Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Metelöivä naapuri vaikuttaa jo mun terveyteen

Vierailija
27.01.2024 |

Teen vuorotyötä enkä saa nukuttua koskaan riittävästi (korvatulpista huolimatta).

Kommentit (231)

Vierailija
81/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tietää olevansa ääniyliherkkä, niin viisainta on muuttaa ylimpään kerrokseen. Heti saat poistettua yläkerran naapurit ongelmalistaltasi. Jos sitten ei löydy yläkerroksen kämppää, niin ottaa minkä ottaa ja sitten alkaa etsiä aktiivisesti ylimmän kerroksen asuntoa. Tai rivitaloa. Tai sitten opettelee nukkumaan hälyssä.

Ylin kerros ei mitään auta, jos molempien puolien seinänaapurit on meluavia. Myös alhaalta ylöspäin kuuluu. Eli ihan sama missä kohtaa asuu.

no auttaahan: silloin sinulla ei ole ketään yläkerrassa meluamassa.

Vierailija
82/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kans olen jo 6 vuotta kärsinyt siitä, että yläpuolella asuva nuori kloppi paiskoo kaikki tavaransa nurkkiin ym. ihmeellistä ääntä, jota ei voi edes käsittää, mistä sellaista ääntä saa aikaiseksi. Välillä kuuluu iso rysähdys, ihan kuin jotain oikein ryskäytettäisiin päin jotain.

Käsittämätöntä, että jotkut ei tajua, että alapuolella oleva varsinkin kuulee kaiken selvästi. Omassa talossa yläkerran klopin puhekin kuuluu minun asuntooni, koska hän huutaa kaikki asiansa.

Olen huutanut ja paukuttanut kattoon. Koska jos minä kerran kuulen hänen äänensä, on hänenkin pakko kuulla minut. Mutta sama ryske vain jatkuu. Ihan tahallista meluamista siis. Mutta koska ääni kestää vain hetken - esim. se helvetinmoinen rysähdys - niin miten sellaisesta valittaakaan voisi isännnöitsijälle. Kloppikin taitaa tietää, ettei voi, vaikka hän paiskoisi sata kertaa jotain nurkkaan päivän aikana, koska se yksi ääni kestää vain hetken

Ite sain aikoinaan samanlaisesta asujasta rytmihäiriöt. Just kun meinasit nukahtaa, kuulu ku pommi ois pudotettu lattialle. Samanlaisia säikähdyksiä sitte pitkin yötä. En tajua mitä ukko puuhasi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yötyö ja kerrostalossa asuminen on ihan varmasti haasteellinen yhtälö. Keskellä päivää ei voi vaatia naapureilta hiljaisuutta, vaikka itsellä kuinka olisi tarve nukkua. Toisilla on kuitenkin oikeus asunnoissaan elää.

Hyvät, laadukkaat korvatulpat on paras ja ainoa ratkaisu ongelmaasi , ellei muualle muuttaminen innosta. Mielenrauhasi ja terveytesi vuoksi suosittelen siis investointia korvatulppiin!

Vierailija
84/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni meteliä saa pitää. Se kuuluu elämään. Viikonloppuisin saa ja pitää pitää bileitä. Aina voi muuttaa pois, jos ei kestä meteliä. Itse en ainakaan välitä naapureista, elän elämää just niinkuin haluan! 

Vierailija
85/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kyllä faktat on näin, asunnot mitkä ovat arvopaikoilla siellä on rauhallista. Vuokrakasarmit, white trash huutavat metelöivät pitävät oikeutena huutaa ja metelöidä kellon ympäri.

Vierailija
86/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni meteliä saa pitää. Se kuuluu elämään. Viikonloppuisin saa ja pitää pitää bileitä. Aina voi muuttaa pois, jos ei kestä meteliä. Itse en ainakaan välitä naapureista, elän elämää just niinkuin haluan! 

sä voit muuttaa sitten itse johonkin metsään jos olet niin ääliö ettet ajattele kuin itseäsi. 

en tietenkään muuta. Pidän meteliä just niin paljon kuin haluan. 

