Mies on sanonut, ettei voi luvata että olisimme loppuelämämme yhdessä
Ristiriitaisin osuus tässä on se, että olemme naimisissa. Mies perustelee näkemystään sillä, että me molemmat olemme olleet naimisissa kerran aiemminkin, ja silloinkin tarkoitus oli että juttu kestää vaan eipä kestänyt.
Eroaisitko, jos miehesi puhuisi noin?
Kommentit (91)
Haluaisitko että hän olisi epälooginen ja valehtelisi?
Minun mieheni sanoi aikoinaan vähän samaa. Tuossa vieressä se kuitenkin istuu melkein 35 vuoden jälkeenkin. Elämä, hyvät ja huonot ajat ovat sitoneet meidät yhteen monenlaisin sitein. Mutta me olemmekin 60-luvulla syntyneitä, ns. vanhan kansan ihmisiä, jotka kuuntelivat vihkikaavan tarkkaan: niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin. Olemme toisillemme ne tärkeimmät ihmiset niin nyt kuin silloinkin.
Valehtelithan sinäkin ex-miehellesi.
Mun miesserkku on just tullut käytetyksi, siis hänen vaimonsa on hakenut avioeroa. Se on jo kolmas avioero sille naiselle. Ja hän on vasta reilu 4-kymppinen että ehtii vielä neljännenkin avioliiton solmimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä naimisiinmennessä vähän niinku luvataan olla loppuelämä yhdessä.
... ei vaan tahdotaan.
Tahto voi muuttua.
Ei vaan kyllä siinä vähän niinkuin kuvataan olla yhdessä. "Kunnes kuolema meidät erottaa"
Minä kyllä loukkaantuisin tuollaisista puheista. Jos oma mieheni alkaisi yhtäkkiä puhua moisia, niin ajattelisin, että petaa jo eroa. Joo tottakai elämässä voi tulla vastaan kaikenlaista, mutta jos ollaan naimisissa, niin kyllähän oletusarvon täytyy olla, että ollaan aina yhdessä.
Ei kai sitä nyt pelkästään sen perusteella mitä ap aluksi kuvailee, ole mitään syytä alkaa eroa ajattelemaan.
Siis AP itse suunnittelee eroa pelkkien puheiden takia, ja samalla toisen pitäisi luvata olla yhdessä ikuisesti ihan kaikissa mahdollisissa tulevaisuuksissa. Niin että AP voi erota pelkkien puheiden takia, mutta puoliso ei saisi edes harkita eroa, vaikka AP pimahtaisi vielä nykyistäkin pahemmin ja alkaisi vaikka syödä vauvoja?
Niin siis jos kaikki on ns. hyvin, niin miksi mies kokee tarvetta muistuttaa eron mahdollisuudesta? Todella erikoista ja itse pitäisin henkisenä väkivaltana. Ns. uhkailee turhaan ja pitää toista varpaillaan.
Tai sitten yrittää vaan kertoa, että on jo toinen jalka ulkona suhteesta, muttei ole vielä pokkaa toteuttaa suunnitelmaa. Varmasti siellä toinen nainen kuuntelee sitten juttuja siitä, kuinka ihan juuri olen jättämässä vaimoni sinun vuoksesi.
Ei ole normaalia puhetta hyvässä parisuhteessa tuollainen. Kaikki tietää, että elämässä voi käydä kaikenlaista, muttei sitä tarvitse toisen naamaan hieroa, jos aikomus sillä hetkellä on kuitenkin pysyä suhteessa.
Ei kannata mennä tuolla asenteella naimisiin. Seurustelu ja asuminen omissa asunnoissa on jo riittävän sitovaa tuolla asenteella.