Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17808)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että kaikki tuntemani korkeakoulutetut olisivat äänestäneet Israelia, jos se olisi ollut mahdollista. Mutta meillä on hyvin yleisesti työnantajan puhelinetu, jolla ei työhön liittymättömiä maksullisia palveluja ole sopivaa käyttää.
Mä ainakin äänestin ihan vaan luottokortilla, ei siihen puhelinta tarvinnut.
Enpä ole perehtynyt asiaan, kuten ei yksikään kollegoistani, puolisoni, ystäväni. Kun on ikää jo 40-50 ja työuraa se >20 vuotta niin on päässyt muodostumaan käytäntö ettei äänestä puhelinäänestyksissä eikä lahjoita puhelinlahjoituksia.
Joo, mutta jos on oikein korkeakoulutettu ja haluaisi sitä Israelia äänestää, niin varmasti keksisi siihen tavan. Olen itsekin 40+ ja äitini 65 ja molemmat osasimme äänestää niin että maksu meni kortilta. Ei nyt isk
Ei varmaan halunnut riittävästi? Ei kaikkia kiinnosta niin kovin tämä eurotrash-show.
Vierailija kirjoitti:
Ukkola ajaa selkeästi perussuomalaisten agendaa uusimmalla kirjoituksellaan.
Olisi edes sen verran perehtynyt asiaan, ettei valehtelisi Käärijän muka pelänneen antaa ääniä Israelin takia, kun todellinen syy on tosiaan Hollannin diskaus, kuten edellä mainittu.
Mikä se agenda sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Olisi edes sen verran perehtynyt asiaan, ettei valehtelisi Käärijän muka pelänneen antaa ääniä Israelin takia, kun todellinen syy on tosiaan Hollannin diskaus, kuten edellä mainittu.
Mistä tän tiedon löytää? En löytänyt etsimälläkään.
Herrahan muuten myönsi laittoman uhkauksen, josta Ruotsissa häntä vastaan nostettiin syyte ja jonka useat todistajat (yksikään ei kuulunut kummankaan maan delegaatioon) vahvistivat.
Mitähän Kreml maksoi hänelle siitä, että sekotti pakkaa (?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että kaikki tuntemani korkeakoulutetut olisivat äänestäneet Israelia, jos se olisi ollut mahdollista. Mutta meillä on hyvin yleisesti työnantajan puhelinetu, jolla ei työhön liittymättömiä maksullisia palveluja ole sopivaa käyttää.
Enpä ole perehtynyt asiaan, kuten ei yksikään kollegoistani, puolisoni, ystäväni. Kun on ikää jo 40-50 ja työuraa se >20 vuotta niin on päässyt muodostumaan käytäntö ettei äänestä puhelinäänestyksissä eikä lahjoita puhelinlahjoituksia.
Mulla on itse asiassa sama juttu. En ole ikinä äänestänyt mitään puhelimitse.
Ja tämä on nimenomaan tottumus että turhaan tavallaan valitan jos äänestetään vääriä. Ei vaan viitsi vaivaantua ja toivoo että muut joilla on samanlainen maku äänestäisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama minä vuonna Loreen olisi voittanut viime vuoden kiemurtelu uikuksella, olisin ollut todella pettynyt. 2000-luvulla kuka tahansa voittaja on ollut parempi.
Paitsi Lena. Siinä on 2000-luvun huonoin voittaja :D. Mutta Loreen tulee hyvänä kakkosena tällä listalla. Ja kyllä, olen tietoinen että Fly on the wings of love ja Cmon everybody voittivat 2000-luvulla!!
Kyllä Lenaa tuli kuunneltua myös, oli ehkä yksinkertainen mutta tarttuva 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääristellä Israelin boikotoimisen perusteita.
Kuten sanottu on suorastaan räikeä valhe syyttää Käärijää pelkuriksi ja väittää, että hän kieltäytyi äänten ilmoittamisesta Israelin takia, kun kaikki niin Käärijää kuin tämän vuoden viisujakin edes vähän seuranneet kyllä tietää, että kyse oli kannanotosta Hollannin diskaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatian hallitus palkitsi Baby Lasagnan 50 000 euron summalla.
Muistatteko Vantaan kaupungin lahjan Käärijälle?
Jätitkö taktisesti mainitsematta, että Marko kieltäytyi summasta ja toivoi että se lahjoitetaan paikallisille sairaaloille?
Ihana Marko
Fiksu ja hyväsydäminen ihminen. Kyllä hän tietää pärjäävänsä menestyksensä myötä muutenkin. Taitaa Kroatiassakin olla julkinen terveydenhoito huonossa jamassa.
Minusta viime vuoden paras esiintyjä /kappale oli Norja. Soi radiossakin yhä.
En muista koska nuo tulokset olisi menneet täysin musiikillisten näyttöjen mukaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirvittää, jos puhelinäänestyksen manipulointi onnistuu näin helposti kuin mitä nyt kävi. Räävintöntä testiä X:ään ja ei ku äänestämään. Yksi kunnallispoliitikko kehui antaneensa Israelille 10 ääntä eikä ole aiemmin äänestänyt euroviisuissa kertaakaan. Meillä taisi UMK:ssa olla myös samanlainen äänestyskampanjointi? Reilun pelin henki on suomalaisille vierasta.
Israelin kappale oli melodista musiikkia ja esiintyjä koko kilpailun taitavin. Kappale yhtä mitäänsanomaton kuin kaikki kilpailijansakin.
M
Se äänestäminen oli vielä paljon helpompaa kuin tekstiviesti. Kuvakkeesta painaa plussaa niin monta kertaa kuin haluaa ja mille artistille haluaa (max 20 kertaa) ja sitten sormenjäljellä kortille lupa. Ja jopa Viisu-lähetyksessä mainostettiin sitä miten voi näin helposti äänestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kroatian hallitus palkitsi Baby Lasagnan 50 000 euron summalla.
Muistatteko Vantaan kaupungin lahjan Käärijälle?
Jätitkö taktisesti mainitsematta, että Marko kieltäytyi summasta ja toivoi että se lahjoitetaan paikallisille sairaaloille?
En, en tiennyt lahjoituksesta.
"Ei varmaan halunnut riittävästi? Ei kaikkia kiinnosta niin kovin tämä eurotrash-show."
Juu, mutta tuo kirjoittaja kirjoitti että olisi halunnut äänestää, mutta kun bla bla. Jos olisi halunnut, niin olisi sen toisen äänestystavan tiennyt kun sitä ihan siinä telkkarilähetyksessä mainostettiin. Jopa AVlle ala-arvoinen trollaus tuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vääristellä Israelin boikotoimisen perusteita.
Kuten sanottu on suorastaan räikeä valhe syyttää Käärijää pelkuriksi ja väittää, että hän kieltäytyi äänten ilmoittamisesta Israelin takia, kun kaikki niin Käärijää kuin tämän vuoden viisujakin edes vähän seuranneet kyllä tietää, että kyse oli kannanotosta Hollannin diskaukseen.
"Israelin boikotoimisen perusteet" -ja ne ovat mitä, ja kuinka persut niitä vääristelevät?
Kilpailun omistava järjestäjätaho teki päätöksen ottaa mukaan kilpailuun, ei boikotoida.
Joku päättää boikotoida päätöstä jättämällä koko kisat väliin, joku päättää äänestää kroatiaa tai Sveitsiä, jottei Israel ainakaan voittaisi ja joku Israelia jotta se voittaisi tai saisi ainakin hänen äänensä. Missä tässä näkyy jotkut "boikotoimisen perusteet", joita Perussuomalaiset puolueena yrittävät "vääristellä". Nyt en ihan ymmärrä.
Kuulostaa kuin sinulla olisi sellainen käsitys, että osallituvat valtiot ovat jotenkin yhteisin perustein ja yhteisellä päätöksellä päättäneet kansalaisineen boikotoida Israelia ja Perussuomalaisten agenda on tätä vääristellä. Minä en ole kuullut tällaista päätöstä tai valtiolinjausta ja pitäisin perin outona jos edes puolueet, saati hallitus tai eduskunta lähtisivätkään linjaamaan jotain viihteellisen, ulkomaisen yhtiön omistaman, laulukisan suhteen.
nyt kun kysyit niin suoraan sanottuna koulutettuja ihmisiä ei kiinnosta joku ö-luokan musiikkispektaakkeli riittävästi,
Maailman katsotuin tapahtuma jos urheilua ei lasketa. Ö-luokkaa tässä on nyt joku muu kuin Viisut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama minä vuonna Loreen olisi voittanut viime vuoden kiemurtelu uikuksella, olisin ollut todella pettynyt. 2000-luvulla kuka tahansa voittaja on ollut parempi.
Paitsi Lena. Siinä on 2000-luvun huonoin voittaja :D. Mutta Loreen tulee hyvänä kakkosena tällä listalla. Ja kyllä, olen tietoinen että Fly on the wings of love ja Cmon everybody voittivat 2000-luvulla!!
Kyllä Lenaa tuli kuunneltua myös, oli ehkä yksinkertainen mutta tarttuva 😅
Hyyyyiiii en pysty sekuntiakaan kuuntelemaan sitä sen feikkiä englantilaista aksenttia 😂. Myös biisinä aivan uskomattoman huono, muutamaa nuottia toistellaan.
Vierailija kirjoitti:
Iltalehden naistoimittajat kirjoittaa raivokkaita kirjoituksia. Pudas raivosi ennen äänestystä ja Ukkola äänestyksen jälkeen. Haluaisin olla kärpäsenä katossa kun nuo kaksi keskustelevat euroviisuäänestyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä äänestin viime vuonna ekaa kertaa Euroviisuissa, ikää silloin 56. UMKssa oon antanut jo useana vuonna äänen, kun tuli se ilmaissovellus. Tänä vuonna taas äänestin, kivaa. Ei kantsi jämähtää.
Tietty jos asia ei kiinnosta, niin ei siinä mitään. Nyt toivoin myös, että se yksi maa ei saisi suurinta yleisöpottia meiltä, mutta omat viisi ääntä ei siihen auttaneet.
Vierailija kirjoitti:
Minusta viime vuoden paras esiintyjä /kappale oli Norja. Soi radiossakin yhä.
En muista koska nuo tulokset olisi menneet täysin musiikillisten näyttöjen mukaan
No ainakin heti ensimmäisenä voi sanoa että 2017.
Vierailija kirjoitti:
😡 voi helvetti!
Vierailija kirjoitti:
"Ei varmaan halunnut riittävästi? Ei kaikkia kiinnosta niin kovin tämä eurotrash-show."
Juu, mutta tuo kirjoittaja kirjoitti että olisi halunnut äänestää, mutta kun bla bla. Jos olisi halunnut, niin olisi sen toisen äänestystavan tiennyt kun sitä ihan siinä telkkarilähetyksessä mainostettiin. Jopa AVlle ala-arvoinen trollaus tuo.
Mikä ihmeen trollaus? Millä oikeudella sinä väität trollaukseksi toisen ihmisen kokemusta jostain asiasta? En ole koskaan osallistunut yhteenkään äänestykseen ja muistaakseni kerran lahjoittanut rahaa puhelimella, silloin kun olin vanhempainvapaalla.
Olemme selvästi hieman eri ikäpolvea: minä välttelen luottokortin numeron laittamista mihinkään palveluun, minulla ei ole mitään mobilepayta, verkkopankkiin käytän vielä avainlukulistaa. Joten en edes kiinnitä huomiota jos jossain väliajalla joku listaa millä kaikilla tavoilla voit rahasi (tai työnantajan rahat) lahjoittaa viisuorganisaatiolle.
Mutta palataan sitten asiaan kun sinä liityt siihen jo kymmenissä tuhansissa liikkuvaan suomalaisten joukkoon jolta on kupattu rahat tililtä kun on tullut varomattomasti syötettyä tietoja epämääräisiin varmenteisiin.