Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Loreen haluaa vielä voittaa yhdet euroviisut.
Heh! Loreen haluaa olla Maailman Paras Katto Kassinen. Maailman pisimmät kynnet, kaikista pienin rasvaprosentti, metrin pituiset hiukset ja kolme euroviisuvoittoa!
(Ei ollut tarkoitus olla ilkeä: eka voitto, Euphoria, oli hieno!)
Eli tää nainen vaan kuvasi ja ihmetteli kun Joost hermostui, ja on nyt järkyttynyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Joostin tarina on sydäntäsärkevä, hänhän lauloi vanhempiensa menetyksestä jonka koki lapsena ja muisto pilattiin.
Minusta oli riskaabelia tuoda noin henkilökohtainen asia viisuihin.
Mä en tiedä. Enemmän mä ajattelen sitä miten Joost nyt voi. Trauma molempien vanhempien kuolemasta sekoittuu nyt Euroviisuissa koettuun traumaan.
Täh? Mua ei ainakaan kiinnosta yhtään miten Joost voi. Uskotteko todella koko tarinan koukkua myöden? Näytelmää se on, roolin vetämistä. Joo vanhempansa ovat kuolleet, mutta tämä koko nönnönnöö nyt on ihan vaan julkisuuden hakua. Ja hyvinpä näyttää uppoavan.
Jep. "Euroviisuista jäänyt trauma"? Voe anna mun kaikki kestää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juurihan tuo Sveitsi voitti mitäänsanomattomalta kappaleella, siksi kun sopiva seksuaalinen suuntautuminen. Kappaleella ei ollut mitään väliä.. ja kaikki vois sen rehellisesti myöntää.
No tämä on paksua tuubaa nyt. Ensinnäkin kyseessä oli ylivoimaisesti taiteellisin ja vaikein esitys, josta esiintyjä suoriutui täydellisesti laulaen. Sopii toistaa perässä. Toisekseen Nemon seksuaalinen suuntautuminen ei ollut missään vaiheessa oikein esillä eikä liity voittoon mitenkään. Jos et tiedä mitä eroa on sukupuoli-identiteetillä ja seksuaalisella suuntautumisella niin älä vaivaudu edes kommentoimaan tällaisia typeryyksiä.
Minä tiedän että Nemo on mies.
Se tykkääkö hän kairata vai tulla kairatuksi ei minua kiinnosta.
Hän ei ole mies, mutta
"The code" oli ehdoton suosikkini. Ja siitä erikoinen viisu, että sitä ei keskiverto suihkussa lauleskelija kykene rallattamaan. Vaatii aika monta kuuntelukertaa, että siihen pääsee sisälle. Jo tässä vaiheessa voin sanoa, että "The code" on yksi parhaimpia euroviisuja ikinä, ja minä olen vuodesta 1967 alkaen seurannut tätä tapahtumaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ovat sitten Suomen Israel-piirit pöyristyneet ammattilaisraatien pisteiden annosta. Sen sijaan heidän puhemiehensä mielestä Winmanin kohdalla "oikeus toteutui", kun pisteet olivat huonot.
Jonoon vain kaikki, jotka eivät ole vielä ehtineet pöyristyä näistä viisuista.
Pöyristymiset sikseen, mutta onko Petteri ehtinyt yllättyä?
Itse odotan Teemu Selänteen kannanottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IL: Suomen ns. ammattilaisraati ei antanut Israelille pistettäkään, suomalaisyleisö antoi sille täydet 12 pistettä.
Melkoinen näkemysero... Hmmh...
Viimeisen 9:n vuoden aikana "ammattilaisraadit" ovat 8 kertaa olleet eri mieltä voittajasta, kuin yleisö.
Aika on ajanut kourallisesta ihmisiä koostuvien besserwisser-raatien ohi. On aika uudistaa äänestystä ja antaa kansoille enemmän äänivaltaa.
Ihmettelin Suomenkin "ammattilaisraadin" kokoonpanoa. Ei ollut ensimmäinen kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ovat sitten Suomen Israel-piirit pöyristyneet ammattilaisraatien pisteiden annosta. Sen sijaan heidän puhemiehensä mielestä Winmanin kohdalla "oikeus toteutui", kun pisteet olivat huonot.
Jonoon vain kaikki, jotka eivät ole vielä ehtineet pöyristyä näistä viisuista.
Pöyristymiset sikseen, mutta onko Petteri ehtinyt yllättyä?
Ei mutta Riikka Purra perui saksien kanssa antamasta Suomen pisteitä aloittaen laululla menkää töihin menkää töihin. Irlannille halusi sen 12 pointsia antaa. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tänä vuonna ihan yhtä paljon sähäköitä pimuja hoilaamassa kuin on ollut lähivuosina. Tämä voisi ennakoida talouden laskusuuntaa.
Tutkimusten mukaan lama-aikana naiset käyttävät enemmän rahaa huulipunaan siksi, että se on halvempi tapa piristää ulkomuotoa kuin uusien vaatteiden hankinta. Jos hankkii uusia vaatteita niin ostaa tavallista lyhyemmän hameen jos on sinkku ja haluaa pariutua toisen kanssa, jolla olisivat hyvät taloudelliset mahdollisuudet elää yhteiselämää seurustellen ja myöhemmin yhdessä asuen joko avo- tai avioliitossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loreen haluaa vielä voittaa yhdet euroviisut.
Heh! Loreen haluaa olla Maailman Paras Katto Kassinen. Maailman pisimmät kynnet, kaikista pienin rasvaprosentti, metrin pituiset hiukset ja kolme euroviisuvoittoa!
(Ei ollut tarkoitus olla ilkeä: eka voitto, Euphoria, oli hieno!)
Mieti jos Loreen pikkuhiljaa käy läpi metamorfoosin ja muuttuu oikeasti alieniksi joka aina vain kasvaa kasvamistaan. Tukka pitenee, kynnet kasvaa, vatsalihakset voimistuvat voimistumistaan. Jokainen voitto ruokkii tätä alienia. Lopulta Loreen voittaa viimeisen kerran ja saa supervoimat ja voittajan esityksen sijaan aloittaakin alienien vallankumouksen.
(Oisko tässä aineksia Fire Saga 2: The Lortsu -leffaan?)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollannin delegaatiohan oli Joostin puolella. He pyysivät että asiaa selvitetään ja että he saavat puhua kameranaisen kanssa. Sama pyysi Joost.
Nainen ei suostunut
Nämä ovat vaikeita juttuja kun ei tiedä sen naisen taustoja tai muuta sellaista.
Jos ei mitään oikeaa väkivaltaa tai tahallista kameran rikkomista ole tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Eli tää nainen vaan kuvasi ja ihmetteli kun Joost hermostui, ja on nyt järkyttynyt?
Ota huomioon, että kyseessä on ruotsalainen nainen.
Vierailija kirjoitti:
On vähän outoa, jos ollaan alueella, jossa valokuvaaminen on sallittua, kuvaajalla on Photo-passi ja sitten esim Käärijä ja Joost ilmoittavat, ettei tätä nyt saakaan kuvata.
Yleensä ammattikuvaaja kunnioittaa kuvattavia sen verran että lopettaa jos pyydetään. Eri asia tosiaan paparazzit, jotka kuvaavat vaikka harvoin nähtyjä kuninkaallisia.
Mikä ikinä onkaan totuus tuosta Joost-keissistä, EBU mokasi tiedottamisen kanssa. Hidas ja olematon tiedottaminen edesauttoi kaiken maailman Israel-spekulaatioiden lentoon lähtemistä ja sitä EBU ei olisi todellakaan halunnut. En ymmärrä miten ei edes tullut organisaation mileen, että noin juuri siinä tulee käymään?
"The code" oli ehdoton suosikkini. Ja siitä erikoinen viisu, että sitä ei keskiverto suihkussa lauleskelija kykene rallattamaan. Vaatii aika monta kuuntelukertaa, että siihen pääsee sisälle. Jo tässä vaiheessa voin sanoa, että "The code" on yksi parhaimpia euroviisuja ikinä, ja minä olen vuodesta 1967 alkaen seurannut tätä tapahtumaa.
Mulla kilometrejä takana vähän vähemmän, vasta vuodesta 1990 katsonut kaikki viisut. Ja The Code meni omalla listallani heittämällä parhaimmaksi voittajaksi ikinä. Olen vieläkin ihan häkeltynyt siitä miten upealta se kuulosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tänä vuonna ihan yhtä paljon sähäköitä pimuja hoilaamassa kuin on ollut lähivuosina. Tämä voisi ennakoida talouden laskusuuntaa.
Tutkimusten mukaan lama-aikana naiset käyttävät enemmän rahaa huulipunaan siksi, että se on halvempi tapa piristää ulkomuotoa kuin uusien vaatteiden hankinta. Jos hankkii uusia vaatteita niin ostaa tavallista lyhyemmän hameen jos on sinkku ja haluaa pariutua toisen kanssa, jolla olisivat hyvät taloudelliset mahdollisuudet elää yhteiselämää seurustellen ja myöhemmin yhdessä asuen joko avo- tai avioliitossa.
Tälle ilmiölle on nimi : huulipunaindeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juurihan tuo Sveitsi voitti mitäänsanomattomalta kappaleella, siksi kun sopiva seksuaalinen suuntautuminen. Kappaleella ei ollut mitään väliä.. ja kaikki vois sen rehellisesti myöntää.
No tämä on paksua tuubaa nyt. Ensinnäkin kyseessä oli ylivoimaisesti taiteellisin ja vaikein esitys, josta esiintyjä suoriutui täydellisesti laulaen. Sopii toistaa perässä. Toisekseen Nemon seksuaalinen suuntautuminen ei ollut missään vaiheessa oikein esillä eikä liity voittoon mitenkään. Jos et tiedä mitä eroa on sukupuoli-identiteetillä ja seksuaalisella suuntautumisella niin älä vaivaudu edes kommentoimaan tällaisia typeryyksiä.
Minä tiedän että Nemo on mies.
Se tykkääkö hän kairata vai tulla kairatuksi ei minua kiinnos
Se olisi ollut OK ilman minihametta ja naurettavaa tasapainolautaa.
Vierailija kirjoitti:
Joost oli tulossa esityksestään ja menossa greenroomiin oman kertomuksen mukaan kieltänyt kuvaamasta, eikä kuvaaja ollut uskonut. Kuvaajan mukaan käyttäytyi agressiivisesti ja kamera meni rikki. Suora lähetys oli käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet on historiassa ennenkin pukeutuneet hameisiin ja mekkoihin. Se on vain vaate. Ja mukava vaate onkin näin naisen mielestä, joka käyttää hametta tai mekkoa joka päivä. Mikä ongelma?
Hameet voi olla kauniita ja käteviä, mutta Nemon ei ollut kovin kaunis mun mielestä. Mistä tuo pukeutumiskoodi nykyään tulee, että hameet on naisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollannin delegaatiohan oli Joostin puolella. He pyysivät että asiaa selvitetään ja että he saavat puhua kameranaisen kanssa. Sama pyysi Joost.
Nainen ei suostunut
Nämä ovat vaikeita juttuja kun ei tiedä sen naisen taustoja tai muuta sellaista.
Jos ei mitään oikeaa väkivaltaa tai tahallista kameran rikkomista ole tapahtunut.
Tuossa ruotsalaislehden artikkelissa kerrottiin, että Joost EI rikkonut valokuvaajan kameraa vaan aiheutti kameran rikkoutumisen kun Joost oli kävellyt kuvaajaa kohden ja kuvaaja oli säikähtänyt väistäessään ja kamera oli väistöliikkeen vuoksi rikkoutunut.
Nainen ei suostunut