Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Kreikka yritti Helena Paparizoun kopiolla, ihan samat tanssiliikkeetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollannin delegaatiohan oli Joostin puolella. He pyysivät että asiaa selvitetään ja että he saavat puhua kameranaisen kanssa. Sama pyysi Joost.
Nainen ei suostunut
Nämä ovat vaikeita juttuja kun ei tiedä sen naisen taustoja tai muuta sellaista.
Jos ei mitään oikeaa väkivaltaa tai tahallista kameran rikkomista ole tapahtunut.
Monikulttuurisesti rikas nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hollannin delegaatiohan oli Joostin puolella. He pyysivät että asiaa selvitetään ja että he saavat puhua kameranaisen kanssa. Sama pyysi Joost.
Nainen ei suostunut
Nämä ovat vaikeita juttuja kun ei tiedä sen naisen taustoja tai muuta sellaista.
Jos ei mitään oikeaa väkivaltaa tai tahallista kameran rikkomista ole tapahtunut.
Siis olen itse ollut siinä käsityksessä että nämä asiat olisivat olleet keskusteltavissa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ikinä onkaan totuus tuosta Joost-keissistä, EBU mokasi tiedottamisen kanssa. Hidas ja olematon tiedottaminen edesauttoi kaiken maailman Israel-spekulaatioiden lentoon lähtemistä ja sitä EBU ei olisi todellakaan halunnut. En ymmärrä miten ei edes tullut organisaation mileen, että noin juuri siinä tulee käymään?
Luulen että Israel on mukana koska heillä on RAHAA ja valtaa. Siksi kaikki pitää miettiä loppuun asti tiedottamisesta lähtien ja sitä maata ei ikinä saada pois kisasta, ei ikinä. Siksi en katso enää, tämä piti olla hauska kilpailu.
Katsoin pitkän videon Baby Lasagnan kotiinpaluujuhlasta, voi pojat kyllä Kroatian kansa rakastaa sitä poikaa! Äiti oli vastassa häntä lentoasemalla ja kohtaamisesta näkyi kuinka läheiset välit heillä kahdella on. Ihana nähdä myös kun muu bändi ryntäsi esiintymislavalla halaamaan kesken puheen liikuttunutta B Lasagnaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ovat sitten Suomen Israel-piirit pöyristyneet ammattilaisraatien pisteiden annosta. Sen sijaan heidän puhemiehensä mielestä Winmanin kohdalla "oikeus toteutui", kun pisteet olivat huonot.
Jonoon vain kaikki, jotka eivät ole vielä ehtineet pöyristyä näistä viisuista.
Pöyristymiset sikseen, mutta onko Petteri ehtinyt yllättyä?
Itse odotan Teemu Selänteen kannanottoa.
Tää olisi nyt mielenkiintoinen keissi miten Teemu ottaa tähän kantaa x: ssä.
Vierailija kirjoitti:
"The code" oli ehdoton suosikkini. Ja siitä erikoinen viisu, että sitä ei keskiverto suihkussa lauleskelija kykene rallattamaan. Vaatii aika monta kuuntelukertaa, että siihen pääsee sisälle. Jo tässä vaiheessa voin sanoa, että "The code" on yksi parhaimpia euroviisuja ikinä, ja minä olen vuodesta 1967 alkaen seurannut tätä tapahtumaa.
Mulla kilometrejä takana vähän vähemmän, vasta vuodesta 1990 katsonut kaikki viisut. Ja The Code meni omalla listallani heittämällä parhaimmaksi voittajaksi ikinä. Olen vieläkin ihan häkeltynyt siitä miten upealta se kuulosti.
Aivan niin. Ja vaikka official video oli mielestäni hieno ja Nemon viisuedistykset upeita niin tämä viisu tosiaan toimii myös puhtaasti musiikillisena teoksena ilman visuaalisia tehosteita. Minulla myös "The Code" meni listallani parhaimmaksi voittajaksi kautta aikojen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Joostin tarina on sydäntäsärkevä, hänhän lauloi vanhempiensa menetyksestä jonka koki lapsena ja muisto pilattiin.
Minusta oli riskaabelia tuoda noin henkilökohtainen asia viisuihin.
Eurooppalaiseen kulttuuriin kuuluu että taiteessa voi käyttää henkilökohtaisia kokemuksia aika rauhassa. Toivon ettei tämä muutu jatkossakaan.
Luetun ymmärtäminen? En väittänyt missään, ettei saisi tuoda. Ehkä vain liian herkän ihmisen ei kannata niin tehdä, jos epäonnistumisen jälkeen musertuu täysin. Tosin ei kai meistä kukaan tiedä, miten hän voi, mutta vastasin kommenttiin, jossa väitettiin, että muisto pilattiin. Hän itse toi sen kisoihin mukaan, ja oli täysin mahdollista, e
Mikä pakkomielle sulla on puolustaa Israelia joka viestissä. Etkö näe mitä vihaa maan osallistuminen aiheutti jopa palstalle..
Tämä oli hauska ja kuvastaa paljon mammojen palstakäyttäytymistä. Heitellään sattumanvaraisesti kommentteja eri suuntiin ja toivotaan, että jokin edes osuisi kohdalleen.
Muut ovat kylläkin tähän asti syyttäneet minua Hamasin kannattajaksi, kun olen kirjoittanut vastustavani vauvojen pommituksia. En olisi halunnut Israelin osallistuvan (tosin tämän sanon nyt ensimmäistä kertaa), mutta koska osallistui, niin tyydyin kohtaloon. Kyseistä kappaletta en ole kuunnellut. Että siinä sinulle totuus, ja sinun sairaassa päässäsi kuvittelema "minun pakkomielteestä puolustaa Israelia joka viestissä" on täydellistä tuubaa.
Jos minä kirjoitan, että herkän ihmisen ei kannattaisi tuoda syvimpiä traumojaan viisukisoihin, se ei todellakaan millään tavalla liity Israeliin, eikä yhtään mihinkään muuhun kuin kyseiseen asiaan. Miten sinä edes vedät tuollaisia älyttömiä johtopäätöksiä?
Todellakin toistan: Missä on luetun ymmärtäminen.
Laita nyt tähänkin kommenttiin alapeukkuja, kun huomaat oman typeryytesi, etkä pysty käsittelemään sitä muuten kuin alapeukuin.
Vierailija kirjoitti:
Kreikka yritti Helena Paparizoun kopiolla, ihan samat tanssiliikkeetkin.
Aina sama rebetika-rytmi, on kyse sitten Kreikasta, Kyproksesta, Turkista - tai tänä vuonna jopa Georgiasta ja Luxemburgista. Että ne jaksaa...
Nyt on Iltalehdessä otettu asioihin hieman erilaista kulmaa:
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/06ab433a-05aa-464e-b3d7-df51c23…
Kuvitelkaa miten s e k s i ä tihkuva esitys saataisiin kehiteltyä siten että Windows95Man ja Loreen sätkyttelisivät farkkumunassa "No rules"- jatko-osassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei suostunut
Tuossa ruotsalaislehden artikkelissa kerrottiin, että Joost EI rikkonut valokuvaajan kameraa vaan aiheutti kameran rikkoutumisen kun Joost oli kävellyt kuvaajaa kohden ja kuvaaja oli säikähtänyt väistäessään ja kamera oli väistöliikkeen vuoksi rikkoutunut.
No niin! Jotain tuollaista olen itsekkin ajatellut.
Jos olisi riehunut ja rikkonut jotain tahallaan niin olisi viety samantien putkaan eikä olisi enää kehdannut näyttäytyä areenalla.
Vierailija kirjoitti:
Kuvitelkaa miten s e k s i ä tihkuva esitys saataisiin kehiteltyä siten että Windows95Man ja Loreen sätkyttelisivät farkkumunassa "No rules"- jatko-osassa.
Mieluummin joku Loreenia nuorempi nainen.
Vierailija kirjoitti:
Pääkirjoitukseksi venytetty kommenttiosion kirjoitus tai yhdistelmä.
Eli kuvaajalla on vankkaa uskallusta jatkaa kuvaamista kielloista huolimatta ja sitten pelästýy niin pahasti kun ihminen reagoi, että kamerakin hajoaa?
Vierailija kirjoitti:
Asiallinen kirjoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Joostin tarina on sydäntäsärkevä, hänhän lauloi vanhempiensa menetyksestä jonka koki lapsena ja muisto pilattiin.
Eurooppalaiseen kulttuuriin kuuluu että taiteessa voi käyttää henkilökohtaisia kokemuksia aika rauhassa. Toivon ettei tämä muutu jatkossakaan.
Luetun ymmärtäminen? En väittänyt missään, ettei saisi tuoda. Ehkä vain liian herkän ihmisen ei kannata niin tehdä, jos epäonnistumisen jälkeen musertuu täysin. Tosin ei kai meistä kukaan tiedä, miten hän voi, mutta vastasin kommenttiin, jossa väitettiin, että muisto pilattiin. Hän itse to
Liian pitkä viesti. En jaksa lukea.
Onkohan Windows-mies saanut saanut vaikutteita Let 3:n herroilta? Pukeutumistyyli on samanlainen, pitkät takit ja alla ei oikein mitään. Päässä on joku lippis tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luetun ymmärtäminen? En väittänyt missään, ettei saisi tuoda. Ehkä vain liian herkän ihmisen ei kannata niin tehdä, jos epäonnistumisen jälkeen musertuu täysin. Tosin ei kai meistä kukaan tiedä, miten hän voi, mutta vastasin kommenttiin, jos
Liian pitkä viesti. En jaksa lukea.
Ei kukaan luullutkaan, että jaksaisit muuta kuin suoltaa vihapuhetta.
Vähän kuin Pahanhautoja toisin päin? Lopuksi lavalle jää vain muna.