Metelöivä naapuri vaikuttaa jo mun terveyteen
Teen vuorotyötä enkä saa nukuttua koskaan riittävästi (korvatulpista huolimatta).
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Joju ehdotti vadtamekukuulokkeita. Ilman muuta hanki sellaiset. Heti maanantaina. Ongelma voi helpottaa.
Näitä ei voi pitää nukkuessa. Ja muutenkin joudun pitämään töissä korvatulppia, niin en todellakaan haluaisi tulpata kuuloani ihan koko päiväksi. Aion muuttaa pois kunhan löydän jonkun sopivan asunnon.
Ap
Valitettavasti jos asuu kerrostalossa niin on pakko sopeutua siihen, että ääniä kuuluu naapurista. Varisinkin kun nyt taidat puhua ajasta jolloin edes hiljaisuus ei ole voimassa niin et voi vaatia naapuria leikkimään kuollutta päiväsaikaan. Jos kerrostalon elämänrytmi ei sovi sinulle, sinä olet se jonka on muutettava muualle tai sopeuduttava muiden aikatauluihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut muuttamaan kahdesti näiden yhyy-yhyy-mullapaonisotsubbarit hyypiöiden takia.
Kun järkeä ei saa taottua kaaliin, ja poliisi on kädetön.
Meillä on myös yhdessä asunnossa näitä aloittaa mökäämisen klo 22 ja hiljaista tulee minuutilleen klo 7.00 sen jälkeen koko päivä asunto on täysin hiljainen. Täysin tahallista toimintaa. Onneksi näitä saa häädettyä tulevaisuudessa helpommin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis kertonut naapureille, että heidän käytös häiritsee? Mietin vain, että minulla on pelikavereita, jotka pelaavat yöllä kuulokkeet päässä ja voivat olla aika äänekkäitä, mutta olettavat etteivät häiritse ketään, koska kukaan ei ole sanonut mitään. Joku pieni ystävällinen lappu postiluukusta esimerkiksi olisi kätevä tapa kertoa.
Mitäs jos vaikka tarkistaisitte, että se meteli kuuluu vain sieltä kuulokkeista kun se huutaminen ei ole pahin vaan ne pelin äänet.
Nukkumista varten mahdollisimman hyvin äänieristetty "koirankoppi". Sellaisia myydään ainakin maailmalla.
Turhaa valittamista. Jos äänet häiritsee sun vuorotyön takia, sinä hankit korvatulpat tai muutat pois. Ei ole naapurin vika, että sinä olet työssä, jossa et saa kunnolla nukuttua ja tämän seurauksena herkistyt äänille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut muuttamaan kahdesti näiden yhyy-yhyy-mullapaonisotsubbarit hyypiöiden takia.
Meillä on myös yhdessä asunnossa näitä aloittaa mökäämisen klo 22 ja hiljaista tulee minuutilleen klo 7.00 sen jälkeen koko päivä asunto on täysin hiljainen. Täysin tahallista toimintaa. Onneksi näitä saa häädettyä tulevaisuudessa helpommin.
Minulla on ollut tuollainen tilanne jossa naapuri pakottaa hänen unirytmiin. Saan nukkua aamulla pidempään kun metelöin silloin kuin hän itse yrittää nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Nukkumista varten mahdollisimman hyvin äänieristetty "koirankoppi". Sellaisia myydään ainakin maailmalla.
Tälläinen tulisi tarpeeseen kerrostalossa. Ratkaisi monta ongelmaa.
Huoneeseen tarkoitettu aktiivinen meluntorjunta? Korkeilla äänillä se ei onnistu mutta matalilla taajuuksilla (jyminä ja jyskytys) pitäisi kyllä onnistua. Maksaa kylläkin.
Jos ei tuota niin sitten näin:
Ensimmäisenä huoneeseen paksut seinävaatteet ja matot. Vapaille seinille melua absorboivaa mattoa tai levyä jota saa rautakaupasta tai vaikkapa biltemasta. Jos sängyssä on pääty niin sängyn päädyn pintaan tuota levyä koska se heijastaa ääntä lähellä korviasi. Näin estetään äänien heijastelu huoneessa. Sitten korvatulpat joilla on riittävä vaimennus. Kokeile erilaisia malleja. Huoneeseen taustamelu, jossa on ääniä samoilla taajuuksilla mitkä sinua häiritsevät eli tässä tapauksessa matalaa jyminää. Ukkosen ääniä?
