Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi monet masentuneet eivät halua käydä suihkussa?

Vierailija
26.01.2024 |

Eikö siitä tulisi itselle paljon parempi olo, kun on raikas ja puhdas? Kesäkuumalla suihku viilentää mukavasti, ja talvella taas on mukava mennä kuumaan suihkuun, kun tulee ulkoa kylmästä ja palelee. Ei ole tarkoitus tuomita; ihmettelen vain tätä. Olen itsekin vaikeasti masentunut, ja siksi juuri ihmettelen tätä, kun suihkusta tulee aina itselleni huomattavasti mukavampi olo ja siihen ei mene kuin muutama minuutti. 

Kommentit (244)

Vierailija
241/244 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua riisuutua enkä kastella itseäni, ehkä peseydyn kesällä seuraavan kerran. Talo on kun hollin talli eikä vesiboileria voi pitää kovin kuumalla sähkön hinnan takia. Joku tuttava lupasi tuoda pari säkkiä puita että saan tulet takkaan, sitten voin käydä suihkussa kun siinä edessä saa ennen ja jälkeen lämmitellä..en tiedä onko masennusta vai vitutusta

Vierailija
242/244 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinani niin masentunut, että mieheni talutti minut suihkujakkaralle istumaan ja pesi lämpimällä vedellä. Auttoi puhtaat vaatteet päälle, tuntui ihanalta. 

Masennuksesta toipunut

Sinulla on hyvä mies. 😶

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/244 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vedin pitkiä ryyppyputkia en halunnut käydä suihkussa, kyllä siinä oli masennus jonka takia ryyppäsin ja se vaan ruokki sitä lisää. Olin 3 viikkoakin ilman suihkua.

Vierailija
244/244 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suihkussa käyminen alkaa heti jäädä, jos on henkistä väsymystä ja ahdistusta. Ei vain saa aikaiseksi. Alkuun on myös helppoa ajatella, että ei kukaan huomaa etten ole käynyt - omaan hajuunsa tottuu. Kai se on sitten yleisestikin sellainen helppo piste sokeutua: uskottelee itselleen, että ei kukaan huomaa tai haista.

Vuosia sitten kun masennuin ja aloin palaa loppuun, pidin kiinni vain siitä että pesin kasvot ja hiukset lavuaarissa. Ilman sitä en olisi kehdannut lähteä töihin, mutta muuten muhin ihan suoraan sanottuna paskassa. Kotini oli myös täynnä ruoantähteitä ja likaisia astioita ja roskaa. Haisin varmasti aivan kamalalta.