Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monet masentuneet eivät halua käydä suihkussa?

Vierailija
26.01.2024 |

Eikö siitä tulisi itselle paljon parempi olo, kun on raikas ja puhdas? Kesäkuumalla suihku viilentää mukavasti, ja talvella taas on mukava mennä kuumaan suihkuun, kun tulee ulkoa kylmästä ja palelee. Ei ole tarkoitus tuomita; ihmettelen vain tätä. Olen itsekin vaikeasti masentunut, ja siksi juuri ihmettelen tätä, kun suihkusta tulee aina itselleni huomattavasti mukavampi olo ja siihen ei mene kuin muutama minuutti. 

Kommentit (244)

Vierailija
221/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käydä suihkussa mutta kun ei vaan jaksa ja vettäkin pitäisi säästää kun tulot on pienet. Jos jaksan lähikauppaan niin ei todellakaan kiinnosta miltä näytän/haisen.

Vierailija
222/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suihkussa käynti vaatii valtavasti energiaa. Masentuneelle se on usein paljon voimia vaativa tehtävä

Miten niin? Käyhän masentunut pytylläkin. Vai eikö muka käy? Ja syökin jotain. Meenehän niihinkin energiaa.

Suihkussa pitää seisoa aistiärsykkeiden keskellä veden humina ym. Korviinkin menee vettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on someriippuvuus siksi en saa mitään aikaiseksi. 

Kiitos rehellisestä kommentistasi!👍 

Voisikohan riippuvuudelle tehdä jotain?🤔

Aina kun pääsen yhdestä riippuvuudesta eroon tulee seuraava. Redditistä ja facebookista olen päässyt eroon. 

Mun riippuvuudet häviävät aina, kun otan ADHD-lääkkeen. Tai siis puolen tunnin sisällä sen ottamisesta. Riippuvuudet palaavat, kun lääkkeen vaikutus lakkaa.

Voisi olla kiva saada diagnoosi. Olen parikymppisestä lähtien ollut nettiaddikti.

Mustakin oli kiva saada diagnoosi vihdoin 42-vuotiaana. Harmillisesti nuo lääkkeet aiheuttavat sellaisia sivuvaikutuksia, että voin käyttää niitä vain satunnaisesti. Siksi roikun palstallakin sen sijaan, että tekisin jotakin hyödyllistä. Tämä kun on niin koukuttavaa.

Vierailija
224/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinani niin masentunut, että mieheni talutti minut suihkujakkaralle istumaan ja pesi lämpimällä vedellä. Auttoi puhtaat vaatteet päälle, tuntui ihanalta. 

Masennuksesta toipunut

Vierailija
225/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaako masentuneet pytylläkin käymisen? Ja syömisen? Kuka niille kaupassa käy? Ja pyykit pesee? Ei sitä samoissa vaatteissakaan voi loputtomiin olla.

Jos jaksaa tehdä noitakin asioita, niin ei peseytyminen ole sen kummempaa. 

niin? noihin ylläoleviin se energia nippa nappa riittää, kun ei housuunkaan viitti. Mutta ne on pakollisia, kuten kauppa. Sen jälkeen ei sitä energiaa enää olekkaan.

Vierailija
226/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettaako masentuneet pytylläkin käymisen? Ja syömisen? Kuka niille kaupassa käy? Ja pyykit pesee? Ei sitä samoissa vaatteissakaan voi loputtomiin olla.

Jos jaksaa tehdä noitakin asioita, niin ei peseytyminen ole sen kummempaa. 

Ei olekaan sen kummempaa. Energiaa vain ei riitä noihin kaikkiin.

Vierailija
227/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina kun pääsen yhdestä riippuvuudesta eroon tulee seuraava. Redditistä ja facebookista olen päässyt eroon. 

Mun riippuvuudet häviävät aina, kun otan ADHD-lääkkeen. Tai siis puolen tunnin sisällä sen ottamisesta. Riippuvuudet palaavat, kun lääkkeen vaikutus lakkaa.

Voisi olla kiva saada diagnoosi. Olen parikymppisestä lähtien ollut nettiaddikti.

Mustakin oli kiva saada diagnoosi vihdoin 42-vuotiaana. Harmillisesti nuo lä

Miten olisi av-rette nettiriippuvuus pirikumi kuten nicorette joka lievittää palstahimoa jo parissa minuutissa?

Vierailija
228/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustakin oli kiva saada d

Miten olisi av-rette nettiriippuvuus pirikumi kuten nicorette joka lievittää palstahimoa jo parissa minuutissa?

Laskeskelen, että nikotiini olisi pahempi riippuvuuden aiheuttaja kuin av. Siksi pitäydyn tässä. Nikotiini myös maksaa, tämä maksaa vain vähän sähkölaskussa.

Vierailija
229/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari minsaa aikaa niin av lukitaan yöksi toisin kuin muumitalo. 

Vierailija
230/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla kiva saada diagnoosi. Olen parikymppisestä lähtien ollut nettiaddikti

Kyllä tää on pahempi. 

Vierailija
231/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylmä suihku voi auttaa jos on masentunut, kannataa kokeilla ehdottomasti. Rauhassa ensin totutella, kohta voi olla koukussa siihen ja mieliala paranee.

Uimahallin Avantoallas? 

2 minuttia kotona on ihan hyvä. Kokeilkaa.

Vierailija
232/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymit av addiktit 

Vierailija
233/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä on noin hankalaa niin vit tu syökää tai hakekaa lääkkeet ! Vai eikö jaksa sitäkään.

Vierailija
234/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tämä eukko lähtee suihkuun. Tukkaa en nyt pese, se on työläintä. Kuivashampoota laitan aamulla. 

Hyvää yötä kaikille.💙

Vierailija
235/244 |
09.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuutti aikaa 

Vierailija
236/244 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa. Pitäisi riisua,pestä hiukset,rasvata kroppa,pukea. Uuvuttaa pelkkä ajatuskin.

Vierailija
237/244 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun kävin suihkussa haisin seuraavana päivänä jo viemärirotalta.

Vierailija
238/244 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko sitten kävin viimeksi suihkussa. 

Vierailija
239/244 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy suihkussa mutta saunassa tulee käytyä useita kertoja viikossa. Toki pitää olla 10-20 olutta saunakaverina ja ilman olutta en saunaan tykkää mennä .

m39

Vierailija
240/244 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät jaksa. Vaatii isoja ponnistuksia, että pääsäe edes sängystä ylös.