Metelöivä naapuri vaikuttaa jo mun terveyteen
Teen vuorotyötä enkä saa nukuttua koskaan riittävästi (korvatulpista huolimatta).
Kommentit (231)
Niin kans olen jo 6 vuotta kärsinyt siitä, että yläpuolella asuva nuori kloppi paiskoo kaikki tavaransa nurkkiin ym. ihmeellistä ääntä, jota ei voi edes käsittää, mistä sellaista ääntä saa aikaiseksi. Välillä kuuluu iso rysähdys, ihan kuin jotain oikein ryskäytettäisiin päin jotain.
Käsittämätöntä, että jotkut ei tajua, että alapuolella oleva varsinkin kuulee kaiken selvästi. Omassa talossa yläkerran klopin puhekin kuuluu minun asuntooni, koska hän huutaa kaikki asiansa.
Olen huutanut ja paukuttanut kattoon. Koska jos minä kerran kuulen hänen äänensä, on hänenkin pakko kuulla minut. Mutta sama ryske vain jatkuu. Ihan tahallista meluamista siis. Mutta koska ääni kestää vain hetken - esim. se helvetinmoinen rysähdys - niin miten sellaisesta valittaakaan voisi isännnöitsijälle. Kloppikin taitaa tietää, ettei voi, vaikka hän paiskoisi sata kertaa jotain nurkkaan päivän aikana, koska se yksi ääni kestää vain hetken.
Täysin piittaamaton paskiainen. Toivottavasti saa tuta omissa nahoissaan joskus sellaista naapuria, jota hän ei voi sietää.
Meillä naapurit soittaa pianoa, lapset juoksee sisällä ja koira haukkuu. On keskusteltu ja valitettu isännöitsijälle, mutta ei auta mitään. Kyllä se on itse täältä lähdettävä jos rauhassa haluaa elää.
Saisi olla omat talot metelöijille ja hiljaa eläville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin saan tulpilla nukuttua. Aura-autot jyrää, lapse tulee koulusta, lentoliikenne menee läheltä. Ah ja minä vaan kuorsaan ja herään, et toinen tulppakin on lähteny korvasta.
Apteekissa myydään tiiviitä korvatulppia(uimarit käyttää) saat nukuttua. Entä melunsuojakuulokkeet(raksalla käytetään ? Tai muuttaa..
Kerrostalossa myös tuntee sen melun kropassaan, esim. kovan äänen jumputuksen, vaikka olisi korvat tukittu. Muutto taas maksaa maltaita, kun pitää ottaa muuttofirma ja maksaa uuden asunnon vuokratakuut jne. Kai tuollaisesta paikasta jo olisi lähtenyt, jos voisi.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloläävissä on läävien ongelmat. Outo juttu, että kerrostaloläävissä asuvat viitsivät ainoan elämänsä elää korvatulpat korvissa naapurin äänistä stressaten. Hullujen hommaa.
On teillä siellä hevonwittulan homemörskissäkin omat ongelmanne, kuten sinunkin kirjoituksestasi hyvin huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ongelmaa naapurin teinin kanssa. Heillä omakotitalo ja meillä paritalo. Heidän piharakennukseen tehty teinille joku helvetin ryyppyluola. Matkaa meidän kotiovelle n. 4 metriä.
Monta kertaa viikossa basso jytää ja känniset alaikäiset huutaa pihalla. Yleensä 4-5 asti aamulla. Vanhempia ei kiinnosta.
Vaikea lähteä omistusasunnosta vaan sen takia että naapurin teini on kasvanut kieroon.
Järki lähtee pidemmän päälle, jatkunut kuukausia.
Tee lasu jos tosiaan alaikäisillä on joku oma ryyppyluola eivätkä vanhemmat tee mitään
Vierailija kirjoitti:
Haha, totta kai nämä ÄO 64 metelöijät tulevat heti kiukuttelemaan, kun pitääkin ottaa kanssa-asujat huomioon :D Joka. Kerta.
Entäs jos se melusta kiukuttelija onkin mölytoosa itse ja naapurit alkaneet metelöidä ihan sen takia, että se melusta kiukuttelija oppisi vähän itsekin miettimään miten möykkää?
Vierailija kirjoitti:
"Miltä itsestäsi tuntuisi maksaa 900 euroa sakkoa siitä, että naapuri häiriköi?"
Tämä on juuri sitä haitallista tyhmänylpeyttä. Jumitetaan tuohon, että "minulla on oikeus ja 900 euroa on iso raha ja naapuri on syypää", eikä mietitä, mikä oikeasti ratkaisisi ongelman.
Kuten täälläkin on todettu, ei se muutto välttämättä ongelmaa ratkaise. Ei voi etukäteen tietää, millaiset naapurit toisessa asunnossa on tai sinne myöhemmin muuttaa. Itselleni ainakin on tärkeää tehdä mieluisasta asunnosta koti - ei niin, että jatkuvasti olisin valmiudessa muuttamaan asunnosta toiseen.
Kyllähän uni on tärkeää, jotkut tekee yöllä töitä. Toivottavasti saat jonkun ratkaisun asiaan, eristä enempi omaa makkaria, siihen nykyään vaihtoehtoja.
Jos tietää olevansa ääniyliherkkä, niin viisainta on muuttaa ylimpään kerrokseen. Heti saat poistettua yläkerran naapurit ongelmalistaltasi. Jos sitten ei löydy yläkerroksen kämppää, niin ottaa minkä ottaa ja sitten alkaa etsiä aktiivisesti ylimmän kerroksen asuntoa. Tai rivitaloa. Tai sitten opettelee nukkumaan hälyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin saan tulpilla nukuttua. Aura-autot jyrää, lapse tulee koulusta, lentoliikenne menee läheltä. Ah ja minä vaan kuorsaan ja herään, et toinen tulppakin on lähteny korvasta.
Apteekissa myydään tiiviitä korvatulppia(uimarit käyttää) saat nukuttua. Entä melunsuojakuulokkeet(raksalla käytetään ? Tai muuttaa..
Kalliiksi tulee varmaan olla ostelemassa jatkuvasti uusia muovailuvahaklönttejä korviinsa.
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko tuo kusipeltikikka?
Toimii. Kusipellillisen toisen kotiin laittanut saa korvata asukkaan koko lattian uusinnan, saa sakot ja vielä häädön/asuntonsa haltuunoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä niistä apteekin korvatulpista on hyvä?
Olen vissiin testannu ainaki lähiapteekin kaikki tulpat + kärkkäisen ja tokmannin.
Vierailija kirjoitti:
Kuse uunipellille ja pelti pakastimeen. Yöllä sujautat keltaisen jäälevyn naapurin postiluukusta. Toista tarvittaessa jos metelöinti jatkuu 👍
Meillä on postiluukku teipattu ja ei onnistu. Jotenkin kiinnitetty ettei aukea.
meillä on kameravalvonta, joten jos joku yrittää kusipeltikikkaa, niin kiinni jää.
Vierailija kirjoitti:
Jos tietää olevansa ääniyliherkkä, niin viisainta on muuttaa ylimpään kerrokseen. Heti saat poistettua yläkerran naapurit ongelmalistaltasi. Jos sitten ei löydy yläkerroksen kämppää, niin ottaa minkä ottaa ja sitten alkaa etsiä aktiivisesti ylimmän kerroksen asuntoa. Tai rivitaloa. Tai sitten opettelee nukkumaan hälyssä.
Ylin kerros ei mitään auta, jos molempien puolien seinänaapurit on meluavia. Myös alhaalta ylöspäin kuuluu. Eli ihan sama missä kohtaa asuu.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin alkaa olemaan epätoivoinen olo kun tuntuu ettei se muuttamalla koskaan parane ja pitäisi kohta jotenkin takoa naapuri hiljaiseksi. Tässäkin kämpässä oli vuoden verran hiljaista kunnes naapuriin muutti uusi väki ja ovat tuoneet yllätyksenä todellisen äänieristyksen tason. Näin siinä aina lopulta käy.
No jep! Asuin kerrostalossa ja aluksi oli siedettävää kun yläkertalainen käveli suht keveästi. Sitten sinne tietenkin muutti joku helkkarin tiilijalka joka kävelee kuin aatun eliittijoukkolainen aina ja jatkuvasti. Välillä jopa hyppelehti kämpässään ihmeellisesti, eikä auttanut vaikka tiedotin asiasta. Viikonloppuisin toki tuli vielä äänekkäät illanistujaiset. Vasemmalta puolelta sivuseinän takaa taas kuului jonkun kehitysvammaisen suuriäänistä kiroilua. Oikealla puolella köhiskeli ketjupolttaja-mummo tervoja keuhkoistaan. Sitten muutin rivariin ja kuvittelin viimeinkin löytäneeni taivaallisen rauhallisen asunnon, mitään ei kuulunut naapurista. Tätä kesti jonkin aikaa kunnes havahduin yöllä helvetinmoiseen jyskeeseen naapurista. Katsoin ikkunasta ja sinne raahasi väki tavaraa autostaan, totesin ääneen että EI HELVETTI eli sinne on uudet möykkääjät sitten tulossa. Ja niinhän siinä sitten kävi että rauhassa ei enää ole saanut olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä niistä apteekin korvatulpista on hyvä?
Olen vissiin testannu ainaki lähiapteekin kaikki tulpat + kärkkäisen ja tokmannin.
googlaa yksilölliset korvatulpat. Ovat kalliimmat kuin jotkut kaikille sopivat korvatulpat, mutta ovat hillittömän hyviä. Niitä saa melutulppina ja unitulppina. otetaan omasta korvasta valu ja sitten tilataan ne tilaustyönä. Sopii varmasti ja ovat mukavat käyttää.
Hyvähyvä! ;)