Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
741/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa kiva löytää tällainen keskustelu!

En ole koskaan ollut kiinnostunut Euroviisuista, mutta viime keväänä katsoin viisut ensimmäisen kerran. En edes tiedä miksi, koska en ollut tietoinen Käärijä-hypestä ja kuulinkin hänen kappaleensa vasta finaalilähetystä katsoessani. Innostuin jotenkin siitä yhteisöllisyydestä ja positiivisuudesta mikä viisuissa vallitsi. Nyt sitten olen vuoden tutkinut Euroviisujen historiaa, katsellut videoita ja alkanut ihmettelemään miten olen voinut elää ilman tätä kaikkea :D

Tänä vuonna olen erittäin innoissani Norjan ehdokkaasta, koska olen kuunnellut Gåtea Iselilja-albumin julkaisusta asti. En usko, että Gåte tulee voittamaan, mutta menestyy varmasti ihan hyvin. Mikä tuntuu olevan muutenkin Norjalle tyypillistä Euroviisuissa.

Nyt pohdin pitäisikö lähteä Nokia Areenan viisubileisiin, kerta sellaiset ovat tähän omalle kylälle tulossa. Minusta on ilmeisesti tulossa ihan todellinen fani.

And there's no going back.

Tekis mieli linkittää kaikkia helmiä vuosien takaa mitä oot missannut, mut ei tää ketju taida olla sitä varten 😂

Vierailija
742/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baby Lasagnalla on ollut huomattavasti lyhyempi aika valmistautua Doraan kuin kilpakumppaneilla. 

Joku oli kirjoittanut sinne,että näyttää nuorelta Billy Idolilta. Jep, parempi mennä vaikka sinne suuntaan ja jättää kaikki pienimmätkin viittaukset kärtsään pois. 

Mä varmaan rikkoisin telkkarin, jos olis noi hihat ja loppuasennot kärtsältä etc. ja juryt antaisi hulluna pisteitä :D :D:D

Rakkaudesta Beibi Lasagneen... Taisin juuri tajuta mahdollisuudet ajautua karille hänen kanssaan. Näen painajaisia 😆

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko että Tampereen viisubileisiin saadaan väkeä? 

Vierailija
744/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun sanon niin umk ja tämä ketju vaihtelee, välillä toisessa on w95m painotteista ja vähempi muita maita syynätään. Ja tämä siis ihan ok, kunpa se kaikki mahtuisi samaan ketjuun. Ehkä No rules tarvitsis ihan oman ketjun näiden muiden lisäksi 😄

Vierailija
745/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokia Areenalla on 11.5. myös Paula Koivuniemen kiitoskonsertti.

Vierailija
746/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ihan yksin sen mielipiteen kanssa, että on typerää kun saman vuoden kilpailubiisit kiertää muiden maiden kisoissa esiintymässä?

Ymmärrän siis jos vaikka edellisvuoden edustajat kiertää, mutta tulevat kilpakumppanit.

Ja olenko ihan väärässä kun muistelen, että tällainen oli joskus kiellettyä. Ne biisit sai esittää livenä vasta viisulavalla. Muistaako kukaan oliko tällaista?

Joskus on ollut niin että valitut kappaleet kuultiin ekaa kertaa vasta itse viisuissa. Edes radioissa niitä ei saanut soittaa sitä ennen (vaikka jotkut maat lipsui tästä.) En tiedä milloin tästä luovuttiin.

Vierailija
747/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut kiinnostunut Euroviisuista, mutta viime keväänä katsoin viisut ensimmäisen kerran. En edes tiedä miksi, koska en ollut tietoinen Käärijä-hypestä ja kuulinkin hänen kappaleensa vasta finaalilähetystä katsoessani. Innostuin jotenkin siitä yhteisöllisyydestä ja positiivisuudesta mikä viisuissa vallitsi. Nyt sitten olen vuoden tutkinut Euroviisujen historiaa, katsellut videoita ja alkanut ihmettelemään miten olen voinut elää ilman tätä kaikkea :D

Tänä vuonna olen erittäin innoissani Norjan ehdokkaasta, koska olen kuunnellut Gåtea Iselilja-albumin julkaisusta asti. En usko, että Gåte tulee voittamaan, mutta menestyy varmasti ihan hyvin. Mikä tuntuu olevan muutenkin Norjalle tyypillistä Euroviisuissa.

Nyt pohdin pitäisikö lähteä Nokia Areenan viisubileisiin, kerta sellaiset ovat tähän omalle kylälle tulossa.

Kiitos! Tämä on ollut kyllä mielenkiintoinen matka ja olen löytänyt paljon hyvää kuunneltavaa. Esimerkiksi Italian taannoinen voittaja Måneskin on jäänyt ihan pysyvästi kuunteluun. Ja kyllä, olen normaalisti niin spesifin genren kuuntelija, että minulta oli mennyt ohi koko hype tämän ympärillä.

Olen tähän asti harrastanut lähinnä itseopiskelua aiheen ympärillä, mutta toivottavasti tässä ketjussa saa kysellä noviisit tyhmiä :D 

Vierailija
748/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pohdin pitäisikö lähteä Nokia Areenan viisubileisiin, kerta sellaiset ovat tähän omalle kylälle tulossa.

Kiitos myös tästä!

Ehkäpä täytyy alkaa kahlaamaan näitä muiden maiden biisejä. Viime vuonna oli kiva katsella avoimin silmin ilman mitään ennakko-odotuksia, mutta ehkäpä tästä saisi vielä enemmän irti kun tutustuisi siihen mitä on tulossa. Tämä voisi myös auttaa kräkkäämään viisukoodia, koska en vieläkään hahmota miksi jotku kappaleet nousevat niin suureen suosioon kuin nousevatkin. Esim. viime viisuissa Israelin kappaleen suosiota en ymmärtänyt lainkaan, mielestäni vastaavia oli lukuisia, joten miksi juuri se?  

Vierailija
749/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hittolainen, täytyisi varmaan aloittaa joku Euroviisu All Time OFFICIAL-ketju, niin pääsisit linkittämään. Tästä ei nimittäin tunnu saavan tarpeekseen ja kun aloittaa näin myöhään, on ehtinyt saada käsityksen vasta pintaraapaisusta :D 

Vierailija
750/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi rim rim loppuasentokin on vähän kärtsän.

...mä luulen,että mun nega johtuu pitkälti siitä. 

Ei ehkä paras idea laittaa tosiaan noita hihnoja ja vihreätä taustavaloa..

En tiedä. 

Niin muuten oli, toi asento. Ja hihat pois, tai videon asut takaisin. Se maalaisteema oli hieno kontrasti!

Vierailija
751/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boikottiin!

Vierailija
752/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby Lasagna taitaa ohittaa Let 3:n jo tänään youtuben semin katselukerroissa.

Vierailija
753/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Israelin suosio perustui viime vuonna siihen, että biisi oli ammattitaitoisesti tehty, monilla tehosteilla ryyditetty, moderni dancepopbiisi, jonka esitti taitava laulaja ja tanssija, ja lavashow dancebreakeineen oli huippuunsa viritetty. Itse tykkään biisin kertsistä, mutta muuten siinä on mielestäni liikaa eri elementtejä. Kolmossija oli kuitenkin ihan odotettu.

Vierailija
754/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

^ Israelin suosio perustui viime vuonna siihen, että biisi oli ammattitaitoisesti tehty, monilla tehosteilla ryyditetty, moderni dancepopbiisi, jonka esitti taitava laulaja ja tanssija, ja lavashow dancebreakeineen oli huippuunsa viritetty. Itse tykkään biisin kertsistä, mutta muuten siinä on mielestäni liikaa eri elementtejä. Kolmossija oli kuitenkin ihan odotettu.

Rahaakin oli käytössä ihan mukavasti.

Vierailija
755/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaakin oli käytössä ihan mukavasti.

Kyllä. Huippuunsa viritetyt lavashow't maksavat.

Vierailija
756/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Italia on mahtava! Hyvä esiintyjä ja hauska musiikkityyli. En kyllä ihmettele, jollei jäyhät suomalaiset tälle lämpiä. Minä, zumbaaja, tykkään juuri tällaisesta.

Mä olisin halunnut nähdä Mahmoodin tanssin euroviisuissa kun Sanremossa sitä ei nähty :(

https://www.raiplay.it/video/2024/02/Sanremo-2024-serata-finale-Mahmood…

Sieltä löytyy :)

Vierailija
757/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliarvostettu

Vierailija
758/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset olisi kyllä äänestäneet Annalisan voittoon. En jaksa innostua tuosta Italian mistälie Mangosta.

Vierailija
759/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ihan yksin sen mielipiteen kanssa, että on typerää kun saman vuoden kilpailubiisit kiertää muiden maiden kisoissa esiintymässä?

Ymmärrän siis jos vaikka edellisvuoden edustajat kiertää, mutta tulevat kilpakumppanit.

Ja olenko ihan väärässä kun muistelen, että tällainen oli joskus kiellettyä. Ne biisit sai esittää livenä vasta viisulavalla. Muistaako kukaan oliko tällaista?

Joskus on ollut niin että valitut kappaleet kuultiin ekaa kertaa vasta itse viisuissa. Edes radioissa niitä ei saanut soittaa sitä ennen (vaikka jotkut maat lipsui tästä.) En tiedä milloin tästä luovuttiin.

Kiitos! En siis muistanut väärin. Viisuja olen seurannut 80-luvulta lähtien ja joskus 90-luvulla muistaisin, että ainakin joku kreikkalainen biisi oli tainnut etelän biitseillä soinut ja siitä nousi juttu.

Vierailija
760/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby Lasagne ohitti sitten Let 3:n katselukerroissa, tykkäyksiä on myös paljon.

Ketju on lukittu.