Metelöivä naapuri vaikuttaa jo mun terveyteen
Teen vuorotyötä enkä saa nukuttua koskaan riittävästi (korvatulpista huolimatta).
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä on nykyisin. Ja tulee jatkossa olemaan enemmän näitä kun hallituksen toimet toteutuu, mesoavia yökukkujia jotka riehuvat piri/alkoholi päissään.
Jospa nämä ihmiset älyäisivät mennä töihin, ennen kuin heistä tulee piripäisiä yökukkujia.
Loisia on Suomi täynnä, eikä kaikki ole narkkeja.
Menneppä Mauri takaisin nukkumaan, että jaksat äänestää päivällä Jussia.
vedät naapuria kunnolla pataan joka kerta kun metelöi. ja välillä ihan muuten vaan. kylläse joskus oppii. ei muuta kun lentopallomailat heilumaan ja mökänaapurilta älli pois.
Ja minä en voi nukkua koulussa kun opettaja meluaa. 😢
Suomessahan on semmoinen ongelma, että täällä asuu vieläkin juuri puusta tippuneita olioita, jotka ovat lapsena asuneet korvessa omakotitaloissa. Joillekin näille tulee yllätyksenä kerrostaloasuminen, toki paljon häiriöjonneja on myös ikänsä kerrostaloissa asuvissa.
Vierailija kirjoitti:
vedät naapuria kunnolla pataan joka kerta kun metelöi. ja välillä ihan muuten vaan. kylläse joskus oppii. ei muuta kun lentopallomailat heilumaan ja mökänaapurilta älli pois.
Lentopallomaila alkoi kiinnostaa. 🤪 Uusi keksintö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun iäkäs vanhempikin on sitä mieltä, että lapsenlapsista saa päivällä lähteä elämisen ääntä. Yöllä sit ollaan hiljaa. Ne jotka ei normaalia elämää kestä, muuttakoot metsään.
Tämä iäkäs vanhempasi tuskin tekee vuorotyötä eikä häntä niin haittaa, jos joskus jää unet vähän lyhyiksi. Kuulokin on todennäköisesti sen verran heikentynyt, että ihan kaikkea meteliä ei edes kuule.
Mikä tämän kommentin pointti edes on?
Porukan mielestä toisen suomalaisen pitäisi mennä TÖIHIN mutta kun sen TÖIHINmenoa rasittaa se ettei saa naapurin metelöinnin takia nukuttua niin siitäkään ei saisi valittaa. En ymmärrä tätä, että kaikki mitä yksi suomalainen tekee on nykyään jonkun toisen suomalaisen mielestä väärin ja vi**uilun arvoista.
Ei mitään solidaarisuutta tai myötäelämistä vaan suomalaiset on saatu vihaamaan toisiaan ja etsimään toisesta aina vikoja. Koska näin on käynyt?! Aivan kuin näillä palkoilla ja verotuksella asuttaisiin vaikka pk-seudulla yhtään missään muualla kuin siellä kerrostalon vuokramurjussa.
Minkä ikäinen ap olet? Minä nukuin nuorempana yövuoron jälkeen helposti vähintään 8h unet asuinpaikasta ja metelistä riippumatta. Kun ikää tuli lisää, heräsin 3-4h unien jälkeen vaikka olisi ollut aivan hiljaista, eikä uni välttämätyä tullut enää tuon jälkeen. Lopetin vuorotyön.
Kova meteli on eri asia mutta ihmettelen miten joku voi herätä siihen jos naapurissa käydään suihkussa tai vedetään vessa. Asuvatko nämä herkkäuniset kaikki yksin vai eikö heidän kotonaan kukaan käy koskaan yöllä vessassa tai aamulla suihkussa ennen muiden heräämistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin saan tulpilla nukuttua. Aura-autot jyrää, lapse tulee koulusta, lentoliikenne menee läheltä. Ah ja minä vaan kuorsaan ja herään, et toinen tulppakin on lähteny korvasta.
Apteekissa myydään tiiviitä korvatulppia(uimarit käyttää) saat nukuttua. Entä melunsuojakuulokkeet(raksalla käytetään ? Tai muuttaa..
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen ap olet? Minä nukuin nuorempana yövuoron jälkeen helposti vähintään 8h unet asuinpaikasta ja metelistä riippumatta. Kun ikää tuli lisää, heräsin 3-4h unien jälkeen vaikka olisi ollut aivan hiljaista, eikä uni välttämätyä tullut enää tuon jälkeen. Lopetin vuorotyön.
Kova meteli on eri asia mutta ihmettelen miten joku voi herätä siihen jos naapurissa käydään suihkussa tai vedetään vessa. Asuvatko nämä herkkäuniset kaikki yksin vai eikö heidän kotonaan kukaan käy koskaan yöllä vessassa tai aamulla suihkussa ennen muiden heräämistä?
Kyllä mä herään ihan vaan siihen jytinään, joka kuuluu kun mun katolla juostaan.
Ap
Kuulosuojaimet auttaa herkkäkorvaisia päikkäreissä.
Itse käytän ja olen kuin veden alla - ihanaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko vuokranantajalle valittaa metelistä. Pyytää vuokran alennusta tai sakotonta lupaa muuttaa aikaisemmin pois.
Myös isännöitsijä voi puuttua liialliseen meteliin.
Kerrostalossa jokaisella on oikeus olla oma itsensä ja elää omannäköistä elämää
Koirien pitäminen kerrostalossa pn vihoviimeistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko vuokranantajalle valittaa metelistä. Pyytää vuokran alennusta tai sakotonta lupaa muuttaa aikaisemmin pois.
Myös isännöitsijä voi puuttua liialliseen meteliin.
Kerrostalossa jokaisella on oikeus olla oma itsensä ja elää omannäköistä elämää
Paitsi niillä, jotka haluavat elää hiljaisesti.
Niin minunkin terveyttäni.
Minäkin harmittelen, että korvatulpat päästävät kuitenkin ääntä läpi. Minä en ole vuorotöissä, mutta en halua siltikään kuulla kaikkea mitä naapurini haluavat viestittää.
En myöskään tiedä, kuinka terveellistä on pitää korvatulppia - jatkuvasti - korvissa. Minä nimittäin pidän. Minä en enää halua kuulla yhdenkään ihmiset älyttömiä puheita... Parempi kun en kuulis yhtään mitään.
Joskus kun laittaa hiusten pesun jälkeen korvatulpat ja korvakäytävät ovat hieman vielä kosteat, tulpat asettuvat niin tiiviisti, että juuri mitään ei kuulu. Mutta tämä tiiviys rupeaa sitten särkemään korvia, joten on pakko vähän avata käytävää.
Mun on muutettava korpeen. Koska minä en halua enkä jaksa enää noita älyttömiä puheenvuoroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä herään ihan vaan siihen jytinään, joka kuuluu kun mun katolla juostaan.
Ap
Olisko mahdollista muuttaa ylimpään kerrokseen? Itse en siedä lainkaan mitään yläkerrasta kantautuvaa töminää ja kopistelua, enkä siksi muuta kuin ylimpään kerrokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olisko mahdollista muuttaa ylimpään kerrokseen? Itse en siedä lainkaan mitään yläkerrasta kantautuvaa töminää ja kopistelua, enkä si
Seuraava asunto todellakin on ylimmässä kerroksessa. Ihme juttu kyllä, kun edellinen koti oli alimmassa kerroksessa eikä sinne kuulunut koskaan mitään töminää tai pauketta mistään asunnosta.
Ap
Voimia AP! Toivon että tilanne ratkeaa pian sinulle parhaalla tavalla.
Mua ärsyttää kun pitää muuttaa taas homeen takia. Jo kolmas homekämppä putkeen tämä nykyinen.
Tosin ihana rauha täällä on ollut. Ylin kerros, tyhjät asunnot niin alapuolella kuin kummallakin sivulla ollut jo kuukausia.
Mietin jo etukäteen miten totun uudessa kämpässä naapureiden ääniin tämän ylhäisen yksinäisyyden ja hiljaisuuden jälkeen.
No valitettavasti et voi asialle mitään muuta kun valita asuinpaikaksi jonkin muun. Sulla se valinta sentään on. Jos klo 22 jälkeen metelöi nii soita poliisille. Näin teen itsekin. Loppuu metelöinti aika nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
No valitettavasti et voi asialle mitään muuta kun valita asuinpaikaksi jonkin muun. Sulla se valinta sentään on. Jos klo 22 jälkeen metelöi nii soita poliisille. Näin teen itsekin. Loppuu metelöinti aika nopeasti.
Niin. Se "ongelma" tässä onkin, että naapuri ei mölyä hiljaisuusaikana ja kyseessä on ns. normaalit elämisen äänet lasten toimesta.
Ap
Oletko kuullut vanhaa sanontaa, jos lähtee sutta karkuun niin voi tulla karhu vastaan?