Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raadeissa on vain 5 ihmistä! Aivan liian pieni määrä! Pitäisi olla ainakin 50 ihmistä.
Raateihin liittyy useita ongelmia, voisi olla toimivampi tosiaan yksi isompi raati koottuna kaikista osallistujamaista, lisäisi tasa-arvoa. Toisekseen tämä kasvottomuus, parempi jos joutuisivat perustelemaan toimintaansa. Nyt se on semmonen älytön sillisalaatti jolla on valtavasti valtaa muttei oikein mitään vastuuta.
Heidän nimensä julkistetaan äänestyksen jälkeen. Jos olisi enemmän raatilaisia, joutuisivat käyttämään vielä enemmän aikaa kappaleiden järjestykseen laittamiseen. Nytkin siihen menee aikaa, koska jokainen äänestää oman makunsa mukaan. Sieltä sitten otetaan ne eniten ääniä saaneet ja ne saavat pisteet. En usko, että lopputulos muuttuisi miksikään kun kerran kunkin raadin jäsenet elävät
Edelleen, nimet ei mitään auta kun kasvot ja vastuu puuttuu. Eikä niitä ammattituomareita olisi silloin enemmän, vaan vähemmän jos olisikin vain yksi isompi raati joka maan oman ja vaihtelevan sillisalaatin sijaan.
Yleensä ihmisten rajojen ja oikeuksien kunnioittaminen on tärkeää. Euroviisuissa ja Gazassa, kehon ja maantieteellisten.
Loreen haluaa vielä voittaa yhdet euroviisut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Joostin tarina on sydäntäsärkevä, hänhän lauloi vanhempiensa menetyksestä jonka koki lapsena ja muisto pilattiin.
Minusta oli riskaabelia tuoda noin henkilökohtainen asia viisuihin.
Mä en tiedä. Enemmän mä ajattelen sitä miten Joost nyt voi. Trauma molempien vanhempien kuolemasta sekoittuu nyt Euroviisuissa koettuun traumaan.
Jos sillä alkoi jo tuolla vintti pimenemään.hän oli ehdottanut julkista anteeksi pyyntöä ja istumista samaan pöytään sopimaan, mutta kuvaaja ei ollut suostunut, eikä ollut kenenkään hollannin delegaation kanssa tekemisissä. Nuori naiskuvaaja on järkyttynyt ja saa tukea.
Hollannin delegaatiohan oli Joostin puolella. He pyysivät että asiaa selvitetään ja että he saavat puhua kameranaisen kanssa. Sama pyysi Joost.
No juurihan tuo Sveitsi voitti mitäänsanomattomalta kappaleella, siksi kun sopiva seksuaalinen suuntautuminen. Kappaleella ei ollut mitään väliä.. ja kaikki vois sen rehellisesti myöntää.
No tämä on paksua tuubaa nyt. Ensinnäkin kyseessä oli ylivoimaisesti taiteellisin ja vaikein esitys, josta esiintyjä suoriutui täydellisesti laulaen. Sopii toistaa perässä. Toisekseen Nemon seksuaalinen suuntautuminen ei ollut missään vaiheessa oikein esillä eikä liity voittoon mitenkään. Jos et tiedä mitä eroa on sukupuoli-identiteetillä ja seksuaalisella suuntautumisella niin älä vaivaudu edes kommentoimaan tällaisia typeryyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ovat sitten Suomen Israel-piirit pöyristyneet ammattilaisraatien pisteiden annosta. Sen sijaan heidän puhemiehensä mielestä Winmanin kohdalla "oikeus toteutui", kun pisteet olivat huonot.
Jonoon vain kaikki, jotka eivät ole vielä ehtineet pöyristyä näistä viisuista.
Pöyristymiset sikseen, mutta onko Petteri ehtinyt yllättyä?
Vierailija kirjoitti:
Ei kai nyt Euroviisuissa ole tarkoitus härskisti kuvailla jos kielletään? Artistit ovat kuitenkin helposti tavoitettavissa kuviin toisella hetkellä, ilman että tarvitaan poliisia.
Ei tuollaisessa tapahtumassa ole tarvetta paparazzeille!
Vaikea kuvitella Joostin seonneen noin tuosta vain. Ei tarkoittaa ei.
Absurdi kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katselimme viisut lasten kanssa ja he vaikutti helpottuneilta kun Irlannin esityksen ajaksi laitettiin muuta ohjelmaa. 10, 13 ja 16v kyseessä. Nuorin ei meinannut edes löytää sanoja "se outo täti"-jutulle.
Se oli ahdistava esitys.
Niin oli. En tiedä miten siitä pystyy nauttimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen jatkoi kuvaamista??
Jaa että "she was asking for it"?
Missähän olen kuullut tuon aiemmin...
Yhtä epäreilusti voisi sanoa että ei tarkoittaa ei. Vai päteekö se vain naisiin mielestäsi? Olen nainen jos sillä on väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ovat sitten Suomen Israel-piirit pöyristyneet ammattilaisraatien pisteiden annosta. Sen sijaan heidän puhemiehensä mielestä Winmanin kohdalla "oikeus toteutui", kun pisteet olivat huonot.
Jonoon vain kaikki, jotka eivät ole vielä ehtineet pöyristyä näistä viisuista.
Pöyristymiset sikseen, mutta onko Petteri ehtinyt yllättyä?
Olen pyöristynyt jonkin verran näistä viisuista. Söin ison pussillisen perunalastuja sekä konvehtirasian viisufinaalin aikana.
Joostista tuli jo heti alkuun mulle fiilis, ettei sillä ole kaikki kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
No juurihan tuo Sveitsi voitti mitäänsanomattomalta kappaleella, siksi kun sopiva seksuaalinen suuntautuminen. Kappaleella ei ollut mitään väliä.. ja kaikki vois sen rehellisesti myöntää.
No tämä on paksua tuubaa nyt. Ensinnäkin kyseessä oli ylivoimaisesti taiteellisin ja vaikein esitys, josta esiintyjä suoriutui täydellisesti laulaen. Sopii toistaa perässä. Toisekseen Nemon seksuaalinen suuntautuminen ei ollut missään vaiheessa oikein esillä eikä liity voittoon mitenkään. Jos et tiedä mitä eroa on sukupuoli-identiteetillä ja seksuaalisella suuntautumisella niin älä vaivaudu edes kommentoimaan tällaisia typeryyksiä.
Minä tiedän että Nemo on mies.
Se tykkääkö hän kairata vai tulla kairatuksi ei minua kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta Joostin tarina on sydäntäsärkevä, hänhän lauloi vanhempiensa menetyksestä jonka koki lapsena ja muisto pilattiin.
Minusta oli riskaabelia tuoda noin henkilökohtainen asia viisuihin.
Eurooppalaiseen kulttuuriin kuuluu että taiteessa voi käyttää henkilökohtaisia kokemuksia aika rauhassa. Toivon ettei tämä muutu jatkossakaan.
Luetun ymmärtäminen? En väittänyt missään, ettei saisi tuoda. Ehkä vain liian herkän ihmisen ei kannata niin tehdä, jos epäonnistumisen jälkeen musertuu täysin. Tosin ei kai meistä kukaan tiedä, miten hän voi, mutta vastasin kommenttiin, jossa väitettiin, että muisto pilattiin. Hän itse toi sen kisoihin mukaan, ja oli täysin mahdollista, ettei olisi voittanut, vaikkei olisi tullut diskatuks
Mikä pakkomielle sulla on puolustaa Israelia joka viestissä. Etkö näe mitä vihaa maan osallistuminen aiheutti jopa palstalle..
Vierailija kirjoitti:
Okei, jos Tuisku on nyt terapeutti , hän voisi terapoida viisukansaa ja räväyttää vielä kerran.
Tässäpä mielikuva: Tuisku esittämässä kolmen minuutin spoken word -teoksen jossa hän antaa terapiaa koko viisumaaimalle. Haavat paranevat ja lopuksi Irlanti ja Israel halaavat toisiaan. <3
Vierailija kirjoitti:
Loreen haluaa vielä voittaa yhdet euroviisut.
Vähän enemmän kiemurtelua, niin hyvä tulee. Voisiko hän kokeilla vaikka muurahaispesässä lauleskelua?
Vierailija kirjoitti:
Olin pitkässä päivystysvuorossa ja sitten nukuin. Voiko joku tiivistää 48h viisutapahtumat?
Voittajan tiedän, Sveitsi!
Google? Iltapäivälehdet? Ei olla sun henkilökohtaisia sihteereitä? Aina kun joku kysyy vastaavaa, tulee melko vahvat narsissivibat.
On vähän outoa, jos ollaan alueella, jossa valokuvaaminen on sallittua, kuvaajalla on Photo-passi ja sitten esim Käärijä ja Joost ilmoittavat, ettei tätä nyt saakaan kuvata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän että Nemo on mies.
Se tykkääkö hän kairata vai tulla kairatuksi ei minua kiinnosta.
Hän ei ole mies, mutta kuten sanoit noin tahdikkaasti itsekin - ei sillä seksuaalisella suuntautumisella ollut mitään väliä eikä ketään muutakaan kiinnosta se. Hän ei voittanut sen takia vaan upean henkilökohtaisen ja koskettavan kappaleen sekä teknisesti huikean vaativan laulusuorituksen vuoksi.
Luetun ymmärtäminen? En väittänyt missään, ettei saisi tuoda. Ehkä vain liian herkän ihmisen ei kannata niin tehdä, jos epäonnistumisen jälkeen musertuu täysin. Tosin ei kai meistä kukaan tiedä, miten hän voi, mutta vastasin kommenttiin, jossa väitettiin, että muisto pilattiin. Hän itse toi sen kisoihin mukaan, ja oli täysin mahdollista, ettei olisi voittanut, vaikkei olisi tullut diskatuksi.