Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on sanonut, ettei voi luvata että olisimme loppuelämämme yhdessä

Vierailija
22.01.2024 |

Ristiriitaisin osuus tässä on se, että olemme naimisissa. Mies perustelee näkemystään sillä, että me molemmat olemme olleet naimisissa kerran aiemminkin, ja silloinkin tarkoitus oli että juttu kestää vaan eipä kestänyt.

Eroaisitko, jos miehesi puhuisi noin?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se outoa, että alkaa yhtäkkiä puhella tuollaisia. Tulkitsisin niin, että mies ei ole kovin rakastunut ja sitoutunut, vaan toinen jalka oven välissä. Ehkä katselee muita naisia tai on jo suhteenpoikastakin. Pitää vaimoa itsestäänselvyytenä ja niinpä vaimon arvo vähenee hänen silmissään päivä päivältä. 

Tai päinvastoin. Mies saattaa pelätä, että nainen jättää ja siksi alkaa puhua tuollaisia. Puheen tarkoituksena on saada nainen vakuuttamaan liiton kestävyyttä.

Vierailija
42/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eksäni kanssa kävi vähän samalla tavalla. Ensin hän lupasi, ja yhdessä vaiheessa ei enää voinutkaan luvata. Selityksenä oli, ettei tulevaisuudesta koskaan tiedä. Jälkiviisaana tiedän, että puheet muuttui samoihin aikoihin, kun toinen nainen tuli kuvioihin.

Eli minusta on tärkeämpää kiinnittää huomiota puheen muutokseen. Jos hän on aina ollut tuota mieltä, niin se kertoo mindsetistä. Jos puheenparsi on muuttunut, niin sitten jotain on muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun eksä sanoi myös noin. Huom, eksä... itse loukkaannuin siitä koska olimme kuitenkin naimisissa, tuntui siltä ettei kuitenkaan ollut vakavissaan kun halusi minun kanssa sitoutua parisuhteeseen, tuntui että halusi jotain takaovea pitää silti auki (seksiä olisi saanut niin paljon kuin haluaa). Loppujen lopuksi "halusi oman vapautensa", kierrätti viisi eri kumppania vuoden aikana ja nyt ollut jopa puolitoista vuotta samassa suhteessa. 

heh. Ei voi luvata. Haluaa enemmän vapautta.

opetetaanko näitä lauseita miehille jossain?

Eksäni myös puhui noin ennen eroa.

Vierailija
44/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me seurusteltiin vuosikausia, ennen kuin mentiin naimisiin. Itse olisin halunnut naimisiin jo aiemmin, mutta mies halusi olla varma. Nyt olen iloinen tästä, koska siinä vaiheessa kun mies kosi, hän perusteli: En usko, että tämä tulee koskaan päättymään. 

Kyllä minullekin olisi ongelma tuollaiset puheet. 

Vierailija
45/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sairasta että mieheltä vaaditaan lopun elämän sitoutumista naiseen kun samaan aikaan kun nainen vaihtaa miestä heti pienimmästäkin ongelmasta eli nainen ei suostu sitoutumaan

Vierailija
46/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullekin merkitsee paljon se, kun mies sanoo, että me olemme loppuelämämme yhdessä. Tuon sanominen kuitenkin lisää luottamuksen kokemusta. Ihminen, joka ajattelee noin, on myös itse valmis panostamaan suhteeseen. Ei hän nyt itsekään halua viettää loppuelämäänsä huonossa suhteessa.

Olemme myös toisella kierroksella. Ehkä petetyksi ja jätetyksi tulemisella ekassa liitossa jätti pienen turvattomuuden tunteen, mutta en keksi tämän 10 vuoden kokemuksella mitään, mikä voisi meidät erottaa.

Vierailija
47/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minunkin mies epäili, että emme ole yhdessä "kunnes kuolema erottaa". Sanoi, että lähtee, kun nuorin on täysi-ikäinen, jos tuli jostain riitaa. Minä sanoin, että olisi parempi lähteä heti. Ei lähtenyt, eikä ole vieläkään lähtenyt, vaikka lapset asuu jo muualla. Sitä lähtöä odotellessa.

Suutuksissa sanoo mitä sylki suuhun tuo.

Ei sano. Toistuvat erouhkailut eivät kuulu terveeseen parisuhteeseen.

Tämä. Mun mies kerran (suhteemme alkuvaiheessa) humalapäissään sanoi olevansa valmis "heittämään kaiken helvettiin", eli ero tulille.

Seuraavana päivänä puhuimme asiasta, ja ilmoitin että jos hänellä on aina tapana humalassa riidan aikana ilmoittaa eroavansa, niin en jää kuuntelemaan moisia ilmoituksia.

Se on sitten siinä. 

Vierailija
48/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoilla on merkitystä. Jos liitossa puhuu toistuvasti, ettei olekaan täysin sitoutunut, mahdollistaa se lähtemisen paljon helpommin ja kevyemmin syin. Kääntäen: jos kumppanin kanssa luvataan, ettei erota koskaan, tekee se eroamisen merkittävästi vaikeammaksi.

Totta kai jokainen aikuinen ihminen ymmärtää, ettei 100% lupausta ikuisesta yhdessä olosta voi kukaan antaa, elämässä kun voi tulla niin monenlaisia muuttujia, joihin ei itse voi vaikuttaa. Nämä ovat siis luokkaa vakava sairastuminen, välttämätön muutto eri paikkakunnalle töihin tai vanhemmista huolehtimaan tai jokin vastaava force majour, johon puoliso ei halua tai voi oman elämänsä puitteissa taipua.