Soitat taustamelua nukkumisen aikana huoneessa niin kovalla, että itse kuulet sen selvästi vaikka korvatulpat ovat päällä. Näin naapurin meteli ei tule hiljaisuutta vasten vaan on vain pieni muutos taustamelun tasossa.
Taustamelun lähteeksi vaikkapa mp3 - soitin jossa pitkä äänite. Lyhyestä tunnin parin äänitteestä saa tietokoneella kohtuullisen helposti tehtyä pitkän äänitteen.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti jos asuu kerrostalossa niin on pakko sopeutua siihen, että ääniä kuuluu naapurista. Varisinkin kun nyt taidat puhua ajasta jolloin edes hiljaisuus ei ole voimassa niin et voi vaatia naapuria leikkimään kuollutta päiväsaikaan. Jos kerrostalon elämänrytmi ei sovi sinulle, sinä olet se jonka on muutettava muualle tai sopeuduttava muiden aikatauluihin.
Olen asunut useissa eri osoitteissa eikä missään ole pidetty sellaista ryskettä, pauketta, jytinää ja huutoa kuin täällä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huoneeseen tarkoitettu aktiivinen meluntorjunta? Korkeilla äänillä se ei onnistu mutta matalilla taajuuksilla (jyminä ja jyskytys) pitäisi kyllä onnistua. Maksaa kylläkin.
Jos ei tuota niin sitten näin:
Ensimmäisenä huoneeseen paksut seinävaatteet ja matot. Vapaille seinille melua absorboivaa mattoa tai levyä jota saa rautakaupasta tai vaikkapa biltemasta. Jos sängyssä on pääty niin sängyn päädyn pintaan tuota levyä koska se heijastaa ääntä lähellä korviasi. Näin estetään äänien heijastelu huoneessa. Sitten korvatulpat joilla on riittävä vaimennus. Kokeile erilaisia malleja. Huoneeseen taustamelu, jossa on ääniä samoilla taajuuksilla mitkä sinua häiritsevät eli tässä tapauksessa matalaa jyminää. Ukkosen ääniä?
Soitat taustamelua nukkumisen aikana huoneessa niin kovalla, että itse kuulet sen selvästi vaikka korvatulpat ovat päällä. Näin naapurin meteli ei tule hiljaisuutta vasten vaan on vain pieni muuto
En ala laittaa rahaa tällaiseen. Muutan pois heti, kun on mahdollista
Ap
Tiedän miltä tuntuu. Ennen seinän takana oli venäläinen pariskunta jolla parisuhteessa kaikki hyvin, ei ääntä kuulunut. Nainen tosin keittiön kaappeja kolisteli aina ruoka aikaan ja illalla sellaisella ikäänkuin -hiljainen kärsijä - kotirouva.
Uusi venäläinen pariskunta nainen on se viisi vuotias joka huutaa ja kirkuu. Päivällä mies töissä ja kun illalla tulee, alkaa aamuyöhön asti se huutaminen, nauraminen ja kirkuminen kuin innostunut pikkutyttö. Normaali puheäänestä ei tietoakaan vaan hänelle se on kovaan ääneen puhuminen. Nauru raikuu ympäri käytävää kuin jokerilla. Pariskunta tietää että naapurit kuulevat ja on valitettu melusta, mutta eivät välitä aiheuttamastaan melusta, muuta käyttäytymistään tai hiljene yöllä, vaan heittäytyvät tyhmäksi "hoono suome"
Ironista se kuinka talossa on myös lapsiperheita joista ei ääntä kuulu naapureille tai käytävälle, verrattuna naiseen joka sitten kirkuu ja huutaa lastenkin puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut useissa eri osoitteissa eikä missään ole pidetty sellaista ryskettä, pauketta, jytinää ja huutoa kuin täällä.
Ap
Tiedän minkälaista on asua tuollaisessa paikassa jossa kuuluu jatkuvaa pauketta naapureilta. Haittaa normaalia arkea.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää miten täällä suomessa rakennetaan talot niin huonosti, monissa uusissaki kerrostaloissa äänet kuuluu selvästi liikaa.
No kun ei itselle rakenneta niin vedellään miten sattuu ja vähän mutkat suoriksi, yks duunipäivä muiden joukossa ja perjantaikaljat häämöttää jo.
Vierailija kirjoitti:
Kuse uunipellille ja pelti pakastimeen. Yöllä sujautat keltaisen jäälevyn naapurin postiluukusta. Toista tarvittaessa jos metelöinti jatkuu 👍
Tämä niksi todellakin toimii! Johan hiljeni naapuri 💪
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut tuollainen tilanne jossa naapuri pakottaa hänen unirytmiin. Saan nukkua aamulla pidempään kun metelöin silloin kuin hän itse yrittää nukkua.
Taloyhtiössä on hiljaisuus säännöt ja niitä noudatetaan. Ei täällä mökää kuin tuo yhden asunnon väki. Enkä ymmärrä mikä sinua vaivaa jos et osaa ihmisiksi olla yöllä ja terrorisoit naapureitasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiössä on hiljaisuus säännöt ja niitä noudatetaan. Ei täällä mökää kuin tuo yhden asunnon väki. Enkä ymmärrä mikä sinua vaivaa jos et osaa ihmisiks
Naapuri metelöi klo 5:sta asti. Kun itse metelöi vaikka klo 22 niin saa nukkua aamulla pidempään. Tietenkään ei saa tahallisesti metelöidä, mutta vahingossa.
Vttu että nuo kultakalamuistiset naapurit on sitten ärsyttäviä. Ne muistaa tasan sen loppuillan vaan hiljentää kun itse annan jotain äänimerkkiä ja taas seuraavana päivänä jatkuu.
Kaikki ilta ja yömyöhään tapahtuvat pamaukset,kolinat, järjetön norsumarssi yms ovat tahallista kiusantekoa. Tätä harrastivat myös entisessä taloyhtiössä asuessani yläpuolella asuva nuori pojankloppi. Oikein kutsu kaveritkin mesoamaan. Kun menin kuuntelemaan parvekkeelleni että mitä ihmettä niin kamala naurunmyräkkä ja sit se kehtaa vielä sanoa että "tuolla se nyt on"! Oli pelottavaa koska olen yksinasuva nainen. Soitin poliisit tasan klo 00.00. Ei auttanut kuin vähäksi aikaa kun poliisit lähtivät niin 2 tunnin päästä vielä valtava pamaus yläpuolelta. Hiljeni silloin ku itse yritin aamu 5 lähteä töihin!
Kyllä jatkuva tahallinen valvottaminen vaikuttaa työssäjaksamiseen ja lopulta fyysinen kunto romahtaa kun joutuu jatkuvassa univelassa tekemään töitä. Mullehan kävi lopulta niin että reilun vuoden univelat ja jatkuva valvottaminen myös viikonloppuisin (varsinkin silloin kum naapuri piti remubileet) että jouduin sairaalahoitoon 27 vuotiaana rytmihäiriöiden takia, lisäksi aivoissa todettiin stressistä johtuva aivokalvontulehdus (,näin lääkäri diagnosoi)
En ole sen jälkeen päivääkään pystynyt tekemään töitä,kiitos 18 wee klopin joka pilasi fyysisen terveyden tilan loullisesti! Muistivaikeudet vaikeuttanut arkea jo 6 vuotta. Muutin 3 vuoden jälkeen siitä yhtiöstä pois mutta eipä ollut seuraavakaan taloyhtiö sen hiljaisempi! Tai no oli verrattuna edelliseen mutta erona oli että alapuolella asui opiskelija likka joka valvotti kans joka toinen tai kolmas yö kiljumisillaan ja huudoillaan. Muistan ikuisesti sen kum kysyin tässäkin asuntonäytössä että onko hiljainen taloyhtiö ja kerroin huonoista kokemuksistani "joo on,täysin hiljainen " oli vastaus...olikin sen reilu 3 kuukautta kunnes alapuolelle muutti kans joku 18-20 vuotias opiskelijatyttö.
Ja itsekin siis tein useasti ilmoituksia sekä taloyhtiön puheenjohtajalle,isännöitsijälle että poliiseille. Mikään ei auttanut kuin ehkä max 2 päiväksi ja sitten meno jatkui entistä pahempana. Tämän hetkinen tilanne on että muutin uudestaan ja nyt tällä hetkellä rauhallista vaikka seinän takaa kuuluikin puolen vuoden ajan kaapinoven kitinää ja sellainen rautaoven tyyppinen ääni. Loppui isännöitsijän toimesta.
Siis vastamelukuulokkeet. Olipas taas paksut sormet tai laite pisti omiaan.