Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17808)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukkola ajaa selkeästi perussuomalaisten agendaa uusimmalla kirjoituksellaan.
Olisi edes sen verran perehtynyt asiaan, ettei valehtelisi Käärijän muka pelänneen antaa ääniä Israelin takia, kun todellinen syy on tosiaan Hollannin diskaus, kuten edellä mainittu.
Mikä se agenda sitten on?
Vääristellä Israelin boikotoimisen perusteita.
Kuten sanottu on suorastaan räikeä valhe syyttää Käärijää pelkuriksi ja väittää, että hän kieltäytyi äänten ilmoittamisesta Israelin takia, kun kaikki niin Käärijää kuin tämän vuoden viisujakin edes vähän seuranneet kyllä tietää, että kyse oli kannanotosta Hollannin diskaukseen.
Sehän siinä oli paha virhe ja todella ajattelematonta, että ylipäänsä lähdettiin ajamaan pro Pale - ja ban Israel aktivismia viisuissa, koska samalla tultiin syrjineeksi räikeästi Israelin edustajaa.
Todennäköisimmin Käärijän syy olla antamatta pisteitä johtui hänen solidaarisuudestaan Joostille, mutta luultavasti myös someryöpytys, joka häneen kohdistui Edebin kanssa kuvatusta videosta vaikutti myös hänen päätökseensä.
Itse ajattelin heti sen jälkeen, kun Käärijä kommentoi somessaan videokohuun, että hän toimi selkärangattomasti. Hänellä ei näyttänyt olevan mitään ongelmaa cha cha chattaa Edenin kanssa, mutta sitten tuli ongelma, kun video tuli julkisuuteen ja siitä seurasi häneen kohdistunut arvosteluryöppy. Vaikka hänen kommentistaan oli yritetty tehdä neutraali, se ei kuitenkaan ollut ihan onnistunut, vaan antoi mahdollisuuden syyttää häntä antisemitismista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatian hallitus palkitsi Baby Lasagnan 50 000 euron summalla.
Muistatteko Vantaan kaupungin lahjan Käärijälle?
Jätitkö taktisesti mainitsematta, että Marko kieltäytyi summasta ja toivoi että se lahjoitetaan paikallisille sairaaloille?
Ihana Marko
Fiksu ja hyväsydäminen ihminen. Kyllä hän tietää pärjäävänsä menestyksensä myötä muutenkin. Taitaa Kroatiassakin olla julkinen terveydenhoito huonossa jamassa.
Just kun ajattelin, että olis mahdotonta pitää Markosta enää tämän enempää, olin väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä äänestyksiä ne on joissa yksi henkilö antaa monia ääniä?
No niinpä. Mitä äänestyksiä ne ovat? Ne jotka haluavat laittaa 20€ äänestyksiin pääsevät vaikuttamaan enemmän verrattuna niihin jotka maksavat euron.
Ei silloin saada mitään todellista mielipidettä siitä mistä ihmiset pitävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia mistä halutaan tienata rahaa.
Se onkin yksi hauska puoli tässä Israel-äänestyksessä - kasa persuja antoi rahaa sateenkaarifestareille. Ensi vuonna tuleekin kovat bileet!
Luulin että rahat menee puhelinyhtiöille eikä euroviisuille?
Ei se on 1€ per ääni. Oletko elänyt kiven alla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se onkin yksi hauska puoli tässä Israel-äänestyksessä - kasa persuja antoi rahaa sateenkaarifestareille. Ensi vuonna tuleekin kovat bileet!
Minä luin että rahat saa paikallinen lähettävä yhtiö, ja siksi äänestyksen hintakin on joka maassa eri, kun se päätetään joka maassa erikseen.
Lisää vaan erilaisia protesteja niin kukaan ei jaksa enää perehtyä niihin.Inflaatio hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Viime vuonna äänestin ekaa kertaa. Myönnän, Loreenia vastaan :) Nyt annoin ääneni 8 kpl Kroatialle. Olisin äänestänyt Ranskaa mutten uskonut et sillä olis riittänyt kannatus ohittaa Israelia.
Ja mä oon äänestänyt muistaakseni joka vuosi vuoden 2000 jälkeen :D. Aikaisemmin ehkä kerran tai kaksi, nykyään sen täyden 20. Viime vuonna 20 ääntä Käärijälle, tänä vuonna 18 Nemolle ja 2 Windows95manille :).
Äänestäminen on kivaa!
Sisko äänestää kotimaastaan käsin aina Suomea täydellä äänipotilla. Mutta siellä se on minun mielestä halvempaa. Nythän esim suomen äänet menee sen mukaan kenellä on parhaiten irtainta rahaa äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on katse jo ensi vuoden viisuissa. Olisin innokas lähtemään ekaa kertaa paikan päälle Sveitsiin finaaliin. Mutta kukaan kavereista ei oo sen verran viisufani, että lähtisi mukaan. Vinkkejä, mitä kautta vois vaikka muutaman seuralaisen löytää? Tulis majoittuminenkin halvemmaksi, eikä ois ihan tylsää yksin bilettää....
Kannattaa alkaa säästämään hyvissä ajoin, sillä Sveitsi ei ole muutenkaan edullinen maa, saati tuollaisen erikoistapahtuman aikaan.
Innokkaimmat viisufanithan varaa majoitukset jopa jo ennen voittajan selviämistä, kuten viime vuonna nähtiin, kun Käärijän ennakoitiin voittavan ja puhetta oli viisujen pitämisestä Tampereella, minkä johdosta hotellit siellä oli jo ennen tuloksen julkaisua varattu tämän vuoden viisuja ajatellen täyteen.Juu tiedossa on hintataso ja
Kannattaa tehdä jo nyt budjetti ja pitäytyä siinä. Tuloista neuvotaan säästämään 20% pahan päivän varalle. Tietenkään työttömällä tai opiskelijalla tuo 20% tuloista ei ole niin suuri, että vuodessa säästäisi viisurahat. Kannattaa käydä tavaroita läpi ja myydä vaikka Huuto.netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä luin että rahat saa paikallinen lähettävä yhtiö, ja siksi äänestyksen hintakin on joka maassa eri, kun se päätetään joka maassa erikseen.
Ja EBU saa rest of the world -äänestyksen tuoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Viime vuonna äänestin ekaa kertaa. Myönnän, Loreenia vastaan :) Nyt annoin ääneni 8 kpl Kroatialle. Olisin äänestänyt Ranskaa mutten uskonut et sillä olis riittänyt kannatus ohittaa Israelia.
Ja mä oon äänestänyt muistaakseni joka vuosi vuoden 2000 jälkeen :D. Aikaisemmin ehkä kerran tai kaksi, nykyään sen täyden 20. Viime vuonna 20 ääntä Käärijälle, tänä vuonna 18 Nemolle ja 2 Windows95manille :).
Äänestäminen on kivaa!
Sisko äänestää kotimaastaan käsin aina Suomea täydellä äänipotilla. Mutta siellä se on minun mielestä halvempaa. Nythän esim suomen äänet menee sen mukaan kenellä on parhaiten irtainta rahaa äänestää.
Juu mulla yhden äänen hinta on hitusen alle 50 senttiä. Ihan mielelläni laitoin Cha Cha Challe vajaan kympin rahoistani :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä.
Vierailija kirjoitti:
"jos ei näitä taitoja ole"
Toisilla on aikaa nypeltää loputtomiin kännykkäänsä ja phonelta löytyy kaikki mahdolliset uusimmat sovellukset. Toisilla aika kuluu johonkin muuhun.
Mä latasin sovelluksen siinä lähetyksen aikana ja äänestin. Menihän siihen aikaa yhteensä kaksi minuuttia Euroviisu-illastani.
(Joillakuilla on nyt niin rankkaa kun kännykällä saa äänestää. Lähettäkää ens vuonna vaikka postikortti sitten :D).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ukkola ajaa selkeästi perussuomalaisten agendaa uusimmalla kirjoituksellaan.
Olisi edes sen verran perehtynyt asiaan, ettei valehtelisi Käärijän muka pelänneen antaa ääniä Israelin takia, kun todellinen syy on tosiaan Hollannin diskaus, kuten edellä mainittu.
Mikä se agenda sitten on?
Vääristellä Israelin boikotoimisen perusteita.
Kuten sanottu on suorastaan räikeä valhe syyttää Käärijää pelkuriksi ja väittää, että hän kieltäytyi äänten ilmoittamisesta Israelin takia, kun kaikki niin Käärijää kuin tämän vuoden viisujakin edes vähän seuranneet kyllä tietää, että kyse oli kannanotosta Hollannin diskaukseen.
Sehän siinä oli paha virhe ja todella ajattelematonta, että ylipäänsä
Mun mielestä se kommentoi jotain tyyliin 'meni maku'.
Täysin ymmärrettävää! Vai onko vielä joku kellä ei mennyt maku koko kisoihin? Ihme säätöä: vedetään linjaus ja edellytetään kaikkia osallistujia toimimaan sen mukaan. Ulos jos ei oo sisäistänyt sääntöjä. Jos ei ole pokkaa vaatia itse järjestämissään kisoissa järjestäjän sääntöjen noudattamista, niin jättäisi sitten mieluummin ne säännöt tekemättä. Parempi hetken itku kuin ainainen poru. Kilpailija ulos, jos ei ole selkärankaa huolehtia, että se tulee tasavertaisesti kohdelluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahat eivät mene operaattorillesi vaan Suomessa ne menevät YLE: lle.
Saksassa ja Ruotsissa ääni maksaa vähemmän kuin Suomessa. Virossa ja Espanjassa enemmän kuin Suomessa. Paikallinen viisut lähettävä yhtiö saa rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että kaikki tuntemani korkeakoulutetut olisivat äänestäneet Israelia, jos se olisi ollut mahdollista. Mutta meillä on hyvin yleisesti työnantajan puhelinetu, jolla ei työhön liittymättömiä maksullisia palveluja ole sopivaa käyttää.
Israelin kappale oli melodista musiikkia ja esiintyjä koko kilpailun taitavin. Kappale yhtä mitäänsanomaton kuin kaikki kilpailijansakin.
Mutta jokainen ihminen joka tuntee jonkinlaista inhimillisyyttä, tunsi myötätuntoa 20 vuotiasta nuorta
Hämmästelen missä on niin korkeasti koulutettuja että heillä ei ole omaa puhelinta. Lähes kaikki kaverini ovat korkeakoulutettuja, ja äänet meni Kroatia-Irlanti-Ukraina-Sveitsi-Armenia -linjalle, ei kukaan kannattanut Israelia.
Minäkin tunnen myötätuntoa Eden Golania kohtaan. Buuaamin
Ajattelin kanssa ensin kun kuulin biisin ekoja kertoja, että karsee. Mutta nyt kun oon kuunnellut sitä enemmän, huomasin, että siinä on tosi upeita kohtia ja se on tehty todella ammattimaisesti. Ei paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nyt kun kysyit niin suoraan sanottuna koulutettuja ihmisiä ei kiinnosta joku ö-luokan musiikkispektaakkeli riittävästi, että viitsisi alkaa kaivella maksuosoitteita ja luottokorttia. Jos olisi voinut näpyttää helpon tekstiviestin, olisin sen tehnyt, ja niin olisi samassa mökissä kanssani olleet muutkin aikuiset.
Jos aikasi on niin arvokasta niin miksi käytät sitä johonkin ihme Israel-vänkäykseen sellaisessa ketjussa jossa käsitellään ö-luokan musiikkispektaakkelia, joka ei sinua lainkaan kiinnosta. Tällaiset alustathan on sitä paitsi tietoturvariski, mainosbannereissa on usein viruksia yms.
Islanti melkein lähetti palestiinalaisen edustajan. Millainenhan telepotti sille olisi tullut Euroopasta? Ja miten se olisi perusteltu "kansan todellisena äänenä"?
Sehän olisikin tehnyt pisteidenjaosta vielä astetta mielenkiintoisempaa, kun vastakkain olisi ollut myös palestiinalaissyntyinen artisti Islannin edustajana. Islanti ehti jo nousta voittajaennusteissa ihan kärjen tuntumaan, ennen kuin jostain käsittämättömästä syystä maan valinta kohdistuikin ennakkosuosikin sijaan toiseen, jolla ei ollut yksinkertaisesti mitään mahdollisuuksia edes finaaliin pääsyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja onneksi YLE sai rahoitusta kun persut äänestivät 20 eurolla per naama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko ne vuodet 2003-2008 kun pelkät puheluäänet ratkaisivat voiton? Silloin pärjäsi oikeasti mageet biisit.
Nyt kun viisuista on tullut poliittisen agendan väline niin tuomariäänet tuovat kai jotain turvaa?
Minä ainakin haluan että se paras ja särmin biisi voittaa.
Tais olla 1998-2008 ja 2001-2002 oli sellainen systeemi että maat päätti tuliko 50/50 vai 100% yleisöstä. Tuomarit tuotiin takaisin koska kaveriääniä ja itäblokin valtaa pelättiin.
Mietin myös että olikohan mm. Lordin voitto vuonna 2006 joillekin liikaa :D aika pian sen jälkeen otettiin nuo raadit takaisin. On siitä voitosta varmaan jotku olleet kauhuissaan. Lordi toi kyllä mun mielestä hyvän suunnan viisuihin ja vaihtelevuutta kertaheitolla :D
Eli onko Käärijä sitä mieltä että väkivalta on ok jos väkivallan tekijä on kaveri tai yhteistyökumppani.
Hyvä, saat siis synninpäästön! :D