Vierailija
87/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sen parempaa on kuin häiriköivä naapuri. Ei saa valittaa

Vierailija
88/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MUUTA METSÄÄN!!!!! 

Se ois sulle hyvä paikka 

Vierailija
89/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap!

itsellä oli bailaava syrjäytynyt mies naapurissa. Sitä kusen lorinaa ja yrjöömistä, örinää ja karaokea läpi yön n 5x vkossa jaksoin 7 kk ja sitten vaan päätin, että takuuvuokra saa mennä.

Muutin uuteen, aluksi oli rauhallista, koska muutin syksyllä. Seuraavana kesänä sitten ääliöjengi kiljui, dokasi jne sisäpihan yhteispenkeillä, kun oli ihanan lämmin kesä. Että en tiedä, mihin sitä muuttaisi.

Vierailija
90/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metelöiviä naapureita pitää ymmärtää. 

Vierailija
91/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyyh muuta pois. 

Metelöinnille et voi mitään. Kestä se! 

Vierailija
92/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ongelmaa naapurin teinin kanssa. Heillä omakotitalo ja meillä paritalo. Heidän piharakennukseen tehty teinille joku helvetin ryyppyluola. Matkaa meidän kotiovelle n. 4 metriä. 

Monta kertaa viikossa basso jytää ja känniset alaikäiset huutaa pihalla. Yleensä 4-5 asti aamulla. Vanhempia ei kiinnosta. 

Vaikea lähteä omistusasunnosta vaan sen takia että naapurin teini on kasvanut kieroon. 

Järki lähtee pidemmän päälle, jatkunut kuukausia. 

Ovatko alaikäisiä? Poliisi paikalle. Joka tapauksessa.

Jep. 16-17 vuotiaita. Poliisille oon soittanut 6 kertaa ja 2 kertaa ovat käyneet paikalla. Jos asuisin kerrostalossa niin helppo ois ottaa isännöitsijään yhteyttä, mut tällaisella pientaloalueella on tosi vaikea saada ketään vastuuseen. Odotan sitä päivää kun se kakara muuttaa pois. Vanhemmat ulkoistaneet möykkäävän pojan pois omakotitalostaan, ainoa vaan et nyt se on meidän naapureiden ilona. 

Vierailija
93/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Päivällä voi metelöidä johtuen vanhentuneista määräyksistä. Vuorotöitä tkee noin puolet nykyään. Siis neuvoja vanhentuneiden taloyhiöiden suhteen. Mene kokoukseen. Kotonasi voit käyttää ns. lintumikrofonia ja se ei saa ylittää tiettyjä rajoja (poislukien lapset). Vuorotöissä on apuna kuten sanoit korvatulpat. Tee omaaan korvaan sopivat ja saat joko kokonaan äänettömät tai siltä väliltä. Jos ei auta osta äänetön asunto. Myös nykyisen asnnon voi akstisoida ...

Vierailija
94/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä ap!

itsellä oli bailaava syrjäytynyt mies naapurissa. Sitä kusen lorinaa ja yrjöömistä, örinää ja karaokea läpi yön n 5x vkossa jaksoin 7 kk ja sitten vaan päätin, että takuuvuokra saa mennä.

Muutin uuteen, aluksi oli rauhallista, koska muutin syksyllä. Seuraavana kesänä sitten ääliöjengi kiljui, dokasi jne sisäpihan yhteispenkeillä, kun oli ihanan lämmin kesä. Että en tiedä, mihin sitä muuttaisi.

Mölyapinoita ei pääse pakoon mihinkään, ne seuraa aina ennemmin tai myöhemmin perässä.

Vierailija
95/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin saan tulpilla nukuttua. Aura-autot jyrää, lapse tulee koulusta, lentoliikenne menee läheltä.  Ah ja minä vaan kuorsaan ja herään, et toinen tulppakin on lähteny korvasta. 

Apteekissa myydään tiiviitä korvatulppia(uimarit käyttää)    saat nukuttua. Entä melunsuojakuulokkeet(raksalla käytetään ?  Tai muuttaa..

Mitkä niistä apteekin korvatulpista on hyvä?

Olen vissiin testannu ainaki lähiapteekin kaikki tulpat  + kärkkäisen  ja tokmannin.

googlaa yksilölliset korvatulpat. Ovat kalliimmat kuin jotkut kaikille sopivat korvatulpat, mutta ovat hillittömän hyviä. Niitä saa melutulppina ja unitulppina. otetaan omasta korvasta valu

Mutta älytöntä, että joutuisi ostamaan tämmöiset vaan sen takia, että joku naapuri ei osaa ottaa muita huomioon. Meillä kaikki muut osaa elää normaalisti, mutta uusi yläkerran naapuri tömistää ympäri asuntoa niin, että kattolamput heiluu, tiputtelee jatkuvasti tavaroita laminaattilattialle ja kälisee puhelimeen niin kovaäänisesti, että kuuluu kaikille naapureille. Miksi meidän kaikkien muiden pitäisi ostaa kalliit kuulokkeet vain siksi, ettei se nuori akka osaa elää kuin normaalit ihmiset?

Vierailija
96/231 |
27.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtälailla sapettaa naapurin rämäinen ja huolimaton etupiha, auton tyhjäkäyttö oven edessä ja tupakan tupsuttelu ikkunan alla siten, että varsinkin kesäisin ihanat savut kantautuu monta kertaa päivässä raikastamaan kodin.

Tulemme elämään elämäämme jatkossakin, emmekä hiippaile varpailla vaan jotta tanssisimme ventovieraiden pillin mukaan. Olemme jo karsineet siitä, että emme harrasta instrumenttien soittamista tai nakuttelua vaativia projekteja. Ihan riittävää huomioimista ja oman elämän pienentämistä. Onneksi päästään ok-taloon pian. Saatte jäädä homehtumaan lähiöluukkuihinne, köyhät ja heikkolahjaiset.

Vierailija
97/231 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on nykyisin. Ja tulee jatkossa olemaan enemmän näitä kun hallituksen toimet toteutuu, mesoavia yökukkujia jotka riehuvat piri/alkoholi päissään. 

Yöduunarit ne osaa elää hiljaisesti, päiväduunarit on mulkkuja kolistelijoita.

Jännä juttu että yhteisöt vinkuu että yöllä on tietyt palvelut saatavilla, mutta meidän ei anneta nukkua.

Minä olenkin tästä lähtemässä maalle asumaan, kaupunkielämä on ihan sairasta.

Jyrsijöitä vastaan pystyy taisteleen, Jonneja vastaan ei pysty. Asia opittu, kiitosta vaan.

Vierailija
98/231 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka yöduunareita kiusaa, niin hän saa sitten yö aikaan sydärin.

Vastataan hänelle että tullaan klo 08 kun ette arvosta meidän olemassa oloa.

Vierailija
99/231 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä on nykyisin. Ja tulee jatkossa olemaan enemmän näitä kun hallituksen toimet toteutuu, mesoavia yökukkujia jotka riehuvat piri/alkoholi päissään. 

Jospa nämä ihmiset älyäisivät mennä töihin, ennen kuin heistä tulee piripäisiä yökukkujia.

Loisia on Suomi täynnä, eikä kaikki ole narkkeja. 

Vierailija
100/231 |
28.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko vuokranantajalle valittaa metelistä. Pyytää vuokran alennusta tai sakotonta lupaa muuttaa aikaisemmin pois. 

Myös isännöitsijä voi puuttua liialliseen meteliin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän