Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhemmat ovat hemmotelleet nuoret piloille eikä työlle yäuhrautuminen kiinosta enää nuorisoa

Vierailija
21.01.2024 |

Ennen työlle uhrautuminen oli suomalaisuutta määrittävä kunnia-asia, josta monet suomalaisista sukupolvista oli ylpeä ja siitä ei tingitty. Mutta nykyään nuoriso on vanhempien toimesta niin piloille hemmoteltua että työlle uhrautuminen ei kiinnosta nuorisoa: https://ilkkapohjalainen.fi/uutiset/ty%C3%B6lle-uhrautuminen-ei-kiinnos…

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi tuhlata yksi ja ainoa elämä työntekoon? Voi viettää mukavaakin elämää.

Vierailija
2/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on työnantajan alettava joustamaan, koska enemmistö määrää. Ei tarvittu ay-liikettä, vaan pumpulissa kasvatettu sukupolvi. Ihan oikein sinänsä, hattu kourassa kulkevat nöyrät työläiset on menneisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava elämä ei kovin pitkään jaksa kiinnostaa mutta työlle uhrautuminen on kyllä ehkä hölmöintä mitä voi tehdä jos on jotain muutakin tehtävää.

Vierailija
4/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on oikeassa. Jokaisella on vain yksi elämä ja työssä käydessäsi myyt niitä tunteja ainutkertaisesta elämästäsi työpanoksesi lisäksi.  Miten hinnoitellaan mittaamattoman arvokas ja harvinainen ja oikeus sen kuluttamiseen? Palkat pitäisi olla korkeammat, työtä pitäisi saada tehdä joustavammin.

Vierailija
5/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30v työssökäyvä ja samaa mieltä nuorison kanssa. Tämä mätä yhteiskunta saa haistaa pitkän pskan. En uhraa tälle yhteiskunnalle muuta kuin minimin mikä on pakko enkä yhtään enempää. 

Vierailija
6/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ollaan fyysisesti työkyvyttömiä. On se mukavaa. 👍

Vierailija
7/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on pilalle hemmoteltu jos ei kiinnosta uhrata itseään työlle? Mitä ylpeilyn aihetta siinä edes on? Eikö esim oma perhe yms ole paljon tärkeämpiä kuin tuottaa rahaa jollekin yritykselle? Ehkä nuoremmat sukupolvet jäi ilman lämminhenkistä perhettä ja yhteyttä vanhempiinsa ja siksi nyt arvostavat henkilökohtaista elämää eikä sitä työtä.

Vierailija
8/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi tuhlata yksi ja ainoa elämä työntekoon? Voi viettää mukavaakin elämää.

Jokainen saa tehdä mitä lystää mutta 

ei pitäisi saada elää mun maksamalla veroilla.

Sosiaaliturvaa on pakko leikata, vapaamatkustajia on liikaa.

Vierailija
9/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. 

T. Täti

Vierailija
10/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuan yms. voi sitten vapaasti hankkia kasvattamalla tai keräilemällä eikä tulla muilta pummimaan rahaa.

Vierailija
11/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjan elämässä on olennaista uhrautua työlle. Sen sijaan vapaaksi ihmiseksi syntyneeltä tuon odottaminen on aika kieroutunutta. Elämässä on kuitenkin kyse jostain paljon suuremmasta, kuin siitä, että tahkoais voittoa jollekin yritykselle oman hyvinvoinnin kustannuksella

Vierailija
12/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hän oli tinkimätön idealisti...lämmin lähimmäisilleen, mutta vaativa ympäritölleen..." sopersi pappi libtardin hautajaisissa.

Tämä Ayn Rand -fanaatikko kuoli väkivaltaisesti; hänet oli sahattu kahtia munaskuista päähän pokasahalla.

Vierailija
13/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole töissä kohta 30 vuotta raatanut ja olen samaa mieltä, ei kannata töille uhrautua jos mahollista. Jos vaan rikastun niin loppuu työt sillä sekunilla.

Vierailija
14/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun parikymppinen lapsi, joka on valmistumassa akateemiseen ammattiin, oli pohtinut kaverinsa kanssa , että jos käy 100% työajalla töissä, on joskus lapsiakin, niin missä on se oma aika. Ihan validia pohdintaa

Vierailija
15/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi, että ihmisillä olisi töitä, mutta työ ei veisi ihan kaikkia mehuja ihmisestä. Mutta en tiedä, onko se realismia ensinkään nykysysteemin puitteissa.

Vierailija
16/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturva ylläpitää edes jotenkin kuluttajien ostovoimaa. Sehän on lähes ihmisen velvollisuus käyttää rahaa 

Vierailija
17/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hän oli tinkimätön idealisti...lämmin lähimmäisilleen, mutta vaativa ympäritölleen..." sopersi pappi libtardin hautajaisissa.

Tämä Ayn Rand -fanaatikko kuoli väkivaltaisesti; hänet oli sahattu kahtia munaskuista päähän pokasahalla.

Vassarit pitäisi kaikki kyydittää Siperiaan kun rähinä alkaa.

Vierailija
18/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa että nyt myös työntekijänä voin vaatia joustoja minua kohtaan. Tuntui että vanhempani hyppivät aina työnantajan mukaan, meidän sukupolvella on eri meno. 

Mitä enemmän vapautta minä saan, sitä enemmän minäkin joustan. Saan päättää milloin olen vapaalla ja käydä vaikka kesken päivän eläinlääkärissä. Korvaan tämän sitten tekemällä välillä lyhyelläkin varoitusajalla työnantajalle tärkeitä ylitöitä tai syömällä pari viikkoa lounaat työn ääressä yms. Mihinkään käskyttämispaikkaan en enää ikinä lähde. 

Vierailija
19/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vassarit pitäisi kaikki kyydittää Siperiaan kun rähinä alkaa.

Yleensä tuommoiset kyyditykset tehdään vasta rähinän jälkeen. En siis suosittele noilla tiedoilla ryhtymään minkäänlaisiin rähinöihin.

Vierailija
20/106 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 46-vuotuas enkä ole koskaan ymmärtänyt työlle uhrautumista. Teen työtä koska siitä saa rahaa elämiseen. Jos rahaa tulisi riittävästi muuten, en tosiaankaan tekisi töitä. Joustan työajoissa ja teen tarvittaessa hiukan ylitöitäkin, jos työnantaja vastaavasti joustaa silloin kun tarvitsen vaikkapa lapsen hammaslääkärikäynnin ajaksi vapaata keskellä työpäivää. Mutta en tee 50h työviikkoja tai tule lomalla töihin vaikka mikä kriisi olisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme