Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17808)

Vierailija
16521/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna mielestäni paras biisi voitti. Hyvä Sveitsi!

Vierailija
16522/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama minä vuonna Loreen olisi voittanut viime vuoden kiemurtelu uikuksella, olisin ollut todella pettynyt. 2000-luvulla kuka tahansa voittaja on ollut parempi.

Paitsi Lena. Siinä on 2000-luvun huonoin voittaja :D. Mutta Loreen tulee hyvänä kakkosena tällä listalla. Ja kyllä, olen tietoinen että Fly on the wings of love ja Cmon everybody voittivat 2000-luvulla!!

Kyllä Lenaa tuli kuunneltua myös, oli ehkä yksinkertainen mutta tarttuva 😅

Hyyyyiiii en pysty sekuntiakaan kuuntelemaan sitä sen feikkiä englantilaista aksenttia 😂. Myös biisinä aivan uskomattoman huono, muutamaa nuottia toistellaan.

Nyt täytyy huomioida että voitti 2010. En minäkään tänä päivänä sitä enää kuuntele 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
16523/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2019 - Hollanti - odotettu voitto vaikka yleisön suosikki olikin Norja! Historian kuunnelluin viisu, yli 1,1 miljardia kuuntelua on järjetön määrä

Voisko joku selittää mulle Arcaden suosion? Ei voittanut raateja eikä teleä: toki vuosi oli erittäin tasokas. Hyvä biisi omastakin mielestäni, mutta en tuota kyllä tietämättä poimisi joksikin megahitiksi.

Osui johonkin TikTok -saumaan silloin. En itse sitä käytä, mutta 2019 on ainut vuosi kun kaverini lapset katsoivat viisut, koska tiesivät jo Arcade -biisin.

Ookoo. Olen ajatellut että TikTok-hitiksi pääsee lähinnä jotkut ihme renkutukset, mutta ilmeisesti aika satunnaista. Se taannoinen Armenian haukotteluviisukin muodostui joksikin ihme viraalihitiksi, mutta tylsä se on edelleen.

Sunstroke Projectista sentään ymmärrän miksi siitä tuli meemihitti.

Vierailija
16524/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ei varmaan halunnut riittävästi? Ei kaikkia kiinnosta niin kovin tämä eurotrash-show."

Juu, mutta tuo kirjoittaja kirjoitti että olisi halunnut äänestää, mutta kun bla bla. Jos olisi halunnut, niin olisi sen toisen äänestystavan tiennyt kun sitä ihan siinä telkkarilähetyksessä mainostettiin. Jopa AVlle ala-arvoinen trollaus tuo.

Mikä ihmeen trollaus? Millä oikeudella sinä väität trollaukseksi toisen ihmisen kokemusta jostain asiasta? En ole koskaan osallistunut yhteenkään äänestykseen ja muistaakseni kerran lahjoittanut rahaa puhelimella, silloin kun olin vanhempainvapaalla. 

Olemme selvästi hieman eri ikäpolvea: minä välttelen luottokortin numeron laittamista mihinkään palveluun, minulla ei ole mitään mobilepayta, verkkopankkiin käytän vielä avainlukulistaa. Joten en edes kiinnitä huomiota jos jossain väliajall

No se on oma häpeä jos ei maksukortteja käytä - olen kyllä viisikymppinen että mitä sukupolvea sitten lienet. Tietenkään ei niitä kortin numeroita laitella minne vaan - siksi onkin hyvä olla hereillä ja tietää mitä ja mihin laittaa. Ja Euroviisuissa äänestäminen on turvallista jos osaa yhtään järkeään käyttää. Mutta jos ei näitä taitoja ole niin tietenkin silloin on parempi jättää äänestämättä.

Vierailija
16525/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa, että kaikki tuntemani korkeakoulutetut olisivat äänestäneet Israelia, jos se olisi ollut mahdollista. Mutta meillä on hyvin yleisesti työnantajan puhelinetu, jolla ei työhön liittymättömiä maksullisia palveluja ole sopivaa käyttää.

Mä ainakin äänestin ihan vaan luottokortilla, ei siihen puhelinta tarvinnut.

Enpä ole perehtynyt asiaan, kuten ei yksikään kollegoistani, puolisoni, ystäväni. Kun on ikää jo 40-50 ja työuraa se >20 vuotta niin on päässyt muodostumaan käytäntö ettei äänestä puhelinäänestyksissä eikä lahjoita puhelinlahjoituksia.

Mulla on itse asiassa sama juttu. En ole ikinä äänestänyt mitään puhelimitse. 

Mä äänestin viime vuonna ekaa kertaa Euroviisuissa, ikä

Sama mulla. Viime vuonna äänestin ekaa kertaa. Myönnän, Loreenia vastaan :) Nyt annoin ääneni 8 kpl Kroatialle. Olisin äänestänyt Ranskaa mutten uskonut et sillä olis riittänyt kannatus ohittaa Israelia.

Vierailija
16526/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt täytyy huomioida että voitti 2010. En minäkään tänä päivänä sitä enää kuuntele 😆

No joo mutta mä kuuntelen viisuja läpi vuoden, ihan jatkuvasti. 2002 alkaen on joka vuodelta biisejä soittolistallani. Mutta en ehkä olekaan normaali :D. 

Vierailija
16527/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ne vuodet 2003-2008 kun pelkät puheluäänet ratkaisivat voiton? Silloin pärjäsi oikeasti mageet biisit.

Nyt kun viisuista on tullut poliittisen agendan väline niin tuomariäänet tuovat kai jotain turvaa?

Minä ainakin haluan että se paras ja särmin biisi voittaa.

Vierailija
16528/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2019 - Hollanti - odotettu voitto vaikka yleisön suosikki olikin Norja! Historian kuunnelluin viisu, yli 1,1 miljardia kuuntelua on järjetön määrä

Voisko joku selittää mulle Arcaden suosion? Ei voittanut raateja eikä teleä: toki vuosi oli erittäin tasokas. Hyvä biisi omastakin mielestäni, mutta en tuota kyllä tietämättä poimisi joksikin megahitiksi.

Osui johonkin TikTok -saumaan silloin. En itse sitä käytä, mutta 2019 on ainut vuosi kun kaverini lapset katsoivat viisut, koska tiesivät jo Arcade -biisin.

Ookoo. Olen ajatellut että TikTok-hitiksi pääsee lähinnä jotkut ihme renkutukset, mutta ilmeisesti aika satunnaista. Se taannoinen Armenian haukotteluviisukin muodostui joksikin ihme viraalihitiksi, mutta tylsä se on edelleen.

Sunstroke Projectista sentään ymmärrän

Totta, se Armenian biisi on edelleen toiseksi soitetuin viisu, lähestyi miljardin rajaa kun viimeksi katsoin. Ja se on TYLSÄ?!!! En voi tajuta sen suosiota :D.

Vierailija
16529/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä äänestyksiä ne on joissa yksi henkilö antaa monia ääniä?

Vierailija
16530/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nyt kun kysyit niin suoraan sanottuna koulutettuja ihmisiä ei kiinnosta joku ö-luokan musiikkispektaakkeli riittävästi, että viitsisi alkaa kaivella maksuosoitteita ja luottokorttia. Jos olisi voinut näpyttää helpon tekstiviestin, olisin sen tehnyt, ja niin olisi samassa mökissä kanssani olleet muutkin aikuiset.

Jos aikasi on niin arvokasta niin miksi käytät sitä johonkin ihme Israel-vänkäykseen sellaisessa ketjussa jossa käsitellään ö-luokan musiikkispektaakkelia, joka ei sinua lainkaan kiinnosta. Tällaiset alustathan on sitä paitsi tietoturvariski, mainosbannereissa on usein viruksia yms.

Islanti melkein lähetti palestiinalaisen edustajan. Millainenhan telepotti sille olisi tullut Euroopasta? Ja miten se olisi perusteltu "kansan todellisena äänenä"?

Vierailija
16531/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mulla. Viime vuonna äänestin ekaa kertaa. Myönnän, Loreenia vastaan :) Nyt annoin ääneni 8 kpl Kroatialle. Olisin äänestänyt Ranskaa mutten uskonut et sillä olis riittänyt kannatus ohittaa Israelia.

Ja mä oon äänestänyt muistaakseni joka vuosi vuoden 2000 jälkeen :D. Aikaisemmin ehkä kerran tai kaksi, nykyään sen täyden 20. Viime vuonna 20 ääntä Käärijälle, tänä vuonna 18 Nemolle ja 2 Windows95manille :). 

Äänestäminen on kivaa!

Vierailija
16532/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirvittää, jos puhelinäänestyksen manipulointi onnistuu näin helposti kuin mitä nyt kävi. Räävintöntä testiä X:ään ja ei ku äänestämään. Yksi kunnallispoliitikko kehui antaneensa Israelille 10 ääntä eikä ole aiemmin äänestänyt euroviisuissa kertaakaan. Meillä taisi UMK:ssa olla myös samanlainen äänestyskampanjointi? Reilun pelin henki on suomalaisille vierasta.

Voin kertoa, että kaikki tuntemani korkeakoulutetut olisivat äänestäneet Israelia, jos se olisi ollut mahdollista. Mutta meillä on hyvin yleisesti työnantajan puhelinetu, jolla ei työhön liittymättömiä maksullisia palveluja ole sopivaa käyttää.

Israelin kappale oli melodista musiikkia ja esiintyjä koko kilpailun taitavin. Kappale yhtä mitäänsanomaton kuin kaikki kilpailijansakin.

Mutta jokainen ihminen joka tuntee jonkinlaista inhimillisyyttä, tunsi myötätuntoa 20 vuotiasta nuorta

Latvia oli paras.

Vierailija
16533/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jos ei näitä taitoja ole"

Toisilla on aikaa nypeltää loputtomiin kännykkäänsä ja phonelta löytyy kaikki mahdolliset uusimmat sovellukset. Toisilla aika kuluu johonkin muuhun.

Vierailija
16534/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu että jotkut maat kärsivät siitä että juuri heidän biiseistään pitävät olivat niitä jotka eivät yleensä äänestä viisuissa.

Vierailija
16535/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo mutta mä kuuntelen viisuja läpi vuoden, ihan jatkuvasti. 2002 alkaen on joka vuodelta biisejä soittolistallani. Mutta en ehkä olekaan normaali :D. 

Ihan normaali olet, tai sit ollaan molemmat epänormaaleja koska teen samaa. Lenan kohdalla kuitenkin aika ajanut ohi 😅

Vierailija
16536/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia mistä halutaan tienata rahaa.

Se onkin yksi hauska puoli tässä Israel-äänestyksessä - kasa persuja antoi rahaa sateenkaarifestareille. Ensi vuonna tuleekin kovat bileet!

Vierailija
16537/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko ne vuodet 2003-2008 kun pelkät puheluäänet ratkaisivat voiton? Silloin pärjäsi oikeasti mageet biisit.

Nyt kun viisuista on tullut poliittisen agendan väline niin tuomariäänet tuovat kai jotain turvaa?

Minä ainakin haluan että se paras ja särmin biisi voittaa.

Tais olla 1998-2008 ja 2001-2002 oli sellainen systeemi että maat päätti tuliko 50/50 vai 100% yleisöstä. Tuomarit tuotiin takaisin koska kaveriääniä ja itäblokin valtaa pelättiin.

Vierailija
16538/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia mistä halutaan tienata rahaa.

Se onkin yksi hauska puoli tässä Israel-äänestyksessä - kasa persuja antoi rahaa sateenkaarifestareille. Ensi vuonna tuleekin kovat bileet!

Luulin että rahat menee puhelinyhtiöille eikä euroviisuille?

Vierailija
16539/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Venäjä on poistettu kisoista poliittisin syin hyökättyään Ukrainaan, mielestäni pitäisi sallia myös tuollaiset hiljaiset protestit, kuten paitaan lisätyt viestit. Jos taas Venäjää ei saa kritisoida, miksei maa ole kisoissa mukana? En siis todellakaan tarkoita, että Venäjä pitäisi viisuihin päästää, jos nyt joku erehtyy niin luulemaan. 

Minusta tuo ukrainalaisten symboli pitää avainta kaulass kun odottaa jotakuta kotiin kunnossa missä hyvänsä on kaunis. Jos vaatii sotavankeja takaisin kotiinsa niin se on aivan looginen vaatimus. Sakoista tuli niin paljon julkisuutta, että Ukrainan delegaatio maksaa ne mieleellään kun kerran viesti meni perille. 

Vierailija
16540/17808 |
16.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nyt kun kysyit niin suoraan sanottuna koulutettuja ihmisiä ei kiinnosta joku ö-luokan musiikkispektaakkeli riittävästi, että viitsisi alkaa kaivella maksuosoitteita ja luottokorttia. Jos olisi voinut näpyttää helpon tekstiviestin, olisin sen tehnyt, ja niin olisi samassa mökissä kanssani olleet muutkin aikuiset.

Jos aikasi on niin arvokasta niin miksi käytät sitä johonkin ihme Israel-vänkäykseen sellaisessa ketjussa jossa käsitellään ö-luokan musiikkispektaakkelia, joka ei sinua lainkaan kiinnosta. Tällaiset alustathan on sitä paitsi tietoturvariski, mainosbannereissa on usein viruksia yms.

Islanti melkein lähetti palestiinalaisen edustajan. Millainenhan telepotti sille olisi tullut Euroopasta? Ja miten se olisi perusteltu "kansan todellisena äänenä"?

Olen läsnä neuvottelussa, jossa parhaillaan käsitellään asioita, jotka eivät kuulu minun osaamisalueeseeni. Kuulolla siltä varalta että minua tarvitaan johonkin. Vaikeaa keskittyä mihinkään järkevään kun taustalla pulisee jatkuva mielipiteenvaihto Reach-asetuksesta.