Miksi monet masentuneet eivät halua käydä suihkussa?
Eikö siitä tulisi itselle paljon parempi olo, kun on raikas ja puhdas? Kesäkuumalla suihku viilentää mukavasti, ja talvella taas on mukava mennä kuumaan suihkuun, kun tulee ulkoa kylmästä ja palelee. Ei ole tarkoitus tuomita; ihmettelen vain tätä. Olen itsekin vaikeasti masentunut, ja siksi juuri ihmettelen tätä, kun suihkusta tulee aina itselleni huomattavasti mukavampi olo ja siihen ei mene kuin muutama minuutti.
Kommentit (244)
No sehän se parantaakin oloa kun on likainen ja hikinen ja haiseva. Voi sitten oikein rypeä itsesäälissä.
Vierailija kirjoitti:
No sehän se parantaakin oloa kun on likainen ja hikinen ja haiseva. Voi sitten oikein rypeä itsesäälissä.
Ja sinulla on aiheesta henk.kokemusta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on someriippuvuus siksi en saa mitään aikaiseksi.
Kiitos rehellisestä kommentistasi!👍
Voisikohan riippuvuudelle tehdä jotain?🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun pääsen yhdestä riippuvuudesta eroon tulee seuraava. Redditistä ja facebookista olen päässyt eroon.
Vierailija kirjoitti:
Se ihana itsesääli, tuttu tunne.
Terv. Ex-masentunut
En ole juuri nyt masentunut, mutta turhauttaa käyttää aikaa ja vaivaa peseytymiseen. Menee energiaa, kun vie vaatteet likapyykkiin, silmälasit hyllylle, peseytyy huolella, kuivaa itsensä ja lattian, hakee uudet vaatteet kaapista. Pikkujuttu, jos energiaa riittää, mutta masentuneena ja/tai sairaana sitä ei ole ylimääräistä.
Vierailija kirjoitti:
Jos vaikeasti masentunut ei jaksa nousta edes sängystä ylös, niin miksi hän jaksaisi raahautua suihkuun asti? Aloittaja ei tiedä mitä on vaikea masennus. Luulee tietävänsä, mutta ei oikeasti tiedä.
Mutta jaksaapa vaan pitkiä kommentteja kirjoitella koneella palstalle!!
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vaikea-asteinen masennus, toimintakyky välillä heikko, mutta pidän vedestä niin paljon, että suihkussa käynti onnistuu. Se on ehkä liki ainoa, mistä vielä nautin.
Unohdit palstalla päivystämisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kun pääsen yhdestä riippuvuudesta eroon tulee seuraava. Redditistä ja facebookista olen päässyt eroon.
Mun riippuvuudet häviävät aina, kun otan ADHD-lääkkeen. Tai siis puolen tunnin sisällä sen ottamisesta. Riippuvuudet palaavat, kun lääkkeen vaikutus lakkaa.
Meillä on sadevesi suihku tavallisen suihkun yläpuolelle asennettuna joka alkaa yhtäkkiä aina sadettamaan kylmää vettä niskaan kun avaa suihkun. Mies ei halua siitä luopua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun riippuvuudet häviävät aina, kun otan ADHD-lääkkeen. Tai siis puolen tunnin sisällä sen ottamisesta. Riippuvuudet palaavat, kun lääkkeen vaikutus lakkaa.
Mulla on vaikea adhd ja syön siihen lasten lääkkeitä. Sain sen lääkkeen 6 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi olla kiva saada diagnoosi. Olen parikymppisestä lähtien ollut nettiaddikti.
Vierailija kirjoitti:
Koska vihaan suihkussa käymistä! Tulee kylmä, vesi on joko liian kuumaa tai viileää, tukan pesu kestää ikuisuuden (rasvoittuva hiuspohja) ja märkänä on inhottava astua ulos suihkusta kun palelee, vaikka vessassa on patteri.
Sitten pitää kuivatella ja taas palelee...Vihaan myös palelemista ja palelen helposti. Ja kun olen syrjäytynyt enkä juuri muualla käy kuin ruokakaupassa ja apteekissa enkä näe muita ihmisiä niin miksi vaivautua? Menen suihkuun kerran, joskus kaksi viikossa ja silloinkin vetkutan koko päivän suihkuun menoa...
Minä käyn suihkussa vain saunan jälkeen. Ilman saunaa palvelen kovasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Minä olen päässyt tupakasta, alkoholista, shoppailusta... Mut nyt on tämä some josta tahtoisin päästä eroon.
Lopettaako masentuneet pytylläkin käymisen? Ja syömisen? Kuka niille kaupassa käy? Ja pyykit pesee? Ei sitä samoissa vaatteissakaan voi loputtomiin olla.
Jos jaksaa tehdä noitakin asioita, niin ei peseytyminen ole sen kummempaa.
Kylmä suihku voi auttaa jos on masentunut, kannataa kokeilla ehdottomasti. Rauhassa ensin totutella, kohta voi olla koukussa siihen ja mieliala paranee.
Vierailija kirjoitti:
Lopettaako masentuneet pytylläkin käymisen? Ja syömisen? Kuka niille kaupassa käy? Ja pyykit pesee? Ei sitä samoissa vaatteissakaan voi loputtomiin olla.
Jos jaksaa tehdä noitakin asioita, niin ei peseytyminen ole sen kummempaa.
Onko sulla vessafetissi?
Vierailija kirjoitti:
Kylmä suihku voi auttaa jos on masentunut, kannataa kokeilla ehdottomasti. Rauhassa ensin totutella, kohta voi olla koukussa siihen ja mieliala paranee.
Uimahallin Avantoallas?
Vierailija kirjoitti:
Suihkussa käynti vaatii valtavasti energiaa. Masentuneelle se on usein paljon voimia vaativa tehtävä
Miten niin? Käyhän masentunut pytylläkin. Vai eikö muka käy? Ja syökin jotain. Meenehän niihinkin energiaa.
Mulla on vaikea-asteinen masennus, toimintakyky välillä heikko, mutta pidän vedestä niin paljon, että suihkussa käynti onnistuu. Se on ehkä liki ainoa, mistä vielä nautin.