Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2024 OFFICIAL

Vierailija
21.01.2024 |

Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.

https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html

Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…

Kommentit (17813)

Vierailija
701/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten Käärijää syytettiin Electric Callboyn plagioinnista ja keitä muita hän matkikaan, ei muistu enää edes mieleen.

Vierailija
702/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa tämä video

Baby lasagnan kappaleen osuvimmat kohdat ovat täysin plagioitu muista kappaleista. Nyt meni maku. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa tämä video

Baby lasagnan kappaleen osuvimmat kohdat ovat täysin plagioitu muista kappaleista. Nyt meni maku. 

Vaihda itse levyä.

Eletään vuotta 2024. Musiikkia on tehty iät ja ajat. Varmasti löytyy aina tuttuja elementtejä biisistä kuin biisistä.

Minä olen nuoruudessani kuunnellut esim. Painia ja Rammsteinia. Baby Lasagna muistutti mukavalla tavalla niistä.

Vierailija
704/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen RTTD on noussut Suomessa jo trendaavien listalle!

Vierailija
705/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pavelin "Do Mjeseca" on aika monen mielestä Abba-plagiaatti.

Vierailija
706/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen "kaikki on jo tehty" pitää kutinsa. Ei ole poikkeavaa että jossain on vaikutteita jostain. Ukkeli-taidekin muistuttaa samaa tyyliä Keith Haringin kanssa, ja olipa mukana samassa näyttelyssäkin.

Vierailija
707/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapa tämä video

Vaikutteita Rammsteinista on, mutta niin on Cha Cha Cha:ssakin. Ei voi puhua plagiaateista.

Vierailija
708/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin vähän myöhässä. Kroatian semeissä esiintyi siis Slimane ja Raiven. Kumpikaan biisi ei ole studioversiona minun makuuni. Täytyy sanoa, että molemmat oli esiintyjinä kyllä varmoja ja taitavia.

Olen ollut skeptinen Ranskan menestyksen suhteen tänä vuonna, mutta enää en ole niin varma. Slovenian naisella onkin sitten kivisempi  tie. Kappale on haastava, siis etenkin kuuntelijalle. Ja kun huomio (hyvällä tavalla) kiinnittyy enimmäkseen laulajaan, niin lopussa jäin ihmettelemään että mitä se lauloikaan. Biisitä ei jää mieleen mitään.

Vierailija
709/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen "kaikki on jo tehty" pitää kutinsa. Ei ole poikkeavaa että jossain on vaikutteita jostain. Ukkeli-taidekin muistuttaa samaa tyyliä Keith Haringin kanssa, ja olipa mukana samassa näyttelyssäkin.

Viime vuonna oli kauhea huuto, että Tattoo on plagiaatti ja pienempi huuto, että CCC on plagiaatti. Älyttömin huuto kuitenkin oli UMK:n aikana, että Sara on Loreen-kopio.

Vierailija
710/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna oli kauhea huuto, että Tattoo on plagiaatti ja pienempi huuto, että CCC on plagiaatti. Älyttömin huuto kuitenkin oli UMK:n aikana, että Sara on Loreen-kopio.

"Plagiaatteja" ovat kaikki vähänkin menestyvät kappaleet tai ainakin pelko niitten menestymisestä. Jos ei mitään muuta pahaa sanottavaa keksi, niin plagiaatti-sana herättää aina huomiota.

Vierailija
711/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baby Lasagnan esitys paranee mitä useammin videon katsoo. Ensimmäinen minuutti on vähän hakemista, mutta loppua kohden Marko parantaa selkeästi. Fiilikset on vähän samat kuin silloin, kun näki Käärijän umk-esityksen eka kertaa, muistaakseni tanssijat ja eurolavat eivät olleet kaikkien mieleen.

Vierailija
712/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tämän videon kommentteja. Hassua, että ilmeisesti koriatialiset itse syyttää sitä käärijän kopioinnista. (En tunne kieltä, joudun käyttämään kääntäjää englanniksi).

Käskevät ottaa hihat pois ja vihreän valon.

Mä tykkään tosta alusta,mutta alan kyllästyä 2 minsan kohdalla tai jossain siinä main.

En tiedä ärsyttääkö itseäni se, että samat Rammstein soundit kuin kärtsällä käytösssä. Ehkä.

Toisaalta syytettiiin täällä Saraakin Loreeninn kopioinnista, vaikka yhtymäkohtia oli mekon väri.

Vierailija
713/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietityttää että jaksaako No rules! herättää edes hitusen samaa Suomi-huumaa kuin keväällä 23. Ainakaan Spotifyssa listasijoitukset ei ole kovin kummoiset 😲 Persoonina pojat on ihania, mutta riittääkö se virallinen eli musiikki itse kisassa. Itse kyllä fanitan, en negaile tahallaan.

Vierailija
714/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

* siis kroatilaiset

Vierailija
715/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin tämän videon kommentteja. Hassua, että ilmeisesti koriatialiset itse syyttää sitä käärijän kopioinnista. (En tunne kieltä, joudun käyttämään kääntäjää englanniksi).

Käskevät ottaa hihat pois ja vihreän valon.

Mä tykkään tosta alusta,mutta alan kyllästyä 2 minsan kohdalla tai jossain siinä main.

En tiedä ärsyttääkö itseäni se, että samat Rammstein soundit kuin kärtsällä käytösssä. Ehkä.

Toisaalta syytettiiin täällä Saraakin Loreeninn kopioinnista, vaikka yhtymäkohtia oli mekon väri.

Joku sanoi että on BDSM-kansallispuku 😅

Vierailija
716/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietityttää että jaksaako No rules! herättää edes hitusen samaa Suomi-huumaa kuin keväällä 23. Ainakaan Spotifyssa listasijoitukset ei ole kovin kummoiset 😲 Persoonina pojat on ihania, mutta riittääkö se virallinen eli musiikki itse kisassa. Itse kyllä fanitan, en negaile tahallaan.

No ei kärtsän kaltaista. Mun on pakko sanoa omalta kohdalta, että tää venkoilu teki sen,että meni vähän maku..

Ei voi mitään. Ehkä se tulee takaisin,tai sitten ei. Mutta ei enää poliittisia kannanottoja pliiis.

Enkä jaksa tota umk ketjua noine "Henri on niin ihana, ihana ihqqqq".  Tämä vain oma mielipide. 

Vierailija
717/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kroatialaisilla kritiikin esittäjillä on tietysti toinen suosikki kuin baby lasagna, niinhän se Suomessakin oli: Sara vs muut.

Vierailija
718/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi rim rim loppuasentokin on vähän kärtsän.

...mä luulen,että mun nega johtuu pitkälti siitä. 

Ei ehkä paras idea laittaa tosiaan noita hihnoja ja vihreätä taustavaloa..

En tiedä. 

Vierailija
719/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on Mellojen neljäs semi. Eniten odotan Dotteria. Olen toivonut, että hän saa vielä mahdollisuuden edustaa Ruotsia viisuissa sen jälkeen, kun hävisi Bulletproofilla koronavuonna muistaakseni pisteellä Mamasille.

Vierailija
720/17813 |
24.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on Mellojen neljäs semi. Eniten odotan Dotteria. Olen toivonut, että hän saa vielä mahdollisuuden edustaa Ruotsia viisuissa sen jälkeen, kun hävisi Bulletproofilla koronavuonna muistaakseni pisteellä Mamasille.

Dotter olisi kyllä upea edustaja Ruotsille kotikisoissa, jos vain tämänvuotinen biisi on hyvä.

Ketju on lukittu.