisessa talossa, ei ääniä niin paljoa kuulu, mutta edelleen olen kuitenkin herkkä ylimääräisille äänille ja tykkäänkin paljon pitää ilmanvaihtoa tehostetussa asennossa. Joku toinen ei varmasti kestäisi asua mun kanssa 😅

Niin ja vastamelukuulokkeet on hyvä keksintö, niitä käytin meluisassa asunnossa paljon. Ostaessani ne rahatilanne ei ollut paras mahdollinen, mutta ehdottomasti olivan hintansa väärti!

Näinpä. Osta kunnon kuulokkeet. Ja ihan ihan siis napeissakin on tuntuvat laatuerot. Napit of course parhaat nukkuessa, et ns. "pelikuulokkeiden" kanssa voisi edes kyljellä nukkua. 

Vierailija
127/231 |
29.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan vissiin useampi naapuri mukaan tekemään valitus. On se nyt helkkari että tollaiset sekopäät saa terrorisoida muita. Muuttaminen kävisi varmaan nopeammin kuin tilanteen korjaantuminen. Uudessa asunnossa voi sielläkin olla vastassa sekopää naapuri. En tiedä mitä tekisin vastaavassa tilanteessa, ehkä rupeaisin sabotoimaan sen elämää. Paskea postiluukusta sisään vaan.

Vierailija
128/231 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis kertonut naapureille, että heidän käytös häiritsee? Mietin vain, että minulla on pelikavereita, jotka pelaavat yöllä kuulokkeet päässä ja voivat olla aika äänekkäitä, mutta olettavat etteivät häiritse ketään, koska kukaan ei ole sanonut mitään. Joku pieni ystävällinen lappu postiluukusta esimerkiksi olisi kätevä tapa kertoa.

Vierailija
129/231 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautetta naapurille metelönnistä, miluiten asiallisesti ja rauhallisesti. Tai sitten isännöitsijälle, jonka tehtävä on tehdä huomatus naapurillesi. Päiväsikaan ei tietenkään voi vaatia samanlaista hiljaisuutta kuin yöllä, mutta joku tolkku sentään on oltava siinäkin, milasiata elämää kerrostalossa vieetään .

Vierailija
130/231 |
30.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää miten täällä suomessa rakennetaan talot niin huonosti, monissa uusissaki kerrostaloissa äänet kuuluu selvästi liikaa.

Vierailija
131/231 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa tätä enää, itkettää ja väsyttää :( Mutta mitään kelvollista asuntoa ei ole nyt edes tarjolla vaikka olisin valmis sen sopimussakonkin jo maksamaan.

Ap

Vierailija
132/231 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä teurastetaan sikaa ja nyljetään elävää kissaa saunailtoina tai sitten naapurin emäntä on katsonut liikaa jyystöpokea ja kuvittelee, että se järjetön ulina on jotenkin hienoa

Vierailija
133/231 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastamelukuuloke.

Vierailija
134/231 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko kaikkiin huoneisiin? Jos nukkuis varavuoteella tai sohvalla tai jopa parvekkeella kuten se pikkupoika?

Vierailija
135/231 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko kaikkiin huoneisiin? Jos nukkuis varavuoteella tai sohvalla tai jopa parvekkeella kuten se pikkupoika?

Kuuluu kaikkiin huoneisiin kun juoksevat ja remuavat ympäri asuntoa. Parveketta ei ole.

Ap

Vierailija
136/231 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joutunut muuttamaan kahdesti näiden  yhyy-yhyy-mullapaonisotsubbarit hyypiöiden takia.

Kun järkeä ei saa taottua kaaliin, ja poliisi on kädetön.

Jännä ettei isännöitsijäkään saa tyyppejä kuriin.

Vierailija
137/231 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan kysyttyjä sellaiset talot, missä ei saa metelöidä. Onhan sitä savuttomiakin taloyhtiöitä, niin miksi ei myös hiljaisia. 

Vierailija
138/231 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirattomat kerrostalot ovat tervetulleita suomeen. Sitten voi olla erikseen koirille tarkoitettuja kerrostaloja.

Vierailija
139/231 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi varmaan kysyttyjä sellaiset talot, missä ei saa metelöidä. Onhan sitä savuttomiakin taloyhtiöitä, niin miksi ei myös hiljaisia. 

Varmaan loukkaisi jonkun mölyäjän ihmisoikeuksia.

Vierailija
140/231 |
04.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joju ehdotti vadtamekukuulokkeita. Ilman muuta hanki sellaiset. Heti maanantaina. Ongelma voi helpottaa.