Sen sijaan tämä EI sisällä vahinkorakastumista toiseen tai puolisoon kyllästymistä. Sellaisten asioiden yli mennään tai niitä ei edes anneta tapahtua, jos on kerran luvattu tahtoa.

Me päätimme seurustelun alussa vuonna 2000, että emme eroa koskaan. Tämä ääneen lausuttu päätös on tullut tarpeeseen muutamissa hyvin vaikeissa paikoissa. Se on ollut selkänoja vuoroin minulle, vuoroin miehelle siitä, että toinen ei ole luovuttamassa samantien. Sellainen turva ja luottamus tukee vaikeuksista yli pääsemistä, antaa ikään kuin rauhan tehdä töitä, jotta tilanne helpottuisi.

Vierailija
49/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoilla on merkitystä. Jos liitossa puhuu toistuvasti, ettei olekaan täysin sitoutunut, mahdollistaa se lähtemisen paljon helpommin ja kevyemmin syin. Kääntäen: jos kumppanin kanssa luvataan, ettei erota koskaan, tekee se eroamisen merkittävästi vaikeammaksi.

Totta kai jokainen aikuinen ihminen ymmärtää, ettei 100% lupausta ikuisesta yhdessä olosta voi kukaan antaa, elämässä kun voi tulla niin monenlaisia muuttujia, joihin ei itse voi vaikuttaa. Nämä ovat siis luokkaa vakava sairastuminen, välttämätön muutto eri paikkakunnalle töihin tai vanhemmista huolehtimaan tai jokin vastaava force majour, johon puoliso ei halua tai voi oman elämänsä puitteissa taipua.

Sen sijaan tämä EI sisällä vahinkorakastumista toiseen tai puolisoon kyllästymistä. Sellaisten asioiden yli mennään tai niitä ei edes anneta tapahtua, jos on kerran luvattu tahtoa.

Me päätimme seurustelun alussa vuonna 2000, että emme eroa koskaan. Tämä äänee

loistava kirjoitus. 

Vierailija
50/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nait lumihiutaleen? Olisit etsinyt oikean miehen, joka tietää, mitä tahtoo. 

Onko oikean naisenkin määritelmä sitten se, että pysyy liitossa? 

Vaikka suurin osa periaatteessa ymmärtääkin ap:n miestä niin onhan se hassua, miten mammat on hepakassa kun ajattelevat, että mies saattaa lähteä liitosta. Horjuttaahan se vallan tunnetta. 

Vierailija
51/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi nait lumihiutaleen? Olisit etsinyt oikean miehen, joka tietää, mitä tahtoo. 

Onko oikean naisenkin määritelmä sitten se, että pysyy liitossa? 

Vaikka suurin osa periaatteessa ymmärtääkin ap:n miestä niin onhan se hassua, miten mammat on hepakassa kun ajattelevat, että mies saattaa lähteä liitosta. Horjuttaahan se vallan tunnetta. 

miten ihmeessä onnistuit puhumaan mustan valkoiseksi?

turvan tunne muuttui vallan tunteeksi.

Vierailija
52/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on jollain stressin aiheet. Olemme olleet naimisissa 40 vuotta ja voin sanoa varmuudella, että.vasta kuolema meidät erottaa.

Vierailija
53/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kuka uskaltaa hankkia lapsia epävarman kanssa. Heittopussilapsia on aivan liikaa. 

Vierailija
54/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen ole pakko olla naisen kanssa loppuelämää. Naiset lihookin vielä joten ne rupsahtaa ja miehen on silloin parempi etsiä vähän nuorempaa ja kauniimpaa.

Vierailija
55/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies lupaisi sinulle että tulette olemaan loppuelämänne yhdessä, niin silloin hän vaan valehtelisi. Me kaikki tiedämme että tuollaista lupausta ei todellisuudessa kukaan voi antaa. 

Vierailija
56/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä naimisiinmennessä vähän niinku luvataan olla loppuelämä yhdessä.

Ei kyllä kuvata. Ainoastaan ilmaistaan tahto siihen.

Vierailija
57/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin sanoa noin, jos olisin naimisissa. Mutta olenkin hieman autisti. Faktahan tuo vain on, ei kukaan voi luvata loppuelämän yhdessäoloa.

-n34

Sama. Tästä oli keskustelua ennen häitä. Eroperheen lapsena sitoutuminen on iso juttu, kun on tiedossa että moni avioliitto päättyy eroon.

Vierailija
58/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään voi luvata. Ei kukaan rehellinen ihminen voi.

Ei tietenkään voi.

Mutta toisaalta, jos minulle puoliso tuollaista juttelisi, niin olettaisin etten ole kovinkaan tärkeä hänelle. Ja kyllä, minulle on suhteissani oltu tällaisia "suorapuheisia". Ja aina selvinnyt, että minuun on oikeastaan vain tyydytty, eli minun kanssani ei oltaisi jos olisi saanut paremman. 

Sen takia nykyisin tuollaisesta sanasta jo miettisin, että onko sitten järkeä olla yhdessä.

Vierailija
59/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kännissä sössöttää tuollaisia? Ehkä voisi myös miettiä sitä alkoholinkäyttöä, jos se aiheuttaa pahaa mieltä ja typerää käytöstä...

Vierailija
60/91 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies lupaisi sinulle että tulette olemaan loppuelämänne yhdessä, niin silloin hän vaan valehtelisi. Me kaikki tiedämme että tuollaista lupausta ei todellisuudessa kukaan voi antaa. 

Niin, mutta ei tuollaisia kuulu puhua ylipäänsä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä