Jos teet pastakastikkeen ja käytät siihen 400g jauhelihaa, montako kertaa syöt tuosta?
Kommentit (108)
Meillä siitä riittää vähintään 6 annosta, useimmiten 8. Valmistan bolognesetyyppisen kastikkeen siten, että käytän paljon kasviksia: porkkanaa, punajuurta, kesäkurpitsaa/kurpitsaa, tomaattimurskaa pari purkkia, paljon valkosipulia...
Vierailija kirjoitti:
Saadaan 5-6 annosta kahden naisen talouteen
Hyi saatana.
Meillä syö 4hlö 2 kertaa. Tosin mun tekemään jauhelihakastikkeeseen menee yleensä pari sipulia ja 800g tomaattimurskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatana.
Kuulostaa vähän homolta
Laitan 2x400g jauhelihaa ja syön siitä kolme kerta.
Jos olen kylläinen syötyäni kaikkea muuta, eikä minulla ole nälkä, niin kyllä se viikon kestää ja sitten se täytyy kyllä heittää pois.
Se on surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vain 400grammaa ? Ainoastaan Yhden kerran jos saan lisukkeeksi 500 grammaa pastaa,juustosämpylän ja litran maitoa. Olen jo iso poika, En oo mikään lapsi enää.
Ja isoksi jäätkin.
Täysin riippuu paljon keitän pastaa. Keitänkö 75g,100g,200g,400g,kilon vai hä.
400 gramman jauhelihan lisäksi laittaisin kastikkeeseen 1 sipulin, 3-4 valkosipulinkynttä, 1 kesäkurpitsan, 1 paprikan, 250 grammaa herkkusieniä, 400 gramman tomaattikastikkeen plus mausteet ja balsamicon. Tuosta tulee noin +-1,5 kiloa kastiketta josta syön yleensä 6 annosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatana.
Kuulostaa vähän homolta
Ai vaikka kyseessä olis äiti ja tytär? Kyllä minäkin asun kolmen miehen kanssa. Mieti sitä.
Viikon syön koska laitan sekaan aina kilon tomaatteja, 4desiä jasminriisiä, kaksi hk sinistä ja tietysti suolakurkkua,pekonia,kolme sipulia ja yhden keräkaalin. Kermaa en laita koska se lihottaa, mutta paketin koskenlaskija juustoa, sitä kevyt versiota tietysti. Kyllä mieskin siitä syö ja välillä vie kavereillekin töihin evääksi.
5 henkinen perhe syö kerran. Eli 5 (niukkaa) annosta.
3-4 kertaa. Olen ylipainoinen, mutta en pysty kerralla vetämään mitään jättiannoksia. En todellakaan pystyisi syömään kerralla kaikkea.
Ainakin 8 kertaa, eli suurin osa joutuu heti pakkaseen odottelemaan päiviä, kun viitsin taas syödä kyseistä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatana.
Kuulostaa vähän homolta
Ai vaikka kyseessä olis äiti ja tytär? Kyllä minäkin asun kolmen miehen kanssa. Mieti sitä.
No yksi nainen ja kolme miestä on ihan normaalia,mutta en halua nyt miettiä sitä sen enempää sillä ajatus voi jäädä päähäni pyörimään ja häiritsee untani. Mutta kiitos tarjouksestasi, harvemmin noin rohkeita naisia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi saatana.
Kuulostaa vähän homolta
No yksi nainen ja kolme miestä on ihan normaalia,mutta en halua nyt miettiä sitä sen enempää sillä ajatus voi jäädä päähäni pyörimään ja häiritsee untani. Mutta kiitos tarjouksestasi, harvemmin noin rohkeita naisia on.
No kyllä meilläkin on kahden naisen talous. Kyseessä minä ja mun aikuinen tytär.
No minä suurustan sitä soossia vielä vehnäjauhoilla ja vedellä ja ketsupilla. Kukaan ei huomaa, mutta sitä tulee enemmän. Köyhänä oppii soveltamaan. Ja siis tänään syötiin sitä pastan kanssa, huomenna perunoiden ja ylihuomenna eri pastan kanssa kuin tänään. Voi olla, että kippaan sinne vielä huomenna/ylihuomenna jotain kasviksia sekaan. Perheessä kaksi aikuista ja yksi teini. Eli syömme siitä kastikkeesta yhdeksän kertaa, lisukkeita joutuu tekemään lisää.
Mitä kello silloin oli? Aamulla join teetä.
Juu, laitan näkkileivän sileälle puolelle.
Ravistettuna,ei sekoitettuna .
Valutetaanko rasva pois vai syödäänkö sekin?
Saako laittaa selleriä myös?
Suolaa en käytä. Suola ei ole mauste, vaan säilöntäaine.
Kyllä tehotuotettu liha on hyvääkin .
Saako sen paistaa ensin ?
Miten paljon on liikaa? En halua kuulostaa lihavalta.
Se riippuu onko minulla vyö vaiko henkselit.
Saako syödä lusikalla vai pitääkö käyttää haarukkaa?
Kuinkas munavoi?
Veljeni myös syö jauhelihaa, mutta muussilla . Se on aika täyttävää se muussi. Tiesitkö?
Minulle se tuli yllätyksenä itsellenikin.
Ehkä en aamulla söisi kuitenkaan paljoa joten kyllä kahteen kertaan pitää varata aikaa.
Yleensä närpin ja vain siirtelen ruokaa lautasella.
Paitsi jos se on äidin tekemää,silloin en uskalla.
Äitinihän on melko isokokoinen ihminen.. horisontaalisesti vain , eihän hän nyt mikään jättiläinen sentään ole.
Syökö sinunkin äitisi salaa vessassa makkaraa?
Se ei lihoita jos kukaan ei tiedä eikä näe että syö.
Minulle on vaikeaa laihtuminen vaikka en julkisesti syö juuri lainkaan.
Mäkkäriltäkin ostan aina mukaan ruuat, enkä syö siinä paikan päällä.
Luulisivat viellä minua lihavaksi, vaikka olenkin vain iso luiltani.
Ne ovat kovin painavia ne luut.
Mutta kyllä minä kaksi päivää tuosta syön jos ei ole nälkä.