Ajatella, että nekin nuoret, jotka ajoi sen Kärpäsen koulun naisopettajan hermoromahduksen partaalle, ovat nykyään jo yli parikymppisiä
Niin se aika vaan rientää. Tuo opettajahan irtisanottiin, koska menetti malttinsa tunnilla sen verran pahasti.
Kommentit (11)
Opettaja irtisanotaan kun on ensin kiusattu mentaali rikki. Poliisit, kansanedustajat ym saa pitää työnsä vaikka raiskaavat, huijaavat ym.
Jotkut pennut ne vaan osaa olla raivostuttavia. Provosoivat koko ajan lisää. Ymmärrän kyllä toisaalta tota opettajaa. Jos itse olisin joutunut vuosikaudet katselemaan kakaroitten päänaukomista, niin olisin varmaan suljetulla osastolla tai muualla lukkojen takana.
En toki yläkoulunopettajan ammattia olisi koskaan valinnutkaan. Yksin epäkiitollisimmista ammateista.
Vierailija kirjoitti:
%3DVierailija kirjoitti:
Mikäs juttu tää oli?
Ei kannattaisi nyt enää vääntää veistä haavoissa. Kyseiset nuoret ovat kasvaneet, tämän jakaja ilmeisesti ei.
Track recordia kun peilaa, niin nuo pennut ovat narkkeina jossain sillan alla tai juovat kaljaa betonikuutiossaan.
Mä teen muun muassa koululla sijaisuuksia enkä mä ihmettele, miksi tuo opettaja romahti tuolla tavalla. Nykyään on pelottavan paljon lapsia, jotka puhuvat aikuisille todella rumasti ja epäkunnioittavasti, eivät tottele sääntöjä ja saavat tehdä mitä huvittaa. Mua on muutaman kerran lyötykin. Tänään on särkenyt korvia, kun muutama huusi ja kiljui sen verran kovaa.
Vierailija kirjoitti:
No, kohta nuo nuoret on itse työelämässä. Karma myhäillen odottelee.
Kuinkahan moni heistä on työelämässä ja kuinka moni on Kelan elättejä?
Vierailija kirjoitti:
Mä teen muun muassa koululla sijaisuuksia enkä mä ihmettele, miksi tuo opettaja romahti tuolla tavalla. Nykyään on pelottavan paljon lapsia, jotka puhuvat aikuisille todella rumasti ja epäkunnioittavasti, eivät tottele sääntöjä ja saavat tehdä mitä huvittaa. Mua on muutaman kerran lyötykin. Tänään on särkenyt korvia, kun muutama huusi ja kiljui sen verran kovaa.
Jooh, itse ala-asteen opettajana ymmärrän myös millainen kiirastulessa kärventyminen tuollaista flippaamista on edeltänyt... Omat oppilaat tällä hetkellä kuudennella ja meillä menee ihan ok, koska olen opettanut heitä viimeiset neljä vuotta. Mutta auta armias, jos olen poissa ja luokassa on sijainen. Olen saanut niin KARSEAA palautetta luokastani, että tekisi mieli repiä silmät päästä. Jatkuvaa mekkalaa, huijaamista, sijaisen auktoriteetin kyseenalaistamista ja yleistä kunnioittamattomuutta, puhelimet kädessä, puhutaan päälle, suorastaan v*ttuillaan joka välissä. Olin syksyllä kaksi viikkoa sairaana ja sijaisen pitkät terveiset luettuani pidin luokalle sellaisen saarnan, ettei ole ennen nähty, sekä otin ne 5-6 pahinta häirikköä porukassa JA yksitellen tiukkaan palautteeseen välituntien aikana. Vastauksena ihmeellistä mussutusta, valehtelua ja puolustelua - tismalleen samanlaista kuin videolla, kuulostaa niin tutulta että sain elohiiren silmään XD Oppilaat läpikotaisin tuntevana ja heidän kanssaan vuosia työskennelleenä opettajana homma pysyy jotenkuten hanskassa, mutta voin vain kuvitella, miltä sijaisesta tai määräaikaisesta opesta tuntuu hypätä kylmiltään tuollaisen hyeenalauman nälvittäväksi.
Ei tuo raivoaminen tietenkään ole perusteltua ja varsinkin loppua kohden näin aikuisenkin korviin ärsyttävää väninää omasta koulutuksesta, mutta sanonpahan vaan, että en ihmettele.
On yllättävää huomata, miten aika kuluu ja nuoret kasvavat aikuiseksi. Toivottavasti he ovat oppineet virheistään ja kehittyneet paremmiksi ihmisiksi aikuisena. Jokainen ansaitsee mahdollisuuden kasvaa ja oppia elämästä.