Kuinka usein työpaikkasi "saikuttaja" on poissa?
Mulla on parin kuukauden välein ollut nyt flunssaa, olen joutunut aika pari päivää olemaan pois ja pelkään, että joudun silmätikuksi.
Kertokaa jotain kokemuksia.
Kommentit (243)
Ei mitenkään tasaisesti, lähinnä silloin kun on tiedossa epämieluisia työtehtäviä tai "väärä" työvuoro, rahakkaimmista vuoroista ei ole koskaan pois. Jännä juttu.
Perjantaisin ja ennen juhlapyhiä ilmenee ainakin yhdellä ihmisellä poikkeuksellisen usein migreeniä.
Kymmenisen kertaa vuodessa.
Kaikki inhoavat kys. tyyppiä.
Saikuttaja oli joka viikko pois yhden päivän, jotenkin oli aina aamuyöllä lähibaarin mentyä kiinni pistänyt pomolle viestin että on migreeni. No usein lähdettiin yhtä aikaa ja meni tien yli tähän lähibaariin ja yöllä se migreeni iski, jännä ettei koskaan muulloin iskenyt kuin baari iltoina.
Jatkuvasti. Paljon enemmän poissa kuin töissä.
Meillä ei nykyisin ole yhtään megasaikuttajaa. Yksi on kyllä kokoajan lomalla....Ihmetten välillä mistä niitä kertyy. Ei ainakaan ylitöistä kerry saldoja kun tekee minuutilleen sen 8h (7,5h) päivän...
Lähes joka viikko 1-3 päivää. Välillä muka lapsi kipeenä, välillä itse. Kaikki kyllästynyt jo tähän naiseen. En käsitä miten joku kehtaa olla niin paljon pois.
Yleensä maanantaisin tai juhlapyhien aikoihin...Varsinkin ,jos on työvuoro merkattu juhlapyhille voi varmuudella varautua tuuraamaan..Sitä on turha töihin toivoa. En ymmärrä miksi pomo kattelee tuota touhua. Jos mie saisin päättää niin mono ois viuhunu jo moneen kertaan..Viimeksi uutena vuotena sai kaveria tuurata...Prkl..
Yksi on usein maanantaina krapulan takia pois. Toki sanoo jonkun sairauden syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä maanantaisin tai juhlapyhien aikoihin...Varsinkin ,jos on työvuoro merkattu juhlapyhille voi varmuudella varautua tuuraamaan..Sitä on turha töihin toivoa. En ymmärrä miksi pomo kattelee tuota touhua. Jos mie saisin päättää niin mono ois viuhunu jo moneen kertaan..Viimeksi uutena vuotena sai kaveria tuurata...Prkl..
Koska #painavasyy. Saikuttaminen ja sitä kautta työtehtäviensä teettäminen muilla ei ole irtisanomisperuste.
Ei ole minua pois eikä kiinnosta. Meidän työpaikalla on aika montakin saikuttajaa. Osalla on ihan oikeita ongelmia, osalla ei. Mitä se minulle kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Perjantaisin ja ennen juhlapyhiä ilmenee ainakin yhdellä ihmisellä poikkeuksellisen usein migreeniä.
Tämä on paha juttu näin migreenistä kärsivänä. Se todella iskee usein perjantaisin ja ennen/jälkeen juhlapyhien. En koskaan ole syyttä poissa töistä. Omat migreenikohtaukset ovat vaikeita, niitä on hankalaa edes kuvailla. Paljon helpompaa olisi töissä terveenä kuin migreenissä kotona.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään tasaisesti, lähinnä silloin kun on tiedossa epämieluisia työtehtäviä tai "väärä" työvuoro, rahakkaimmista vuoroista ei ole koskaan pois. Jännä juttu.
Tätä samaa olin tulossa kirjoittamaan. Sunnuntaivuoroista ja pyhäpäivinä ei eräs koskaan ole sairaana, muuten on jatkuvasti terveys vaakalaudalla.
Meillä lopetettiin kokonaan päiväsuunnitelmien julkaiseminen etukäteen, koska jotkut puhutusti saikuttivat nähtyään edellisenä päivänä että on tiettyjä asiakkaita käyntilistalla. Kotihoidossa siis töissä. Aivan älytöntä hommaa.
Minä olin tällainen ns. saikuttaja n.10v sitten kun olin töissä loputtomissa määräaikaisissa virkasuhteissa valtion virastossa. Paljon vaihtuvia asiakkaita ja jääkylmä vetävä huone 9kk vuodesta. Olen altis saamaan viruksia ja olin koko talvikauden enemmän tai vähemmän flunssaisena töissä. Tietenkin tuli poissaoloja kun kuume iski. Esimies ja kollegat tiesivät etten ole turhan takia pois, mutta ei se mitään muuttanut. Olin ongelma heille. Nyt omaa firmaa pyritän kotoa käsin ja flunssat vähentyneet 80%. Tulotkin on paremmat. Asiat ei ole aina niin yksinkertaisia kuin täällä yritetään selittää.
50-v tiimini mamma ollut saikulla viime vuoden elokuussa, syyskuussa, lokakuussa, marraskuussa, joulukuussa ja tämän vuoden tammikuussa. On siis saikuttanut viimeisen puolen vuoden aikana joka kuukausi vähintään päivän, enimmillään 2 viikkoa.
Melkein joka viikko / joka toinen viikko. En tajua miksi tähän ei puututa. On koko ajan joku itse flunssassa tai lapsi. Siis ollut vuoden ympäri koko ajan näin tämän 1,5v, kun olen tässä työssä ollut.
Ja joo, meilläkin on lapsi ollut poikkeuksellisen paljon kipeänä tämän talven. Samoin minä. Mutta ei silti tuollaista vuoden ympäri olevaa flunssakierrettä ole kyllä ollut. Vaikea siis uskoa, että tuo työkaveri/lapsi olisi aina oikeasti kipeä.
4kk aikana ollut 1 kokonaisen viikon töissä, muutoin saikuttanut vähintään yhtenä päivänä viikossa, toisinaan useampana. Koronaa, migreeniä, selkää, olkapääkipua jne mitä milloinkin. Turhauttavaa
Miksei tähän puututa on varmaan monella mielessä, mutta lakikin jo kieltää antamasta potkuja tai varoituksia sairauden takia. Jos on todistukset kunnossa, asiasta ei voi valittaa kun liittoon tai eduskuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minua pois eikä kiinnosta. Meidän työpaikalla on aika montakin saikuttajaa. Osalla on ihan oikeita ongelmia, osalla ei. Mitä se minulle kuuluu?
Minulle työkavereiden saikut kuuluvat siksi, että ne aiheuttavat muutoksia työnkuvaan ja työtahtiin lähes 100% tapauksista. Toisten vaivoina loisivat vapaamatkustajat ovat luotaantyöntävää sakkia, ja melkein joka työpaikalta löytyy ainakin yksi. Meillä on kaksi.
Aattoisin.