Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkäs oli tänä vuonna teidän mielestä kuumimmat esiintyjät?
Baby Lasagna ilman muuta. Muita ei nyt tule mieleen.
Ranska ehdottomasti, sekä biisi että esittäjä
Huh, tän suosio on mulle edelleen yllätys. Niin unettava, keskinkertainen ja finaalissa virekin aivan hakusessa. En vaan tajua. Jö nö tem pa.
Joo samaa mieltä mutta se lavapreesens ja ääni oli aika cool.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baby lasagnan kitaristit. Nehän tanssi melkein enemmän kuin tanssijat.
Ajatella että Marko kirjoitti biisinsä itse ja etsi kaverinsa mukaan soittamaan ja tanssimaan.
Kuinka moni on katsonut ja ennen kaikkea ajatuksella kuunnellut Joostin esityksen?
Itse ainakin olen lähes sivuuttanut sen pelkkänä huumorina, mutta ajatuksella katsottuna esityksen loppu onkin todella tunteisiin vetoava ja koskettava kun huomaa miten tärkeä se lopun sanoma on artistille itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä välikohtausasia ei valitettavasti taida nyt tulla tämän selvemmäksi.
Eikös Joostin yleisöpisteiden odotettu satavan suomalaisten laariin, mutta niin ei ilmeisesti käynytkään? Kuka ne äänet sai, vai jättikö Joostin kannattajat äänestämättä?
Minä olen yleisesti vain kova viisufani ja suunnittelin äänestäväni Nemoa. Kun seurailin perjantain ja lauantain tapahtumia, tuli sellainen olo, että ihan sama. Ei huvittanut antaa rahaa EBU:lle vaan ajattelin, että siivotkoon omat sotkunsa.
Nemohanon tosiaan juuri sen tyyppinen artisti, jota Euroviisuja nyt boikotoinut yleisö olisi hyvin todennäköisesti äänestänyt. Hän on siis huomattavasti suuremman yleisön suosikki kuin mitä äänestystulokset suoraan kertoo.
Hyvin paljon mahdollista, mutta he siis eivät äänestäneet Nemoa ja "asiantuntijat" taas kerran päättivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisujen pitäis olla kevään valopilkku. Nyt oli kaikkea muuta ja riitely vaan jatkuu. Miten EBU on noin kädetön?
Riidat olisi olleet ennakkoon estettävissä suht helposti säännöllä: yleisen turvallisuuden vuoksi sotaa käyvät maat saavat lähettää esiintyjän semeihin, mutta eivät kilpailijaa.
Näin estetään myös se, että viisuja ei voita sotamaa.
Samaa mieltä. Onneksi sellaisia ei ollut mukana. On sydäntä lämmittävää, että maat, joihin on hyökätty eli Israel ja Ukraina, saavat tukea tätäkin kautta <3
Nyt vaan tämä Israel on aiheuttanut huomattavasti enemmän tuhoa ja kärsimystä hyökkääjäjärjestön maassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella että Marko kirjoitti biisinsä itse ja etsi kaverinsa mukaan soittamaan ja tanssimaan.
Ja koko tuotantotiimin vanhin oli 32-vuotias ja nuorin 18-vuotias, osa tekijöistä taisi olla opiskelijoita. Ei ollut mitään Benke Rydmaneja suunnittelemassa.
Vierailija kirjoitti:
ei valokuvien perusteella vaikuta kovin tasapainoiselta
Mä koen hänen mediapersoonansa todella epämiellyttävänä. Oikeasta en toki tiedä.
Vaikka onhan se turvallisempaa järjestää viisut Sveitsissä kuin Israelissa. Ruotsi oli jo liian ahdistavaa terouhan takia.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on katsonut ja ennen kaikkea ajatuksella kuunnellut Joostin esityksen?
Itse ainakin olen lähes sivuuttanut sen pelkkänä huumorina, mutta ajatuksella katsottuna esityksen loppu onkin todella tunteisiin vetoava ja koskettava kun huomaa miten tärkeä se lopun sanoma on artistille itselleen.
No jos sen uskoo. Itse pidän laskelmoituna esityksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei valokuvien perusteella vaikuta kovin tasapainoiselta
Mä koen hänen mediapersoonansa todella epämiellyttävänä. Oikeasta en toki tiedä.
tulee mieleen jimmy savile
"Hyvin paljon mahdollista, mutta he siis eivät äänestäneet Nemoa ja "asiantuntijat" taas kerran päättivät."
Toistan: kun viisuissa oli pelkkä yleisöäänestys, se vikinä määrä oli aivan infernaalinen. Aina väärä voitti, aina naapurit suosi toisiaan jne jne. Miten ne pisteet pitäisi sitten laskea kun ei kelpaa yleisöäänet eikä yleisö+jury?
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä, esitys oli sekä hauska että tunteikas. Biisi ei ollut makuuni, mutta olisin mielelläni nähnyt esityksen finaalissa. Harmi, kun kävi, miten kävi. Ymmärrän kuitenkin täysin diskauksen, koska rikostutkinta oli käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja koko tuotantotiimin vanhin oli 32-vuotias ja nuorin 18-vuotias, osa tekijöistä taisi olla opiskelijoita. Ei ollut mitään Benke Rydmaneja suunnittelemassa.
Hanoi Rocks levytti ekan albuminsa alle 20-vuotiaina
Vierailija kirjoitti:
tässä nähtiin hyvin mitä muslimien päästäminen eurooppaan vaikuttaa eurooppalaiseen kulttuuriimme
Palestiinajutut ei kuulu meille. Meillä on omatkin ongelmamme.
Vierailija kirjoitti:
Loppujen lopuksi me olemme kaikki ihmisiä.
Niin siinä sanottiin.
joku kirjoitti että käärijää kuunnellaan enemmän kuin loreenia, mutta näin on:
Loreen Tattoo spotify vähää vailla puoli miljardia (495 474 855)
Käärijä Cha cha cha spotify 136 259 628
Loreen Tattoo (official audio) Youtube 54 milj / grand final 24 milj
Käärijä Cha Cha Cha (grand final ) 32 milj / official musik video 5,1 milj
Minä veikkaan, että tämän vuoden Euroviisut pysyy negatiivisessa mielessä muistissa niin pitkään, että Ruotsi ei voita varmaan 10 vuoteen.
Enkä ole Ruotsi-vastainen. Koen vaan, että saivat nyt mitä tilasivat ja kaikki näki, että ei ollut hyvä juttu. Jopa Italiaisten sekoilu Torinon rikkoutuneen auringon kanssa oli lastenleikkiä tertsiuhkaan ja muuhun hämminkiin, mitä Ruotsi sallii tapahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin olen lähes sivuuttanut sen pelkkänä huumorina, mutta ajatuksella katsottuna esityksen loppu onkin todella tunteisiin vetoava ja koskettava kun huomaa miten tärkeä se lopun sanoma on artistille itselleen.Loppujen lopuksi me olemme kaikki ihmisiä.
Niin siinä sanottiin.
Eurodance ja EU komissaaria parodioiva vaatetus voi antaa ensin kevyen kuvan.
Kuitenkin biisi kuvaa hyvin miten vapaa ja helppo liikkuvuus ilman passiakin on mahdollista. Keski-Euroopassa hyppää vaan bussiin ja pian onkin toisessa maassa ja jopa aika edullisesti. Ei ole passitarkastuksia eikä eikä passijonoja. Ei samanlaisia rajoja kuin joskus oli.
Mutta tämä vaatii meiltä myös ymmärrystä toisiamme kohtaan ettei Eurooppa syty palamaan kuten videon lopussa.
Ei ole todellista, että EU-lippukin on ollut kiellettyjen listalla.
"En huomannut Isaakin tai Britannian olleen kohteena enkä edes Teemun ja Henrin, jos olen väärässä niin missä tämän naisen kuvat ovat?"
Et varmaankaan ole huomannut, koska Isaak, Olly, Teemu ja Henri ym. eivät pimahtaneet ja uhkailleet kuvaajaa eivätkä näin ollen joutuneet julkisuusmyllytykseen rikostutkinnan ja diskauksen myötä.
Olen muuten ylpeä Teemusta ja Henristä, etteivät viisujen aikana ottaneet julkisesti mitenkään poliittisesti kantaa asioihin, vaikka UMK:n aikaan ja vähän sen jälkeenkin kipuilivat asian kanssa.